Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Det skal rett nok seiles i helga, men jeg tror nok hardcore er dekkende på undertegnede...?

    Men i morgen blir jeg nok ganske stille...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det skal rett nok seiles i helga, men jeg tror nok hardcore er dekkende på undertegnede...?

    Men i morgen blir jeg nok ganske stille...
    Hehe, tror jeg nok ja :giggle:

    For min egen del har jeg nådd den uvanlige tilstanden av å være tom for øl. Litt innom HFS frem til logistikken er tilbake i vater :LOL:
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Hm, vet ikke om jeg skal føle meg truffet? Men man drar da ikke på hytten uten musikk og internett?
    IMG_20200612_165312.jpg

    Føles ikke som et stort offer.

    Riktig god helg til karmana fra midlertidig opphold på Austevoll.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ah, du bedriver vestnorsk øyhopping! Ser ut som et mer enn deilig sted! Ha en flott helg i finværet :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Litt sol 😯
    Skriver 27 grader i skyggen, og tilnærmet skyfritt her nå :cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du greier deg del karmis, blir vel en trivelig aften med kona uansett? Virket som du hadde hamstret godt da jeg tok bilde av kjøkkenet ditt sist iallefall.. God helg

    FB_IMG_1589177229293.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt sol 😯
    Skriver 27 grader i skyggen, og tilnærmet skyfritt her nå :cool:
    Jepp, noenlunde samme her. Et mareritt (om enn ikke for deg)! Rundt ni grader for varmt og for lite vind. Hadde gjort seg med litt sjøliv. Blir liksom ikke helt det samme å stirre inn i en thuja-hekk :ROFLMAO:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du greier deg del karmis, blir vel en trivelig aften med kona uansett? Virket som du hadde hamstret godt da jeg tok bilde av kjøkkenet ditt sist iallefall.. God helg

    Vis vedlegget 645636
    Heldigvis ferdigspist og drukket, så da blir vi vel å avreagere med hvitvin og krabbe :)

    Når temperaturen blir levelig og mørket siger på sklir vi vel inn og fortsetter med dette Papirhuset som du og andre foreslo. Severdig, men foreløpig er det så mange svakheter i serien at jeg ikke er veldig imponert. Var vel heller ikke et sjakktrekk å se den med engelsk tale.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nei, fa denne taco - serien skal jeg ikke ha på min kappe... To serier har fått approved pga mørke historier til glede for en lett tilbakestående toms, nemlig meg.. :giggle:. Den ene var


    den andre er

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ellers finner jeg Tom Clancy's baserte serie "Jack Ryan" til å være interessant. En nyere "Homeland". Og liker godt serier hvor ting er grå, ikke sort hvitt.. Og så er det spennende å se igjen steder i Midtøsten som en kjenner igjen :)

     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Så på serien Innan vi dør (10 episoder) i løpet av forrige uke. Ikke så værst svensk krim
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker for gode forslag på serier. Watchmen var konge og Jack Ryan er jo en gammel kjenning i skrifts form som kanskje må sjekkes ut. Foreløpig engasjerer Papirhuset (til en viss grad), til tross for en del logiske brister og varierende skuespiller-prestasjoner.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Litt sol og stort sett hele HFS tørker vekk fra forumet. Konkluderer med at de som er innom nå er hardcore haifai-heads, mens resten er dilettanter som kun i beste fall har haifai som en sekundær hobby :ROFLMAO:
    Døøhhh....tøffen, jeg har vært og kjøpt 4 LPer hos Retro vinyl denne fredagen, samt handlet en flaske Victory Gin fra New Zealand.
    Nå har jeg sett diverse filmer, drukket øl, GT og en konjaffe.
    Hva slags skiver sier du?

    Karin Krogh/Bengt Hallberg - Two of a Kind (1982 brukt)
    Steve Hillage - L (bruk)
    Blue Öyster Cult - Fire of Unkown Origion (brukt)
    King Crimson - Islands (gjenutgivelse på 200 gram vinyl)


    Lett konfektblanding der med god slagside mot prog :unsure:
    Snodig!?

    Så da tar jeg kvelden hvis det er ok for deg?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takker for gode forslag på serier. Watchmen var konge og Jack Ryan er jo en gammel kjenning i skrifts form som kanskje må sjekkes ut. Foreløpig engasjerer Papirhuset (til en viss grad), til tross for en del logiske brister og varierende skuespiller-prestasjoner.
    Da jeg anbefalte Papirhuset, så sa jeg samtidig to (2) ting:
    1.) Ikke forvent realisme, men uforutsigbar spenning. (Og det blir bedre etterhvert)
    2.) IKKE se den på dubba engelsk, men på SPANSK originalspråk.
    Sånn, - så er teskjeen servert.;):)

    Nå kan vi fortsette med Isbell og en kald en på terassen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Døøhhh....tøffen, jeg har vært og kjøpt 4 LPer hos Retro vinyl denne fredagen, samt handlet en flaske Victory Gin fra New Zealand.
    Nå har jeg sett diverse filmer, drukket øl, GT og en konjaffe.
    Hva slags skiver sier du?

    Karin Krogh/Bengt Hallberg - Two of a Kind (1982 brukt)
    Steve Hillage - L (bruk)
    Blue Öyster Cult - Fire of Unkown Origion (brukt)
    King Crimson - Islands (gjenutgivelse på 200 gram vinyl)


    Lett konfektblanding der med god slagside mot prog :unsure:
    Snodig!?

    Så da tar jeg kvelden hvis det er ok for deg?
    Næmen, næmen du er jo innom, så da er vel du en av de få hardcore haifai-heads :giggle: Det er forøvrig forståelig at du ikke er innom HFS hver dag. Med din musikksmak må man jo ha et usedvanlig rikt indre liv, og det er da forståelig at du går deg bort/vill noen dager innimellom:cool::ROFLMAO:

    Her i Drotningsvik skal første del av dagen benyttes i haifaiens tjeneste. Først ut å plukke i en samling på 300 gamle plater. Hvis tilstanden er god, er det mye knask å ta med seg. Deretter skal det hentes noen greier for vår felles venn på Odden. Tøffe tak på en varm solskinnsdag 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da jeg anbefalte Papirhuset, så sa jeg samtidig to (2) ting:
    1.) Ikke forvent realisme, men uforutsigbar spenning. (Og det blir bedre etterhvert)
    2.) IKKE se den på dubba engelsk, men på SPANSK originalspråk.
    Sånn, - så er teskjeen servert.;):)

    Nå kan vi fortsette med Isbell og en kald en på terassen.
    Hehe, I know! Det er spenningen som gjør at vi fremdeles trykker play på serien, og jeg skrev vel litt lenger oppe at jeg uklokt nok ikke fulgte ditt råd, men ser den dubbet 😃

    Den siste til Isbell og en kald en, er nok en symbiose som går opp i en høyere enhet 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Næmen, næmen du er jo innom, så da er vel du en av de få hardcore haifai-heads :giggle: Det er forøvrig forståelig at du ikke er innom HFS hver dag. Med din musikksmak må man jo ha et usedvanlig rikt indre liv, og det er da forståelig at du går deg bort/vill noen dager innimellom:cool::ROFLMAO:

    Her i Drotningsvik skal første del av dagen benyttes i haifaiens tjeneste. Først ut å plukke i en samling på 300 gamle plater. Hvis tilstanden er god, er det mye knask å ta med seg. Deretter skal det hentes noen greier for vår felles venn på Odden. Tøffe tak på en varm solskinnsdag 😊
    Ser man det. Herremannen på odden er atter i bevegelse :eek:

    Ja, i motsetning til mange andre har jeg ikke evnen til å kjede meg, og kaster ikke bort tid i utrengsmål.
    Alt for mye svevende musikk som skal avspilles vet du, og natur som skal oppsøkes pr apostlenes hester medbragt mitt kamerautstyr.
    Her er det uante muligheter til å gå seg vill i så mangt :giggle:
    Slik unngår jeg stillstand og kjedsomheten.
    Dessuten smaker jo en kold pilsner, IPA eller trapist aldeles vidunderlig etter turen.

    Ellersmessig høres det jo virkelig ut for å ble en god dag hos marinens overkommando i Drotningvik i dag.
    Tenke seg til å beite i +300 vinylskiver. Kanskje det er noe der som jeg kan handle av cafteinen også?

    Avslutningsvis drodles det aktivt i Klokkerskogen om å ta turen til Bergen for å besøke herr og fru i Drotningvik før åsgårdsreia slippes løs over landet i juli.
    Synspunkter og muligheter?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser man det. Herremannen på odden er atter i bevegelse :eek:

    Ja, i motsetning til mange andre har jeg ikke evnen til å kjede meg, og kaster ikke bort tid i utrengsmål.
    Alt for mye svevende musikk som skal avspilles vet du, og natur som skal oppsøkes pr apostlenes hester medbragt mitt kamerautstyr.
    Her er det uante muligheter til å gå seg vill i så mangt :giggle:
    Slik unngår jeg stillstand og kjedsomheten.
    Dessuten smaker jo en kold pilsner, IPA eller trapist aldeles vidunderlig etter turen.

    Ellersmessig høres det jo virkelig ut for å ble en god dag hos marinens overkommando i Drotningvik i dag.
    Tenke seg til å beite i +300 vinylskiver. Kanskje det er noe der som jeg kan handle av cafteinen også?

    Avslutningsvis drodles det aktivt i Klokkerskogen om å ta turen til Bergen for å besøke herr og fru i Drotningvik før åsgårdsreia slippes løs over landet i juli.
    Synspunkter og muligheter?
    Ja, noen velholdte gamle greier er akkurat hentet til retro-oppsettet hans.

    Selv fikk jeg gresset med meg en god del plater fra den gamle samlingen jeg skulle sjekke ut. Ble 70 plater (egentlig flere da mange var dobbeltalbum). Det er stort sett bare ekstrovert musikk, og minimalt med introverte greier. Er nok derfor lite interessant for deg 😎

    Veldig hyggelig om dere tar turen 😃 Jeg jobber frem til slutten av juli, så det er lite planer før det. Gi melding litt tid i forveien slik at jeg kan få fylt barskapet og sendt ut nabovarsel 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Liker godt prosessen med å lete og kjøpe inn gamle plater for å komplettere the soundtrack of my life. Det jeg ikke liker er når jeg har fått dem i hus og skal sortere, dobbeltsjekke om de skal i samlingen, sammenligne hvilken som ser best ut av dublettene etc. Seierens melankoli 😄 Dette er jo plukket ut av meg fra en samling, så foruten dublettene er det forhåpentligvis minimalt som går direkte til resirkulering 😊

    B736889F-A836-4314-A077-81B7F02AE314.jpeg
    2D81825C-C55A-4873-BEA6-7417A9893ADC.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Siden dette har blitt TVserie tråden på HFS.

    Har såvidt startet på denne:

    Lover godt, og det er glimt av fin musikk innimellom.
    Et par eksempler fra de første episodene.
    Den så jeg ifjor tror jeg, og den er bra.
    Selvsagt et helt hodeløst kvinnfolk som gjør det hele mulig.
    Prisbelønt,-så vidt jeg husker.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Led Zep ,Ry Cooder og Little Feat.
    Og Kates Bush...:love:

    Get Your Yayayas out, er en av de bedre liveskivene dessuten.
    Fin bunke ser det ut som.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jøss, Jim, Salisbury, trodde det bare var jazz 😊

    Var bare en jazz skive i denne bunken, men kanskje den er bra......
    Samspillet mellom Miroslav og Rypdal er ofte en innertier. Albumet passer gjerne ikke til alle døgnets timer eller til alle sjelens luner, men når den passer....da gjør det det bra :) Bra bunke forresten. Sa det nettopp til en felles bekjent: "Det jeg har aller mest lyst på til anlegget er å kjøpe en ny platesamling." Noe av det hyggeligste jeg gjør er å sitte og bla i plater og oppdage ny musikk og nye utgivelser. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Samspillet mellom Miroslav og Rypdal er ofte en innertier. Albumet passer gjerne ikke til alle døgnets timer eller til alle sjelens luner, men når den passer....da gjør det det bra :) Bra bunke forresten. Sa det nettopp til en felles bekjent: "Det jeg har aller mest lyst på til anlegget er å kjøpe en ny platesamling." Noe av det hyggeligste jeg gjør er å sitte og bla i plater og oppdage ny musikk og nye utgivelser. :)
    Vel talt! Lite som tyder på at det er det albumet som kommer til å skjemme ut platesamlingen 😊

    Mye annet som er verre, eksempelvis best of the 80’s som jeg nå har streamet et par timer. Kanskje det er grunnen til at gjestene er gått og min kone har sovnet Jaja, noen har av oss har overlevd George Michael og Mr Mister 😄

    6823CCA1-7BEB-49E2-88D3-F048E9C293A9.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn