Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da kan min «nye» forsterker bare komme. Høyttaler- og subwooferkabler er ankommet Drotningsvik 😊

    06083728-684F-44E9-A769-439131D7D3B2.jpeg


    Fikk lyttet litt til oppsettet til kabelmakeren. Mange flotte komponenter. Det låt svært og silkemykt, men heftig dynamikk og glitter i toppen var nok ikke den sterkeste siden til oppsettet. Egentlig ikke så uventet.

    B2CC5C0C-24D9-467F-B458-F9CA1DF36D81.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Ser ikke herren de fjonge hvite lissene med Nordost terminering fra AliExpress, eller er herren betuttet for at jeg ikke var tilstrekkelig panegyrisk over Quadene til kabelmakeren 😊
    Jeg får aldeles sveiseblink av det såkalte kabelmerket som starter på N. Slikt ræl kommer aldri inn i mitt husvære.
    Og nei, jeg er ikke det spøtt betuttet over at du ikke kommer med tilstrekkelig panegyrisk tilbakemelding etter å ha lyttet til musikk via Kablemakerens Quad sett.
    Slike høyttalere (elektrostater/magnestater) er enkelt og greit ikke ditt krus med øl, gitt musikksmaken du har.
    Fordelene og ulempene med dine og mine høyttalere gidder vi ikke å krangle mer om.
    Begge forsaker vi noe, og ingen av oss får i pose og smekk.
    Men vi klarer fint å leve med det, og hverandre :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    altså, metallet og teflonen/plastikken vet jo ikke at det står nordost påtrykket og vil mest sannsynlig oppføre seg som metall og teflon/plastikk flest.
    jeg hadde ikke nølt med å bruke kablene hvis jeg syntes de gjør jobben og kan kjøpe dem til det jeg anser som en rimelig pris.
    merkevaren, reklamen, nyprisen - fuck all that
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    altså, metallet og teflonen/plastikken vet jo ikke at det står nordost påtrykket og vil mest sannsynlig oppføre seg som metall og teflon/plastikk flest.
    jeg hadde ikke nølt med å bruke kablene hvis jeg syntes de gjør jobben og kan kjøpe dem til det jeg anser som en rimelig pris.
    merkevaren, reklamen, nyprisen - fuck all that
    Innledningsvis overhode ikke uenig med deg ad materialbruken i en kabel Rama, MEN jeg har ennå til gode å lytte til musikk via et oppsett kablet med billigvarianten fra Nordost sin kabelportefølje som gir mersmak. Når vi glir over i Valhalla og Odin segmentet snakker vi, men prisene blir lattervekkende for min del. Gitt hva jeg får av kvadrat, teflon, plastikk, spader fra andre kabelmerker til en brøkdel av prisen, så er både jeg og lommeboka lykkelig med det. Dette selvfølgelig under forutsetning av at forsterker og høyttalere finner kabelens elektriske verdier å være sympatiske, og gir grunnlag for et godt samarbeid slik at eier liker den tonale lydsignaturen som formidles totalt sett. Reklamen og nyprisen driter jeg fullkomment i. Men jeg er litt opptatt av kvadrat, metallets renhet, hvilke materialer som er benyttet som skjem og hvordan det hele er satt sammen. Fungerer "tagliatelle" pastaen for Karmana, så er jo det strålende for ham.
    Og nei, det trekker ikke opp til noe ny kabeldebatt fra min side.
    Jeg skulle kun ha det litt moro med min venn cafteinen i Bregen ;)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    altså, metallet og teflonen/plastikken vet jo ikke at det står nordost påtrykket og vil mest sannsynlig oppføre seg som metall og teflon/plastikk flest.
    jeg hadde ikke nølt med å bruke kablene hvis jeg syntes de gjør jobben og kan kjøpe dem til det jeg anser som en rimelig pris.
    merkevaren, reklamen, nyprisen - fuck all that
    Her ser vi verden med samme øyne, rama. Jeg trengte et kabelsett med spader for å kunne teste ampen som er på innkommende. Ser ingen grunn til at disse kablene ikke skal kunne gjøre jobben, og til litt over 700 penger, inkludert pålodding av spader på subkabelen, gjør at jeg bør ha råd til duemat og kamferdrops også denne uken 😊
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.688
    Antall liker
    7.782
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Sant, og du som er på utkikk etter nytt krypinn gjør jo lurt i å ha mest mulig finanser tilgjengelig på konto i tilfelle Gamlehaugen plutselig blir tilgjengelig for kjøp ;)

     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sant, og du som er på utkikk etter nytt krypinn gjør jo lurt i å ha mest mulig finanser tilgjengelig på konto i tilfelle Gamlehaugen plutselig blir tilgjengelig for kjøp ;)

    Du blander nok meg med denne stormannsgale hertugen av Langhus. Selv leter jeg etter et billig asketisk lite krypinn, slik at hoveddelen av min stakkarslige pensjon kan prioriteres mot mat til duene og dugelig med mokkabønner på høytidsdager 😊
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dårlig med lottogevinster, men har i hvert fall vunnet billett til konsert med Tord Gustavsen Trio. Etter hva jeg skjønner reiser de rundt og promoterer det nye albumet, Opening. Skrev vel noe sånt som at det var dørganes kjedelig da jeg hørte det første gang. Nå må jeg jo bli blodfan før søndagens konsert, så albumet spilles nå for andre gang i dag 😄 Blir bedre og bedre 😊

    7E52FF96-5B42-4517-9805-D8C187C9CC1A.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det der blir vel regnet som toppskiktet blant norske jazzmusikere, så hvis dette også blir kjedelig tror jeg man er i feil målgruppe.
    😎😊
    Vis vedlegget 811484
    Pøh, du tar bare på deg den skinnende rustningen din for det helten din på fotsid bass er med 😄 Kvaliteten kan sikkert ikke bestrides, men man kan nok like jazz og synes dette dølle greier. Må vel innrømme at albumet begynner å vokse på meg, men så blir jo musikksmaken min mer og mer døll etter som årene går 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skal klokelig la være å påpeke døll og dall, tror jeg selv er temmelig døll.. Men du karmis, hvordan går det med husjakt? Skjer det noe? Bildet under minnet meg om deg, litt usikker på hvorfor... :cool:

    FB_IMG_1650040691854.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skal klokelig la være å påpeke døll og dall, tror jeg selv er temmelig døll.. Men du karmis, hvordan går det med husjakt? Skjer det noe? Bildet under minnet meg om deg, litt usikker på hvorfor... :cool:
    Husjakten går sin gang, men uten resultat så langt. Vi så på et hus på Djeveløya tidligere denne uken. Lagt ut for 7.4, men gikk dagen etter visning for 8.6. Begynner å bli dyrt på bygda også 😳😊 Har heldigvis god tid, så vi har ikke begynt å bite negler enda 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.623
    Antall liker
    58.326
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Pøh, du tar bare på deg den skinnende rustningen din for det helten din på fotsid bass er med 😄 Kvaliteten kan sikkert ikke bestrides, men man kan nok like jazz og synes dette dølle greier. Må vel innrømme at albumet begynner å vokse på meg, men så blir jo musikksmaken min mer og mer døll etter som årene går 😊
    Antagelig har du rett i alt du sier. 😆
    Screenshot_20220422_115958.jpg

    Tror du får en fin konsertopplevelse jeg.
    Sikkert bra lyd hverfall.
    God helg til dere ! 🙂
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.644
    Antall liker
    3.437
    Torget vurderinger
    1
    Å vi har ventet og gledet oss til ut pakking av vidunder hifi, brygge ØL , det er nok Hansa på butikken. :giggle: :giggle: :LOL:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Ja, bare det å bære inn eskene medførte vel såpass med perspirering at den pensjonerte cafteinen fikk akutt behov for og gjenopprette væskebalansen med "litt" flytende kornprodukter kjenner jeg ham rett ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, bare det å bære inn eskene medførte vel såpass med perspirering at den pensjonerte cafteinen fikk akutt behov for og gjenopprette væskebalansen med "litt" flytende kornprodukter kjenner jeg ham rett ;)
    Se nå få åpnet de eskene din slabbedask.
    Jamen, jamen, jeg har jo gjort det og attpåtil lagt ut et bilde av greiene 😄

    Full sommer her i folkeskikken, men jeg er litt småskral så det går i vann og sutring 😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Jamen, jamen, jeg har jo gjort det og attpåtil lagt ut et bilde av greiene 😄

    Full sommer her i folkeskikken, men jeg er litt småskral så det går i vann og sutring 😄
    Så fine bokser a gitt fra Ayre :D
    Lekre produkter dette min gode mann.
    Det er å håpe de innfrir, og får oppholdstillatelse i eders spartanske hjem.
    Jeg venter spent på å lese dine vurderinger hva lydgjengivelse angår, kontra allerede godt kjente produkter i eders sortiment.

    Det har vært meget varmt her øst på også i en periode, men sommer er vel å ta i.
    Dog anbefales det ikke å leke med fyrstikker i skogen eller slippe en fis der inne. Det kan få brennhete følger.
    Om man er litt "harry halvsjuk" kommer det godt med og sutre litt ;)
    Du får blande deg en halvliter GT av god sjømannsstyrke, og skvise et par sitroner opp i for å drive ut faenskapet.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.644
    Antall liker
    3.437
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo fult i racet så da må vel noe forlate residensen da, må få lov til å gratulere da med nye ting som kan gi glede i ellers så travel pensjonist hver dag ;) :cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Produkter fra Hansen... Og gode ting er min erfaring med de.. Ihvertfall ifht det digitale. Gratulerer :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er jo fult i racet så da må vel noe forlate residensen da, må få lov til å gratulere da med nye ting som kan gi glede i ellers så travel pensjonist hver dag ;) :cool:
    Ja, det er viktig å la seg glede litt når livet er et hektisk rotterace 😆
    Ayren ampen er en utfordrer til Eximus ampene, og Ayre DACen skal få seg en liten sjekk opp Topping.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mannet meg opp og kjører litt øltime(r). Fått en surøl av min sønn, og med tanke på forkjølelsen passer den godt inn i konseptet, ondt skal ondt fordrive 😊

    3161CB3C-94BC-4B76-86E4-F86BF6E76A30.jpeg


    Har koblet opp Ayre, og alt virker fint. Førsteinntrykket ift Eximus ampene med integrert DAC i preampen er definitivt positivt.….og jaffal annerledes. Har egentlig litt sånn «natt og dag» følelse som jeg hadde den gang jeg byttet EC preamp til fordel for Karan. Atskillig mer pondus og «ro» i lydbildet. Lydbildet føles varmere, og det graves frem atskillig mer enn jeg er vant med i de lavere frekvensene. Mellomtonen får meg til å tenke på en god rørforsterker. Lurer på om jeg egentlig trenger å koble inn subben i dette som er «hverdags-anlegget». Så får tiden vise om dette går på bekostning av englestøv og dynamikk. So far so good 😊

    4DFD2041-E9F4-4E64-9BE8-F0E210BA6012.jpeg
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.644
    Antall liker
    3.437
    Torget vurderinger
    1
    Det er godt når ting faller på plass og får frem smilet og god føllesen , tenker de får bli de to. :giggle:
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Du får godkjent fra meg, spennende produkter fra Ayre, selv om godlyden sikkert skyldes kablene…

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er godt når ting faller på plass og får frem smilet og god føllesen , tenker de får bli de to. :giggle:
    Foreløpig er ampen en keeper. Tiden får vise hva som skjer med DACen etter jeg har testet den mot Topping. Mer praktisk med kun en DAC i oppsettet, men jeg lever nok også greit med to av dem 😃
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.623
    Antall liker
    58.326
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med Ayre!
    (Håper det ble riktig merke denne gangen. 🙃😆)
    Har veldig lite lytterfaring med Ayre, men har forstått at det er et merke m godt rennome, særlig i USA. Det jeg har sett har virket solid og ordentlig laget, og designet er rent og fornuftig blottet for blingfaktor. Det er jo også relativt kostbare produkter,og dyrere enn Eximus hvis jeg ikke tar feil.
    Skjønner godt at du er nysgjerrig på å prøve dette. Kule greier. Lykke til.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du får godkjent fra meg, spennende produkter fra Ayre, selv om godlyden sikkert skyldes kablene…

    mvh Atle
    Ja, kablene er nok hovedsaken til at jeg er fornøyd. Etter hva jeg har hørt er Nordost litt lystklingende, og uten dem hadde nok lydbildet med Ayre blitt så mørkt at lyden bare hadde blitt utrolig kjedelig. For ikke å snakke om x-faktoren pluggene fra AliExpress tilfører lydbildet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med Ayre!
    (Håper det ble riktig merke denne gangen. 🙃😆)
    Har veldig lite lytterfaring med Ayre, men har forstått at det er et merke m godt rennome, særlig i USA. Det jeg har sett har virket solid og ordentlig laget, og designet er rent og fornuftig blottet for blingfaktor. Det er jo også relativt kostbare produkter,og dyrere enn Eximus hvis jeg ikke tar feil.
    Skjønner godt at du er nysgjerrig på å prøve dette. Kule greier. Lykke til.
    Ayre er dyrt, men dette er jo sånn sett heldigvis eldre saker. Ikke så lenge siden du hørte merket. Var det ikke en Ayre amp Roald spilte på da du var her på andre siden og leflet med den noble elite fra folkeskikken :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.987
    Antall liker
    10.619
    Sted
    Skien
    Mannet meg opp og kjører litt øltime(r). Fått en surøl av min sønn, og med tanke på forkjølelsen passer den godt inn i konseptet, ondt skal ondt fordrive 😊

    Vis vedlegget 811828

    Har koblet opp Ayre, og alt virker fint. Førsteinntrykket ift Eximus ampene med integrert DAC i preampen er definitivt positivt.….og jaffal annerledes. Har egentlig litt sånn «natt og dag» følelse som jeg hadde den gang jeg byttet EC preamp til fordel for Karan. Atskillig mer pondus og «ro» i lydbildet. Lydbildet føles varmere, og det graves frem atskillig mer enn jeg er vant med i de lavere frekvensene. Mellomtonen får meg til å tenke på en god rørforsterker. Lurer på om jeg egentlig trenger å koble inn subben i dette som er «hverdags-anlegget». Så får tiden vise om dette går på bekostning av englestøv og dynamikk. So far so good 😊

    Vis vedlegget 811829
    Hipp hipp Karmana 🍻
    Ayre er flotte produkter (y)
    Få "fingeren" ut nå og bestill billett til München messa så lytter vi litt sammen på dette flotte merket ;)
    Skal treffe Power`n på mandag over en matbit og Tool konsert, skal se om jeg får motivert mannen for en tur til München!
    Blir ikke helt det samme på Rilano uten dere sittende ved inngangen med noen store sigarer og litt sterkt oppi glasset :)


    Mvh: Espen L.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.481
    Antall liker
    15.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med Ayre forsterker🤩 Den ser veldig flott ut og solid bygget. Har faktisk aldri hørt på noen av deres produkter😲🤫 Etter dine førsteinntrykk så høres det ut som om du liker den(y)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hipp hipp Karmana 🍻
    Ayre er flotte produkter (y)
    Få "fingeren" ut nå og bestill billett til München messa så lytter vi litt sammen på dette flotte merket ;)
    Skal treffe Power`n på mandag over en matbit og Tool konsert, skal se om jeg får motivert mannen for en tur til München!
    Blir ikke helt det samme på Rilano uten dere sittende ved inngangen med noen store sigarer og litt sterkt oppi glasset :)


    Mvh: Espen L.
    Tøkkje, sist gang endte jeg opp med høyttalere og forsterker 😳😄 Passer dårlig denne gangen, men hotell i Warszawa er allerede bestilt. Satser da på å frekventere en obskur jazzkjeller med sigar nebbet, og la røyken sirkle dovent rundt i lokalet, kun akkompagnert av slitne stemmer og sløy jazz 😊 Forhåpentligvis tar både du og powern også turen til Polen. Kos dokkar med både Tool og München!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.095
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med Ayre forsterker🤩 Den ser veldig flott ut og solid bygget. Har faktisk aldri hørt på noen av deres produkter😲🤫 Etter dine førsteinntrykk så høres det ut som om du liker den(y)
    Takker! Den første forelskelsen er her, men de kan som kjent være flyktige.….😊 Ayre får nok etter hvert plass i racket, og så får jeg tenke litt på om Eximus skal selges eller vente på at jeg en gang ender opp med noen skikkelig tungdrevne stativhøyttalere 🤔
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn