Harman / Kardon

H

Hifibasillen

Gjest
Fant ingen tråd for H/K så da var det bare å få ordnet en!

Har tidligere hatt 970,980 og 990 samt 3390 og 3770 klasse D versjon av 3490 sånn sett men har nå bestilt en H/K Citation amp 2020 versjon (klasse D med digital loop teknikk) som skal testes ut.

Vil anta dette bare er småtterier i forhold til hva andre har eid tidligere eller nå om for all del, tenker da klassikerne spesielt 🙂

H

Hifibasillen

Gjest
Da var H/K Citation amp i hus og må si jeg ble positivt overrasket.. den lever godt med krefter og har et solid grep om høyttalerne som for tiden er Tangent Spectrum X6 ikke de råeste men disse brukes som vente høytalere til noe annet er handlet inn, de er i 6ohm så en helt grei last til denne forsterkeren, men denne anbefales 👍 typisk H/K lyd med type feit gjengivelse tross klasse D teknikken med godt skyv hele veien uten å bli for mye.
IMG_20211119_161218.jpg
IMG_20211119_161258.jpg
IMG_20211119_161345.jpg

Vedlegg

H

Hifibasillen

Gjest
Litt info rundt teknologien i denne saken.

Link: https://bits-chips.nl/artikel/axign-chips-at-the-heart-of-harman-kardons-beat/

Vedlegg

H

Hifibasillen

Gjest
Harman / Kardon Citation amp skal få kjørt seg hardt på nyttårsaften for og se hva denne klarer over lengre økter, høyttalerne er Klipsch RP 280F og til nå har faktisk denne kombinasjonen vært bra, oppstilling av høyttalerne passer et sted og denne er overhodet ikke optimal men stua tilater ingenting så får bli som det blir inntil videre..

Forsterkeren blir veldig varm i normal drift men håper denne lever et par år i det minste, føler den gjør at Klipsch får vist seg fra en god side med trykk og en god gjengivelse av diskant uten å stikke seg for hardt ut, de bor den leverer kort sagt.

God jul og godt nyttår 🎇

iGlenn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2019
Antall liker
311
Hadde H/K Signature 1.0 forforsterker og Signature 1.5 effektforsterker i bruk i maaaange år. 1.0 er nå parkert på boden til fordel for en Lyngdorf forforsterker, men 1.5 har jeg fremdeles i bruk. Den har ved to anledninger vært forsøkt byttet ut (med Tact SDA2175 og Parasound A21), men begge disse måtte i mine ører se seg slått av Signature 1.5, og det med stor margin. Jeg har fått en litt sånn "indre frykt" for at hvis jeg skal finne en effektforsterker jeg liker bedre, så kommer det til å koste mer i mellom enn hva jeg er villig til å hoste opp :ROFLMAO:

H

Hifibasillen

Gjest
Ja har fått inntrykk av at de virkelige Citation og Signature forsterkerne til H/K var heftige saker men har faktisk aldri fått lyttet til disse nærmeste er vel H/K 990 som jeg tidligere eide, men disse Signature forsterkerne er vel nå samleobjekter å regne nå vil jeg anta så ville beholdt dem om jeg var deg og spesielt når du er såpass fornøyd 😁

Topp Bunn