HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, mannen har munndiare og er full av selvmotsigelse. Men friske og bastante ytringer kan være underholdende, ja.

    Ingen kritikk av hans produkter, altså, og han knuser meg også på det tekniske.
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med nye forsterkere HC. De ser strøkne ut. Godt at du liker lyden også. Det er en herlig følelse.
    Her koser jeg meg endelig med anlegget i Sverige. Har blitt litt hagearbeid også, og nå gleder jeg meg over at det endelig er grønn sone her. Vis vedlegget 732754
    Fantastisk flott, fikk litt sånn Emil følelse.. Blir trivelig å få til en tur dit når tiden er moden for det.. Og ja, blokkene er en før og etter følelse for min del. Men innser at det må jobbes mer med plassering og litt nevroser som må temmes.. Kanskje .. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke mye støtte til Highres, MQA og fanatikere der nei.😂
    Mye jeg kan være enig i, selvom jeg synes han var noe bastant.. Ikke bare førforsterkere, MQA, bransjen og klasse A som fikk det glatte lag der... :) . På den annen side så skal han jo selge greiene sine..
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.976
    Antall liker
    20.029
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Takk til Consulen av de Jutlandske Alper.. Regner med at du forstår hvilke amp som må til på dine 3.6R nå.. :)
    I lille Danmark bor vi tettere. Da gjelder det om ikke å sjenere naboer mere enn høyst nøtvendigt :ROFLMAO: .
    Mine monotrin gi´r 600 watt i 4 ohm. Det holder akkurat for pensionisten med tilhørende lav inntekt :cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I lille Danmark bor vi tettere. Da gjelder det om ikke å sjenere naboer mere enn høyst nøtvendigt :ROFLMAO: .
    Mine monotrin gi´r 600 watt i 4 ohm. Det holder akkurat for pensionisten med tilhørende lav inntekt :cool:
    Ditt honorar er for lite for din tilhørende tittel :) .. Tror du har mer enn god nok effekt ifht de saler du beveger deg i
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.976
    Antall liker
    20.029
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ha ha.... Ja....
    Må ha´ fat i Grumps/bestyrelsen for OVK angående løft?? i honoraret/honorar i det hele tatt 😂 😂
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rolige dager på jobb i påvente i ferie. Jeg var litt heldig å kom over en liten filmperle. En film om vennskap mellom menn, ærlighet og liv og død. Den traff noen strenger hos meg, anbefales.

    MV5BNzk5ZmIyMmUtMTczZS00MjEzLWEzNGUtYTM5OGVjYTMyNTBiXkEyXkFqcGdeQXVyNjE1MjY4NA@@._V1_.jpg


    Relativt enkel å finne på NRK sin app.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Spennende oppsett du har nå , håper det klaffer
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spennende oppsett du har nå , håper det klaffer
    Takk for det, som alltid, work in progress. Selvom jeg ikke lenger har tålmodighet til detaljer på mikronivå som mange er gode på :)

    FB_IMG_1625488020090.jpg


    Etter en bedre middag, burger ja, ble dagens pakke åpnet. Kabler... "Er de gode nok for innspilling, er de gode nok for avspilling..." Klotz. Tanken om "godt nok virker på meg temmelig defensivt, jeg tenker at det ihvertfall ikke bør være utgangspunkt. Litt galskap, lidenskap er artigere. Men hver til sitt, jeg pludrer med mitt.. :)

    20210708_193409_1625765745990.jpg

    Får teste i morgen. Skynder meg langsomt, det er sommer.. Nyanser, det er viktig.. Uavhengig av kabler :)

    FB_IMG_1625460194455.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.658
    Antall liker
    7.732
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Etter en bedre middag, burger ja, ble dagens pakke åpnet. Kabler... "Er de gode nok for innspilling, er de gode nok for avspilling..." Klotz. Tanken om "godt nok virker på meg temmelig defensivt, jeg tenker at det ihvertfall ikke bør være utgangspunkt. Litt galskap, lidenskap er artigere. Men hver til sitt, jeg pludrer med mitt.. :)
    Dagens kommentar, og helt enig!
    Man kommer gjennom livet med en Toyota Avensis også, selv om det er lite moro og lidenskap 😅

    Minner meg dog om diskusjonene med kona når det gjelder kjøp av nips, naps, pynteputer og gardiner. Du liker vel det er hyggelig og fint her, sier hu. Og da pleier jeg å si at det på et tidspunkt må ha blitt hyggelig nok, slik at utskiftninger der ikke burde være nødvendig. Mulig jeg bør revurdere dette og heller få penset det inn på hifi-investeringer 🤔
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for det, som alltid, work in progress. Selvom jeg ikke lenger har tålmodighet til detaljer på mikronivå som mange er gode på :)

    Vis vedlegget 733291

    Etter en bedre middag, burger ja, ble dagens pakke åpnet. Kabler... "Er de gode nok for innspilling, er de gode nok for avspilling..." Klotz. Tanken om "godt nok virker på meg temmelig defensivt, jeg tenker at det ihvertfall ikke bør være utgangspunkt. Litt galskap, lidenskap er artigere. Men hver til sitt, jeg pludrer med mitt.. :)

    Vis vedlegget 733293
    Får teste i morgen. Skynder meg langsomt, det er sommer.. Nyanser, det er viktig.. Uavhengig av kabler :)

    Vis vedlegget 733294
    Har prøvd Klotz, men ble ikke helt fornøyd med kvaliteten på loddingene. Canare er bedre kvalitet, IMO.

    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har prøvd Klotz, men ble ikke helt fornøyd med kvaliteten på loddingene. Canare er bedre kvalitet, IMO.

    Mvh
    Tror deg på det. Skal kun brukes til sub kabler, dvs lyder til ca 40hz. Canare er klasseledende på det de gjør etter hva jeg har sett. Tenkte faktisk å teste anti cable på høyttalere, kan hende forsterkerne kan like de..Hmm..Bare å prøve.. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er galt, hva er rett....? Det slutter aldri å fascinere meg , her inne, hvordan enkelte bruker timer på å fortelle oss andre at vi enkelt kan bli lurt, at "bransjen" er råtten og sånn vil det alltid være. Særlig fascinerende blir det når "bransjen" er med i hylekoret mens de hentyder om egne produkters fortreffelighet.. Og hvorfor så indignerte på andres vegne? Er det virkelig sånn at sannsynligheten for at "bransjen" forsøker å lure en potensiell kunde fremfor å legge til rette for en lydmessig god opplevelse ? Tror ikke det...Men jeg er MEGET sikker på at om dette nettstedet har en overvekt om at folk blir lurt som mantra, så forsurer det noe helt jæ...

    uybujzoly2q21.png


    At de færreste teknisk kyndige og/eller ingeniører og besitter en grad i ped, og det merkes. Er selv ingen lærer og vet hvor fort det kan bli feil i det en søke å formidle. Men kanskje er det et poeng å ha tiltro til mottager, at mottager faktisk er i stand til å skjønne LITT selv, uten å smøre tykt på hvor galt det kan gå... Ikke noe feil med diskusjon, det er jo derfor vi er her... Men ensretting i form av at vi tror det verste er en grov forenkling...

    Nå hjem å koble subber, nyte helga og snart feire "sukker-bryllup"...ER det rart en blir en sur gammel gubbe...:cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk @motoren og @HeyHo . Det er rart hvordan kvinner setter pris på det sermonielle til tider. Slik sett burde de sett med velvillghet på å gifte seg flere ganger? Det sies at etter syv år er det meste over, i ethvert forhold, men jeg kjøper ikke den helt.. Wife 2.0 har vært et stabilt operativsystem så langt. Langt verre med den buggen av en gubbe hu har fått... Men det ordner seg vel.. :)

    FB_IMG_1605552719231.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.658
    Antall liker
    7.732
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer med bryllupsdag, helg og muligens litt ferie snart 🍾
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.217
    Antall liker
    9.444
    Torget vurderinger
    2
    Eg har beholdt kjæresten fra 88, mulig at det er på tide å gifte seg :unsure:
    Gjør det! En jeg vet om var samboer i alle år, og når mannen plutselig døde tok slektingene over huset og dama ble satt på gaten, bor nå i kollektiv som 60åring, ingen verdier ingen etterlattepensjon, ingenting, etter å jobbet og stelt for mannen i 20 år...
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.340
    Antall liker
    5.814
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Du er nok godt tilvennt, bytte av kone er risikosport.. Men drømmer er lov.. :cool:

    Vis vedlegget 733409
    Kvinner er kompliserte og system krasj kan fort forekomme. Men ak det er nok ingen garanti for stabilitet selv om man velger å gå for neste versjon.
    Jeg er på min 1.0 og system krasj har uteblitt😎
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kvinner er kompliserte og system krasj kan fort forekomme. Men ak det er nok ingen garanti for stabilitet selv om man velger å gå for neste versjon.
    Jeg er på min 1.0 og system krasj har uteblitt😎
    Ikke rart du ble formann i grendelaget på Hadeland.. Langmodig, snill og glad i biler som en må være lett masochist for å tørre eie.. :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.608
    Antall liker
    3.721
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Hva er galt, hva er rett....? Det slutter aldri å fascinere meg , her inne, hvordan enkelte bruker timer på å fortelle oss andre at vi enkelt kan bli lurt, at "bransjen" er råtten og sånn vil det alltid være. Særlig fascinerende blir det når "bransjen" er med i hylekoret mens de hentyder om egne produkters fortreffelighet.. Og hvorfor så indignerte på andres vegne? Er det virkelig sånn at sannsynligheten for at "bransjen" forsøker å lure en potensiell kunde fremfor å legge til rette for en lydmessig god opplevelse ? Tror ikke det...Men jeg er MEGET sikker på at om dette nettstedet har en overvekt om at folk blir lurt som mantra, så forsurer det noe helt jæ...

    Vis vedlegget 733392

    At de færreste teknisk kyndige og/eller ingeniører og besitter en grad i ped, og det merkes. Er selv ingen lærer og vet hvor fort det kan bli feil i det en søke å formidle. Men kanskje er det et poeng å ha tiltro til mottager, at mottager faktisk er i stand til å skjønne LITT selv, uten å smøre tykt på hvor galt det kan gå... Ikke noe feil med diskusjon, det er jo derfor vi er her... Men ensretting i form av at vi tror det verste er en grov forenkling...

    Nå hjem å koble subber, nyte helga og snart feire "sukker-bryllup"...ER det rart en blir en sur gammel gubbe...:cool:
    Godt sagt. Er sjøl også så lei av alle som skal «mansplaine» alle mulige ting, som om man var retardert i andre enden. Mulig det er godt ment, men tviler enkelte ganger om det ikke er selvhevdelse på gang…. Og billig skal det være! Spør man om tips til en god dempeplattform - og kun det - så er det en konspirasjon på gang i dempeplattformbransjen og det hagler inn med tips om å pumpe sykkelslanger og sage squashballer på kveldstid. Jeg gidder ihvertfall ikke å sitte og se på noe som ligner sørveggen på XXL på kveldstid.

    Min erfaring er at det med hifi - som ellers i verden - lønner seg å betale en dollar ekstra; det blir vakrere og bedre om man betaler mer. Folk er også normalt oppegående, luker ut «lurium» og det får nå være opp til hver enkelt å bestemme hva man vil betale for det lille ekstra. Har tilnærmet gitt opp å delta i andre deler av forumet enn «Mitt anlegg», men her er det til gjengjeld kos.

    Har sjøl oppgradert til Versjon 3.0 for ca 8 år siden, og gratulerer med sukkerbryllup. 😊

    6936DFC4-595F-4FB8-88F7-1C825537A6C3.png


    Edit: så at det av uviss grunn hadde sneket seg inn et sitat fra RoDa i tillegg og er slettet. 😊
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk @motoren og @HeyHo . Det er rart hvordan kvinner setter pris på det sermonielle til tider. Slik sett burde de sett med velvillghet på å gifte seg flere ganger? Det sies at etter syv år er det meste over, i ethvert forhold, men jeg kjøper ikke den helt.. Wife 2.0 har vært et stabilt operativsystem så langt. Langt verre med den buggen av en gubbe hu har fått... Men det ordner seg vel.. :)

    Vis vedlegget 733398
    Gratulerer med bryllupsdag!

    Min personlige erfaring er at Wife 2.0 er en klar oppgradering. Både mer tilgivende overfor operatørfeil og ikke minst adskillig mer stabil på alle måter en Ver. 1.0.

    Hils!

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.378
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer med bryllupsdag!
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med sukkerbryllup HC. Gleder meg til å se dere i Jaguaren her borte en dag snart. I sommer er det mye fiksing, men til høsten…..
    og jeg er overbevist om at ny motorsag er mer moro enn nye kabler:)
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.976
    Antall liker
    20.029
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Har sjøl oppgradert til Versjon 3.0 for ca 8 år siden, og gratulerer med sukkerbryllup. 😊
    Kan se, jeg falder lidt utenfor kategorien her. Stoppede helt med oppgraderinger efter 5.0, dog ikke "papir" på alle 😊.
    Nuværende styresystem er Android 10.0 på mobiltelefonen, som har været det mest stabile............. EVER 😂😂😂

    Men tillykke med de 6 år. Fantastisk utholdenhet 😁
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.608
    Antall liker
    3.721
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Kan se, jeg falder lidt utenfor kategorien her. Stoppede helt med oppgraderinger efter 5.0, dog ikke "papir" på alle 😊.
    Nuværende styresystem er Android 10.0 på mobiltelefonen, som har været det mest stabile............. EVER 😂😂😂
    Papirløse ekteskap - eller tvangsekteskap - teller ikke….. 😉
     
    Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn