HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Flott at katten får strekke på potene igjen 🙂
    Men hvordan er katten å kjøre kontra F11. Jeg tenker ikke på det praktiske, men kun på kjøreegenskaper.
    Gode spørsmål. F11 med over 700 nM er et tog, komfort på høyeste nivå og overskudd på alle turtall. MEN, F11 blir jeg transportert i, Pusen kjører jeg.. En langt mer analog opplevelse 😊. Britiske kuer lukter best, tyske lukter syntetisk.. 😊... Viktig å fremheve de viktige tingene 👍😊
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    703
    Antall liker
    1.548
    Torget vurderinger
    3
    Vårens vakreste eventyr, for meg, er ikke grill, trening, hundetestikler eller øl.. Men brølet av en kompressormatet bensin motor.. En berusede følelse, som føles helt inn i lommeboka :)

    Vis vedlegget 913966

    Idag prøver jeg å like litt norsk prog. Vet ikke helt, fuck, jeg er i ferd med å bli en slik seig jazz dude med plenty attitude og tung akademia i bakhodet.. Skal ikke være lett 😊.. Men først, prog..

    Vis vedlegget 913967

    Jeg har tatt en avgjørelse på nye høyttalere. Ja, faktisk, jeg kjøper de nye.. Det har skjedd en gang før, Monopulse. De stod i kjelleren der jeg bodde, med et par store dyner over i to uker 24/7.. Tror det kan bli riktig så bra, kanskje ikke de mest raffinerte, men de er gode på ting jeg liker. Og er det ikke det vi ønsker, myfi? 😊
    Nå ble jeg bare bittelitt nyskjerrig!😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.829
    Antall liker
    16.020
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gode spørsmål. F11 med over 700 nM er et tog, komfort på høyeste nivå og overskudd på alle turtall. MEN, F11 blir jeg transportert i, Pusen kjører jeg.. En langt mer analog opplevelse 😊. Britiske kuer lukter best, tyske lukter syntetisk.. 😊... Viktig å fremheve de viktige tingene 👍😊
    Jeg har kjørt min F11 i mange år og setter stor pris på komfort, plass og kjøreegenskaper på svingete vestlandsveier. Men i byen oppleves den som tung og treg. Så da tar jeg konas i3 når jeg kan. Men det er kanskje ikke en problemstilling når man bor nær Gjøvik. Når det er sagt så forstår jeg godt at pusen gir en større opplevelse når man er på søndagstur😀
     
    Sist redigert:

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.544
    Antall liker
    3.054
    Torget vurderinger
    2
    Kassettspilleren er den eine komponenten som står trygt ser det ut som :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    BMW er fantastiske biler. De bare virker, god komfort og har alle grafer med seg, noe jeg verdsetter når jeg kjører mye i løpet av året. Har en F31, fantastisk bil og flott maskin, men savner allikevel min gamle Alfa Romeo 159 mang en gang. Ikke den mest sexy Alfa, men det var noe uforklarlig tilfredsstillende med å kjøre noe som er laget av kjærlighet til å kjøre bil. Med Alfa kjørte jeg, nå blir jeg mer eller mindre kjørt. 😊
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    BMW er fantastiske biler. De bare virker, god komfort og har alle grafer med seg, noe jeg verdsetter når jeg kjører mye i løpet av året. Har en F31, fantastisk bil og flott maskin, men savner allikevel min gamle Alfa Romeo 159 mang en gang. Ikke den mest sexy Alfa, men det var noe uforklarlig tilfredsstillende med å kjøre noe som er laget av kjærlighet til å kjøre bil. Med Alfa kjørte jeg, nå blir jeg mer eller mindre kjørt. 😊
    Kan ikke si meg enig i at de virker 😂😂
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    393
    Antall liker
    439
    Sted
    Brøttum
    Ingen anbefaling, men har du hørt noe med keramikk i diskant/mellomtone?
    Gjerne med alu-tallerkner i bassen ...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennde valg av høyttalere HCS. Håper det blir noe du kan kose deg med. Og som vanlig så tråkker du ut i litt upløyd mark. Liker det jeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har kjørt min F11 i mange år og setter stor pris på komfort, plass og kjøreegenskaper på svingete vestlandsveier. Men i byen oppleves den som tung og treg. Så da tar jeg konas i3 når jeg kan. Men det er kanskje ikke en problemstilling når man bor nær Gjøvik. Når det er sagt så forstår jeg godt at pusen gir en større opplevelse når man er på søndagstur😀
    Tung er den, og ingen bybil. I3 snur seg og på en femøring 😊. En ting er ihvertfall sikkert, å kjøre i tunnel gir en absurd glede med Pusen.. Under en nyere katt, finere lyd enn det meste og utseende til å matche det. På tross av hvor mye jeg liker tysk, de lager litt pregløse biler,solid men litt for mye "Helmut Kohl".. Godt det finnes alternativ..😎

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    BMW er fantastiske biler. De bare virker, god komfort og har alle grafer med seg, noe jeg verdsetter når jeg kjører mye i løpet av året. Har en F31, fantastisk bil og flott maskin, men savner allikevel min gamle Alfa Romeo 159 mang en gang. Ikke den mest sexy Alfa, men det var noe uforklarlig tilfredsstillende med å kjøre noe som er laget av kjærlighet til å kjøre bil. Med Alfa kjørte jeg, nå blir jeg mer eller mindre kjørt. 😊
    Alfa Romeo... Design, ytelse, sjel... Ja jeg kjenner det igjen. Hadde den "siste" virkelige Alfa,, modell 75.Q4,turbo og gikk fælt. Men stod jeg i en bakke med helling, på fem grader eller mer, fikk jeg beskjed om at jeg var oljetom.. Samt strømfeil på alt mulig rart. Pedalene var skjeve, jeg satt med føttene til venstre, ikke rett ned, å kjørte.. Hender jeg savner den.. Bilde tatt fra nett 😊, min var lik bortsett fra den sorte stripa.
    1992-Alfa-Romeo-75-1.8-Turbo-QV.png


    1992-Alfa-Romeo-75-1.8-Turbo-QV.png
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    FB_IMG_1673546861091.jpg


    Hmm, ja det kan skje. Her hadde jeg bestilt nye høyttalerkabler fra Eirik84. Litt kortere, biwire. Det må sies, han gjør godt håndverk den karen. Van et eller annet kan ikke måle seg, og heller ikke de såkalte Lilleng kablene jeg testet.. Så trenger en nye kabler er han anbefale. For jeg må ha "nye", hence the glitch.. 😊. Singel wire.. En holder ihvertfall liv i Posten 🙃...

    70326602111(1)_1682171932798.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.686
    Antall liker
    7.769
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vis vedlegget 914149

    Hmm, ja det kan skje. Her hadde jeg bestilt nye høyttalerkabler fra Eirik84. Litt kortere, biwire. Det må sies, han gjør godt håndverk den karen. Van et eller annet kan ikke måle seg, og heller ikke de såkalte Lilleng kablene jeg testet.. Så trenger en nye kabler er han anbefale. For jeg må ha "nye", hence the glitch.. 😊. Singel wire.. En holder ihvertfall liv i Posten 🙃...

    Vis vedlegget 914150
    Takk for hyggelige ord, du får sende de i retur ved leilighet så gjør jeg de om til singlewire 👍🏻
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.166
    Antall liker
    22.689
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for det @Dolbytor ,håper jo at det skal funke. Men innser at det er fort gjort å lure seg selv, en sideveis forflytning eller en nedgradering.. Hmm..Men har trua, de blåste meg av banen når jeg hørte de sist.. 😊
    Jeg har vel sluppet nedgraderinger, men noen sideveise forflytninger har det jo blitt! Det er uansett veldig gøy med noe nytt og det blir helt sikkert bra :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel, det skal sies at HCS’ byttetakt har fint lite med produktenes kvalitet å gjøre. Mye fint har blitt båret opp den bratte trappa, og mye gromt har forlatt garasjeloftet. Gutten bytter uansett! Sånn har det alltid vært, og sånn vil det forsette å være. Jakten på sin egen hale vil aldri ta slutt.
    Buy from HCS with confidence! 😋
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har du, har du fått de nye høytalerene???
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    HCS ønsker at tråden skal stenges inntil videre varsel pga. sykdom

    Oppdatering 27 mai 2023 - HCS har sovnet inn etter kort tid med sykeleie. Hifisentralen og dens medlemmer kondolerer så mye til HCS sin kone og familie. Dette var en trist nyhet, og det er vanskelig å finne de rette ord :cry:

    Link til tråd med kondelanser her: https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/hcs-har-gått-bort-😥♥️.107131/
     
    Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn