Jeg har lyst på et eget oppsett for head-fi. Hva anbefaler folket, både når det gjelder headset og amp? Finnes det noe nirvana på dette området?
Næh, vet ikke enda. Men jeg tror vel at rundt 5-6K for holde... Med mindre noe superinteressant dukker opp da, har jo gått på en smell førTrondmeg skrev:Dyrt a?
MkII ser jo grei ut den, gikk det greit å handle fra dem? Flaggskipet kostet noen kroner mer ja, men er det verdt prisen tro?larsggu skrev:Beyer Dynamic DT990 Pro drevet av en Little Dot Mk II (m/utvalgte rør) = nirvana for en billig penge. Kjører med digitalt crossfeed-filter for å unngå å bli sliten i hodet ved lengre lyttinger.
Når jeg hører hvor god Mk II'en er, lurer jeg på hvordan flaggskipet til David Zhezhe og Sword Yang låter: http://littledot.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=871&sid=8f46a2eca52106392009201cf742109d
Mk II er relativt basic, men gjør jobben. Dessuten er det plenty av gode NOS-rør å få tak i til den. Jeg kjøpte min av en kar her på sentralen, men har ikke hørt noen skrekkhistorier om å bestille rett fra produsentene heller. Kan være grei å evt. handle via. eBay/PayPal.Ludo skrev:MkII ser jo grei ut den, gikk det greit å handle fra dem? Flaggskipet kostet noen kroner mer ja, men er det verdt prisen tro?larsggu skrev:Beyer Dynamic DT990 Pro drevet av en Little Dot Mk II (m/utvalgte rør) = nirvana for en billig penge. Kjører med digitalt crossfeed-filter for å unngå å bli sliten i hodet ved lengre lyttinger.
Når jeg hører hvor god Mk II'en er, lurer jeg på hvordan flaggskipet til David Zhezhe og Sword Yang låter: http://littledot.net/forum/viewtopic.php?f=9&t=871&sid=8f46a2eca52106392009201cf742109d
Helt enig,emotikon skrev:Jeg vil nok dra det så langt som å si at ved lytting til Headfi, spiller alle komponenter inn- i mye større grad enn ved lytting i et rom- med alle dets lyter.
Portabelt eller stasjonært? Nirvana er stort sett det du gjør det til ...Ludo skrev:Jeg har lyst på et eget oppsett for head-fi. Hva anbefaler folket, både når det gjelder headset og amp? Finnes det noe nirvana på dette området?