HDD - HDPC

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.382
Ramlet borti noe interessant i en tråd i et svensk søsterforum, hififorum.nu :
Admin er på besøk hos Ludwig, ikke ukjent Audionord.se aktør. Ludwig er en svoren lakris-plate fan, men har også CD og DVD ... og etterhvert også begynt å snuse på HD-avspilling:

HDD:
Det var en överraskning att man kunde få ett så helgjutet ljud ur en liten hårddiskspelare. Ljudmässigt funkade det bättre än vad jag trodde var möjligt och för mig öppnade det upp ögonen ordentligt.
Framtiden för oss audiofiler/melomaner blir tydligare och tydligare och att Hårddiskavspelning/strömmande av data en del av den råder det inget tvivel om.
Men, det känns som ett omoget område och man kan välja olika scenarior. Det scenariot som Ludwig visade upp för mig känns väldigt trevligt och är ett mellansteg som gör att man inte behöver gå hela vägen till en HTPC med inbyggt ljudkort.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53447&whichpage=5

Man skal være forsiktig å spå, særlig om fremtiden heter det. Men det er ingen tvil om at de to herrer Pac (admin) og Ludwig er med. Jeg gleder meg til å lese og lære mere om dette nye spennende som helt klart er (mer eller mindre) i startgropen ('omodent').

mvh

JackX

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
For meg er helt klart denne typen avpilling veien å gå. Super lyd og betjeningskomfort. For den ekstra kosen finnes jo noe som heter vinyl....

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.382
...vinyl ?

Javel, har peisen din fått egetnavn ;D

j/k

----

Enig, tror dette vil bli et 'hot topic' etterhvert!
Håper - og tror - at Coolbiz vil komme med en interessant tråd om dette temaet for oss HD-newbies sånn smånigom :D

mvh

JackX

Topp Bunn