Harris\Knopfler konserten

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Fantastisk konsert i spektrum i går, de strålte på scenen og var i meget godt humør i går, og det samme var publikum, unntatt en i salen som hele tiden lekte indianer!

For en vanvittig stemme Harris har, fikk gåsehud gang på gang, og tok helt av da Knopfler dro Romeo and Juliet, og Shangri-La, fantastisk sound i gitaren hans og, men han lille fyren(til dere som var der) på gitar var jo i en klasse for seg.. Bra lyd var det der og, Helt knall kveld dette!

E. Harris er og blir en dronning med stor D.

MVH
Ole

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.568
Torget vurderinger
27
Jeg satt litt på siden og der hadde vi dårlig lyd. Men sånn tror jeg bare Spektrum er (med flere steder).

Jeg synes det var veldig, veldig bra til tider, men er litt mer usikker på om jeg synes det var et positivt innslag med Harris i de låtene som beveger seg i retning av "dire straits sound". Her synes jeg nemlig det låter best når Mark med sin snakke-sang komper seg selv på glitrende gitar.

På det contry-baserte materialet passet derimot Harris langt bedre inn etter mitt skjønn, men lyden ble litt hard og pågående der vi satt, og det var ikke pent. Etter fire Springsteen-konserter tidligere i mai (her er jeg sterkt partisk) ble det litt slapp spilling på fiolin og trekkspill sammenlignet med Seeger Session Band. Dette fenget ikke meg.

Men, det var nok av høydepunkter under konserten. Siste låt, Why Worry, synes jeg var et definitvt høydepunkt og kanskje eneste låten hvor jeg synes de var bedre sammen enn hver for seg. Her hadde han våget å rearrangere en dire straits låt, det funket til fulle, og jeg så en glede hos Mark over å spille gammelt materiale som jeg synes han manglet på de to foregående dire straits låtene.

(Nå skal det legges til at jeg er større tilhenger av dire straits enn av Knopfler alene, og liker ham vel kanskje minst når han går for langt inn i contry-land, ha det i mente når man leser hva jeg mener, pluss at vi var belemret med dårlig lyd).

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Hepp!

Satt på tredje raden foran vip-losjen med ok lyd.
Synes ikke dette var like bra som shangri-la turneen, dessverre. Kan nok ha litt å gjøre med at jeg ikke synes dama holder seg så bra..... (Nå snakker jeg ikke om de utallige operasjonene, men de smårustne stemmebåndene som passer best i studio hvor man får flere forsøk  :D ;)) Når det gjaller ut av konsertanlegget så blir det litt for mye hyling for meg, og da foretrekker jeg varme, lune, brummende Mark.  ;)

Men låtvalg var ok med 50/50 av hver slik at fans fra begge sider skulle få sitt. Da de kom ut for andre gang (noe overraskende) så var vi allerede på vei ut, og snudde for å høre på "why worry". Overhørte en dame som sa "Nei faen heller! Nå har jeg betalt 500 kroner for å høre på Mark Knopfler i to timer, detta gidder jeg ikke!!" Så ho snudde ikke for å høre på siste låt... hehe

Selv om jeg liker "country-Mark", så synes jeg også det ble for lite Dire Straits --> Med trøkk mener jeg.

Det ble litt sånn småslappt, dessverre, må jeg si.
Romeo & Juliet var ikke på nivå med hva han presterte sist, selv om gubben i seg selv så ut til å stortrives.
Han var svært så avslappet og humørfyllt i sin presentasjon. Vi fikk til og med informasjon om at Guy Fletcher kan fikse klokker!!  ;D
Et par  :-[ :-[ :-[ :-[ til han som styrte lyskasteren som skulle peke på Richard Bennet men havnet på Guy Fletcher istedet....  :D

Jeg liker måten Danny Cummings spiller trommer på A LOT! "Song for Sonny Liston" er meget bra når han trakterer stikker og trommeskinn i et forrykende tempo.

Forrige gang var "Telegraph Road" en sinnsyk höydare (!!!!), denne gangen var det kun en låt som virkelig var KONGE i mine ører; "Speedway at Nazareth" DÆVEN så tøfft det var!!
Det er bare så rått når hele bandet trøkker til og Cummings sitter bak trommene med et uttrykk som ville fått han innlagt på lukket avdeling hvis de rette personene hadde sett han! Helt vill!! Animal i muppet-show ser jo tam ut i forhold....  ;D

Det er alltid kos å være på konsert når Mark spiller opp, og neste gang håper jeg han er mer tilbake til slik det var forrige gang........
Mark, if you're reading this: I want to hear "Sultans of swing", "Telegraph road", "Tunnel of love" ++++ And please; drag Pick away from his sheep-farm and place him behind the drums where he belongs playing "where do you think you're going"  ;D ;D ;D

Denne gangen slapp jeg til og med unna sangfugler rundt meg, og det er jo deilig.  ;D

Mvh
Rolf-Inge

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.568
Torget vurderinger
27
Ja, jeg satt og så på fyren, kunne veddet en tusing på at det var Arild fra Hifiguiden. Bildet lyver, for fra der jeg satt var han lik på en prikk.

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Antall liker
76
Torget vurderinger
2
Noen som fikk med seg hva den morsomme kommentaren E.Harris hadde som hun klaget over at vi ikke klarte / gikk over hodene våre? Det var noe med at de var "the deciders"?

Trivelig konsert, men burde ikke folk ha fått med seg at så lenge lysene er slukket er det mulig med ekstranumre? Å rase ut før et høydepunkt som "Why worry" var er en tabbe og forstyrrende for oss andre.
Mvh

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Hei folkens, bra dere poster konsertreferat her - så kan vi som ikke var tilstede vurdere om det var en tabbe eller "greitt nok" :)
Selv lever jeg på minnene fra Dire Straits på Valle Hovin i '92 - andre som var der, tro?

Topp Bunn