HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    869
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Men å skru på dette, det er ikke gøy..

    Vis vedlegget 726660

    Morsomt med Jaguar, savner lyden og feelingen - så en vakker dag blir det kanskje igjen. Men som du påpeker HCS, den V12'ern skrur man ikke selv uten fagbrev eller total mangel på selvinnsikt. Bensintransport foregår OVER glohet motorblokk i en kombinasjon av gummislanger og stålrør, vulkanisert sammen. Min faste flymekaniker serverte en utrolig rekke bannord første gang dette gikk opp for ham. "Skumslukker" - skrek han!
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Støvet etter en særs trivelig helg i vesterled er iferd med å legge seg. På tur nevnte @Horny at kanskje en selv kunne få lyst på noe nytt, etter å ha hørt og sett så fint. Og så klart, en gammel sirkushest glemmer ikke lukten av sagmugg. For min del handler det om effektforsterker. Jeff Rowland er et klenodium, men jeg stoler ikke på at den varer evig. Bias vandrer litt og den genererer litt humm. Og "teknisk" lyd annet enn gjengivelse av musikk er jeg allergisk mot. Keiserens nye klær har mange fremtoninger, på tide med et klesskift?

    FB_IMG_1623351394822.jpg


    Jakten er ofte det mest morsomme. Være seg haifai, biler, klokker, damer og andre ting en evt samler på. Men, som det er med bil, når jakten er over gjenstår en ting, kostnader.. Og kostnader er ikke gøy. Så starter jakten. Sett i forhold til Magnepan 3.7i må jeg finne kandidater som egner seg. Flere kandidater, vintage med ry som en klassiker, nytt og uprøvd eller ett rått sveise-sett som driver Magnepan så panelene gløder... Hmm.. Jakten, den beste tiden.. Og i rekken av hyllest til irske U2..

    FB_IMG_1623346353460.jpg


    Gårsdagens høydepunkt, tur på Totenåsen. Med innlagt fiske. Ble fisk og @The Gunner ..

    Åsen8.jpg


    Vi bor i et vakkert land..

    Åsen7.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nice!
    Fisk er alltid en bonus, men jeg blir alltid skeptisk på størrelsen når jeg ser nærbilder uten noen referanser. Hvem vet, kanskje en fyrstikk hadde sett ut som en kulepenn ved siden av fiskene? Biter imidlertid merke i at markjordbærbladene kan fort forveksles med rabarbrablader. Nesten! 😜
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Nice!
    Fisk er alltid en bonus, men jeg blir alltid skeptisk på størrelsen når jeg ser nærbilder uten noen referanser. Hvem vet, kanskje en fyrstikk hadde sett ut som en kulepenn ved siden av fiskene? Biter imidlertid merke i at markjordbærbladene kan fort forveksles med rabarbrablader. Nesten! 😜
    Eller "Nice compacts" som Sluket kunne sagt :)
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er sommer, agurk-tid, og lite skjer her inne. Noen har ferie, noen jobber, MQA er det som skal "mislikes" og flua surrer videre uten å ense is og andre "godsaker".. Men deilig er det, med sommer. Og nå snur sola snart og.. :oops:

    Selv driver jeg å lander inn hvilken amp som skal være en løsning for, forhåpentligvis, en lang stund. Føler meg ferdig med dac, snurre og subb. Det er simpelthen nok, til mitt behov. Høyttalere er jeg og veldig lugn med, sære kreasjoner, men tror jeg må vesentlig opp i pris for å finne noe annet, og det er mest sannsynlig bare "annerledes", ikke bedre. DIY har jeg hverken tålmodighet til, eller lang nok tid igjen på denne jord til å gidde. Så da blir det fjøler, og det er greit. Så gjelder det å finne noe som egner seg. Biskop @rama kom med et forslag. Det er nå testet. Til mer lettdrevne høyttalere tror jeg den kan funke magisk, den glemte amerikaneren, som er halvbror med Conrad Johnson

    202091_120531_JYME55.jpg


    Varme, sødme.. Rett og slett et lite funn. Nå ble det ikke den. Nå står en pakke fra @Endpoint Audio å venter. Endpoint er en særs hyggelig fyr med en spennende portefølje. Så gleder jeg meg til å teste ut pakken fra han. Opp i alt var jeg og en kompis på Vegmuseumet i går. Mest for turen.

    20210615_174515_1623774805031.jpg
    20210615_170439.jpg


    Agurknytt... Men alltids litt å så på i varmen
    Nå mat til Dragen..

    FB_IMG_1623542326087.jpg


    Hmm... Køntri funker fortsatt ikke..

    FB_IMG_1623689634727.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt du har litt hyggelig å sysle med, jeg kjeder ræva av meg - ikke liker jeg agurker heller.:(🔫
    Men du liker vel jazz? :cool:

    FB_IMG_1623862241023.jpg


    Ups, var visst meg som likte det... Skal komme ned i kjelleren din å "tafse" litt på godsakene dine når sprøyter er satt og ormkur inntatt.. :cool::D
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er dette køntri fordi det synges av en som har på seg kugutthatt? 🤔
    Ja. Stapleton er Country.
    Det er vel nettopp noe av poenget.
    Musikken blir definert ut fra hva slags hatt utøveren har på hue.
    Som Ellington sa, så finnes det bare to slags musikk. Den som er god, og den andre.

    Hvor mange er det som vil si at The Rolling Stones er et habilt Countryband?
    Ikke mange, for de har ingen hatt på hue.

    Fra Some Girls, 1978

     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja. Stapleton er Country.
    Det er vel nettopp noe av poenget.
    Musikken blir definert ut fra hva slags hatt utøveren har på hue.
    Som Ellington sa, så finnes det bare to slags musikk. Den som er god, og den andre.

    Hvor mange er det som vil si at The Rolling Stones er et habilt Countryband?
    Ikke mange, for de har ingen hatt på hue.

    Fra Some Girls, 1978

    Ok, når du utdyper det på den måten, så er vi nok enige :). Jeg forholdt meg til det som stod i innlegget; ordet køntri, kugutthatt/artisten og musikken i videoen.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Det er sommer, agurk-tid, og lite skjer her inne. Noen har ferie, noen jobber, MQA er det som skal "mislikes" og flua surrer videre uten å ense is og andre "godsaker".. Men deilig er det, med sommer. Og nå snur sola snart og.. :oops:

    Selv driver jeg å lander inn hvilken amp som skal være en løsning for, forhåpentligvis, en lang stund. Føler meg ferdig med dac, snurre og subb. Det er simpelthen nok, til mitt behov. Høyttalere er jeg og veldig lugn med, sære kreasjoner, men tror jeg må vesentlig opp i pris for å finne noe annet, og det er mest sannsynlig bare "annerledes", ikke bedre. DIY har jeg hverken tålmodighet til, eller lang nok tid igjen på denne jord til å gidde. Så da blir det fjøler, og det er greit. Så gjelder det å finne noe som egner seg. Biskop @rama kom med et forslag. Det er nå testet. Til mer lettdrevne høyttalere tror jeg den kan funke magisk, den glemte amerikaneren, som er halvbror med Conrad Johnson

    Vis vedlegget 729499

    Varme, sødme.. Rett og slett et lite funn. Nå ble det ikke den. Nå står en pakke fra @Endpoint Audio å venter. Endpoint er en særs hyggelig fyr med en spennende portefølje. Så gleder jeg meg til å teste ut pakken fra han. Opp i alt var jeg og en kompis på Vegmuseumet i går. Mest for turen.
    Enige, Maggisene er rett og slett ett lyd kupp...skulle det bli ny runde med Maggis en gang i fremtiden måtte det bli med Powerhouse fra Pass Labs...gjerne eldre utgaver av X600.5 eller X1000.5. :love:

    09-banner-class-AB-x600.png


    post-155267-0-07752400-1471262603_thumb.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jaja, dette er vel køntri da?

     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, her er det mange glade ku-gutter. Ikke noe feil med det, finnes jo noen perler i denne sjangeren. Har tenkt på hvorfor det sjelden fenger for min del..

    FB_IMG_1624023922919.jpg


    Tror det handler om større glede over blås og rytmikk enn streng og bue.. Steelgitar og banjo er sjelden favoritter her i gården..

    FB_IMG_1623936652185.jpg


    Godt vi er forskjellige.. Meldt regn i morgen. Da skal forsterker testes og kaffe testes. Fikk litt kaffe i dag, så da er den situasjonen under kontroll..

    20210618_171502_1624030130045.jpg


    På jobben er det dystert om dagen.. En får kose seg med studiene og tenke på noe annet...

    20210617_122053.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.743
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Gratulerer med dagen!
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn