Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helvete! Lenge siden jeg har kjøpt noe haifai. Kjenner abstinensene rir kroppen. Så slo det meg! Det holder med et billig skudd, altså ikke allverden, kun noe som tar ned uroligheten i kroppen. Hva er da mer nærliggende enn noe streaming greier for benyttelse utenfor huset i sommervarmen. So far so good. Godt i gang med å sjekke både ny og bruktmarkedet registrerte kona hvor det bar hen. Da jeg løftet hodet fra iPaden skuet jeg plutselig på en sånn streamingsak, en tidligere gave fra meg til min kone. Ikke store greiene, men dessverre gir den helt ok lyd. Faen til greier :mad:
    66AE66BE-4BC8-46C9-9366-FED250C3469D.jpeg

    Abstinensene er der fremdeles, men jeg prøver nå heller å døyve dem med Hansa. Jeg har tidligere slått et slag for Blackie and the Rodeo Kings. Definitivt en gruppe flere burde høre på, spesielt dem som har såpass raffinert musikksmak at de savner noe nytt fra Tom Wilson aka Lee Harvey Osmond. Han er medlem av gruppen og leverer et par trudelutter som også kunne passe når han kaller seg Lee Harvey Osmond. Men for all del, Americana er jo ikke helt stuerent på HFS. Helst skal det være langdryg instrumental som drar seg godt utenfor tåkeheimen eller frijazz på tung syrerus. Rock? På HFS! Ja det skulle tatt seg ut :cool::ROFLMAO:
    55B2719E-7FAC-4A8D-9292-F20FE43D83F1.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du fått brukt den nye PUen ennå? Eller iaff fått montert den skikkelig?

    Mvh
    Jada, klorte den sammen for et par uker siden uten at noen skjeder ble skadd. Litt kroting med anti-skating, men i følge Ortofon testplaten sporer den nå fint. Skatingen harmonerer ikke med pu-vekten, så jeg jeg skal sette den opp på nytt. Det lyder jaffal fjongt på 90 uM (eller hva det nå heter), men jeg har nok fremdeles litt å gå på med fininnstilling. Den eneste musikken jeg har spilt med den så langt er Ortofon testplaten 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I mangel på egen fortreffelighet er ikke andres ulykke å forakte. Heia Glimt 😊
    Og det er jeg enig med deg i.. Endelig fikk han sparken..

    Forøvrig, på denne yndige dag i det Herrens år 2015, fikk jeg en gave av Dem.. En gave som ydmykt påminner meg hvor ræva keramikk er når det brukes til lydreproduksjon... Men kanskje enda mer hvor generøs De er med en enkel noksagt fra bygdene.. Ha en fin helg :giggle:

    20150626_201831.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Og det er jeg enig med deg i.. Endelig fikk han sparken..

    Forøvrig, på denne yndige dag i det Herrens år 2015, fikk jeg en gave av Dem.. En gave som ydmykt påminner meg hvor ræva keramikk er når det brukes til lydreproduksjon... Men kanskje enda mer hvor generøs De er med en enkel noksagt fra bygdene.. Ha en fin helg :giggle:

    Vis vedlegget 647754
    Keramikkelementer er utgangspunkt for høyverdig kunst. Hvis man ser på hullet viser det en flaggermus med følehorn, solbriller og smilemunn :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En sval bris på utsiden og innsiden av kroppen. Kan man be om mer 😊

    Gårsdagen høyttaler har vokst litt. Hvis dette fortsetter kan det bli riktig så bra. Slipper å tenke hva jeg skal spille. Lastet for et år eller fire siden ned en spilleliste på Tidal som jeg mener en her på forumet hadde satt sammen. Han har kalt den Cigarettes & Whiskey og den består av 436 kremlåter. Nice!

    9150CD72-0AC0-47E2-A4DF-0792CEEBAE30.jpeg
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan
    Hmmm... shady type i skyggen?
    I bakgrunnen skimtes ting som kan minne om Borsalinohatt, fiolinkasse og på krakken en kakemal nøye tilpasset grove filer 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm... shady type i skyggen?
    I bakgrunnen skimtes ting som kan minne om Borsalinohatt, fiolinkasse og på krakken en kakemal nøye tilpasset grove filer 😃
    Hehe, mye greier, selv har jeg bare ansvaret for rødvinen og de gamle joggeskoene 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kan dele en til... passerende sommer og vinter. Men funker fett nå på varme dager, med vinduene på bilen rullet ned og med vinden i håret 🎶🤘🏻


    Er man heldig har man en 1967 Chevy Impala 😎

    Vis vedlegget 647869
    Litt mer gladrock og lettlivet stemning på den listen. Tror jeg vil få mer glede av spillelisten enn hva jeg ville hatt av en Implala 😄 Behørig lagret. Takker!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Brann er glemt, og det er levelige temperaturer :)

    Lysten til å skru på anlegget er tilbake. Litt slakking med musikk etter jobb er sjeldent feil. Foreløpig gidder jeg ikke bruke lyttestolen eller spille plater, men streaming og sofa er også helt greit. Spiller en glemt perle, Infected med The The. Låter riktig så bra på Tidal. Jeg pleier aldri å spille demogreier, som jeg vet låter bra, når jeg har besøk, men når jorwed kommer innom i slutten av uken eller begynnelsen på neste, skal jeg huske denne platen. Kanskje jeg kan lure ham til å synes det låter bra i stuen :giggle::ROFLMAO:

    Når kona kommer tilbake med bilen skal jeg på Posten og hente en mobiltelefon jeg har kjøpt av jorwed. Skal bli spennende å se om det blir kona eller meg som oppgraderer. Redd jeg går på en liten smell der 😊

    99FB99A6-9F68-48A2-8BDB-900D87E3ED70.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bra jorwed kommer innom, felles sorg, og stor glede.. Livet er mangesidig.. Rart hvor bra en synes det låter etter en pause.. Er vi veldig bortskjemte? Tror nesten det :giggle:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bra jorwed kommer innom, felles sorg, og stor glede.. Livet er mangesidig.. Rart hvor bra en synes det låter etter en pause.. Er vi veldig bortskjemte? Tror nesten det :giggle:
    Felles sorg! Du er vidunderlig eplekjekk. Sist jeg så på tabellen er det vel ikke trøndere som skal hovere (ennå) 😃

    Det er nok stor variasjon på lyden vi på HFS har hjemme, men at de alle fleste av oss har mye bedre lyd enn den vanlige mannen/kvinnen i gaten, ja det er jeg sikker på. Noe annet skulle tatt seg ut. Klart vi er bortskjemte.....jaffal på lyd 😊
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Når Jorwed kommer innom må du passe på godsakene dine,han har jo en stygg vane av å vrake ting hjemme hos deg😂

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøss, hva gjør ikke litt normalt sommervær med tiltakslysten 😃 Fikk jaggu flyttet ræven til lyttestolen og brukt tid på å stille inn puen på nytt. Alt låter riktig så fint, men begynner å få et seriøst hatforhold til Ortofon testplaten. Vet ikke hvor mange ganger jeg har stilt på anti-skatingen, men jeg får den ikke til å spille rent på 90 micrometer :mad: Som sagt så hører jeg ikke noen feil når jeg spiller musikk, men jeg har nok et iboende petimeter i meg som gjør at dette irriterer meg. Mye tyder på at fremtiden min ikke er aktivt med mikrofon og DSP :ROFLMAO: Jaja, Rod Stewart er like rusten i røret som han pleier, og foten min beveger seg lett og uelegant 😊

    Hatobjekter.

    81249294-58BB-4294-A167-798F42A1B04B.jpeg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Brann er glemt, og det er levelige temperaturer :)

    Lysten til å skru på anlegget er tilbake. Litt slakking med musikk etter jobb er sjeldent feil. Foreløpig gidder jeg ikke bruke lyttestolen eller spille plater, men streaming og sofa er også helt greit. Spiller en glemt perle, Infected med The The. Låter riktig så bra på Tidal. Jeg pleier aldri å spille demogreier, som jeg vet låter bra, når jeg har besøk, men når jorwed kommer innom i slutten av uken eller begynnelsen på neste, skal jeg huske denne platen. Kanskje jeg kan lure ham til å synes det låter bra i stuen :giggle::ROFLMAO:

    Når kona kommer tilbake med bilen skal jeg på Posten og hente en mobiltelefon jeg har kjøpt av jorwed. Skal bli spennende å se om det blir kona eller meg som oppgraderer. Redd jeg går på en liten smell der 😊

    Vis vedlegget 648368
    Ikke glem å "snurre" denne i sommer da Karmana :geek:
    Med eller uten anti-skatingen på plass :rolleyes:
    106299522_2654674378143208_3941951504713280250_n.jpg



    Mvh: Espen L
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Brann er glemt, og det er levelige temperaturer :)

    Lysten til å skru på anlegget er tilbake. Litt slakking med musikk etter jobb er sjeldent feil. Foreløpig gidder jeg ikke bruke lyttestolen eller spille plater, men streaming og sofa er også helt greit. Spiller en glemt perle, Infected med The The. Låter riktig så bra på Tidal. Jeg pleier aldri å spille demogreier, som jeg vet låter bra, når jeg har besøk, men når jorwed kommer innom i slutten av uken eller begynnelsen på neste, skal jeg huske denne platen. Kanskje jeg kan lure ham til å synes det låter bra i stuen :giggle::ROFLMAO:

    Når kona kommer tilbake med bilen skal jeg på Posten og hente en mobiltelefon jeg har kjøpt av jorwed. Skal bli spennende å se om det blir kona eller meg som oppgraderer. Redd jeg går på en liten smell der 😊
    Blir hyggelig med en hifi kveld midt oppe i det hele. Det blir dessverre ikke lørdag slik det ser ut nå.

    The The kan fint spilles :)

    J
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Temmelig lettlurt kar. Bare å sette på Sommer i Smurfeland og se ham vugge i takt med musikken. Får du det morsomt i 40 minutter i hvertfall. Film ham gjerne med den nye mobilen og del gleden.
    Det bor en Smurf i oss alle....
    Denne smurfen smurfer Lava sin første.
    nydelig plate :)

    F35BA6CF-89EC-4EFB-A60A-142BEB5E93D8.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har den nye preampen til Karan fått veiledende pris i Norge. Estetisk er den veldig lik min gamle som jeg nylig solgte. Perforering på toppen, muligens mer avrundede hjørner og en Karan logo frest inn på toppen. Prismessig er det forskjell. 360K er ønsket for vidunderet. Det er forhåpentligvis store forskjeller på innsiden av chassiset sammenlignet med den jeg hadde. Hvis ikke har han som kjøpte min gjort et skikkelig varp.......noe jeg mener han gjorde, uavhengig av denne gjorde 😊

    7B646D4C-CE6C-4175-9C48-D03DAA09A2E7.jpeg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lekre saker, stor eieglede, uforståelig prisetting... Hmm... Hobby kalles det :)
    Jepp, det er nok ingenting å si på kvaliteten, men det blir dyr eierglede, spesielt når man i tillegg skal ha en av ampene eller monoblokkene i samme serie (som enda ikke er lansert) :) På den annen side er jo Serbia et høykostland, så det er sikkert spesielt dyrt å produsere dem der 😄
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Drittvær og fredag. Snart øl og vinyl :giggle: Bare 27 dager til ferie :poop:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, livet er hardt! :rolleyes:

    Mvh
    Steinhardt, men det er utenfor din fatteevne som pensjonert sauehvisker og fulltids blomsterfantast :cool: :ROFLMAO:

    Nå knytes joggeskoene på Haakonsvern med mål om en duggfrisk en i Drotningsvik :giggle:
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    ^ Om han løper hele veien til Drotningsvik, fortjener han faktisk minst to kvalitetsøl.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn