Hepp!
Satt på tredje raden foran vip-losjen med ok lyd.
Synes ikke dette var like bra som shangri-la turneen, dessverre. Kan nok ha litt å gjøre med at jeg ikke synes dama holder seg så bra..... (Nå snakker jeg ikke om de utallige operasjonene, men de smårustne stemmebåndene som passer best i studio hvor man får flere forsøk
) Når det gjaller ut av konsertanlegget så blir det litt for mye hyling for meg, og da foretrekker jeg varme, lune, brummende Mark.
Men låtvalg var ok med 50/50 av hver slik at fans fra begge sider skulle få sitt. Da de kom ut for andre gang (noe overraskende) så var vi allerede på vei ut, og snudde for å høre på "why worry". Overhørte en dame som sa "Nei faen heller! Nå har jeg betalt 500 kroner for å høre på Mark Knopfler i to timer, detta gidder jeg ikke!!" Så ho snudde ikke for å høre på siste låt... hehe
Selv om jeg liker "country-Mark", så synes jeg også det ble for lite Dire Straits --> Med trøkk mener jeg.
Det ble litt sånn småslappt, dessverre, må jeg si.
Romeo & Juliet var ikke på nivå med hva han presterte sist, selv om gubben i seg selv så ut til å stortrives.
Han var svært så avslappet og humørfyllt i sin presentasjon. Vi fikk til og med informasjon om at Guy Fletcher kan fikse klokker!! ;D
Et par :-[ :-[ :-[ :-[ til han som styrte lyskasteren som skulle peke på Richard Bennet men havnet på Guy Fletcher istedet....
Jeg liker måten Danny Cummings spiller trommer på A LOT! "Song for Sonny Liston" er meget bra når han trakterer stikker og trommeskinn i et forrykende tempo.
Forrige gang var "Telegraph Road" en sinnsyk höydare (!!!!), denne gangen var det kun en låt som virkelig var KONGE i mine ører; "Speedway at Nazareth" DÆVEN så tøfft det var!!
Det er bare så rått når hele bandet trøkker til og Cummings sitter bak trommene med et uttrykk som ville fått han innlagt på lukket avdeling hvis de rette personene hadde sett han! Helt vill!! Animal i muppet-show ser jo tam ut i forhold.... ;D
Det er alltid kos å være på konsert når Mark spiller opp, og neste gang håper jeg han er mer tilbake til slik det var forrige gang........
Mark, if you're reading this: I want to hear "Sultans of swing", "Telegraph road", "Tunnel of love" ++++ And please; drag Pick away from his sheep-farm and place him behind the drums where he belongs playing "where do you think you're going" ;D ;D ;D
Denne gangen slapp jeg til og med unna sangfugler rundt meg, og det er jo deilig. ;D
Mvh
Rolf-Inge