Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde en mistanke om at alt dette jazzpratet var..., -vel PRAT.
    Spill for galleriet mao. Hva gjør man ikke for å virke interessant ?! :cool:🤣

    Screenshot_20220304_111059.jpg
    Det du i virkeligheten spiller er altså unge Felice og gamle Young. Dessuten ser vi svogern til Madonna lettere henslengt. Altså Mr Henry.

    De 3 slørete med en skjeggebus og to brillejesus, hvorav minst en som helt tydelig har en ut av seg sjæl opplevelse, kan være alt mulig av nymoderne hipster-americana, så der melder jeg pass. Slike tror jeg blir klonet på en farm i Ozark Missouri der de også koker Meth og avler gris.
    Hadde vel ikke fått premie uansett jeg som er så ubehøvlet.

    Den som skjuler seg bak bandittmasken må være Kurt Nilsen eller Emmylou Harris eller han med Murder Mountain.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg hadde en mistanke om at alt dette jazzpratet var..., -vel PRAT.
    Spill for galleriet mao. Hva gjør man ikke for å virke interessant ?! :cool:🤣

    Vis vedlegget 797137
    Det du i virkeligheten spiller er altså unge Felice og gamle Young. Dessuten ser vi svogern til Madonna lettere henslengt. Altså Mr Henry.

    De 3 slørete med en skjeggebus og to brillejesus, hvorav minst en som helt tydelig har en ut av seg sjæl opplevelse, kan være alt mulig av nymoderne hipster-americana, så der melder jeg pass. Slike tror jeg blir klonet på en farm i Ozark Missouri der de også koker Meth og avler gris.
    Hadde vel ikke fått premie uansett jeg som er så ubehøvlet.

    Den som skjuler seg bak bandittmasken må være Kurt Nilsen eller Emmylou Harris eller han med Murder Mountain.
    Ingen overraskelse at du tok fire av dem på strak arm, men å sammenblande jazz-alibiet mitt med grisebønder fra Missouri er bare sjokkerende og trist 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg tok feil. Jeg var helt på jordet. Tror dette har en Link til en høyttalerprodusent i DK. 🤔
    Endelig, bulls eye, men ikke tro at jeg ikke fikk med meg at du var innom Lou Reed før du redigerte 😄

    Det er faktisk så bra at du får mer enn en imaginær premie. Jeg flotter meg heller og spanderer på deg en hjemmebrygget juleøl neste helg 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Lou Reed var bare det jeg kom på som ville irritere meg mest, ettersom jeg ikke hadde peiling. Litt graving førte fram til Vestbo Trio. Siste album er gitt ut av Dali. Låter veldig bra på vinyl også. Litt fetere og varmere eller organisk om man vil. Digitalt er det litt mer attack, plutselighet og klarhet🙄
    Lyden er veldig bra uansett format.
    Akkurat her kommer det nok mer an på avspillingskjeden. Blir morsomt å høre Vestbo hos deg. 😊

    Hjemmebrygd juleøl høres topp ut! 🥰
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Klarte ikke å vente med øltimen, så jeg jekket akkurat litt hjemmebrygg. Det smaker tross alt best med en øl når jeg vet flesteparten fremdeles er på jobb 😊

    Strålende vær i dag. Tenkte meg på tur, men så slo det meg, nei jeg gidder rett og slett ikke noe gågging i dag. Befriende! Har heller tatt en rask opprydning rundt huset før jeg konsentrerte meg om vasking innendør. Selvfølgelig vask av plater vi snakker om 😄

    Jeg gav rett og slett litt gass på de 100+ jazz-platene jeg kjøpte på onsdag (pleier å være en mye lengre modningsperiode når jeg har kjøpt brukte «samlinger»). Først plukket jeg ut rundt 40 plater jeg ikke gadd bry meg med, og la dem ut for en sympatisk pris på Finn. Tok ikke lang tid før det dukket opp en hyggelig kar på døren 😊

    Deretter ny sortering. 13 plater ble plukket ut for en omgang på Degritteren (den har stått arbeidsløs altfor lenge). Disse skal nok snurres for å sjekke ut om de hører hjemme i hyllene mine eller i salgskassene i andre etasje.

    6FC54152-18D7-4686-8F9F-5AB743CEC3E3.jpeg


    Samtidig gjøres en grovrens på resten av platene. Tenker de går rett på Finn for samlet salg. En manns ræl er en annens gull. «Rullen» jeg benytter for å få vekk overfalte-støv må jaggu ha vært mitt beste haifai kjøp ever!

    3C1B7565-AEF7-429E-99F2-2D3AFAE16D4D.jpeg


    Finnes helt klart mye bedre måter å utnytte en solskinnsdag på, men jeg koser meg…….og det er nå en gang det viktigste ….for meg 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er mye jeg skjønner og ikke skjønner fra min barndom. Jeg skjønner godt hvorfor jeg begynte å holde med Stoke…….skjønt jeg i svake øyeblikk angrer bittert. Jeg skjønner definitivt ikke hvorfor jeg «holdt» med Uriah Heep, men kunne «holdt» med Nazareth. Det er ikke blitt bedre nå når jeg har blitt eldre. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg spiller så mye jazz når jeg istedenfor kunne spilt Nazareth. Har sagt det før og sier det igjen; Dan McCafferty var verdens beste vokalist…….jøss ølen virker…..og jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg skal flytte fra lyttekroken min. Jo, det skjønner jeg egentlig, men det kan ikke øl hjelpe meg med 😊

    795FBF4F-B420-4015-910B-2300EF291C5D.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bøyer meg ydmykt mot vest og dasker meg som straff på pungen med Sluket sin platevekt. Monoteisme er oppskrytt, det er polyteisme som er greien!

    51C075A0-8C13-482F-A9B8-3A5985A21EFD.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.829
    Antall liker
    16.019
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nazareth og så Heep. Det må da være måte på kompensasjon for de intelektuelle jazz utskeielsene tidligere i uken ;)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Jeg er så langt ute på jazz-kjøret at jeg tror jeg må kjøre noe Sex Pistols, Sham 69 og tidlig Stranglers i morgen 😳
    likestilt med mine tidligere forslag med andre ord 🤪🤟 Pearl jam, nirvana, red hot chili peppers er mine tips for morgendagen så du får litt skikkelig start på dagen 😁🎶
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    likestilt med mine tidligere forslag med andre ord 🤪🤟 Pearl jam, nirvana, red hot chili peppers er mine tips for morgendagen så du får litt skikkelig start på dagen 😁🎶
    Hehe, fikk med meg Nirvana og Red Hot… på Roskilde-festivalen. Gode greier, men når ikke opp til anklene på de beste pønk-gruppene…..i min litt rare bok 😊
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Skal innrømme jeg aldri har hørt eller hørt om sham 69 så må sjekkes ut før jeg tøffer meg mer 🤪 er ikke så gammel enda jeg vettu. Fremdeles mye musikk fra gamledager å oppdage 👌🍻😉
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skal innrømme jeg aldri har hørt eller hørt om sham 69 så må sjekkes ut før jeg tøffer meg mer 🤪 er ikke så gammel enda jeg vettu. Fremdeles mye musikk fra gamledager å oppdage 👌🍻😉
    Sham 69 burde du sjekke ut. Pønkens Beatles 😄
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Det jeg ikke skjønner at at du ikke skjønner hvorfor du holdt med Uriah Heep! Selvsagt holdt du med Uriah Heep!! Noe annet skulle da f... meg tatt seg ut!
    Husk at det er lov å holde med flere lag. Tross alt spiller ikke disse lagene i mot hverandre, de spiller med hverandre. Noen veldig få av dem spiller til og med fortsatt. I motsetning til Peter Shilton. (Selv om sistnevnte spilte helt utrolig lenge, også for Stoke)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har gått tur med pelsdotten for å slite ham ut til øltimen. Det gikk forsovet greit, men litt mindre bra var at han klarte å slite meg ut også 😒 Vi tasset rundt omkring på aboretet på Milde. Jeg tror pelsdotten er riktig så ambisiøs i forhold til egen karriere med tanke på så rundhåndet han var med utdeling av visittkort 😊

    3A79A1B9-C45F-463B-9433-A50144A9CEC1.jpeg


    Ikke tilfeldig at vi gikk tur der ute. Det var en kar som solgte en usprettet Daft Punk plate til pølsepris i nærområdet til aboretet. Jeg er bare så god til å kombinere andres med mine egne behov 😄 Daft Punk er egentlig ikke min greie, men den skal jo ha god lyd, så da har jeg noe jeg kan forsøke å imponere lyd-fiffen fra Innlandet med som kommer på besøk neste helg 😄

    84B860D2-3A0B-475C-AB6E-98D395084C3A.jpeg


    Hadde tenkt å spille noe pønk, men er for sløkk, så foreløpig smaker jeg litt på jazz-platene som ble sortert ut fra samlingen jeg kjøpte. For dårlig, men jeg har nå klart å få i gang platespilleren. Lurer på om det faktisk er første gang i år 😳😊

    55B5B46D-C5AC-4071-9B44-20F558E581EB.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen lydmessig grunn til å betale 500 kr mer for 200g utgaven av Massey Hall enn 180g repressen som kom i fjor?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det tør jeg ikke å mene noe om, men for å gjøre det enda vanskeligere :
    Jeg har ingen av dem, men derimot 180 g 2008.
    Den er finfin.😊
    Antagelig noe av det beste som er av lydgjengivelse fra konsert. (På vinyl)
    Som å sitte på første rad, eller kanskje andre. 😜
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    I et hederlig forsøk på å komme i kontakt med karmana idag ble jeg brutalt avvist på grunnlag av at han var opptatt med hunden å ikke hadde tid å skravle. Da kom jeg til å tenke på dette bildet her
    76747545_2558052980944127_8483756923064156160_n.jpg

    Du lurer ingen.... 🤪
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her er det en kommentar på det du lurte på vedr Massey Hall 200 g vs 180 g 2021.
    Screenshot_20220307_141041.jpg

    Det er vel mulig at dette kan være en gjerrigknark av en kverulant, men jeg tror jeg hadde forsøkt denne først. Du kjøper for å spille, ikke samle. Er det for dårlig, så får man heller selge og legge mer penger i 2.forsøk. Tenker jeg. 🙄🙂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her er det en kommentar på det du lurte på vedr Massey Hall 200 g vs 180 g 2021.
    Vis vedlegget 798340
    Det er vel mulig at dette kan være en gjerrigknark av en kverulant, men jeg tror jeg hadde forsøkt denne først. Du kjøper for å spille, ikke samle. Er det for dårlig, så får man heller selge og legge mer penger i 2.forsøk. Tenker jeg. 🙄🙂
    Takker! Da passer det bra at jeg for en time siden kjøpte et forseglet eksemplar av dagens repress fra en kar i sør-fylket (selv om det er et avsluttet kapittel, går det veldig fint å tenke Rogaland og Hordaland, uten at man skal bli i harnisk over noe så ubetydelig som fylkesgrenser 😊).
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da anser jeg meg ferdig med dagens gjøremål. Selvfølgelig minimalt som er gjort, men konsentrerer meg så godt jeg kan på å ikke overprestere 😄

    I dag er det Terry Reid som streames. Han hadde vel tilbud om å bli med i både Led Zeppelin og Deep Purple før de ble kjent. Han angret vel kraftig på det i ettertid, og spesielt siden solo-albumene hans aldri tok av. Han lever fremdeles, og glir vel inn i historien i kategorien musikernes musiker.

    D463E754-BF04-4CED-8707-05AD44551110.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.071
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rocken vil aldri dø! Det uekte barnet til AC/DC leverer varene 😊

    Flinke tyver. Tror også de er barn av Aerosmith.
    C8FB8BF1-0B81-4CB8-A239-CDE2CA905136.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn