Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er øyeblikkets musikk en refleksjon av ens karakter? Endringer, er det alltid progresjon? - takk for at jeg får gruble litt på dette mens du Karmana kan sette på deg fotformskoa og rette litt på det lilla skjerfet ditt... :rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er øyeblikkets musikk en refleksjon av ens karakter? Endringer, er det alltid progresjon? - takk for at jeg får gruble litt på dette mens du Karmana kan sette på deg fotformskoa og rette litt på det lilla skjerfet ditt... :rolleyes:
    Refleksjon over dette blir for skummelt! Jeg forsøker heller å fortrenge virkeligheten gjennom å dyppe nebbet så langt ned i rødvinsglasset at jeg blir rød på nesen 😆
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Hm, lettjazz og syngedamer? Skal du ha Hifimesse i drotningsvik? Spillelisten ligger klar på gulvet ser jeg....
    Hvis du først begynner å like jazz kan du ikke av-like det. Heldigvis fungerer all annen musikk likevel.

    god helg mvh Atle
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    I Drotningsvik nytes portvin og et par danske jazz trioer. Portvin fungerer riktig så bra på en maidag som formelig skriker om å fyre i peisovnen.

    De som har fulgt med i tråden har fått med seg at jeg ikke er en stor tilhenger av glattpolert kvinneglam. Fikk en bunke med brukte plater i posten fra Bodø forrige helg som gjør at jeg nå er et svin på skogen når det gjelder velmodulerte pikestemmer. I tillegg var det haifai-nisse musikk fra Anal Production, Stotrefisk og Tull (forkortet 2L). Jeg er nå på full fart på vei ned den smale sti for pasjonerte haifai-nisser. Dette er overmåte skummelt og Dr. Karmana må kanskje foreskrive noe Ramones så jeg ikke går helt i hundene. Vis vedlegget 637527
    Fysjom, her sklir man nedover den smale sti med portvin i lanken og yndige små piker som luller deg inn i uoppnåelige erotiske dagdrømmer.
    MAKAN! Nu må de passe på herr caftein å få smekket innpå en genever eller 4 (alternativt destillerte poteter), og rive av litt tungrock før flamboyant "dandy like" dekadense tar helt overhånd. Plutselig titulerer du fruen med "Dronningen og jeg!" det skulle tatt seg ut :rolleyes:
    Metallica - Black Album kan egne seg, spor 3 Holier than thou! Alternativt Deep Purple - Made in Japan - hele skiva.
    Gnu på....
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hm, lettjazz og syngedamer? Skal du ha Hifimesse i drotningsvik? Spillelisten ligger klar på gulvet ser jeg....
    Hvis du først begynner å like jazz kan du ikke av-like det. Heldigvis fungerer all annen musikk likevel.

    god helg mvh Atle
    Når det gjelder jazz er det vel en stund siden jeg gikk på en smell. Vedrørende syngedamer håper og tror jeg det kun er et forbigående anfall :oops::)

    Ha en fin feiring i perifierien. Hvis du etter hvert skulle klare å snike deg unna for litt musikk, så anbefales det norske jazz-albumet, The Maze :)

    3E8F43BE-B5CF-4DF1-B90E-733E31E3DA4D.jpeg
     
    • Liker
    Reaksjoner: MFA

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fysjom, her sklir man nedover den smale sti med portvin i lanken og yndige små piker som luller deg inn i uoppnåelige erotiske dagdrømmer.
    MAKAN! Nu må de passe på herr caftein å få smekket innpå en genever eller 4 (alternativt destillerte poteter), og rive av litt tungrock før flamboyant "dandy like" dekadense tar helt overhånd. Plutselig titulerer du fruen med "Dronningen og jeg!" det skulle tatt seg ut :rolleyes:
    Metallica - Black Album kan egne seg, spor 3 Holier than thou! Alternativt Deep Purple - Made in Japan - hele skiva.
    Gnu på....
    Hehe, ja jeg har bare med å ta meg selv i ørene og finne tilbake til normalen! Heldigvis har jeg medisinen du foreskriver stående i hyllene :)

    En riktig god feiring ønskes til Klavestadhaugen. Her ventes det på at Åsgårdsreien kommer på familielunsj før det roes ned med venner og bobler. Antrekk for dagen: parkas og bjørnefitte :eek:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Når det gjelder jazz er det vel en stund siden jeg gikk på en smell. Vedrørende syngedamer håper og tror jeg det kun er et forbigående anfall :oops::)

    Ha en fin feiring i perifierien. Hvis du etter hvert skulle klare å snike deg unna for litt musikk, så anbefales det norske jazz-albumet, The Maze :)

    Vis vedlegget 637683
    Syngedamer er da vakkert Karmana
    Patricia Barber og Diana Krall osv.... blir spilt mye her i stuen!
    Jazz er nok det som blir mest spilt hos meg, har gått mye i Espen Eriksen trio om dagen men av og til som i går så ble det noen timer med Pearl Jam og Tool!
    Deilig og like litt variert :)


    Mvh: Espen L
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Hehe, ja jeg har bare med å ta meg selv i ørene og finne tilbake til normalen! Heldigvis har jeg medisinen du foreskriver stående i hyllene :)

    En riktig god feiring ønskes til Klavestadhaugen. Her ventes det på at Åsgårdsreien kommer på familielunsj før det roes ned med venner og bobler. Antrekk for dagen: parkas og bjørnefitte :eek:
    Puuuuhhhh....
    Her nede er også temperaturen sånn ca lange kalsonger på bena og fleece over skjorta.
    For noen uke siden fløy man rundt i stuttbukse og T-skjorte :confused:
    Herover blir det familietragedie middag med små og store, dessert (pavlova) og is til knøttene.
    Så er det vel bare å plukke de små ned av veggen i 6-tiden så man kan blande seg en harmonisk passe sterk GT.

    Ha en skjelven dag i Drotningvik, og ikke glem og etterfylle glasset med bobler til mor kontinuerlig ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Syngedamer er da vakkert Karmana
    Patricia Barber og Diana Krall osv.... blir spilt mye her i stuen!
    Jazz er nok det som blir mest spilt hos meg, har gått mye i Espen Eriksen trio om dagen men av og til som i går så ble det noen timer med Pearl Jam og Tool!
    Deilig og like litt variert :)


    Mvh: Espen L
    Ingenting å si på spennvidden når det går fra Barber til Tool :) I et av mine sedvanlige øyeblikk med mangel på ydmykhet, vil jeg vel påstå at jeg selv også har en bred og variert musikksmak. Likevel, det kommer nok ikke til å bli noen Barber-Krall-trall på haifaien i Drotningsvik :giggle:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Puuuuhhhh....
    Her nede er også temperaturen sånn ca lange kalsonger på bena og fleece over skjorta.
    For noen uke siden fløy man rundt i stuttbukse og T-skjorte :confused:
    Herover blir det familietragedie middag med små og store, dessert (pavlova) og is til knøttene.
    Så er det vel bare å plukke de små ned av veggen i 6-tiden så man kan blande seg en harmonisk passe sterk GT.

    Ha en skjelven dag i Drotningvik, og ikke glem og etterfylle glasset med bobler til mor kontinuerlig ;)
    Høres ut som vi hadde noenlunde like dager. Etter at Åsgårdsreien var hevet på dør (etter at jeg til almen forlystelse hadde trynt tilstrekkelig ganger i sekkeløp), forsøkte vi og et vennepar å tømme forrådet mitt av sprudlevann. Mye vanlig vann i dag :giggle:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dr. Karmana skrev som kjent ut resept på rock for å bli kvitt noen av kvinnestemmene i hodet. Heldigvis var han ikke verre angrepet enn at han ikke trengte den mest rølpete rocken for å føle seg bedre.

    Lørdagen var viet til resirkulering av gamle plater. En god bunke ble innlevert på Rocade i Bergen, og i kombinasjon med et par glassperler gav det en absolutt akseptabel fangst. Ingen kvinnestemmer i hodet nå (enn så lenge) :)

    FD4BAD2C-7345-45FB-B353-37B5AC8FBA04.jpeg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fin fangst!
    townes: er det en gammel tomato eller poppy pressing?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Dr. Karmana skrev som kjent ut resept på rock for å bli kvitt noen av kvinnestemmene i hodet. Heldigvis var han ikke verre angrepet enn at han ikke trengte den mest rølpete rocken for å føle seg bedre.

    Lørdagen var viet til resirkulering av gamle plater. En god bunke ble innlevert på Rocade i Bergen, og i kombinasjon med et par glassperler gav det en absolutt akseptabel fangst. Ingen kvinnestemmer i hodet nå (enn så lenge) :)

    Vis vedlegget 638145
    Savner denne i bunken din karmi`s :)
     

    Vedlegg

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    fin fangst!
    townes: er det en gammel tomato eller poppy pressing?
    Er en Fat Possum pressing fra 2009 (etter hva jeg husker). Aner ikke noe om kvaliteten på pressingen, men satser på at stemningen fra Houston gjenskapes i Drotningsvik (dream on) :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pent, det er alltid smart med opprydning. Skal du spille Nazareth nå eller? 🤪😘
    Venter fremdeles på tre Nazareth plater fra Skvis.no. Har en følelse at det må en reunion av orkesteret til med påfølgende nyinnspilling før de klarer å levere :mad: Men, i motsetning til deg, er Nazareth og en masse annet snadder bare et streaming-trykk unna :giggle:
     
    • Angry
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Venter fremdeles på tre Nazareth plater fra Skvis.no. Har en følelse at det må en reunion av orkesteret til med påfølgende nyinnspilling før de klarer å levere :mad: Men, i motsetning til deg, er Nazareth og en masse annet snadder bare et streaming-trykk unna :giggle:
    Slemt.. For nøye meg med Scorpions... Samme greia det, i mine ører 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Savner denne i bunken din karmi`s :)
    Hehe, spilte den i ettermiddag til ære for deg :) Vanskelig å mislike, men jeg klarer dessverre heller ikke å bli engasjert. Drotningsvik er og forblir et beskyttende fort mot fru Trall (og gemalen For den saks skyld):cool::giggle:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tok jo "bare" 10 uker før jeg fikk levert siste (av to stk) plate derfra.
    Ja, på kundeservice er de skyldig:mad: I motsetning til Platekompaniet sender de visst ikke ut restordrene fortløpende. Jaja, de er vel som oftest billigst, så ventingen er kanskje prisen som må betales.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Svar fra Platekompaniet i dag at jeg Ikke får den Bremnes jeg hadde bestilt :(
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lurer litt på hvor mange som frekventerte HFS3 og nå HFS4. På HFS3 mener jeg det var veldig sjeldent færre enn 1200 aktive og på det meste opp mot 3000. På HFS4 er det akkurat nå 269 (100 innlogget og 169 gjester). På det meste har det etter hva jeg har sett vært opp mot 500 aktive.

    Hva er grunnen til dette. Jeg har ofte lurt på om det aktive antallet på HFS3 var reelt med tanke på hvor få personer som skrev innlegg. Er det HFS4 som viser riktig antall. Har mange aktive falt av i overgangen til HFS4. Greit at det er vår og mye annet å gjøre enn å kikke på HFS, men hvis tallene nå er riktig er det atskillige færre aktive medlemmer på dette forumet enn hva jeg har trodd.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    mer knotete med mobil på hfs4, siden det ikke går an å velge vanlig visning istedenfor den idiotiske mobiltilpasningen.
    jeg er selv mye mindre her inne nå enn før.
    ellers synes jeg hfs4 er veldig bra, en stor oppgradering fra hfs3.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    mer knotete med mobil på hfs4, siden det ikke går an å velge vanlig visning istedenfor den idiotiske mobiltilpasningen.
    jeg er selv mye mindre her inne nå enn før.
    ellers synes jeg hfs4 er veldig bra, en stor oppgradering fra hfs3.
    Hmmmm, ja jeg er imponert over oppgraderingen, men samtidig var den gamle versjonen på mange måter mer praktisk til mitt bruk. Sikkert en kombinasjon av å være konservativ til behov for litt fremtidig trykking fra Høvdingen. Jeg har vel også vært mye mindre her inne de siste ukene enn jeg pleier. Får vurdere å ta en, Fosse :)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Liker oppgraderingen jeg. Helt OK at påloggede bare regnes i 15 min. Mer realisme i det, og realisme det liker vi :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn