Jeg har bygd Silver Iris sammen med Augie bassene. Veldig åpen og fin lyd. Litt enig med overstående her om diskanten. Den fungerer bra, men kan bli litt spiss på høyere volum. Jeg fikk tak i Radian diskanten som sitter i toppmodellen, og da ble det andre boller. Overraskende bra, uten å modde filteret.
Augiene får bra tilbakemeldinger på diverse fora og det fortjener de jaggu. Jeg har tidligere påstått at de ikke ga nok "punch" her hjemme, men har i etterkant funnet ut at det er rommet mitt som svelger bass. Dette er trolig bass på sitt beste, og de har god respons ned til 30hz..utrolig nok.
Sterling versjonen har som sagt et påkostet delefilter, men det er jaggu kremkomponenter i det også. Chassiet på wooferen er også bedret, og alle som har eid begge sier dette er noe helt annet. Sterling sammenlignes med Bastanis på et australsk forum, og der er det blandede inntrykk om hvilken som er best. Diskanten til Bastanis er kjent for å gjøre en meget god jobb. Diskanten til Sterling, Radian PB475, sammenlignes av en del Diy'ere med den legendariske TAD-2001. Begge ligger nok en del over det somserveres i en del billigere kommersielle ting (om det syes riktig sammen).
Kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen av at det ikke henger sammen, men det er mulig jeg ikke er så god på å høre slikt.
Spør du meg er det utrolig mye høytaler for penga. High-end...vel, kanskje ikke, men hvordan definerer man det? Jeg har sjelden kost meg like mye som da jeg hadde de. Legger ved noen bilder. Bunnplata er ikke ferdig her.