Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.314
    Antall liker
    63.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hm så øl timen er utgått fra dine daglige rutiner da. En God Påske til deg ,fruen og din nye kompis pelsdotten. :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Hehe, rigide rutiner er noe dritt, men øltimen(e) forsøker jeg å prioritere 😊 God påske til deg og dine, Focal!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med nyervervede bokser. Er det for å teste eller noe du ser som en mulig oppgradering? Artig at du tester mye, litt misunnelig på pågangsmotet ditt der nå om dagen :). Her går det i rolige dager på sofaen. Så en norsk film på Netflix som var så mørk at jeg måtte flire...


    Uansett, ha en glitrende påske. Siden Dragen ser oppussings program på tv stadig vekk må jeg innrømme at jeg tenker på deg.. Håper dere finner slottet dere vil ha :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.247
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, jeg både babler og fjaser, men innimellom alt babbelet inngikk jeg avtale om kjøpe av amp og dac. Litt seriøs altså……eller kanskje kun useriøs 🤔😄
    Babler, fjaser OG dealer!
    Det er ganske imponerende. 👌
    Sjøl kan jeg kun bable, og da uten tilleggsysler. 🙊
    Så får vi se om det er på sidesporet det er handlet inn eller om det er en reell utfordrer.
    Jeg har ikke noe galt å si om Topping-dacen jeg for min del. Det finnes helt sikkert bedre, men det virket ikke som den gjorde noe feil, for anlegget i Drotningsvik låter veldig bra.
    Morsomt å prøve ting uansett.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.314
    Antall liker
    63.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med nyervervede bokser. Er det for å teste eller noe du ser som en mulig oppgradering? Artig at du tester mye, litt misunnelig på pågangsmotet ditt der nå om dagen :). Her går det i rolige dager på sofaen. Så en norsk film på Netflix som var så mørk at jeg måtte flire...


    Uansett, ha en glitrende påske. Siden Dragen ser oppussings program på tv stadig vekk må jeg innrømme at jeg tenker på deg.. Håper dere finner slottet dere vil ha :)
    Takker! Blir litt leking og testing for å se om de gir Eximus-ampene reisepass. Hvis de overtar er det vel heller ikke sikkert jeg selger Eximus. Hvis jeg plutselig ender opp med noen tungdrevne stativhøyttalere en gang kan de være god å ha. Hvis den integrerte på innkommende tar over, er det også et åpent spørsmål om den tilhørende DACen blir beholdt. Et alternativ er å koble både den innkommende ampen og rørforsterkeren min mot Topping-DACen. Kjekk tidstrøyte :)

    Det ramler for tiden inn med boliger på Finn. For øyeblikket er det en veldig aktuell sak på Djeveløya 😳
    Fortsatt god bedring til deg, og god påske til begge!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.314
    Antall liker
    63.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Babler, fjaser OG dealer!
    Det er ganske imponerende. 👌
    Sjøl kan jeg kun bable, og da uten tilleggsysler. 🙊
    Så får vi se om det er på sidesporet det er handlet inn eller om det er en reell utfordrer.
    Jeg har ikke noe galt å si om Topping-dacen jeg for min del. Det finnes helt sikkert bedre, men det virket ikke som den gjorde noe feil, for anlegget i Drotningsvik låter veldig bra.
    Morsomt å prøve ting uansett.
    Får se. Både Topping og Zardoz står trygt, men Eximus går en høyst usikker fremtid i møte 😊 Uansett kjekk tidstrøyte som ikke burde koste meg noe om det buklander. Det som kan bli dyrt er at jeg trenger høyttalerkabler med spader. Begge mine sett har bananer. Høyttalerkabler koster jo lett 100-200K 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.314
    Antall liker
    63.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spennende tider fremover @Karmana , både utkikk etter ny bolig og innkommende forsterker🤩 God påske🐣
    Jepp, en forsterker og en DAC blir å regne som en pølse i slaktetiden når vi ser etter bolig. Kjørte i dag en tur til Djeveløya for å sjekke ut et veldig aktuelt hus som har visning neste uke. Heldigvis fant vi noen greier med huset som gjorde det mindre aktuelt 😊

    God påske til deg og dine! Ta det litt rolig, og slit nå ikke ut rævholet på sykkelsetet bare for det du har noen ekstra dager fri 😄
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    God påske! Håper du klarer å ta deg fri slik at du kan oppleve litt kvalitetstid i de bedre/vestlige strøk av kongeriket 😊
    Takk for det. I år cruiser vi sørover for litt by liv. Først Gøta og så Køben :) Vestover neste gang :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.495
    Sted
    Langesund
    Blir spennende å stikke nesen innom her i morgen - Gleder meg, og her vet jeg at jeg får mange nye musikktips. :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.419
    Antall liker
    17.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ha en riktig god påske på vestsiden av fjellene :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.314
    Antall liker
    63.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ha en riktig god påske på vestsiden av fjellene :)
    God påske til deg og dine, ptb! Her har vi akkurat kommet fra en middag som ble avsluttet med litt rusling rundt i svarte natten. På den annen side hadde vi fått mer enn nok å drikke. Regner med du tok an 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.495
    Sted
    Langesund
    Veldig kjekt at du tar turen innom før dere skal nerde på Bønes 😊
    Ja det er moro å høre andres oppsett. Alltid noe en hører som fascinerende og kult. Har jo min egen greie som av flere andre oppleves litt for livløs og avdempet i øvre halvdel.
    Var jo akkurat og hørte 7 mill-riggen til larsmatin - freske saker det
    Sitter snart i bilen og kjøretid står til 5t17min. sender sms når tiden er mer bestemt. Må ha mat under veis :D
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.314
    Antall liker
    63.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja det er moro å høre andres oppsett. Alltid noe en hører som fascinerende og kult. Har jo min egen greie som av flere andre oppleves litt for livløs og avdempet i øvre halvdel.
    Var jo akkurat og hørte 7 mill-riggen til larsmatin - freske saker det
    Sitter snart i bilen og kjøretid står til 5t17min. sender sms når tiden er mer bestemt. Må ha mat under veis :D
    Jeg spiller jo i stue-divisjonen og ikke den berømte kjeller-divisjonen som OMF og deg selv, så det blir nok dårlig med hakeslepp 😄 Vi har alle våre preferanser, og jeg har flere ganger tenkt å ta turen til Skien, uten at det er blitt med mer enn tanken. Det kan også godt være vi har helt forskjellige synspunkt på preferert lyd. Sist gang jeg snakket med deg i Horten mente jeg at lyden ikke hang sammen på det du mente var messens mest vellykkede oppsett 😄 På den annen side husker jeg ikke særlig uenighet på det vi hørte sammen i Munchen for noen år siden 😊 Blir veldig hyggelig med besøk av deg og ikke minst å høre dine synspunkt og forbedringsområder.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.314
    Antall liker
    63.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har i dag hatt besøk av Langesunds store sønn, The Shy 😊 Veldig hyggelig, og alltid greit å få noen erfarne ører til å lytte til anlegget. Hyggelig og lærerikt er en god kombinasjon. The Shy, er jo en av dem som er mye ute og lytter hos andre, i motsetning til dem som kun kommenterer hjemmefra uten å ha tilegnet seg erfaring fra forskjellige typer oppsett. Hyggelig nok så buklandet ikke oppsettet mitt i hans ører, men vi endte opp med å skru delefrekvensen tilbake til 45Hz og et par knepp ned på gain. Så da er jeg stort sett tilbake til der jeg var før Innlandet-geriljaen besøkte Drotningsvik 😊

    B8667BBC-991B-40CC-9426-CF27C08C4B1C.jpeg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.495
    Sted
    Langesund
    Takker for meget hyggelige timer.
    Ja, lyden sitter som et skudd når det kommer til formidling av musikk. Fin nerve, og nydelig mellomtone. Flott 3-d
    Bassen hørtes mer riktig ut på kontrabass med den lave delingen og litt mindre nivå. Om det passe rock og bues er mer usikkert - det prøvde vi ikke.

    Ellers en litt pågående topp på noen innspillinger for meg, men dette er smak og behag. Tar vi en skokk mennesker så ville nok mesteparten like denne toppen i forhold til min. Gir jo litt krydder på mye.
    Blir jo egentlig ikke plagsomt før rommet går litt i metning - da er det høyt.
    Riktig/galt, jeg vet ikke. Jeg vet bare hva jeg i det lange løp liker hjemme.

    Ikke så mye mer å si, enn at stueanlegg funker helt glimrende til musikk og kos.

    Mvh-
    Tor
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.247
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En kommentar fra "Hedmarksgeriljaen" 😎
    Det Shy sier, samsvarer godt med min opplevelse av anlegget i Drotningsvik.
    Litt mer "på" enn jeg er vant til hjemme,
    men aldeles ikke over toppen. På rock og elektrisk blues gir det litt mer saft og futt i gjengivelsen.
    Som jeg har sagt før, synes jeg anlegget låter veldig bra. Også jeg har vært ganske mye rundt og hørt ulike oppsett, vil jeg påstå.

    Hvor man setter bassen er en smaksak, og f eks Bob Marley, Dead Can Dance og en del andre ting, synes jeg det var "riktigere" (troverdig?) , fetere og morsommere å høre med "vår" foretrukne innstilling med noe høyere deling og mer gain. Jeg tror det kommer mest an på hvordan man er vant til å høre det fra hjemme /eget oppsett.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.314
    Antall liker
    63.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En kommentar fra "Hedmarksgeriljaen" 😎
    Det Shy sier, samsvarer godt med min opplevelse av anlegget i Drotningsvik.
    Litt mer "på" enn jeg er vant til hjemme,
    men aldeles ikke over toppen. På rock og elektrisk blues gir det litt mer saft og futt i gjengivelsen.
    Som jeg har sagt før, synes jeg anlegget låter veldig bra. Også jeg har vært ganske mye rundt og hørt ulike oppsett, vil jeg påstå.

    Hvor man setter bassen er en smaksak, og f eks Bob Marley, Dead Can Dance og en del andre ting, synes jeg det var "riktigere" (troverdig?) , fetere og morsommere å høre med "vår" foretrukne innstilling med noe høyere deling og mer gain. Jeg tror det kommer mest an på hvordan man er vant til å høre det fra hjemme /eget oppsett.
    Hehe, det var definitivt ikke skrevet fra min side for å diskreditere erfaringen eller ørene til Hedmarksgeriljaen 😊 Det finnes mange erfarne ører, og dere er definitivt blant dem. Det eneste jeg er sikker på er at det finnes flere «riktige» innstillinger på subben. Det kommer helt an på preferanser, musikktype og innspilling……og dagsform for den saks skyld. Med fast innstilling er nok den vante delingen «tryggere», men jeg er heller ikke i tvil om at det blir fetere/pondus/mer trøkk og moro på en del musikktyper/innspillinger med høyere deling og mer nivå på subben.

    Jeg er forresten tom for øl på en fredag 😳 Hvor urutinert er det mulig å bli 😡
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.247
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Som vi har snakket om tidligere, så blir man neppe gjøresløs hvis man har subwoofer med knotter og knapper.

    Tom Tom Club. At det går an!
    Blir vel en kort langfredag med kun sprit da? 😎🥴😊
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.314
    Antall liker
    63.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som vi har snakket om tidligere, så blir man neppe gjøresløs hvis man har subwoofer med knottene knapper.

    Tom Tom Club. At det går an!
    Blir vel en kort langfredag med kun sprit da? 😎🥴😊
    Fikk nok GT på en middag i går, så her nippes det dannet til et krus rød vin………mens jeg spiller Kaya (etter at du nevnte Marley) :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.314
    Antall liker
    63.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kaya er et av de beste og lett tilgjengelige Marley-album. Mye kos, og ikke så mye Rasta, religion og politikk. Fin. 🙂
    Helt klart. Man skal ha sær musikksmak hvis man misliker det albumet. Litt religion dog; Jah would never give the power to a bald-head 😄 Antar det ikke betyr skallet, men alle uten dreadlocks 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.314
    Antall liker
    63.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis Posten er i godlune kommer en «ny» integrert amp og en DAC inn i slutten av neste uke. Det medfører behov for ny høyttalerkabel med spader i ene enden. Praktisk da at en kar ikke langt unna meg har en rull med Nordost kabel som han terminerer selv i ønskede lengder. Billig og greit nok.

    23B84CE2-7F32-413B-91CC-63E74CE630B2.jpeg
    7562B0EC-1D33-40E2-BEA0-BDC3736BF034.jpeg

    Tenkte at da alt var klart, før det slo meg, pokker du har jo solgt din andre REL høynivå kabel. Esken til subben ligger på et lite lager vi leier, så nå krysser jeg fingrene for at det ligger en kabel i esken som fulgte med subben.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.082
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hvis Posten er i godlune kommer en «ny» integrert amp og en DAC inn i slutten av neste uke. Det medfører behov for ny høyttalerkabel med spader i ene enden. Praktisk da at en kar ikke langt unna meg har en rull med Nordost kabel som han terminerer selv i ønskede lengder. Billig og greit nok.

    Vis vedlegget 809950
    .
    Gratulerer og spennende hva av forsterker som dukker opp! Må humre litt av hva det står skrevet på kabelsnella, gir meg assosiasjoner til Flat earth socity (2 flat!!!) og Flatline sier seg selv:ROFLMAO:

    Edit: hadde jo vært jævlig morsomt om du nå hadde vært troende Flat earth………😂😂
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har en mistanke om hva som er på inngående. Forsvant noe fra Finn, som ble solgt i mitt «nærområde». At det trengs spader på kablene, styrker også mistanken… 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Du har nok helt rett 😊 Det er jo også smått fascinerende at 2,5 timer i bil kategoriseres som nærområde 😄
    Er jo bare 1,5 time med båt og alt er relativt… 😉. Men virkelig spennende saker, blir morsomt å høre inntrykkene. 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.314
    Antall liker
    63.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er jo bare 1,5 time med båt og alt er relativt… 😉. Men virkelig spennende saker, blir morsomt å høre inntrykkene. 😊
    Definitivt definert som nærområde når man er interessert i haifai 😊 Har troen på at det kan bli bra, og det skal bli greit med en fjernkontroll til å styre volumet (noe Eximus ikke har). Blir overrasket om jeg beholder den «nye» DACen, ser ikke for meg å ha to av den sorten i oppsettet. Tenker at Topping bør klare seg for begge ampene, men jeg har blitt overrasket før 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.314
    Antall liker
    63.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg fant, jeg fant som gutten i eventyret sa :) Har brukt to sånne litt halvsnobbete kabler til subben, men har bare en igjen. Trenger derfor en til, og en sjekk i emballasjen…….voila. Enda bedre blir det når han jeg har kjøpt høyttalerkabler av, terminerer subkabelen med spader når jeg henter kablene i morgen. Nå kan ampen bare komme. Jeg er klar!

    31C0B265-A2B1-4FC7-B828-477C9281D1DE.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn