Harepusens nye T amp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Glemte denne: 1) jording, er det noe jeg bør ta hensyn til?

    Bruk den jording som gir lavest støy feks som i mine flytende" terminaler og en solid power ground vil holde , der og inn power kan jordes
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.847
    Antall liker
    10.671
    Torget vurderinger
    10
    Oj

    Tok 3255 fyr??

    Jeg har Kina-3255 på hytta nå som kjøres på 32V
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Oj

    Tok 3255 fyr??

    Jeg har Kina-3255 på hytta nå som kjøres på 32V

    Ja bytta dem bort , 2 forsjellige icidents , hos nye eier , knitring og død , tror jaggu den tok med seg en driver i siste runden og .Bytta noen grilla ntc , INgen ting sjer her hos meg , og ingen sikkringer går , Til sist er ene psuen totalt grilla , nå heller ingen sikkringer gått ,, Dobbelsidige PCB er brent opp i gjennom plettereingene til banene over / under ,,,og nå er også ene 3255 blåst og driver supply død .
    Ett fora kunne fortelle at grunnen var en regulator som var spekka til maks 36 v ,dvs en safe working på 30v sikkert er mere passende .Bare texas evb tillater maks spenningen
    Jeg oppdaget jo og at mine kina tripath som jeg tilsist fikk til å lyde vedig godt brukte under spekka komponenter både med hensyn til effekt tålig het og spenning var det nok. Gate driven" skal bruke 2 w resistorer og de bruker 1/4 w Jeg prøvde å rapportere feil og det samme da de hadde glemt å lodde hele power in seksjonen .Kun ved mine 3 adskilte kjøp svarer de meg ,,,, connex electronic

    De siste kina regultorene custom bestillte for j fet preampen , satt opp med 3 ganger strømmen jeg bestillte , måtte reparere dem for finne ut det , og de var ikke justerbare hverken strøm eller spenning

    I 3 tilfeller med subwoofere her er amplfierne døde , men ikke elementet , hvor tror du elektronikken er laget ?
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.847
    Antall liker
    10.671
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har rotet bort jumperne

    Det fungerer vel minst like bra med en kabelstump?

    Fordelen da er jo at jeg kommer lettere til loddepunktet og ikke minst kan lodde et punkt av gangen.

    Kan til og med lodde på en bryter slik at den raskt kan stilles om til single ended 4 kanals?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har rotet bort jumperne

    Det fungerer vel minst like bra med en kabelstump?

    Fordelen da er jo at jeg kommer lettere til loddepunktet og ikke minst kan lodde et punkt av gangen.

    Kan til og med lodde på en bryter slik at den raskt kan stilles om til single ended 4 kanals?
    om mulig ta en bit single strand wire eller en motstand

    Selv bruker jeg en motstand ,,,Bare den ene enden , jeg har mange , bøy en fin liten vinkel nederst ,,, andre enden kan du holde i hånden mens du lodder , ,,,etterpå klipper du vekk håndtaket " ditt , dvs resten med mostanden

    Du kan og velge å doble tversnittet ved å legge motstanden dobbel i enden før du lager L ,n nederst
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    D er akkurat denne som ble opphavet til hele tråden her ,,,, jeg ville ertatte noe jeg feilaktig avhendiget ,,,At jeg seinere skulle få til bytte tilbud der den kom til rette igjen hadde jeg ingen aning om ,,, og det ette att alle kina tripathene var moddet til ytterste ,

    Fant noen bilder av min gamle tripath ta0105 .Jeg har tatt feil det er en reference board 2500 jeg har , forløbig min beste switsj amp
    0105 er egentlig lik bare at 2500 er bedre egnet for low impedance drive som er bra

    bildet : base ment ,: en coldamp hv 800w som har tålt juling
    Er vel på tide å bytte reservoar cappene snart

    BASEMENT  SMPS  COLDAMP 180 HV.JPG



    Vel det var etter å ha satt inn xlr bøssinger i denne jeg oppdaget monumentale forsjeller i dimensjoneringne kina vs tripaths eget board , Etter den ene signal kabel incidenten der ene kina bare resolutt tok kvelden var ikke avgjørelsen om å ta de ut av drift vanskelig


    bildet 1 etg:en x moddet tripaht 2x500w
    TRIPATH  2X500W.JPG


    Sjekk visuellt overordenligheten av output nodene hvor de sikkrer lav kapacitanse , lav induktanse minimum ringing

    Allt er forklart i manualen til tripath og uendlig med tech og andre bygge tips .Det kunne en savne på mange av da andre designerne .Uten om er bare TI har brukbare tech og tips som jeg har sett

    Når jeg får litt bedre tid kansje jeg gir engine 400 en ny sjanse med masser mere gain som jeg trenger med Mg ene
    Plutselig
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Litt frem spoling tråden trengtes . )

    Jeg lovet vel kansje jeg ikke skulle befatte meg mer med D amps ?
    Men her er T amps , pwm megahz switcher fra 2005

    Enda noe av det mest vellydende i switch teknikken som jeg har hørt ,,

    gan megahz D switcherne kansje kommer opp i mot ed litt lavere støy og kan ta digital input signal som burde være fremtiden av amps og power amper

    Tråd # 82 viser modulene .Ekte Ta 0103 ,,, de blir 1x1 kw som vil holde som sommer vikarer for 3,7i ene . )

    Gjenstår bare å gjøre dem fedige ,, Vil bruke oppatt bruke allt av kabinett som jeg startet med i tråd start her ,


    Med Litt mekanisk arbeid blir de nå vertikal delt : )

    PÅ gang ta0103 og ce 2kw

    project TA   0103.JPG


    Jeg har allt så godt som ,,,, uten om full tiltaks lyst
    Skylder det på ,, akkurat nå ? HA30 streaming 😍

    Dog klart for 1 operasjon borring og fixering etasjene
    ,,, plutselig
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn