Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Smaken av egen dødelighet gjør trangen til øl større, fullt forståelig. Og ja, jeg er imponert over pågangsmot i lett luntetrav på vei hjem..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faen til folk 😡😄 Forflytningen ble gjennomført med den tildels underkjente toppidretten, gogging. I og med at alle som er innom min tråd er en god del smartere enn den jevne HFS-leser, skjønner alle at dette er en kombinasjon av gåing og jogging. For min del ble det i dag mest gåing. Må jo ikke slite meg ut så jeg ikke orker øl. Skulle tatt seg!

    Hmm, luntetrav er vel egentlig ganske beskrivende ja 😊 Jaffal, et ømt poff har allerede hørtes fra en Hansa-burk, og kabler er koblet mot rørforsterkeren (for første gang på mange uker). Litt middag (noe som er en uting før kl 20 for dannede mennesker, men hva gjør man ikke for poden som er innom), så blir det belgisk sterkøl og Ken Hensley. Tilværelsen kan så absolutt bli bedre, men for en særdeles nøysom asket som meg er dette tilstrekkelig (i dag) 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skal benklærne passe, må gravitasjon bekjempes, på tross av at trangen etter øl neppe kan dempes..

    Nok stev, god helg kompis :giggle:
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Ken Hensley, du! Spenstig.
    Og gogging i tvilsomt klima kvalifiserer til minst to øl av brukbar kvalitet. Selv er jeg litt rufsete, så etter gårsdagens svømmestint, avstår jeg fra muskulære utskeielser i dag. Fortjener derfor ikke øl. Men det står et par lavkvalitetsøl i kjøleskapet og skriker etter meg, så det kan være at jeg forbarmer meg over det tynne skvipet på et tidspunkt.

    Ellers går det også her i renraset rørlinje, fra AMR til AN. Selv om jeg er nokså pissed med hifi som konsept for tiden, er det litt fint, allikevel.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skal benklærne passe, må gravitasjon bekjempes, på tross av at trangen etter øl neppe kan dempes..

    Nok stev, god helg kompis :giggle:
    Gravitasjonen er ubønnhørlig og kan ikke nedkjempes, men heldigvis er det fler enn en klesstørrelse i butikkene 😜

    God helg tilbake 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ken Hensley, du! Spenstig.
    Og gogging i tvilsomt klima kvalifiserer til minst to øl av brukbar kvalitet. Selv er jeg litt rufsete, så etter gårsdagens svømmestint, avstår jeg fra muskulære utskeielser i dag. Fortjener derfor ikke øl. Men det står et par lavkvalitetsøl i kjøleskapet og skriker etter meg, så det kan være at jeg forbarmer meg over det tynne skvipet på et tidspunkt.

    Ellers går det også her i renraset rørlinje, fra AMR til AN. Selv om jeg er nokså pissed med hifi som konsept for tiden, er det litt fint, allikevel.
    Ken Hensley som en gjennomkjøring for å sjekke om den fortjener permanent oppholdstillatelse. Det blir resirkulering. Blir nok kjeft å få når Lagga er tilbake fra ferie 😄 Men, den gamle platen min med David Byron vil alltid ha oppholdstillatelse samma hvor jeg bor! I gjensidig respekt for musikksmaken vår, har fyllesyke platen til Nazareth akkurat blitt sprettet og fått seg en runde i vaskeren. Heilt hvit og greier. De som ikke får fot av den platen trenger seriøs hjelp fra profesjonelle!!!😃

    Tror definitivt kona og jeg må stoppe i Asker på sommerens strandhogg østenfor folkeskikken. Ikke fortjene øl for det du ikke har bedrevet fysisk fostring. Her trengs det realitetsorientering og mugger med Hansa, uten en eller annen forfeilet skyldfølelse for at du ikke har røret rundt i skauen i forkant. Makan!

    Glede med hifi handler kanskje litt om pick your battles 😎😄 Synes egentlig du for tiden har grunn til å tenke litt positivt. Det ser ut å være flere som nylig har kjøpt AN stash og til stadighet er det ønsket kjøpt av samme merke på Torget. Tror du vel så mye som Stereofil har æren for det.......eller skylden 😂

    859A5E67-C3D8-456D-B7B1-56E10287AF62.jpeg
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    ^ For et vakkert innlegg. Tårer i øyekroken.

    Dere er hjertelig velkommen. Men vi er jo også på ferie snart, da. Her må det finstemt logistikk til. Sånt er du god på, ikke sant? Dessuten...: I dette hus finnes fortsatt en aldri så liten DAC 5, og importøren sier at de venter til over ferien før de henter.... Jeg følte faktisk ikke for å diskutere det.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^ For et vakkert innlegg. Tårer i øyekroken.

    Dere er hjertelig velkommen. Men vi er jo også på ferie snart, da. Her må det finstemt logistikk til. Sånt er du god på, ikke sant? Dessuten...: I dette hus finnes fortsatt en aldri så liten DAC 5, og importøren sier at de venter til over ferien før de henter.... Jeg følte faktisk ikke for å diskutere det.
    Jøje meg, forlangte du ikke å få det rælet ut av huset hurtigst mulig 😱 Jeg er jo ingen logistiker, men siden vi ikke blir å røre rundt der nede før sånn ca midt i august, har dere kanskje kommet hjem og det byr seg en anledning. Det finner vi ut av i fart 😊
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Midt i august er innafor. :) Men da vet jeg ikke status på DAC i huset, selvsagt. Skal ikke mase på noen, da...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Midt i august er innafor. :) Men da vet jeg ikke status på DAC i huset, selvsagt. Skal ikke mase på noen, da...
    Sendte nettopp en mail til Stereofil, sa at behovet for en Audio Note dac var økende.. Gjerne i prisklassen middels traktor med lesseapparat.. Evt noe kyr.. :cool:

    Håper du får høre den dac Karmana.. Var artig. Og Håkon kan å lage mat..
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg registrerer at herren sliter (som oss andre) med tyngdekraft og krympende benklær. Noe som er slitsomt når man samtidig er glad i det gylne fludium. Jeg vil derfor foreslå Aass Vianna Lager. Ølets svar på klasse D :)

    663962D5-1B98-43E1-8DA0-4602D541FB7F.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg registrerer at herren sliter (som oss andre) med tyngdekraft og krympende benklær. Noe som er slitsomt når man samtidig er glad i det gylne fludium. Jeg vil derfor foreslå Aass Vianna Lager. Ølets svar på klasse D :)

    Vis vedlegget 648889
    Må innrømme at jeg innimellom har begynt å lefle med ølets klasse D (Ikke fortell det til noen). Bøtta en del øl på en båttur for en helg eller to siden. En av mine kamerater drakk denne vederstyggeligheten, men jeg må innrømme at jeg fulgte ham videre på Lite den kvelden (før vi begge surra oss bort i annet fludium) 😃

    Var forøvrig greit at jeg ikke var sjåfør på båtturen. Vi hadde et pit-stop i en seilforening og da sto plutselig Sjefen (for Sjøforsvaret) på kaien og skrapte med foten og lurte på om han kunne få en omvisning på båten vi rørte rundt med 😄

    C831BC90-2FBC-43E9-A50B-30DF30A4354C.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lenge siden jeg har sittet i godstolen, brukt rørforsterkeren, spilt vinyl og ikke minst, drukket belgisk øl 😊 Fleetwood Mac, Ken Hensley, Nazareth, De Musikalske Dvergene, The Band..... Verden er heldigvis full av variert snaddermusikk!
    4AC15E5B-6F88-426B-8D48-8F673410A8AF.jpeg

    Apropos De Musikalske Dvergene. Spiller på deres andre plate (ikke i nærheten av så bra som debuten, men bedre enn det meste som lages nordpå og østpå selvfølgelig). Skrev ikke sørpå da man selvfølgelig skal behandle Frode Rønli og Anders Bru i Stavangerensemblet med respekt. Fun fact (for meg); Ine Tømmerås (en våt drøm i ungdommen) som koret for en annen av verdens beste grupper, Elektrisk Regn, korer også for Dvergene. Den første platen deres har jeg tidligere skrevet om og tatt bilde av innercoveret. Da er det jo på sin plass og fortsette med Erling Gjelsvik sitt skråblikk på Dvergene.

    50F77A79-678A-4831-99B3-7A5A1A6478BC.jpeg

    Kona hevder det er skikkelig harry musikk. Det er jo selvfølgelig nesten skilsmissegrunn, men bildet på baksiden av coveret understøtter vel hennes synspunkt. Selv er jeg selvsagt dypt uenig og mener Bob Dylan ville drept for tekstene deres og Mark Knopfler ville gitt høyre armen for gitarsoundet til Dvergene.

    1C221DBC-EC5F-49C5-BD0B-6979BD71FF14.jpeg

    Den skarpe leser vil registrere deler av et whisky-glass i toppen av det ene bildet. Glenfarclas (hmm er det det den heter) med en liten isbit. Whisky-kjennere vil vel kalle det å ødelegge frekvensresponsen. Selv synes jeg det gir en deilig forvrengning som passer min smak 😊
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ett legendarisk bilde på bakcover :) Jeg er svært så glad i dette albumet. En Neve boller, God Morgen Fredriksen, Mennesklig å Beile og kanskje aller mest toogføtiende gate. Himmel og hav. Dette er tekst og melodi i den øverste klasse! Tror jeg hiver den på spilleren selv :)
    Hva vestlandstur angår, minsten ble skikkelig forkjølet og turen er utsatt i første omgang til mandag morgen. Ny status følger søndag :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Jeg registrerer at herren sliter (som oss andre) med tyngdekraft og krympende benklær. Noe som er slitsomt når man samtidig er glad i det gylne fludium. Jeg vil derfor foreslå Aass Vianna Lager. Ølets svar på klasse D :)

    Vis vedlegget 648889
    Mannen bor tross alt i Hansa-byen. Har du smakt Hansa Vienna Lager, behøves ikke Drammens noe blekere svar. Selv om også det er ganske godt.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Gjør meg nå kjent med Dvergenes førstealbum. Og kjenner at jeg kommer til å tråkke innmari hardt ned i salaten når jeg sier det følgende...:

    De Musikalske Dvergene er musikalske dverger i forhold til sine mer sørlige kolleger som i sin tid kalte seg Stavangerensemblet. Og der ødela jeg vel stemningen her, kanskje...?
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gjør meg nå kjent med Dvergenes førstealbum. Og kjenner at jeg kommer til å tråkke innmari hardt ned i salaten når jeg sier det følgende...:

    De Musikalske Dvergene er musikalske dverger i forhold til sine mer sørlige kolleger som i sin tid kalte seg Stavangerensemblet. Og der ødela jeg vel stemningen her, kanskje...?
    Dette forstår du deg ikke på, Håkon.

    For å sitere meg selv: De Musikalske Dvergene er kultbandenes kultband og skranglerockernes skranglerockere- i Bergen.

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Siden du nevnte bandet fra sørfylket. Den gang det var kult å jobba i oljå så så jeg dem live på et julebord i Stavanger (Sammen med to andre band). Feteste julebordet jeg noengang har vært på. Å se Froddien i frislipp blant julebordsgjester var en opplevelse 😆
    Ska det ver er herved på tallerkenen.
    Kvellen va kalle
    Månen va halle..

    557EDE84-161D-4171-994F-07AF6400567B.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ett legendarisk bilde på bakcover :) Jeg er svært så glad i dette albumet. En Neve boller, God Morgen Fredriksen, Mennesklig å Beile og kanskje aller mest toogføtiende gate. Himmel og hav. Dette er tekst og melodi i den øverste klasse! Tror jeg hiver den på spilleren selv :)
    Hva vestlandstur angår, minsten ble skikkelig forkjølet og turen er utsatt i første omgang til mandag morgen. Ny status følger søndag :)
    Visste jo at du var en dannet herre med god smak! 😊 Har du den på vinyl. Hvis ikke har jeg et så godt som nytt eksemplar du kan få av meg neste uke.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Eg e ganske månebedotten over sammenligningen med Knopfler, men tror det e luddi å belite meg.
    God helg
    😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gjør meg nå kjent med Dvergenes førstealbum. Og kjenner at jeg kommer til å tråkke innmari hardt ned i salaten når jeg sier det følgende...:

    De Musikalske Dvergene er musikalske dverger i forhold til sine mer sørlige kolleger som i sin tid kalte seg Stavangerensemblet. Og der ødela jeg vel stemningen her, kanskje...?
    Din vurderingsevne er i fritt fall, Håkon! Oppegående mennesker diskuterer ikke hvem som var best av Beatles og Rolling Stones 🤫😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Eg e ganske månebedotten over sammenligningen med Knopfler, men tror det e luddi å belite meg.
    God helg
    😊
    Nei se her, Senjen-øssfolds store sønn hadde gått under radaren, og så på vakkert flytende bergensk også 😊

    Jeg har tidligere sett at du har blitt litt ertet med tanke på hvor godt du liker, Knopfler. Du skal ikke bry deg om dem!!! Du har en bred og god musikksmak og liker jo også Dire Straits 😎😎😎😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er strengt tatt GT time, men min kone er opptatt med andre greier, og i mangel på kvalitet på Rema ofrer jeg meg med en Frydenlund Juicy IPA. Vet ikke helt om jeg liker den, men den var jaffal frisk. Stemningen i stuen er bra etter å ha kikket på United, og forhåpentligvis klarer Ry Cooder å løfte den enda et hakk eller to. Jeg registrerer at jeg har fulle platehyller og fem usorterte bunker med plater stående rundt omkring i stuen, noe falkeblikket til min kone har registrert for lenge siden. Jeg har som mål at samlingen er basert på kvalitet (i minner), ikke kvantitet. Her må visst noe gjøres 😊

    B2AEC39B-7C91-4B74-816A-2EAC07BA31CC.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du får sende over liste, jeg har plass platene som du ikke finner plass til i glemselens hav..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser att du sliter med Ortofonskivan fortfarande.;)
    Jepp, men heldigvis holder jeg nevrosene og Ortofonplaten på avstand og koser meg med vinylspilling 😊

    Har en liten plan om å ta vekk Achromat underlaget og bytte til filtmatten, som fulgte med spilleren, og se om det gjør en forskjell, men det har ingen hast 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du får sende over liste, jeg har plass platene som du ikke finner plass til i glemselens hav..
    Hehe, gidder da ikke å lage liste. Du vet jeg kjører resirkulering i byen når bunken blir for stor. Har en annen bunke med mer «verdifulle» plater som jeg nok legger for salg når jeg får tiltak til å lage liste og klassifisere dem. Kjenner jeg meg selv rett kan det ta litt tid. Du får stikke innom og kikke gjennom bunken 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, gidder da ikke å lage liste. Du vet jeg kjører resirkulering i byen når bunken blir for stor. Har en annen bunke med mer «verdifulle» plater som jeg nok legger for salg når jeg får tiltak til å lage liste og klassifisere dem. Kjenner jeg meg selv rett kan det ta litt tid. Du får stikke innom og kikke gjennom bunken 😊
    Du vet.... Jeg handler... Plutselig står jeg på døra di.. Takk for tilbudet... Nå er plen slått, Jaggen vaska, nydusjet og blid... Og så, invitasjon av deg... :love:. Tar meg et stykke fyrstekake for å hedre Admiral Von Schinder.. :giggle:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.242
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du vet.... Jeg handler... Plutselig står jeg på døra di.. Takk for tilbudet... Nå er plen slått, Jaggen vaska, nydusjet og blid... Og så, invitasjon av deg... :love:. Tar meg et stykke fyrstekake for å hedre Admiral Von Schinder.. :giggle:
    Hehe, litt fliring på morgenen er alltid av det gode 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn