HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Brumunddal det der.. Var der med familien for noen år siden.. Herlig opplevelse! 🙂
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Lazarus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Innlegg
    394
    Antall liker
    1.206
    Sted
    Trondheim
    Så helt fantastisk ut HCS. Nydelige bilder, kunne tenkt meg en retreat der en uke. Har samme Mytting boka liggende klar her også. Likte forløperen Søsterklokkene svært godt!
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så helt fantastisk ut HCS. Nydelige bilder, kunne tenkt meg en retreat der en uke. Har samme Mytting boka liggende klar her også. Likte forløperen Søsterklokkene svært godt!
    Ja, Lars har high standing her i heimen. Han er fra Fåvang, og som halvt døl, så "ser" jeg historiene hans veldig godt. At han er innbitt Jaguar-mann bidrar og til kred, hos meg..

    received_371655933947946.jpeg


    Tror du skal bestille god tid i forveien. Fikk lyst til å feire bursdagen min her, neste sommer, men det var booket.. Uansett, anbefales. Og i dag blåser det, deilig med litt knaking og svai..
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Nå er vel rollene til både Tarzan og Jane allerede besatt i trehytta, slik jeg forstår.
    Så det spennende punktet er vel hvem som melder seg til å besette rollen som Cheeta-Mike :cool:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Da har en hatt disse klossene av noen høyttalere noen dager, inntrykk begynner å feste seg. Min lyst til å å bruke subber har avtatt ytterligere , og det lover godt for vinyl-spilling. Vinyl og sub , er like feil som rør og DSP slik jeg ser det. Det ene fører ikke til noen forbedring av det andre, det er ingen heldig synergi, bare mer rot i lydbilde ved bruk at de overnevnte kombinasjoner.
    av ren nysgjerrighet; hvorfor er vinyl og sub mer feil enn digitalt og sub?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ikke noe er "mer". Begge gir ikke det jeg vil ha. Sub og vinyl, fort rumble. Dsp og rør, hva er da vitsen med rør..

    Dsp og sub er ikke nevnt...

    dsp og rør har jeg ingen erfaringer med utover at suben min har dsp og får signal fra en rørpre.
    men rent teknisk kan jeg skjønne at man ønsker komponenter med minst mulig egenlyd hvis man skal bruke dsp.
    det at vinyl og sub gir trøbbel med rumble har jeg dog aldri opplevd i eget anlegg, men andre kan selvsagt ha andre erfaringer ut ifra greiene de har/har hatt.
    sub er vel enten godt integrert eller dårlig integrert, og hvis det er dårlig, så er det dårlig både for vinyl og digitalt, imo.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jaja, dere tar ikke motet fra meg med denne antisub holdningen... 😁
    Ikke meningen det. Greit å kunne variere ifht opptak, dagsform og preferanser. Ingen fasit. Bare sier at det ikke alltid har fungert rent teknisk med vinyl pga vibrasjoner.. Men slikt lar seg løse.. 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    dsp og rør har jeg ingen erfaringer med utover at suben min har dsp og får signal fra en rørpre.
    men rent teknisk kan jeg skjønne at man ønsker komponenter med minst mulig egenlyd hvis man skal bruke dsp.
    det at vinyl og sub gir trøbbel med rumble har jeg dog aldri opplevd i eget anlegg, men andre kan selvsagt ha andre erfaringer ut ifra greiene de har/har hatt.
    sub er vel enten godt integrert eller dårlig integrert, og hvis det er dårlig, så er det dårlig både for vinyl og digitalt, imo.
    Prøvde Audiolense med 300B. Ble fort kurert.. Og du har evig rett i det med integrasjon, hvor dsp fort kan gjøre mye godt i de lavere toneleie.

    Værste rumble jeg har hørt var med Martin Logan Summit og dens integrerte subber. De gikk bortimot i selvsving ved pådrag. Cd hadde aldri det problemet.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ja, Lars har high standing her i heimen. Han er fra Fåvang, og som halvt døl, så "ser" jeg historiene hans veldig godt. At han er innbitt Jaguar-mann bidrar og til kred, hos meg..

    Vis vedlegget 676525

    Tror du skal bestille god tid i forveien. Fikk lyst til å feire bursdagen min her, neste sommer, men det var booket.. Uansett, anbefales. Og i dag blåser det, deilig med litt knaking og svai..
    Mytting skriver godt. Vi har kjøpt bok av han, og han har kjøpt vår jaguar. :cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Utviklingen går videre, heldigvis.. Hifi er bra, musikk bedre.. Så derfor har jeg bestilt meg et par nye briller..


    Dette blir en spennende, nytt. Fremtiden og dens muligheter, mye kommer, og det er ikke lett å henge med. Men heldigvis, nytt album på vei.. Gleder meg.

     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fant noen gamle bilder av SA-11S1
    Det er fin byggekvalitet dette.
    Nesten så det hadde vært verdt det for å spille mine få gjenværende CDer :cool:

    0018.JPG



    0017.JPG



    IMG_6057.JPG


    mvh
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.032
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Fine de tretopphyttene. Har vært i et par av de. Var dette himmelhytta?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fant noen gamle bilder av SA-11S1
    Det er fin byggekvalitet dette.
    Nesten så det hadde vært verdt det for å spille mine få gjenværende CDer :cool:

    Vis vedlegget 677369


    Vis vedlegget 677368


    Vis vedlegget 677370

    mvh
    Bare det å bruke kobber på den måten gjør den til en vinner...Har et lite inntrykk av at Marantz lager noe av det mest solide innen spillere som blir lagd i dag. Sant å si burde en skaffe seg en , for cd spillere er på vei bort. På Finn blir det færre og færre gode, og nye gode cd spillere tror jeg ikke er fremtiden. Ihvertfall nå som strømming er det som gjelder og gjerne Lumin blant de som tror de har sett nirvana... :p. Uansett, den der er vakker..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fine de tretopphyttene. Har vært i et par av de. Var dette himmelhytta?
    Lerkehytta... God butikk dette tror jeg ..Feks seks hytter , utleid store deler av året for en minimumspris på 2600...Burde gi penger på bok...Og det er helt greit, flinke folk som lykkes med dette.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Litt tukkel skal det være , ref Tosken som driver på. Her i gården er det micro-skala ifht. Heldigvis, men og jæ frustrerende når det står på. Kjøpte et nydelig drev av @Mongo her inne. Godt pakket og all ting, men det har ikke helt tålt turen. For det skraper og går , på tross av gode tips fra tidligere eier. Det er et Philips CDM 9 som sitter i ( The Philips CDM9 was the last Philips single-beam CD drive mechanism. Thereafter, they switched to the 3-beam linear tracking system adopted early on by Japanese manufactures. - https://www.dutchaudioclassics.nl/Philips_cdm9_cd_mechanism/ ). Kanskje et av de beste system som er lagd , når det funker.. Fikk tilbakemelding idag at jeg må finne en slik gummiring, da den gamle er skjev og står ikke rett i formen den skal være i...

    s-l640.jpg


    Ebay ,etter litt googling, blir redningen. Så skal heg få satt inn ny. Og da funker den kanskje en god stund til.. Får håpe det.. Det er uansett deilig befriende å lykkes på en enkel måte i motsetning til modelleringen jeg driver med nå om dagen...


    ai9.jpg


    Skulle denne uka vært i Uruguay og Argentina... Jæ covid..Men det får bli litt reising senere, en bør ikke klage , mye , når en bor her i landet. Folk som bevisst oppsøker smittefarlige områder, for å å smitte andre, burde få pryl..

    Men egentlig er jeg temmelig blid, fikk jo løst tukkelet med drev...

     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Go start på uka HCS 😊:coffee:
    godt det ser ut til å ordne seg med cd tanksen :) Hyggelig å se det er litt liv i tråden din, i disse tider Rock on 🤘
    Mvh Ivan

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Go start på uka HCS 😊:coffee:
    godt det ser ut til å ordne seg med cd tanksen :) Hyggelig å se det er litt liv i tråden din, i disse tider Rock on 🤘
    Mvh Ivan

    Takker mister I. Tråden er ikke helt i fokus om dagen. Merker jeg er litt lite motivert, leser mest andres greier. Men det er en bra mulighet til å holde kontakt med fine folk 🙂
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, det er snart jul.. Merkelig nok føles det ikke slik. Den lokale filialen av Jaguar klubben var åpen i går kveld så ble mye bilpreik og kaffe. Godt det i en tid som denne..
    FB_IMG_1606395163809.jpg


    Har testet litt forsterker og. For min del er det å teste selv det jeg liker best. Musical Fidelity var en morsom sak. Med den forspent ble Heco tøff i trynet. Nesten litt for mye av det gode. Nysgjerrig ble jeg av det og, er det mer å hente?

    20201126_100913_1606384539183.jpg


    Så da gikk det en mail til en leverandør, dette må testes.. Om en sær SET gubbe som meg likrr det aner jeg ikke. Men har lyst til å ha en kvalifisert gjetning selv. Jeg er åpen for å bli overrasket..
    Inside P150_600 RS.png


    Blir iallefall oppgitt over trangsynte gubber som ikke vil teste fordi de "vet"... Høy dempefaktor, specs som går utenpå det meste, men får jeg fot? Hmm.. Aner ikke

    Forøvrig er det visst museår i år. Sålangt, 6 tatt.. Tror det kan bli en lang vinter. Godt da da blir masse orm til neste år..

    20201125_150120.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synes det blir lite mus på deg.🙊
    Er sjøl oppe i 29!
    Sundkoien i sør-fylket lå godt foran meg for noen uker sida, men han er jo litt over gjennomsnitlig interessert.
    Altså i jakt😆
    Nå fikk jeg noen rare bilder i hodet her.. 🤪. Tømt to feller for natten. Sikkert mer å hente i morgen..

    Det fine med å teste nye forsterkere er at det gir meg mulig for å finne ting jeg aldri trodde Jeg ville bruke... Tada.. En EC dings...

    20201126_154047_1606424537443.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    butt plugs fra broder electro compis :coffee:🙃 vurderer litt lignenede plugger bare db killere og ikke overganger, ikke mye turtall jeg får på volumet,det begynner å irritere litt men så er det vel over 20db i pre og 30db i muse blokkene helt unødvendig gain:LOL:må få senka det på et vis,blir å teste uten choker og sette faste motstandere på utgangen og, etter egen erfaring er det ikke alltid alt for lav utgangs imp låter best heller,er nå 400 tenker å prøve 780ohm,
    blir jo spennende om hvordan du selv vil oppleve det nye kraftverket og om det vil gi fot som du sier jeg er og spent :) og enig er noe med å bare få prøvd det ut selv så enn i det minste kan ha en mening om det :) etter det jeg har hørt av mindre Heco så er jeg ikke helt sikker på om det bare er power som skal til jeg heller,
    have Great times Budd :)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn