I
ijustpop
Gjest
Har en head amp m/usb dac som har funket fint en stund. I går hadde brukt head ampen sammen med stereoanlegget og skulle flytte ampen til hjemmekontoret og koble den til min bærbare hp laptop. Det siste jeg kobler til er AKG hodetelefonene, og i det jeg gjør det restarter laptopen (eller slår seg av- husker ikke) Og nå får jeg ikke lenger lyd gjennom usb inngangen på ampen. LED indikatoren på ampen lyser og registrer at ampen er koblet til pc, men jeg får altså ingen lyd. Er ingen dataekspert, men klarer å velge mellom min standard audio-driver for lydavspilling og usbdevice. Ved å velge usbdevicen får jeg ikke lenger lyd fra de innebygde pc-høyttalerne, (men de spiller igjen når jeg velger regulær audio-driver,) så jeg tror jeg har gjort de riktige innstillingen på pcen.
USB audio kan jo være en finurlig ting, men kan usb-inngangen/dacen ha tatt skade av statisk elektrisitet elelr lignende siden laptopen reboota seg (reaksjon på en elektrisk ladning av noe slag?)? Jeg hadde jo nettopp flyttet hodetelefonene fra stua og samtidig muligens hatt kabelen slengende langs gulvet...
Noen som har noen tips om hva dette kan være? Er ampen ødelagt eller bør jeg forske mer på usbdrivere på pcen?
USB audio kan jo være en finurlig ting, men kan usb-inngangen/dacen ha tatt skade av statisk elektrisitet elelr lignende siden laptopen reboota seg (reaksjon på en elektrisk ladning av noe slag?)? Jeg hadde jo nettopp flyttet hodetelefonene fra stua og samtidig muligens hatt kabelen slengende langs gulvet...
Noen som har noen tips om hva dette kan være? Er ampen ødelagt eller bør jeg forske mer på usbdrivere på pcen?