Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En meget god gjennomgang og beskrivelse av skap-proggens foretrukkede lydsignatur i eget oppsett Bluesbreaker.
    Jeg har kun lyttet til musikk hos herremannen via Zardoz amp, vinyl og streaming. Sistnevente vha hans tidligere edelsten fra Bricasti.
    Kjenner meg igjen i din beskrivelse av anleggets lydformidling av spesielt herremenn med levd liv bak røsten.
    Turen til Bregen for snart 2 år siden resulterte i flytting av de knalle røde Babellene til jamakr.
    Jeg tror ikke du har hvert der siden?
    Ypsilon forsterkeriet og ikke minst høyttalernes evne til å gjengi musikk har kommet mer til sin rett.
    Takk for at du deler.
    To år siden 😳 Faen som tiden flyr 😡
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Bare å gi en lyd hvis du skulle være i nærheten, BangBang :)
    Takk for det! Det planlegges en ukestur til sommeren med familien for å tråkke i gamle kjente trakter. Hadde 12 år i marinen før jeg gav meg inn på det sivile markedet i 2003. Savner sommerbyen Bergen ;-) Om du ikke er på ferietur selv, så melder jeg deg for et besøk når det nærmer seg :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vil gjette på Tomgodsets Dronning. Litt morsomt at jeg fortalte om kameraten som begynte frieriet til sin kone med å synge den sangen, og plutselig var det en som klappet meg på skulderen. Selvfølgelig var det ham, og jaggu hadde han ikke dronningen med seg også 😊
    Det var en morsom opplevelse å være med Bergenserne på fest på Ulriken med noen av de mest erkebergenske av alle musikanter, De Musikalske Dvergene. Må si at jeg bekymret meg ALVORLIG da jeg skjønte du hadde gjort Helge Grønhaug oppmerksom på at det var Innlendninger i lokalet.
    Man så jo for seg både det ene og andre av pinligheter. 🙈
    I stedet fikk vi en hyggelig hilsen fra scenen, og så kunne vi fortsette å tralle med på Hedmarking og Solung-dialekt. 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    To år siden 😳 Faen som tiden flyr 😡
    Neida, Karmana det er ett år og 7 måneder siden. Puuuhhh...:sneaky:
    Altså blir det vel korrekt å si at det er halvannet år siden jeg hygget med kongelig i ditt og fruens selskap.
    Må ei heller glemme den steike hyggelig ettermiddagen på andre siden av broen sammen med tkr.
    Men den jævla tiden løper av gårde med oss :mad:
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Så bra dere legger ut bilder og ekstra takk til Blues for fyldig informasjon om anlegg og tur, føler nesten at jeg har vert med og at jeg med og kaste inn håndkledet i siste liten har spart meg for både penger og fyllesyke :). strålende at Gismo kastet seg rundt i siste liten så Blues fikk med seg en anstand.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Så bra dere legger ut bilder og ekstra takk til Blues for fyldig informasjon om anlegg og tur, føler nesten at jeg har vert med og at jeg med og kaste inn håndkledet i siste liten har spart meg for både penger og fyllesyke :). strålende at Gismo kastet seg rundt i siste liten så Blues fikk med seg en anstand.
    To sindige fra Innlandet får skikk på det meste😁
    Men, kunne godt tenkt meg å ha vært der👍🎶

    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er godt! Da gjenstår det bare å håpe at laget ikke heter Brann:p
    Hmf, etter lang vandring i skyggenes dal, skjønner jeg nå at Arsenal-supporterne igjen begynner å bli eplekjekke 😡😄

    Blir nok en bra sesong for Brann! De tapte kun med ett mål mot KFUM Oslo, og holdt i helgen et lokalt 2. divisjonslag til
    2-2. Sesongen(e) i den norske utgaven av wankership blir nok en fest 😆
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hmf, etter lang vandring i skyggenes dal, skjønner jeg nå at Arsenal-supporterne igjen begynner å bli eplekjekke 😡😄

    Blir nok en bra sesong for Brann! De tapte kun med ett mål mot KFUM Oslo, og holdt i helgen et lokalt 2. divisjonslag til
    2-2. Sesongen(e) i den norske utgaven av wankership blir nok en fest 😆
    Heier på Brann, Brann, Brann, jeg!

    Vedr Arse, så er det nok ingen umiddelbar slutt på vandringen i skyggenes dal. Det e ikkje lett, bare spør Manu, som har brukt 4 ganger mer penger. Hvem vet, kanskje vi tar en Liverpool, som har vunnet serien en (1) gang på 32 år. Se hvor ovenpå de er likevel. De strutter rundt som om de eier PL!
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Heier på Brann, Brann, Brann, jeg!

    Vedr Arse, så er det nok ingen umiddelbar slutt på vandringen i skyggenes dal. Det e ikkje lett, bare spør Manu, som har brukt 4 ganger mer penger. Hvem vet, kanskje vi tar en Liverpool, som har vunnet serien en (1) gang på 32 år. Se hvor ovenpå de er likevel. De strutter rundt som om de eier PL!
    Det er viktig å slenge med leppa mens man kan. Før man vet ordet av det så er det over ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pelsdotten har slitt med røde øyne og betennelse de siste dagene. Time ble bestilt hos dyrlegen…………til en pris som fikk meg til å dette av krakken 😳 Da slo det meg, sauehviskeren har selvfølgelig også kompetanse til å være pelsdott-hvisker. Slo derfor på tråden til, tkr, og han var som vanlig velvilligheten selv. Kort konsultasjon og resept, så nå er pelsdotten forhåpentligvis på bedringens vei om noen dager. Foreløpig er han litt slått ut, men Sotra kan jo være tøffe tak for hvemsomhelst 😎😄 Haifai-miljøet ordner det meste 😊

    780E27A2-65D9-4105-A4D0-403C92BDB408.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stakkars voffsen. Det er sikkert senvirkninger etter besøket du nylig hadde :)
    God bedring til pelsdotten 👍😊
    Takker! Formen til pelsdotten reflekteres ikke i bildet. Han er lett og leken, og tar seg bare en velfortjent powernap etter dagens tur(er). Betennelsen på øynene regner jeg med blir fikset av litt bredspektret antibiotika 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er Degritteren mett etter å ha spist seg gjennom plastposen med plater som kom sammen med Zeppelin-boksen jeg nevnte tidligere. Jeg agerte skikkelig tyrkisk teppehandler under prisforhandlingene, men selger fikk dessverre altfor mye for platene. Måtte faktisk betale nesten 30kr for hver plate, selvfølger samme pris for dobbelt og trippelalbum. Noe annet skulle tatt seg ut! Jeg fikk som ufortjent for den ublue prisen selger forlangte. Bare ræl! Jeg får eksemplifisere med noen av drittplatene som lå i posen.

    Flere første-utgaver av gæmlis-band som bare nisser på HFS lytter til i dag. Som om ikke det var nok var det et mareritt å finne riktig pressing av disse første-utgavene på Discogs. Jeg blir bare så eitrende forbannet!

    162B13B2-A007-4260-8BF9-9ACC325C2077.jpeg


    Videre var det en helt ubrukelig utgivelse fra et engelsk boyband. Hvem i allverden trenger noe sånt! Noenlunde oppegående mennesker har jo andre og større bokser fra dette boybandet.

    6FCB57DB-2E9E-41BF-8BFD-086D034B3754.jpeg


    Som om ikke det var nok, var det flere engelske boyband plater. Ikke rart jeg er misfornøyd!

    191FFA74-678F-46C8-8A12-79C948804967.jpeg


    I tillegg var det en usprettet plate av en langhåret hippie, som ikke hadde peiling på musikk, men var mest opptatt av å maltraktere gitaren sin. For en fyr! Skulle vært sendt rett til frisøren mener nå jeg!

    1F548314-8E3D-4091-AECA-44E194013744.jpeg


    Som om det ikke var nok var det enda mer hippie-ræl. Tre plater med musikk fra festivalen hvor gærningene rullet seg rundt i sølen og både så ut og oppførte seg som griser. I tillegg en plate med en gammel nisse som våger å kalle seg Young. Det skulle vel vært Old. Gammel uflidd grinebiter som ikke er komfortabel før han får på seg en skitten flanell-skjorte. Og noe sånt betaler man penger for. Makan!

    16FF55D2-0798-49ED-A361-4D54DB17BA64.jpeg


    Det var også en plate med en annen gæmlis som synger som en kråke. En mann som har gjort det til et levebrød å være sur på scenen (mentor for Van Morrison). Som om ikke det var nok kommer den i en såkalt audiofil pressing. Hvem faen trenger å høre en kråke i best mulig kvalitet!

    684689E5-2DDC-4D19-B521-07CE37C3DA6B.jpeg


    Det var også en del annet ræl i den dessverre overfylte posen, men jeg tror jeg gir meg nå, så jeg ikke blir skikkelig sur og grinete. Kanskje en øl letter litt på humøret 😊
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Pelsdotten har slitt med røde øyne og betennelse de siste dagene. Time ble bestilt hos dyrlegen…………til en pris som fikk meg til å dette av krakken 😳 Da slo det meg, sauehviskeren har selvfølgelig også kompetanse til å være pelsdott-hvisker. Slo derfor på tråden til, tkr, og han var som vanlig velvilligheten selv. Kort konsultasjon og resept, så nå er pelsdotten forhåpentligvis på bedringens vei om noen dager. Foreløpig er han litt slått ut, men Sotra kan jo være tøffe tak for hvemsomhelst 😎😄 Haifai-miljøet ordner det meste 😊

    Vis vedlegget 801589
    Fin og snill hund, men en håndfull! Ganske fornøyd med å bare skrive ut en resept og overlate øyedryppingen til eier og verge.

    Det ble dårlig med gull, røkelse og myrra, men jeg akter å åpne en god flaske vin litt senere, når Madammen kommer hjem fra jobb. Og så ble jeg temmelig imponert over denne, som plutselig lå her:

    CCAB721D-FE96-4600-8640-EBC48B66732B.jpeg

    Forbausende bra musikk, og veldig god lyd. :)
    Mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Der vist bare å følge den langhårede hippiens eksempel fra Monterey.
    Pakke sammen all den gamle dritten, og sett fyr på det ute i hagen slik at hydrokarbonene får boltre seg fritt og uhemmet i de nedre luftlag :rolleyes:
    Jaggu godt at jeg har de fleste av de gamle skivene som en nisse som meg ynder å lytte til ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Boyband II-skiva er litt interessant siden dette er remixer av Sir Martin himself :cool:
    Hmmm, sier du det. Jaja, Beatles var kanskje størst, men jeg er ikke deres største fan. Nøyer meg med noen represser av de albumene jeg allerede har i hyllene. Jeg solgte for ikke lenge siden min Anthology boks, og sammen med John Lennon går nok disse direkte opp i salgsboksene i andre etasje :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Der vist bare å følge den langhårede hippiens eksempel fra Monterey.
    Pakke sammen all den gamle dritten, og sett fyr på det ute i hagen slik at hydrokarbonene får boltre seg fritt og uhemmet i de nedre luftlag :rolleyes:
    Jaggu godt at jeg har de fleste av de gamle skivene som en nisse som meg ynder å lytte til ;)
    Jeg mener bestemt at jeg med æren i behold kan oppføre meg som et miljøsvin på alle områder. Jeg driver jo tross alt med resirkulering av vinyl. Fremstår derfor sikkert som et miljøbevisst fyrtårn for miljøvern-barna i Blekkulf 🤪😄

    Jeg har også mange av disse fra tidligere, men Zeppelin 1 har jeg faktisk ikke, så den går nok ikke direkte til andre etasje 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fin og snill hund, men en håndfull! Ganske fornøyd med å bare skrive ut en resept og overlate øyedryppingen til eier og verge.

    Det ble dårlig med gull, røkelse og myrra, men jeg akter å åpne en god flaske vin litt senere, når Madammen kommer hjem fra jobb. Og så ble jeg temmelig imponert over denne, som plutselig lå her:

    Vis vedlegget 801677
    Forbausende bra musikk, og veldig god lyd. :)
    Mvh
    Kjekt at Morricone platen falt i smak. A fistful of dollars er som kjent mye bedre enn a fistful of pain 😄

    Takk igjen for konsultasjon og resept. Pelsdotten er allerede mye bedre 🥰 Ser ikke lenger ut som satans sønn når han ser på oss 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Let the games begin! Ute på Finn i dag. Satser på at noen vil ha litt plass i stuen til haifaien (jeg tar det som en selvfølge at alle vil bo i Bergen).

    EA06EA4D-4D4C-4834-8CF9-39CAECCFFCF0.jpeg


    Jeg har ellers bestemt meg for å finne en ny hobby. Kommer aldri til å prioritere ultra high-end haifai, som noen merkelige mennesker kaller det, når jeg ser hvordan det prises. Har i dag istedenfor kjøpt en seng i ultra high-end klassen (som sikkert noen merkelige mennesker kaller det). Kommer til å drite i musikken fremover. Nå skal det jaggu soves!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Let the games begin! Ute på Finn i dag. Satser på at noen vil ha litt plass i stuen til haifaien (jeg tar det som en selvfølge at alle vil bo i Bergen).

    Vis vedlegget 801911

    Jeg har ellers bestemt meg for å finne en ny hobby. Kommer aldri til å prioritere ultra high-end haifai, som noen merkelige mennesker kaller det, når jeg ser hvordan det prises. Har i dag istedenfor kjøpt en seng i ultra high-end klassen (som sikkert noen merkelige mennesker kaller det). Kommer til å drite i musikken fremover. Nå skal det jaggu soves!
    Du får sove litt på det,så ordner nok dette seg skal du se:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn