Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    To kanonbra album med Neil Young starter i dag ferden mot Drotningsvik.

    C29DEE79-9D89-4CFD-8905-C9DEFE77F6C4.jpeg 46A26D95-D5A5-4BD9-A794-3CEBFC7199CD.jpeg

    Massey Hall får jeg endelig i hus til noenlunde levelig pris.

    Jeg er litt usikker på om jeg trenger Young Shakespeare når jeg får Massey Hall, men den ble bestilt før jeg kjøpte sistnevnte. Den ble bestilt fra iMusic i Danmark, og prismessig får det meg til å lure på om Platekompaniet skummer fløten for tiden (fremdeles er vel mest dekkende). 289kr fra iMusic og 449kr fra Platekompaniet 😡 Så hvis noen er ute etter platen er det bare å se mot Danmark 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spent på nye kåken din med tanke på innkjøp av stadig ny og bra vinyl. Selv tenker jeg ide med plastlommer på cd, målet er litt flere. Men vinyl tar sin vakre plass, heldigvis vil jeg nesten si :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette med plass og vinyl går aldri i hop, så her er det bare å stable, stue og ikke minst - fortrenge. 🙄😊

    Du har et poeng her, mht Neil Young, karmis.
    Massey Hall MÅ man ha.
    Shakespeare er også bra, men topper ikke den første. Derfor blir det gjerne til at det er MH som spilles når jeg har lyst til å å høre Neil Young-konsert fra 1971.

    Ellers driver jeg og øver til DMD- konserten vi skal på på Ulriken i helga .
    Håper de gjør noen av Kinks-covrene som jeg nesten kan, for her har jeg engelsk originaltekst å støtte meg til... 🙊🙈
    Refrenget går kjempebra! Lola, lo-lo-lo-lo-Lola. 😜😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spent på nye kåken din med tanke på innkjøp av stadig ny og bra vinyl. Selv tenker jeg ide med plastlommer på cd, målet er litt flere. Men vinyl tar sin vakre plass, heldigvis vil jeg nesten si :)
    Vi går litt forskjellig vei. Når ny vinyl kommer inn i hyllene i stuen, forsvinner samme antall opp i salgsboksene i andre etasje. Satser på kvalitet istedenfor kvantitet ift egen musikksmak, men hva jeg får plass til når vi flytter blir spennende…….og litt skremmende 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette med plass og vinyl går aldri i hop, så her er det bare å stable, stue og ikke minst - fortrenge. 🙄😊

    Du har et poeng her, mht Neil Young, karmis.
    Massey Hall MÅ man ha.
    Shakespeare er også bra, men topper ikke den første. Derfor blir det gjerne til at det er MH som spilles når jeg har lyst til å å høre Neil Young-konsert fra 1971.

    Ellers driver jeg og øver til DMD- konserten vi skal på på Ulriken i helga .
    Håper de gjør noen av Kinks-covrene som jeg nesten kan, for her har jeg engelsk originaltekst å støtte meg til... 🙊🙈
    Refrenget går kjempebra! Lola, lo-lo-lo-lo-Lola. 😜😊
    Bra du øver! 😄 Selv er jeg litt skeptisk til Kinks platen deres, og satser heller på flest mulig av deres egne låter på konserten (helst de gamle). Det er til en viss grad skremmende at du sliter med de bergenske tekstene, men enda verre er det kanskje at du også ryker på refrenget…….Lola, la-la-la-la-Lola 😄 Jeg tror jeg må snakke enda mer kav bergensk enn jeg pleier når dere kommer, slik at dere er passelig oppdatert når dere setter føttene på Ulrikens topp (vi må sikkert også forberede oss med gjentatte avspillinger av, Nystemten) 😄
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Vi går litt forskjellig vei. Når ny vinyl kommer inn i hyllene i stuen, forsvinner samme antall opp i salgsboksene i andre etasje. Satser på kvalitet istedenfor kvantitet ift egen musikksmak, men hva jeg får plass til når vi flytter blir spennende…….og litt skremmende 😊
    Et konsept jeg kan like, og som jeg også holder meg sånn nogenlunde til, selv om det ikke er så systematisk som du fremstiller deg her.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et konsept jeg kan like, og som jeg også holder meg sånn nogenlunde til, selv om det ikke er så systematisk som du fremstiller deg her.
    Jeg er nok like konsekvent som jeg fremstiller meg. Skal ikke har flere plater enn jeg har plass til i de hyllene jeg har i dag. Det med salgsavdelingen i andre etasje er en sannhet med modifikasjoner. Får ikke somlet meg til å legge det ut, så det eneste som forsvinner er det som folk på besøk finner interessant (eller mer rett, tar seg råd til 😊). Men noen regnfulle dager i mindre bopæl….så forhåpentligvis 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Veldig hyggelig besøk hos @erikr i dag sammen med @T-1 og @Seskage. Masse kjekk skravling og gnafsing på kaker som sikkert umiddelbart gav en lite hyggelig tilvekst til sideflesket 😊

    Vi brukte jo selvfølgelig også tid på å lytte til Erik sitt spennende oppsett. Har skrevet om det tidligere, så gjentar ikke meg selv, men siden sist har hele oppsettet flyttet seg 90 grader i stuen. I mine ører har dette vært riktig så vellykket. Det første jeg lekker merke til er likt nivå fra subbene, strammere bass og en bredere sweetspot. Det låter silkemykt og oppløst med et solid fundament fra bassene, så får det heller være at bassavtrykket innimellom blir litt for raust for undertegnende. Det er tross alt ikke mine bass-preferanser det er satt opp etter.

    E2622068-B54D-4363-9A08-A539AC76F4B4.jpeg


    Takk for noen veldig hyggelige timer 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er bare så enkelt å finne ut hva man skal spille når man har ualminnelig mye bedre musikksmak enn alle andre 🤪😊

    9A26B347-4BB2-41DC-A3C6-CDFD89AC2A06.jpeg

    Jeg har ellers i dag jobbet hardt med handleliste til helgens haifai-besøk fra Innlandet. Etter tunge og lange tankeprosesser er jeg endelig ferdig med listen; øl og peanøtter 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forventer ikke HILVERSUM-standard med Matjesild og Westmalle. Håper likevel at det er noe annet enn Seidel og Pokal på handlelista. Polly går fint. 🐒😊
    Satser på å få drukket opp resten av hjemmebrygget mitt. Blir tøffe tak, men jeg har hamstret dopapir og aktivt kull.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ryktene vil ha det til at haifai-inkvisisjonen fra Innlandet har begynt å prøvepakke for avgang til folkeskikken. Da er det bare å kvesse den nyinnkjøpte platen, og skrive huskeliste over dårlige unnskyldninger i tilfelle lyden skulle buklande hos de vyrde herrer.

    B9D8DF99-2A4C-498E-A092-F5D3E4689271.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Auda, så du får besøk av haifai-inkvisisjonen fra innlandet :oops:
    Er fruen advart og ivaretatt? Brennevinet gjemt?
    Dette kan bli stygt mtp den bebudede tømmingen av lageret med hjemmebrygg 🤪
    Det lukter fyll, rævkrok, håndbak og fanteri lang vei ;)
    Så vil jeg ikke anbefale innkjøp av for store kvanta av peanøtter.
    Jeg var i et lystig (nei, ikke lystent) herrelag for mange år siden hvor knippsing av peanøtter og alternative metoder for å plukke nøttene opp fra gulvet plutselig var gøyalt i de sene timer. Dog ikke for verten.
    Hils dieselmannen fra meg på søndag ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Auda, så du får besøk av haifai-inkvisisjonen fra innlandet :oops:
    Er fruen advart og ivaretatt? Brennevinet gjemt?
    Dette kan bli stygt mtp den bebudede tømmingen av lageret med hjemmebrygg 🤪
    Det lukter fyll, rævkrok, håndbak og fanteri lang vei ;)
    Så vil jeg ikke anbefale innkjøp av for store kvanta av peanøtter.
    Jeg var i et lystig (nei, ikke lystent) herrelag for mange år siden hvor knippsing av peanøtter og alternative metoder for å plukke nøttene opp fra gulvet plutselig var gøyalt i de sene timer. Dog ikke for verten.
    Hils dieselmannen fra meg på søndag ;)
    Strålende! 😄 Så lenge jeg kun må plukke peanøtter og ikke andre nøtter fra gulvet på morgen, så har det vært såpass anstendig at jeg lever godt med det 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Endelig er et kanon-album tilgjengeliggjort på bidra.no. Sklir selvfølgelig inn uten problemer 😃

    037176A4-798E-42A0-AEAA-4A31EAC62AD4.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Tror du det er AA møte? 🙄
    😊
    Aldeles ikke godeste Bluesbreaker.
    Så rutinerte som dere er, så er det vel rimelig og anta at et par flasker med nylig destillert fuselfri "hembrent" er med i bagasjen.
    Ja, altså 2 flasker pr mann selvfølgelig ;)
    Karsk/svartkopp - "bring it on, and let the games begin"

    Nå ser det også ut for at verten er såpass i godlune at muligheten for å gresse i fars godtekiste åpner seg.
    Full gjorde vi, og drakk vart vi :cool:
    "Have fun!"
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Aldeles ikke godeste Bluesbreaker.
    Så rutinerte som dere er, så er det vel rimelig og anta at et par flasker med nylig destillert fuselfri "hembrent" er med i bagasjen.
    Ja, altså 2 flasker pr mann selvfølgelig ;)
    Karsk/svartkopp - "bring it on, and let the games begin"

    Nå ser det også ut for at verten er såpass i godlune at muligheten for å gress i fars godtekiste åpner seg.
    Full gjorde vi, og drakk vart vi :cool:
    Have fun!
    Det de ikke vet er at jeg har lagt opp et så tett program at det må tryllerier til for å bli noe i nærheten av salongberuset. Han ene har ikke besøkt folkeskikken tidligere, så vi kommer nok til å benytte mye tid i Filharmonien, på Akvariet, museer og flanere rundt på Troldhaugen hvor Edvard Grieg bodde 😊
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det de ikke vet er at jeg har lagt opp et så tett program at det må tryllerier til for å bli noe i nærheten av salongberuset. Han ene har ikke besøkt folkeskikken tidligere, så vi kommer nok til å benytte mye tid i Filharmonien, på Akvariet, museer og flanere rundt på Troldhaugen hvor Edvard Grieg bodde 😊
    Du glemte samtidsdans. Et besøk hos Carte Blanche vil være en flott opplevelse. 😄

    Mvh.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Dem er nå i Norgestoppen når gjelder og høre flest LaRosita og i flest farger.

    Mvh JMK
    Ehhh...kremt, der har vel jeg vært i snart et par år allerede :rolleyes:;)
    For ikke å glemme alle La Rosita modellene vi har lagt lyttemusklene til i München.
    Æres den som æres bør....hehehehe...
    Rabadamtimtim...
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Ehhh...kremt, der har vel jeg vært i snart et par år allerede :rolleyes:;)
    For ikke å glemme alle La Rosita modellene vi har lagt lyttemusklene til i München.
    Æres den som æres bør....hehehehe...
    Rabadamtimtim...
    Norgestoppen har som vanlig en viss bredde - under den virkelige eliten. Det be vel mer korrekt?
    Mvh JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Strålende dag og natt med rampen fra Innlandet 😃 Godt å slikke sårene med en kopp kaffe og litt rolig musikk før de våkner til live igjen. I går var det det galskap, og i dag kan det bli stygt 😳😄

    Vi var i går blant annet en tur oppom Roald på Renessaince. Det låt som vanlig fortreffelig, og Roald var som alltid veldig hyggelig å tilbringe tid sammen med. Planen var egentlig annerledes i dag, men Roald forsøkte å lokke oss innom i dag også gjennom at han skal koble opp de store guttene til Sonus Faber, så det blir nok enda en tur innom Støletorget før vi drar på Ulrikens topp. Hvis det leses i avisene i natt at noen er savnet på Ulriken eller Bergens-vidden er det nok liten tvil om hvem det gjelder 😄

    3682833D-C422-4B02-B507-54540CDA5445.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ser hyggelig ut med besøk og medhørende lytterunder, vannhull og andre kulturelle innslag🍻🔊 Er vel bare å starte dagen med en neipa så er verden i vater igjen og hode passe pakket inn i bomull;) Neipa er jo pr. def. som (humle) juice å regne og er bare sunt:LOL:

    DA3D9620-CA8D-4D1A-86D6-44C5B300964B.png
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Strålende dag og natt med rampen fra Innlandet 😃 Godt å slikke sårene med en kopp kaffe og litt rolig musikk før de våkner til live igjen. I går var det det galskap, og i dag kan det bli stygt 😳😄

    Vi var i går blant annet en tur oppom Roald på Renessaince. Det låt som vanlig fortreffelig, og Roald var som alltid veldig hyggelig å tilbringe tid sammen med. Planen var egentlig annerledes i dag, men Roald forsøkte å lokke oss innom i dag også gjennom at han skal koble opp de store guttene til Sonus Faber, så det blir nok enda en tur innom Støletorget før vi drar på Ulrikens topp. Hvis det leses i avisene i natt at noen er savnet på Ulriken eller Bergens-vidden er det nok liten tvil om hvem det gjelder 😄

    Vis vedlegget 799721
    Har Dag noen interesse av og høre de store SF :) :) regner med han måtte overtales.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn