Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flakne og hans likesinnede sørget jaggu meg for at ikke en eneste frisør var arbeidsløs på 80-tallet. Regner med gamle frisører gråter en skvett når de møtes og mimrer om gamle dager 😄 Stage Dolls tok vel mange runder til de fleste utposter i landet for å gjøre seg kjent og promotere utgivelsene. Vivestad gikk jeg glipp av, men minnes særdeles vagt en konsert i Tromsø med bandet 😃

    Jeg høyner og går noen år tilbake i tid. Thin Lizzy svever, som tidligere skrevet, ualminnelig høyt på min stjernehimmel. Svanesangen av deres utgivelser er vel definitivt ikke deres stolteste øyeblikk, men bare det å levere en låt som The Sun Goes Down er evig nok til å utgi et album. Takk til @Powerpoint for gratis supplering til Foldnes……og attpåtil i strøken ultralydvasket tilstand! Alle som har en utgave av Fighting til overs med bandet, må gjerne invitere meg på besøk 😄

    FF63E0CB-73AE-4A62-8C66-746B593778DC.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Jeg høyner og går noen år tilbake i tid. Thin Lizzy svever, som tidligere skrevet, ualminnelig høyt på min stjernehimmel. Svanesangen av deres utgivelser er vel definitivt ikke deres stolteste øyeblikk, men bare det å levere en låt som The Sun Goes Down er evig nok til å utgi et album. Takk til @Powerpoint for gratis supplering til Foldnes……og attpåtil i strøken ultralydvasket tilstand! Alle som har en utgave av Fighting til overs med bandet, må gjerne invitere meg på besøk 😄

    Vis vedlegget 839421
    Man gir da ikke fra seg gaver som ikke er strøkne, så fremt man snakker om sjeldne antikvariske saker som tidens tand har gnagd på.
    Slitan, og kos deg. Skiva har kommet hjem til rett mann og hjem.

    Du verden så god denne Darroze armagnacen er.
    Men her må drikkes forsiktig siden dette er flaske no.72 av 240.
    Får neppe tak i en ny flaske av denne gudedrikken.
    SKÅL!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man gir da ikke fra seg gaver som ikke er strøkne, så fremt man snakker om sjeldne antikvariske saker som tidens tand har gnagd på.
    Slitan, og kos deg. Skiva har kommet hjem til rett mann og hjem.

    Du verden så god denne Darroze armagnacen er.
    Men her må drikkes forsiktig siden dette er flaske no.72 av 240.
    Får neppe tak i en ny flaske av denne gudedrikken.
    SKÅL!
    På anbefaling av deg, streamet jeg denne karen i går. Kommer nok til å gjøre det igjen 😊

    D61830E4-73AB-463B-A6CC-370DF54D858B.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tom Ovans ligner på Van Zandt eller Tony Joe White med kåbbåihatt og det hele, men man skal ikke skue hunden på hårene.
    Det ble mer som å høre Dylan for meg.
    Type; hes kråke.😆
    Dylan var det første som slo meg også (eller det var vel Powepoint som nevnte det først).
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    På anbefaling av deg, streamet jeg denne karen i går. Kommer nok til å gjøre det igjen 😊

    Vis vedlegget 839631
    Uansett hvordan, hva og hvem dette låter som vokalmessig, så synes jeg dette er et aldeles strålende album.
    Gjennomarbeidet med gode tekster efter mitt ringe skjønn.
    Det groover og rasper noe alvorlig her og der, hvilket jeg liker svært godt.
    Og en ting er i hvert fall sikkert, og det er at Tom Ovans synger LANGT bedre enn Dylan.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tiden tilbringes for tiden med ørkesløs vandring i butikker. Ikke på utkikk etter gardiner, men derimot på let etter en sofa. Pondus beskriver som vanlig de mannlige følelsene dette medfører.

    4261AB04-0123-409B-A972-B67F532E860A.jpeg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hva med denne?
    Egentlig lyttestol med litt plass å vokse i. Kan jo bli litt breddeøkning hvis det tilbringes i overkant mye tid foran highendutsikten.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pøkj hvor vanskelig kan DET være?
    Legg i handlekurven :
    😊
    Støgg så det holder, men det er kanskje på tide med et statement-produkt i stuen. Prisen er det ingenting å si på. Får jo knapt et par anstendige Magico for den summen. Attpåtil gratis frakt, og uten moms og tollavgift. Tror jeg skal gå for 30 dagers returrett. Da får jeg plaget både kona og leverandøren. Win win! 😄

    C6AFD719-7522-42EE-9C0C-E2FC728CBE7A.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva med denne?
    Egentlig lyttestol med litt plass å vokse i. Kan jo bli litt breddeøkning hvis det tilbringes i overkant mye tid foran highendutsikten.
    Vidunderlig farge, også attpåtil mulighet til å vokse inn i den. Kan jo ikke få bedre lyttestol for seriøse audiofile. Kommer nok antageligvis til å puke mye pga fargen, men stolen/sofaen er laget så praktisk at spyet sannsynligvis vil gå i ett med fargen 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En variert bukett, og noen flotte modeller. Utfordring på Foldnes er å finne farge/stoff som gjør at sofaen passer inn med resten av interiøret 🤔😃
    Det skulle du vel faen meg ha tenkt på FØR du fikk malt stua! 🙊🤣

    Det første man gjør i nytt hus:
    -skaffe seg nye KNALL RØDE kabler.
    Hva skal man si? 😊

    Jeg er helt sikker på at fruen drar dette land. Det har da alltid sett ut som dere har et møblert hjem da jeg har vært innom. 🙂
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det skulle du vel faen meg ha tenkt på FØR du fikk malt stua! 🙊🤣

    Det første man gjør i nytt hus:
    -skaffe seg nye KNALL RØDE kabler.
    Hva skal man si? 😊

    Jeg er helt sikker på at fruen drar dette land. Det har da alltid sett ut som dere har et møblert hjem da jeg har vært innom. 🙂
    Helvetes fyr! 😡😄

    Hvis man er en kjip faen, og skal ha 2x5m med terminerte høyttalerkabler for 1000 penger……..kan man ikke begynne å sutre om fargen! Rødfargen, og resten av kabel-virvaret, gir forøvrig haifai-kroken et hjemmekoselig touch av sigøyner-camp 😄
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Helvetes fyr! 😡😄

    Hvis man er en kjip faen, og skal ha 2x5m med terminerte høyttalerkabler for 1000 penger……..kan man ikke begynne å sutre om fargen! Rødfargen, og resten av kabel-virvaret, gir forøvrig haifai-kroken et hjemmekoselig touch av sigøyner-camp 😄
    De rødfargede kablene er kanskje franske?
    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble lurt igjen 😡 Så litt sol og trodde sommeren endelig var kommet. Trakk derfor lettkledd ut på terrassen, men ble selvfølgelig lurt. Det gikk fort over, så jeg har derfor trukket inn foran haifaien, mens jeg forsøker å oppnå litt sommerfølelse med et par Corona. Forøvrig et riktig så forfriskende øl i varmen når det får tilført litt lime (nei, sitron fungerer ikke like godt).

    Fornøyd med den nye plasseringen av oppsettet. Jeg kan lytte til musikk samtidig som jeg kan kontrollere at kona holder seg i form gjennom å aktiviserer sønnesønnen 😊

    6D213B00-608C-4B33-A138-B84B24065FC0.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Ser trivelig ut det der men hvor er kabelløfterene? Skal du oppnå «new level of performance» så må de vel sveve over gulvet?

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser trivelig ut det der men hvor er kabelløfterene? Skal du oppnå «new level of performance» så må de vel sveve over gulvet?

    mvh Atle
    Blir kanskje toppen av dumhet å bruke dyre kabelløftere på høyttalerkabler til 1000kr 😄 Men, du skal ikke se bort fra at jeg setter opp dem jeg har for å lette arbeidet med støvsugeren 😊
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Som rutinert Pensjonist har du vel investert i robotstøvsuger og da blir det kanskje krasj i kabelsalaten hvis de står på kabelløftere? Rødfargen er kanskje hms, så Ingen snubler? spørsmål på spørsmål, selv så lurer jeg fremdeles på hvordan jeg kommer unna med mitt eget kaos.

    Regner med anlegget nærmer seg gamle høyder, slik at almuen snart kan innvilges audiens.

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som rutinert Pensjonist har du vel investert i robotstøvsuger og da blir det kanskje krasj i kabelsalaten hvis de står på kabelløftere? Rødfargen er kanskje hms, så Ingen snubler? spørsmål på spørsmål, selv så lurer jeg fremdeles på hvordan jeg kommer unna med mitt eget kaos.

    Regner med anlegget nærmer seg gamle høyder, slik at almuen snart kan innvilges audiens.

    mvh Atle
    Ja, selv en dåre kan spørre mer enn den vise Karmana kan svare 😎😄

    Låter ikke så gale på Foldnes nå, men kanskje litt lysere med litt mindre «kjøtt» på instrumentene. Har enda ikke testet med røslig volum, og har pussig nok ikke følt behovet for det, foreløpig. Bare å ta turen innom, men send meg en melding først. Vi pensjonister er jo så opptatt med mikromanagement, så det kan være jeg er posten eller ute for å kjøpe brød og melk 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, selv en dåre kan spørre mer enn den vise Karmana kan svare 😎😄

    Låter ikke så gale på Foldnes nå, men kanskje litt lysere med litt mindre «kjøtt» på instrumentene. Har enda ikke testet med røslig volum, og har pussig nok ikke følt behovet for det, foreløpig. Bare å ta turen innom, men send meg en melding først. Vi pensjonister er jo så opptatt med mikromanagement, så det kan være jeg er posten eller ute for å kjøpe brød og melk 😄
    Gjelder det med kjøttmangel med bruk Zardoz også? Det var lite vi savna av kjøtt på benet i Drotningsvik.
    Jeg tror en diger sofa og noe mer tekstiler her og der kan bidra til litt mindre tynn lyd.
    Det er sikkert lurt å vente med å gjøre noe før alt er på plass av møblering.
    Etter hvert kan det være at man venner seg til det nye rommet også.
    Ellers er det nærliggende å mistenke No - name kablene med de røde hosene...
    Ikke sikkert, men hvis det vedvarer hadde jeg forsøkt noe annet. Forskjeller er det, selv om det ikke er her man legger de store pengene i første omgang.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gjelder det med kjøttmangel med bruk Zardoz også? Det var lite vi savna av kjøtt på benet i Drotningsvik.
    Jeg tror en diger sofa og noe mer tekstiler her og der kan bidra til litt mindre tynn lyd.
    Det er sikkert lurt å vente med å gjøre noe før alt er på plass av møblering.
    Etter hvert kan det være at man venner seg til det nye rommet også.
    Ellers er det nærliggende å mistenke No - name kablene med de røde hosene...
    Ikke sikkert, men hvis det vedvarer hadde jeg forsøkt noe annet. Forskjeller er det, selv om det ikke er her man legger de store pengene i første omgang.
    Ja, det kan være flere grunner til dette, og det er ikke sikkert det er noen «synder» som er grunnen heller. Det kan også være det lave støygulvet her ute gjør at lyden oppleves mer oppløst og klar nå når bakgrunnsstøyen fra Drotningsvik er forsvunnet 😊

    Har lave skuldre og god tid, og det kan godt være at lyden objektivt sett er bedre nå. Kanskje lyden bare er en vanesak, men den kan jo også bli en kilde til irritasjon over tid. Vi får se (høre) 😃Jeg har heller ikke gjort annet med høyttalerne enn å plassere dem med samme avstand og vinkling som i Drotningsvik, men de står nå nærmere frontvegg enn de gjorde tidligere. Har ikke testet, Zardoz (foreløpig), kun Ayre ampen. Litt mer hassle å bytte her hvor jeg ikke kan/vil ha to sett høyttalerkabler liggende på gulvet.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Syntes du nevnte du var blitt litt tynnere av flyttesjauen så der ligger nok forklaringen. Etterhvert som det gode liv på Foldnes siger inn går nok lyden seg til. Antagelig strategisk å bosette seg noen km fra butikkene. Hos meg, 150m fra Jokeren er fristelsene alt for tilgjengelige.
    IMG_20220812_132622.jpg
    Skulle det bli for ille kan du alltids prøve med mørkere pyntestrømpe.

    Ha en strålende dag og en god helg

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tenkte jeg skulle svare på et innlegg i tråden med bilde av min Buddha og et bilde av en tøysepike i yoga-positur, men det er visst blitt slettet. Uvisst av hvilken grunn. Jeg hadde selvfølgelig tenkt å skrive noe om sammenblanding av min Buddha og Hertugens småpiker. Mammon og titler gir som kjent ulikt utgangspunkt for pynting rundt haifaien 😄
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, den lyste i funksjonene på fjernkontrollen etter marineringen, men det var tyst i displayet på subben. Satser på en bedre dag i morgen 😊
    Får satse på det! Hvis den skulle være død, er det ikke verste måten å drukne på. Hadde vært mye verre hvis det var Fun Light eller XL1, enn en god rødvin.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn