HDMI splitter

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Trenger en splitter "en inn - to ut" da min AppleTV 4K boks har kun en HDMI utgang. Surround receiveren kødder til bildet og jeg ønsker å fjerne den fra bildestrømmen slik at den mottar kun lyd. Forslag til en splitter som håndterer 4K og ikke kødder til?
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Bestillingsvare ser det ut som!!
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
834
Antall liker
413
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Trenger en splitter "en inn - to ut" da min AppleTV 4K boks har kun en HDMI utgang. Surround receiveren kødder til bildet og jeg ønsker å fjerne den fra bildestrømmen slik at den mottar kun lyd. Forslag til en splitter som håndterer 4K og ikke kødder til?
Er du sikker på at du har en dugende HDMI-kabel mellom alle ledd i kjeden?
Hvordan fungerer HDMI-diagnosen til Apple TV?

Har selv kjøpt Belkin Ultra High Speed kabel mellom Apple TV 4K og prosessor, og mellom prosessor og TV.
 

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
612
Antall liker
775
Sted
Orkanger
Trenger en splitter "en inn - to ut" da min AppleTV 4K boks har kun en HDMI utgang. Surround receiveren kødder til bildet og jeg ønsker å fjerne den fra bildestrømmen slik at den mottar kun lyd. Forslag til en splitter som håndterer 4K og ikke kødder til?
Jeg har en til salgs.
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.257
Antall liker
2.494
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Den var dyr i forhold til Elkjøp sine bestillingsvarer, men bevares om du trenger den pronto.
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Er du sikker på at du har en dugende HDMI-kabel mellom alle ledd i kjeden?
Hvordan fungerer HDMI-diagnosen til Apple TV?

Har selv kjøpt Belkin Ultra High Speed kabel mellom Apple TV 4K og prosessor, og mellom prosessor og TV.
Tja, når jeg kobler AppleTV 4k direkte til TV Samsung Q9 så fungerer diagnosen og AppleTV leverer 4K 50 Hz HDR. Kobler jeg inn surround receiver (5 år gammel Marantz) så får jeg synlig dårligere bilde samt SDR. Mener å se at bildet er dårligere gjennom surround receiver om jeg tvinger på SDR ut fra AppleTV.
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
OK, har enda ikke kjøpt en splitter. Hva foreslår du?
Må klare ha en HDMI inn - to ut og klare 4K HDR uten tull samt ca 8 m HDMI kabel ut og det uten å lage problemer eller redusere bilde kvaliteten.
 

Lukket

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2015
Innlegg
174
Antall liker
58
Sted
Lysaker
Torget vurderinger
1
Hei jeg er veldig godt fornøyd med min Konig 4kx2k hdmi matrikkelen 4 in 2 out 😄
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
må vel ha en litt smarte splitter, siden det normalt er laveste fellesnevner som gjelder når det gjelder bilde/lyd-støtte. Du må altså ha en splitter som kan overstyre dette.
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Skjønner, får kjøpe en slik med signal forsterker og vurdere bildet med og uten splitter. Takk for innspill
 
Topp Bunn