HC's lille reise inn i musikkens store univers...

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk evo, det gledes over et forsterkeri som jeg nesten ikke har hÞrt maken til. Lav effekt amper pÄ 2x350 i 8 Ohm gjÞr ikke samme nytten.. :cool: :ROFLMAO:.. Ok, jeg tuller litt, enhver mÄ sÄklart finne ut hva lommebok, Þrer og kjerring kan godta..

    NÄ sÄ jeg bruker rca inn i plateamp pÄ subb sÄ ble det omrokkeringer pÄ kabling. Klasse D er bra til subber, effektivt og lite varme. Pr nÄ, udugelig oppover i frekvens i mine Þrer.

    20210711_131303_1626003258758.jpg


    Magnepan kommer med de kjipeste jumpere. Greit Ä fÄ frigjort fire stk, ekte sÞlv, fra subbene. NÄ fÄr ekstra oktaver, stjernestÞv og fnidder i lyddÄsa? Nei, det tror jeg ikke. Men det gir meg glede Ä fikle litt selv pÄ tross av kravet om mÄlemic, blindtest og en mastergrad i transfer-elektronikk for Ä forklare hvorfor jeg digger Ä bruke egne jumpers.. For meg er det sÄ enkelt at det er fordi jeg KAN. Hva enkelte vil mene fÄr vÊre, ja til det individuelle med hobbyen all the fuckings way.

    Om noen blir lei seg, sÄ har jeg full respekt for demokrati, all mÄ fÄ mene sitt.. :).

    ForĂžvrig, god sĂžndag

    received_1065621923845484.jpeg
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.826
    Antall liker
    952
    dÄrlig diskant fra klasse d har ikke noe med data Ä gjÞre iallefall :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    dÄrlig diskant fra klasse d har ikke noe med data Ä gjÞre iallefall :)
    Hver sin smak. Og klasse D har blitt bedre, mye bedre. Gamle Oberon fra Midgard lÄt dÄrlig brukt fullfrekvent. Vera var god pÄ bass, bra diskant, men med en mellomtone som ikke fungerte i mine Þrer. En graf er forÞvrig bortkastet energi. Den er i beste fall en indikasjon, ingen fasit. Men skjÞnner at det, for enkelte, er lettere Ä lese grafer enn Ä ha baller til Ä teste selv. Fortsatt god sÞndag
     

    _RoDa_

    Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.863
    Antall liker
    13.718
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med amper :) (frigjorte jumpere og egne baller likesÄ)
    Tror det blir bra, selv uten Ă„ nevne de som ikke tror det. ;)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Personlig synes jeg klasse d (anaview ams1000) fungerer fint fullfrekvent 😉 har nĂ„ faktisk to stereoanlegg og fronter i hjemmekinoen pĂ„ klasse d. :) Syns det er spesielt fordelaktig nĂ„r det er hett pĂ„ sommeren, null problem med 26-27 grader inne med klasse d, min gamle klasse a/b gikk nesten i "meltdown-mode" og selv den var av det kjĂžligere slaget. :p
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.614
    Antall liker
    58.269
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rolige dager pÄ jobb i pÄvente i ferie. Jeg var litt heldig Ä kom over en liten filmperle. En film om vennskap mellom menn, Êrlighet og liv og dÞd. Den traff noen strenger hos meg, anbefales.



    Relativt enkel Ä finne pÄ NRK sin app.
    «et kor for folk som ikke trodde de likte korsang»
    Helt enig. God film hvor en ser andre sider av bl.a. gamle pĂžnkere og rockere med varme og fĂžlsomhet.
    Det handler om liv og dÞd, sÄ det blir aldri klissete. Sterkt Ä fÞlge dirigenten og familien.
    ForstÄr godt at du anbefaler denne.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    "....vennskap mellom menn, ĂŠrlighet og liv og dĂžd".

    Fjas! "Vennskap og ĂŠrlighet"? En veldreid blondine hadde sprengt enhver mannegruppe pĂ„ null komma svitsj. De hadde stĂ„tt igjen med "liv og dĂžd" hver gang đŸ€Ł
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    "....vennskap mellom menn, ĂŠrlighet og liv og dĂžd".

    Fjas! "Vennskap og ĂŠrlighet"? En veldreid blondine hadde sprengt enhver mannegruppe pĂ„ null komma svitsj. De hadde stĂ„tt igjen med "liv og dĂžd" hver gang đŸ€Ł
    Sikkert derfor du og jeg foretrekker brunetter da.. :cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Endelig.... Ferie... Det skal bli digg.. Men fÞrst besÞk. Pensjonister mÄ en ivareta pÄ omsorgsfull mÄte, fore de med grÞt sÄ ikke gebisset lÞsner og snakke t-y-d-e-l-i-g til... I det hele tatt, mange hensyn. Ikke noe problem nÄr den "gamle" er sÄ hyggelig og tilogmed gÄr pÄ do alene...

    FB_IMG_1626018493317.jpg


    @Karmana dukket opp i "mobile-pensjonitas", sin Lexus. Og timene flÞt lett av sted. Veldig hyggelig med besÞk nÄr han var i traktene etter et hyggelig besÞk hos @bluesbreaker. Litt mat og skravling fÞr vi krabbet opp pÄ loftet. Stakkars Karmana, fjÞler, flere dager pÄ rad.. :). Preferanser og ideal er veldig like, Magnepan gjengir ikke hjerte smerte pÄ samme mÄte som gode apekister og horn kan gjÞre. Men Magnepan tegner opp et svÊrt bilde som gjÞr at konsert blir nÊrliggende tenke pÄ.

    FB_IMG_1626462498740.jpg


    Fort gjort Ä gÄ seg vill i ulike nevroser. Sikkert derfor jeg er litt forsiktig med Ä bli helt vinyl junkie? Jeg kjenner meg selv, hva som ligger der latent. Litt pÄ gjÞrs spilte jeg pen og pyntelig musikk, for Ä underbygge Karmana sin ide om. Magnepan sin snillisme, og kanskje derfor de kan bli litt tamme? Knegget litt for meg selv da jeg satte pÄ Rammstein med America med bra skyv. Tok nok Karmana i Ä bli overrasket der.. En liten sideeffeffekt var lyset som blafret litt pÄ en 16 Amp kurs, krefter i Sanders ja..

    Vi avsluttet uten subber, hvor egenart hos anlegget ble mer fremtredende. I det hele tatt, veldig hyggelig. Takk Karmana for, besÞk, engasjement og glede. Og i morgen mÄ jeg slepe meg med Dragen til fjells, alt en gammal gubbe mÄ gjennom for litt mat og et sÞvndyssende ligg.. Med andre ord, gleder meg.. :)

    FB_IMG_1617900584577.jpg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.055
    Sted
    HjortshĂžj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Men Magnepan tegner opp et svÊrt bilde som gjÞr at konsert blir nÊrliggende tenke pÄ.


    En liten sideeffeffekt var lyset som blafret litt pÄ en 16 Amp kurs, krefter i Sanders ja..
    MĂ„ bare lige Ăšn gang til.............. I told you so :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Virker som om, at det dér Sanders duer fint??
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    MĂ„ bare lige Ăšn gang til.............. I told you so :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Virker som om, at det dér Sanders duer fint??
    Hehe... Men det mÄ ikke bli "larger than life", det er bare slitsomt. Men ja, Sanders, det funker... PÄ en mÄte som jeg gjÞr at jeg kan tenke meg Ä ha denne kombinasjonen en lang stund.. :). Det er uansett bra Ä ha innom andre Þrer for Ä vurdere ens opplevelse. Og, en sjÞmann, kan fort bli til inspirasjon for oss enkle fra Innlandet.. :oops::)

    FB_IMG_1583945949043.jpg
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.262
    Antall liker
    6.339
    Sted
    Under stjernene
    Hver sin smak. Og klasse D har blitt bedre, mye bedre. Gamle Oberon fra Midgard lÄt dÄrlig brukt fullfrekvent. Vera var god pÄ bass, bra diskant, men med en mellomtone som ikke fungerte i mine Þrer. En graf er forÞvrig bortkastet energi. Den er i beste fall en indikasjon, ingen fasit. Men skjÞnner at det, for enkelte, er lettere Ä lese grafer enn Ä ha baller til Ä teste selv. Fortsatt god sÞndag
    Som musikk i mine þrer 😊
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Hver sin smak. Og klasse D har blitt bedre, mye bedre. Gamle Oberon fra Midgard lÄt dÄrlig brukt fullfrekvent. Vera var god pÄ bass, bra diskant, men med en mellomtone som ikke fungerte i mine Þrer. En graf er forÞvrig bortkastet energi. Den er i beste fall en indikasjon, ingen fasit. Men skjÞnner at det, for enkelte, er lettere Ä lese grafer enn Ä ha baller til Ä teste selv. Fortsatt god sÞndag
    klasse d. er benyttet av de beste oppsettene jeg har hÞrt. I andre enden av skalaen benyttet jaggu meg ogsÄ klasse d.
    den DÄrligste ampen jeg har testet hjemme var en mcintosh ma7000. Et annet sted lÄt den samme forsterkeren ufattelig bra. Er. Ikke lett Ä bli klok pÄ hva som fungerer for en selv uten Ä faktisk lese og forstÄ hvordan grafer og data er om man vil ha litt mer av noe og mindre av noe annet til det skrammelet man har stÄende Ä spelle pÄ.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    klasse d. er benyttet av de beste oppsettene jeg har hÞrt. I andre enden av skalaen benyttet jaggu meg ogsÄ klasse d.
    den DÄrligste ampen jeg har testet hjemme var en mcintosh ma7000. Et annet sted lÄt den samme forsterkeren ufattelig bra. Er. Ikke lett Ä bli klok pÄ hva som fungerer for en selv uten Ä faktisk lese og forstÄ hvordan grafer og data er om man vil ha litt mer av noe og mindre av noe annet til det skrammelet man har stÄende Ä spelle pÄ.
    SÄ bra at vi kan ga ulike opplevelser rindt dette med klasse D. I andre oppsett har klasse D vÊrt bra, uten st jeg skal konkretisere anlegg eller lyden. Hjemme hos meg vil jeg ha et annet sound helt og greit. MÞrkere enn dagens idealer om lyd. Hifi korrekt? Ikke pokker, men det er slik jeg liker det, hjemme hos meg. SÄ har jeg ikke testet all verden av klasde D, sikkert moduler og kit som er bedre enn gamle Midgard Oberon og Vera. Sistnevnte er det mange som er fornÞyde med, men det lÄt uengasjerende i mine Þrer, her.

    Jeg forstÄr ikke hvordan en kan lese en graf og derav vite nÞyaktig hvordan ting vil hÞres ut pÄ mine hÞyttalere, i mitt rom. De som kan dette er jeg imponert over. Litt mer usikker pÄ om de finnes... 0,00001 % forvrengning er ikke sÄ veldig forskjellig fra 0,00002 %, men sikkert viktig om en vektlegger slikt. For meg som sluttbruker er det mer interessant om mÄlinger underbygger det jeg hÞrer, enn at mÄlinger tilsier det jeg kan hÞre. Jeg er ikke en konstruktÞr, bare en dÞvhÞrt sluttbruker av noen bokser.. Som gjerne vil hÞre musikk, ikke onanere over hvor fine kurver jeg har.. :)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.139
    Sted
    BĂŠrum
    Torget vurderinger
    4
    SÄ bra at vi kan ga ulike opplevelser rindt dette med klasse D. I andre oppsett har klasse D vÊrt bra, uten st jeg skal konkretisere anlegg eller lyden. Hjemme hos meg vil jeg ha et annet sound helt og greit. MÞrkere enn dagens idealer om lyd. Hifi korrekt? Ikke pokker, men det er slik jeg liker det, hjemme hos meg. SÄ har jeg ikke testet all verden av klasde D, sikkert moduler og kit som er bedre enn gamle Midgard Oberon og Vera. Sistnevnte er det mange som er fornÞyde med, men det lÄt uengasjerende i mine Þrer, her.

    Jeg forstÄr ikke hvordan en kan lese en graf og derav vite nÞyaktig hvordan ting vil hÞres ut pÄ mine hÞyttalere, i mitt rom. De som kan dette er jeg imponert over. Litt mer usikker pÄ om de finnes... 0,00001 % forvrengning er ikke sÄ veldig forskjellig fra 0,00002 %, men sikkert viktig om en vektlegger slikt. For meg som sluttbruker er det mer interessant om mÄlinger underbygger det jeg hÞrer, enn at mÄlinger tilsier det jeg kan hÞre. Jeg er ikke en konstruktÞr, bare en dÞvhÞrt sluttbruker av noen bokser.. Som gjerne vil hÞre musikk, ikke onanere over hvor fine kurver jeg har.. :)
    Mange mÄlinger utgjÞr kun en smakebit pÄ hvor stÞyfritt og uforvrengt en 1 KHz tone kan gjengis. En slik tone blir jo litt kjedelig Ä hÞre pÄ i lengden:sneaky:.

    Noe som forundrer er hvor forskjellig forsterkere som mÄler svÊrt godt fungerer i praksis pÄ mine hÞytalere. Men funker det sÄ funker det. Spille musikk uten Ä tenke pÄ teknikk - det er livet:).
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg var pÄ et tidspunkt litt pÄ «avveie» der mye av lyttingen bar mer preg av Ä lytte etter feil og mangler, enn Ä lytte til musikken. Et lÄn av en rÞramp var det som fikk meg pÄ rett kurs igjen, og i ettertid har nok oppsettet bÊrt preg av mange feil og mangler, men nÄ lytter jeg til musikken :cool:
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hvis feil og mangler fĂžrer til ektehet og menneskelige verdier sĂ„ er det jo det som teller til slutt ,vi mennesker er jo ikke robocops after all hehe😊 Happy weekend :coffee:đŸ€—
     
    Sist redigert:

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.430
    Antall liker
    9.688
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Hey HCS, grattis bÄde med bryllupsdag og nytt forsterkeri! Ser snasent ut! (forsterkeriet altsÄ).

    Her har man bÄde blitt 50 og feiret 15-Ärs bryllupsdag siden sist, og stopper innom kun unntaksvis for Ä sjekke ut denne og et par andre trÄder.

    Har ikke ork til flere diskusjoner her, har en ny Gretsch pĂ„ innkommende og skal heller fokusere pĂ„ Ă„ nyte musikken slik kunstneren (nemlig jeg!) ville det. 😜

    Nyt musikken og si fra om du er pĂ„ disse kanter. 😊
     

    _RoDa_

    Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.863
    Antall liker
    13.718
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg var pÄ et tidspunkt litt pÄ «avveie» der mye av lyttingen bar mer preg av Ä lytte etter feil og mangler, enn Ä lytte til musikken. Et lÄn av en rÞramp var det som fikk meg pÄ rett kurs igjen, og i ettertid har nok oppsettet bÊrt preg av mange feil og mangler, men nÄ lytter jeg til musikken :cool:
    Samme her, redningen ble pĂ„ mange mĂ„ter vinyl. Kan virke som det Ă„ innfĂžre en «feil» i form av vinyl kontra CD/SACD, gjorde at jeg sluttet Ă„ jakte pĂ„ perfekt lyd. Heldigvis fĂ„r jeg si 😊👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.323
    Antall liker
    63.078
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    PÄ turen min i Þsterled fikk jeg meg et relativt kort stopp pÄ Biri. Vel traktert med rÞmmegrÞt og spekemat bar det opp pÄ «lytteloftet» til HCS. Kom jo akkurat fra Bluesbreaker sine Maggies, og var spent pÄ hvordan de samme hÞyttalerne (med en i ekstra i modellbetegnelsen) ville lÄte sammen med de nye kraftverkene fra Sanders (Bluebreaker spiller med integrert rÞrforsterker).

    Til forskjell fra Bluesbreaker, som har en REL, har HCS to rĂžslige subwoofere. Han gav jernet umiddelbart. Jeg antar det skulles vises at Maggies bĂ„de har dynamikk og kan rocke 😊 Det fikk han vist til overmĂ„l. Et svĂŠrt lydbilde og med en bass som hamret en stakkars vestlending fast i stolen. Sjeldent har jeg vĂŠrt nĂŠrmere konsert i en garasje. Fett!

    Etter en stund begynte lytteren Ă„ ymte frempĂ„ at kanskje subbene hadde vel mye volum for hans smak. HCS tok da og skrudde dem av, og vi fikk litt tid med kun lĂ„vedĂžrene innkoblet. Litt vanskelige da Ă„ hĂžre nyanser etter Ă„ ha blitt utsatt for massiv Ăžreflagring 😄 Men, hva skal jeg si om det jeg da hĂžrte. Det var vel flere likhetstrekk enn uliker mellom HCS og Bluesbreaker sine hĂžyttalere. Dette mĂ„ forĂžvrig tas med en god klype salt da jeg mener lydhukommelse er litt oppskrytt, og det er to forskjellige rom, og HCS har dempet rommet mens Bluesbreaker kjĂžrer dem i en vanlig stue.

    Jeg synes Maggies er usedvanlig mye god lyd for pengene. Det disse hĂžyttalerne gjĂžr godt, gjĂžr de til gjengjeld sĂŠrdeles godt. Det meste lĂ„ter stort, vektlĂžst og flott/behagelig. Ingen problemer med dynamikk nĂ„r HCS trĂžkker til, men for all del, dette er ikke en hornhĂžyttaler. Dette med behagelig er vel kanskje mitt eneste ankepunkt i forhold til egen smak. Av og til kan jeg nok Ăžnske meg litt mer «hjerte-smerte» og «stjernestĂžv» oppover i frekvens. Kan jo vĂŠre det er der, men at mine gammelmanns-Ăžrer ikke lenger hĂžrer det 😄 De er jo selvfĂžlgelig heller ikke hĂžyttalerne man kjĂžper hvis man er ekstremt opptatt av «pin-pointing», noe jeg ikke lenger er. Men, glem det, dette ene ankepunktet er min personlige greie. Faktum er at det lĂ„ter strĂ„lende enten du hĂžrer disse Maggiene i BlĂ„skogen eller pĂ„ Biri! Jeg skulle gjerne selv hatt lĂ„vedĂžrer, og vel har jeg en fleksibel kone, men jeg er redd jeg hadde krysset en grense ved Ă„ ta noe sĂ„ stort inn i stuen. Mitt tap 😃Takk for lytten!

    1A662A81-F31A-46CB-8DDC-606ECDF53B3C.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    PÄ turen min i Þsterled fikk jeg meg et relativt kort stopp pÄ Biri. Vel traktert med rÞmmegrÞt og spekemat bar det opp pÄ «lytteloftet» til HCS. Kom jo akkurat fra Bluesbreaker sine Maggies, og var spent pÄ hvordan de samme hÞyttalerne (med en i ekstra i modellbetegnelsen) ville lÄte sammen med de nye kraftverkene fra Sanders (Bluebreaker spiller med integrert rÞrforsterker).

    Til forskjell fra Bluesbreaker, som har en REL, har HCS to rĂžslige subwoofere. Han gav jernet umiddelbart. Jeg antar det skulles vises at Maggies bĂ„de har dynamikk og kan rocke 😊 Det fikk han vist til overmĂ„l. Et svĂŠrt lydbilde og med en bass som hamret en stakkars vestlending fast i stolen. Sjeldent har jeg vĂŠrt nĂŠrmere konsert i en garasje. Fett!

    Etter en stund begynte lytteren Ă„ ymte frempĂ„ at kanskje subbene hadde vel mye volum for hans smak. HCS tok da og skrudde dem av, og vi fikk litt tid med kun lĂ„vedĂžrene innkoblet. Litt vanskelige da Ă„ hĂžre nyanser etter Ă„ ha blitt utsatt for massiv Ăžreflagring 😄 Men, hva skal jeg si om det jeg da hĂžrte. Det var vel flere likhetstrekk enn uliker mellom HCS og Bluesbreaker sine hĂžyttalere. Dette mĂ„ forĂžvrig tas med en god klype salt da jeg mener lydhukommelse er litt oppskrytt, og det er to forskjellige rom, og HCS har dempet rommet mens Bluesbreaker kjĂžrer dem i en vanlig stue.

    Jeg synes Maggies er usedvanlig mye god lyd for pengene. Det disse hĂžyttalerne gjĂžr godt, gjĂžr de til gjengjeld sĂŠrdeles godt. Det meste lĂ„ter stort, vektlĂžst og flott/behagelig. Ingen problemer med dynamikk nĂ„r HCS trĂžkker til, men for all del, dette er ikke en hornhĂžyttaler. Dette med behagelig er vel kanskje mitt eneste ankepunkt i forhold til egen smak. Av og til kan jeg nok Ăžnske meg litt mer «hjerte-smerte» og «stjernestĂžv» oppover i frekvens. Kan jo vĂŠre det er der, men at mine gammelmanns-Ăžrer ikke lenger hĂžrer det 😄 De er jo selvfĂžlgelig heller ikke hĂžyttalerne man kjĂžper hvis man er ekstremt opptatt av «pin-pointing», noe jeg ikke lenger er. Men, glem det, dette ene ankepunktet er min personlige greie. Faktum er at det lĂ„ter strĂ„lende enten du hĂžrer disse Maggiene i BlĂ„skogen eller pĂ„ Biri! Jeg skulle gjerne selv hatt lĂ„vedĂžrer, og vel har jeg en fleksibel kone, men jeg er redd jeg hadde krysset en grense ved Ă„ ta noe sĂ„ stort inn i stuen. Mitt tap 😃Takk for lytten!

    Vis vedlegget 735272
    At det plutselig dukket opp en liten sms fra deg @Karmana er et av sommers smÄ hÞydepunkt for min del, takk for at du kom innom. Med avslutning pÄ jobb og litt overtid ble det ikke mulighet til Ä gi deg den mottagelsen som hadde vÊrt hyggelig Ä fÄtt til, men det ble trivelig alikevel.

    FB_IMG_1625078289442.jpg


    Det var litt morsomt Ä "tegne" noen bilder oppi hodet ditt. Smilet ditt under Rammstein var verdt det... Som du riktig sier, subbene som gikk pÄ under halv tomgang, kan bli litt voldsomme. Deilig da Ä kunne skru av og la det vektlÞst flyte avsted. Jeg er enig med deg at Magnepan er ikke et stetoskop for artistens innerste vesen, ikke spiller de rock sÄ jeg tror helt pÄ det. Men det er alikevel kompromiss jeg kan leve med. Skalering er sÄ grand at en kan fÞle nÊrvÊr pÄ en annen mÄte. Og nei, stjernestÞv er ikke fokus. Men hva skal en med det nÄr hele Melkeveien kan Äpenbare seg.. :)

    Takk for besÞket, satte stor pris pÄ det. Og det ukorrekte er helt rett, hos meg... Ihvertfall nÄr det gjelder anlegg og Þnske om tilstedevÊrelse..
     

    HoJ

    En glad amatĂžr.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.373
    Antall liker
    35.120
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nydelig system og herlig gitar. Uheldigvis sÄ har jeg problemer med hendene og selger unna gitarer i stedet for Ä kjÞpe..
    Heldigvis sÄ gir Magnepanene meg mye musikkglede.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vel, den gamle feltbuksa fra mine Är i indre Troms passr enda, og jeg er fortsatt like lite tilhenger av "tur".. GÄ for Ä gÄ liksom. Men Dragen er slu, sÄ da slipper en ikke unna..

    received_159018136296084_1626712622205.jpg
    received_176988827812561_1626712582686.jpg


    Vakkert nÄr en fÞrst er der. Vi travet nesten 6 mil pÄ to dager, en kjenner at en lever. Men det er vel hele vitsen?

    20210719_163141_1626712671271.jpg


    Hjemme igjen nÄ og da bÊrer det til LÞten. Magnepan skal pimpes... Og Ulven? Han sov godt. BÄde pÄ hytta og nÄr han kom hjem.. :)

    received_502457257681915.jpeg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Fortsatt god tur, @HCS :) Bare sĂžrg for Ă„ komme deg hjem til lĂžrdag :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Samme her, redningen ble pĂ„ mange mĂ„ter vinyl. Kan virke som det Ă„ innfĂžre en «feil» i form av vinyl kontra CD/SACD, gjorde at jeg sluttet Ă„ jakte pĂ„ perfekt lyd. Heldigvis fĂ„r jeg si 😊👍
    Vinyl gjorde ogsÄ av med uvanen Ä hoppe frem og tilbake i et album, eller hÞre pÄ kun noen kutt her og der. NÄ er det Ä lytte gjennom hele albumet, uansett om det er LP, CD eller streaming.

    Analyse av lyden unngÄr man nok ikke - skadet for livet - men nÄ heldigvis i langt mindre grad, nettopp fordi man ikke bare leter etter de "fete" kuttene.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Fin trÄd, fint anlegg og interessant beskrivelse fra Karmana :)
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dagen i dag har blant annet blitt brukt pÄ traktene for sprit og karve pÄ disse kanter av i landet. Langt oppi en stikkvei traff jeg en hyggelig fyr som en del garvede kjenner litt.

    01Szf6WnoV.jpeg


    Han som bor her er muligens en av de som har flest Magnepan hÞyttalere i hus. Jeg fikk hÞrt fÞrst litt pÄ stua. Magnepan 1.5 og en Marantz hjemmekino forsterker til under 10k tilsammen. Lytteavstanden var knappe 1,5 meter, men jÞss... Alt lÄt helt riktig, stort og med riktig opplÞsning i mine Þrer. Anlegget er rett og slett et ballespark til de som tror pris har noe med saken Ä gjÞre. Hva skal en med dyre forsterkere, store hÞyttalere, kilder til mange tusen, PA eller SLOBS om musikken er det en sÞker.. Rett og slett skumle tanker..

    SÄ ble jeg tatt inn i et mÞrkt, dempet rom. Surround lyd, men vanvittig for et nÊrvÊr. Dit mÄ du ta turen igjen @TrompeteN .

    Scan0001.jpg


    Skiva under ble gjengitt sÄ pelsen sto og en hakket tenner i ren forventning..

    Som alltid, fascinerende hvor mange ulike veier det er. Og jeg lar meg stadig imponere.. Jeg fikk med meg det jeg kom dit for, men nÄ mÄ en grille litt.. :)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.591
    Antall liker
    11.082
    Ved Ä fjerne ting man har brakt inn i anlegget blir man ofte mer oppmerksom pÄ hva dette produktet skaper av nytelse eller problemer. Forenkling kan vÊre veien Ä gÄ men da mÄ du for guds skyld ikke selge fÞr denne analysen er gjort . . .;)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn