HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Akkurat nå blomstrer misunnelsen fra vest til øst - vel blomstrer krokusen her også, men det er ikke så lett å nyte det i sørvest kuling og regn.... :(

    mvh
    Pøh, bare dårlig klær og alt det der. Har i dag frekventert teigen din. Tofterøy først for deretter å avslutte med betasuppe på Glesvær kafe 😃
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rett nord for Hvitsten i Oslofjorden - laaangt unna kulde og snø ;) - og behagelig 40min kjøretur hjemmefra.
    Reiseavstand er essential tenker jeg. Med over to timer en vei var det og en faktor som gjorde at vi forlot hyttedrømmen for nå :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Pøh, bare dårlig klær og alt det der. Har i dag frekventert teigen din. Tofterøy først for deretter å avslutte med betasuppe på Glesvær kafe 😃
    Tipper du var like elegant på dine tynne stilker som meg plogende på flatmark :cool:. Trodde du drev å øvde på gitaren som du var så djerv å kjøpe. På de siste bildene du sendte fikk jeg inntrykk av du har litt potensial for forbedring...

    FB_IMG_1616946969757.jpg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det er bra er søndag, snøen smelter og hifi som hobby blir mindre fremtredende. Heldigvis hanket jeg inn litt musikk fra "graveren" i Ski som er mister Service hilmself. Er for lat til spre platene utover, men det var mye forskjellig. Gleder meg

    Vis vedlegget 709184

    I motsetning til gutta som digget rock i ungdomsskolen og videregående gikk det her mest i prog, funk og soul. Punk fikk jeg aldri forståelse for enda jeg prøvde. I mer moden alder har drt vært mer bevisst å utforske, la musikken vokse på seg. Tom Waits, Uriah Heep og KD Lang er tre svært ulike eksempel på fantastisk musikk som har tatt litt tid. Når sant skal sies er ingen musikk direkte feil, men det er preferanser for hva en liker og liker mindre. Like lite som jeg takler dårlige sax partier i svensktopp, digger jeg det melankolske med obo innen klassisk..

    Vis vedlegget 709185

    😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tipper du var like elegant på dine tynne stilker som meg plogende på flatmark :cool:. Trodde du drev å øvde på gitaren som du var så djerv å kjøpe. På de siste bildene du sendte fikk jeg inntrykk av du har litt potensial for forbedring...

    Vis vedlegget 709273
    Solgte gitaren i forrige uke. Var begynt å bli så usannsynlig dyktig at jeg mener jeg trenger og fortjener en veldig dyr gitar. Hva jeg gjør med Lisa Gikk til Skolen på en streng er helt eksepsjonelt!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Reiseavstand er essential tenker jeg. Med over to timer en vei var det og en faktor som gjorde at vi forlot hyttedrømmen for nå :)
    Jepp, vet. Hadde hytte tidligere med nesten 3 timers reisevei - uten strøm og innlagt vann, og ikke brøytet om vinteren om de ikke skulle kjøre ut tømmer. Ble ikke akkurat mye brukt.

    Nå derimot kan vi like gjerne ha gjemmekontor her og tilpasse uka etter været :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er påske, hjemme, denne gang. Ikke noe å klage over, en får sett serier, lest og hørt litt musikk. Museum er uansett øite aktuelt å besøke om dagen..
    FB_IMG_1617173044721.jpg


    Men det kan koste litt, innkjøp på nett av mer eller mindre nødvendige artikler. Må innrømme at jeg finner en slags pubertal glede over å fortsatt kjøpe cd plater. Kan godt hende at mye musikk låter best på vinyl, men det forhindrer meg ikke fra å ha cd plater som spiller ringer rundt vinylen og dens begrensede dynamikk til tider. Ikke har jeg kommet på "kjøret" ifht pressinger, det er jeg glad for..

    36d45ef6-83b4-486b-a0ef-27a0963fc643_1617294118162.jpg

    a2d6169b-88d0-46a7-9df8-7daa1ebc89d1_1617294159691.jpg

    8d250c66-6315-41b5-8830-9eea4686f937_1617294192960.jpg

    751a25ea-f0a5-4db5-87c2-d54ceb30acf5_1617294318513.jpg


    Til nesten ingen penger samt endel flere er jeg happy. Tror uansett format ikke er det viktigste, men kose seg med musikken. At en sikkert sender ut visse signal om en har mye dyre musikksamlinger å vise til skal ikke underslås, men jeg velger å tro at de fleste bare vil komme med tips fra musikk de liker. Og ikke noe er bedre. Et budskap som må tas i beste mening..
    received_1064585160618933.jpeg


    Om noen har en cd spiller de vil selge er det av interesse.. Skal teste ut noe.. Og ja, God Påske :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Det er påske, hjemme, denne gang. Ikke noe å klage over, en får sett serier, lest og hørt litt musikk. Museum er uansett øite aktuelt å besøke om dagen..
    Vis vedlegget 710679

    Men det kan koste litt, innkjøp på nett av mer eller mindre nødvendige artikler. Må innrømme at jeg finner en slags pubertal glede over å fortsatt kjøpe cd plater. Kan godt hende at mye musikk låter best på vinyl, men det forhindrer meg ikke fra å ha cd plater som spiller ringer rundt vinylen og dens begrensede dynamikk til tider. Ikke har jeg kommet på "kjøret" ifht pressinger, det er jeg glad for..

    Vis vedlegget 710680
    Vis vedlegget 710681
    Vis vedlegget 710682
    Vis vedlegget 710683

    Til nesten ingen penger samt endel flere er jeg happy. Tror uansett format ikke er det viktigste, men kose seg med musikken. At en sikkert sender ut visse signal om en har mye dyre musikksamlinger å vise til skal ikke underslås, men jeg velger å tro at de fleste bare vil komme med tips fra musikk de liker. Og ikke noe er bedre. Et budskap som må tas i beste mening.. Vis vedlegget 710684

    Om noen har en cd spiller de vil selge er det av interesse.. Skal teste ut noe.. Og ja, God Påske :)
    Hamada er bra! Ikke hørt på den på et par mnd, men må plukkes fram igjen når CW IV ankommer her!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Om det spilles fra vinyl, cd, hdd eller streames er nok ikke det som er viktig. Hva musikk tilfører hverdagen er det som gir mening.
    Vi mennesker er litt rare skapninger å har noe til felles med ekorn, vi har en trang til å hamstre.

    God påske HCS🐣😎
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Om det spilles fra vinyl, cd, hdd eller streames er nok ikke det som er viktig. Hva musikk tilfører hverdagen er det som gir mening.
    Vi mennesker er litt rare skapninger å har noe til felles med ekorn, vi har en trang til å hamstre.

    God påske HCS🐣😎
    Hamstre, fatter ikke hva du snakker om.. Selvinnsikt må en jo ha...?? :rolleyes: :LOL:

    FB_IMG_1617103448306.jpg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hamstre, fatter ikke hva du snakker om.. Selvinnsikt må en jo ha...?? :rolleyes: :LOL:

    Vis vedlegget 710687
    Kona har ymtet frempå mang en gang om at hun ikke forstår hva jeg skal med de pappeskene i boden.Hun ser ikke behovet for at jeg skal ha de når alt er rippet.
    Hun mener det er viktigere å ha plass til esker med julepynt, hvor mye ikke er blitt brukt på flere år.

    Så man kan vel konkludere med at vi ikke er så ulike😜
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vi får bare takknemlig for at våre forfedre ofret seg slik at vi alle ikke sitter rundt en DKE 38.

    Vis vedlegget 710689


    Men i
    Vi får bare takknemlig for at våre forfedre ofret seg slik at vi alle ikke sitter rundt en DKE 38.

    Vis vedlegget 710689


    Men i dag er ikke dagen for tunge minner. Nå feirer vi jo at julenissen ble naglet opp!

    Glad Påsk!
    Happy Easter mister! Viktig å forstå nyansene, det kan være vanskelig for enkelte småautistiske som mener de kan alt som betyr noe, for alle.. :cool: :). Det kan fort bli litt forutsigbart og kjedelig..


    FB_IMG_1616702670078.jpg
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Kona har ymtet frempå mang en gang om at hun ikke forstår hva jeg skal med de pappeskene i boden.Hun ser ikke behovet for at jeg skal ha de når alt er rippet.
    Hun mener det er viktigere å ha plass til esker med julepynt, hvor mye ikke er blitt brukt på flere år.

    Så man kan vel konkludere med at vi ikke er så ulike😜
    Hos meg så skjønner ikke fruen hvorfor jeg skal gjemme på eskene som anlegg, høyttalere osv kommer i. Derfor blir det naturlig lite plass til krimskrams hun ikke bruker😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Hos meg så skjønner ikke fruen hvorfor jeg skal gjemme på eskene som anlegg, høyttalere osv kommer i. Derfor blir det naturlig lite plass til krimskrams hun ikke bruker😊
    Nå lever du farlig ;)
    Mye viktigere med krims krams, stæsj, 25 par sko som ikke er i bruk eller plass til alt vintertøyet i boden vet du.
    Samtidig tyter badet over av sminkeprodukter, vaskemiddel til ting du ikke viste trengte og vaskes, bind og tamponger. Gang så dette med 3 med 2 døtre i hus, så MÅ det være plass til minst 65 håndklær (det går med 3 håndklær pr dusj for en quinde vet dere), vaskekluter og en uendelighet av krukker og tuber med kremer. Jeg har flyktet ned på badet i kjelleren med toalettmappa mi, og mine 2 håndklær :oops:
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hos meg så skjønner ikke fruen hvorfor jeg skal gjemme på eskene som anlegg, høyttalere osv kommer i. Derfor blir det naturlig lite plass til krimskrams hun ikke bruker😊
    Min har heldig vis forstått hvorfor jeg tar vare på eskene til stereo’en. Men de har jeg ute i garasjen å der er hu sjelden😂🤣
    Å at hun har forstått at det er enklere å selge med original-esker, mulig hun har en baktanke🙈
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    :) Men jeg ser jo eskene til Klipschorns også, så det blir litt dissonans i det bildet! :)
    Jeg har en stue i hovedetasjen som disponeres sammen med fruen, og så har jeg to rom i kjelleren + en mellomgang som jeg disponerer helt selv. Hvorvidt det er en heldig løsning kan man jo vurdere ut ifra alle eskene...🙈 😆
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har en stue i hovedetasjen som disponeres sammen med fruen, og så har jeg to rom i kjelleren + en mellomgang som jeg disponerer helt selv. Hvorvidt det er en heldig løsning kan man jo vurdere ut ifra alle eskene...🙈 😆
    Kan anbefale @Dolbytor’s tråd, @Håkon_Rognlien. Du vil få tårer i øynene 😆
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Endelig, endelig er snart påske over og flere skal i jobb :)... Ihvertfall føles det slik når en selv mistrøstig forsøker seg på en hederlig innsats. Godt det er litt tillegg...


    Litt klassisk er sjelden feil, selv om ikke alle setter pris på det.. Kanskje denne dama får deg i gang @Karmana ?:cool:. Selv skal jeg teste ut ei skive jeg fikk før påsken. Spennende med noe en ikke helt vet alt om. Mannen som spiller var på turné, der var flere av de store, blant annet Springsteen. Etter en konsert ville han ha en øl. På tur bort så han en liten fyr som stod med ryggen til. Han antok at det var hans gitarmann og bare ga han gitaren. Da han kom tilbake sto Springsteen der, lettere betuttet, med gitaren hans.. Han har og spilt torpedo i "Exit", for de som så den..

    2002061525.jpg


    I rekken av halvdårlige gitarjokes så kom jeg på denne

    FB_IMG_1617598105842.jpg


    En får kose seg som best en kan. Det blir ihvertfall tidevis veldig alvorlig her inne når enkelte bransjeaktører, uten humor, skal belære oss i det som er rett, og galt. Jeg kan like masse musikk jeg, selv om ikke anlegget det spilles fra treffer meg på alt.. Dette jaget en stadig higer etter... Nei, nyte nå, så får kurver og målinger dra dit peppern gror stort sett..

    FB_IMG_1617598145479.jpg


    Og nei @bluesbreaker ,Maggie er ikke perfekte på skalering. De mangler og intimitet på linje med en god høyeffektiv høyttaler. Men, ja men, jeg kunne ikke tenke meg å bytte de. Som du sier, en blir ikke sliten av de, og de gir ro i lyttesjela. For meg er Magnepan høyttalerverdens Saab. Sære, smått geniale og lett å like. B&W er til sammenligning en Toyota, ville ikke hatt det om jeg fikk det slengt etter meg.. Så ja, Maggi blir, støggpen som hu er

    FB_IMG_1605339102736.jpg


    Sånn er det bare... Og god morgen.. Nå er det natta..
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Skiva Ledfoot - Black Valley er kjøpt inn og anbefales.
    Og vist har man fått med seg "the pale black torpedo" i Exit.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skiva Ledfoot - Black Valley er kjøpt inn og anbefales.
    Og vist har man fått med seg "the pale black torpedo" i Exit.
    Takker for tips. Spesiell fremtoning denne mannen, men han virker svært genuin. Ikke alle som har delt en joint med his Bobness :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takker for tips. Spesiell fremtoning denne mannen, men han virker svært genuin. Ikke alle som har delt en joint med his Bobness :)
    Ledfoot er et fyrverkeri av en artist.Jeg har booket ham ved flere anledninger til bluesfestivalen og det han leverer fra seg live er intet mindre enn en opplevelse. Anbefales helt klart å få med seg ved anledning 😊

     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Ledfoot er et fyrverkeri av en artist.Jeg har booket ham ved flere anledninger til bluesfestivalen og det han leverer fra seg live er intet mindre enn en opplevelse. Anbefales helt klart å få med seg ved anledning 😊
    Det betviles ikke BangBang etter å ha sett og lyttet til musikkvideoen, og da spesielt den som dukket opp etter på med Ronni Le Tekrø som medmusikant :geek:
    Sykt bra! Takk til HCS for musikk tipset. Ledfoot & Ronni Le Tekrø skal utvilsomt inn i samlingen (y)

    Ellersmessig minnet den første musikkvideoen meg sterkt om giganten Bjørn Berge som herjet i første halvdelen av 2000-tallet etter Båsusjernets fødsel.
    Jeg fikk med meg 3 konserter med BB, og første gang ble jeg aldeles trollbundet. Det var en vanvittig kraft som strømmet ut av herremannen som rev huden av kroppen og skinnet av pølsa :eek: jeg glemmer aldri kommentaren fra vokalisten i et New York bluesband som stod ved siden av meg og måpte.
    "Hey, this man is world class!" Så sant, så sant....
    "He should come to New York!"
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Ja, skiva var et treff. Hørt gjennom noen ganger og meget fornøyd. Men, nå skal jeg "shut up" om den.. :D

    Har ikke sjekket ennå HCS, men er den å få i begge formater?
    Altså bikarbonat ølbrikke (CD) og vinyl?
    Så trenger du slettes ikke å være stille om plata for min del.
    Kjør på!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn