Headamp/USB dac problemer

I

ijustpop

Gjest
Har en head amp m/usb dac som har funket fint en stund. I går hadde brukt head ampen sammen med stereoanlegget og skulle flytte ampen til hjemmekontoret og koble den til min bærbare hp laptop. Det siste jeg kobler til er AKG hodetelefonene, og i det jeg gjør det restarter laptopen (eller slår seg av- husker ikke) Og nå får jeg ikke lenger lyd gjennom usb inngangen på ampen. LED indikatoren på ampen lyser og registrer at ampen er koblet til pc, men jeg får altså ingen lyd. Er ingen dataekspert, men klarer å velge mellom min standard audio-driver for lydavspilling og usbdevice. Ved å velge usbdevicen får jeg ikke lenger lyd fra de innebygde pc-høyttalerne, (men de spiller igjen når jeg velger regulær audio-driver,) så jeg tror jeg har gjort de riktige innstillingen på pcen.

USB audio kan jo være en finurlig ting, men kan usb-inngangen/dacen ha tatt skade av statisk elektrisitet elelr lignende siden laptopen reboota seg (reaksjon på en elektrisk ladning av noe slag?)? Jeg hadde jo nettopp flyttet hodetelefonene fra stua og samtidig muligens hatt kabelen slengende langs gulvet...

Noen som har noen tips om hva dette kan være? Er ampen ødelagt eller bør jeg forske mer på usbdrivere på pcen?

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
559
Wergeland skrev:
eller bør jeg forske mer på usbdrivere på pcen?
Ja! USB på PC kan være noe herk, ihvertfall på XP! Reinstaller driver!

(En av mange grunner til å kjøre Mac ;) )

I

ijustpop

Gjest
Prøvde med en annen laptop, driverne installerte seg automatisk, men fortsatt ingen lyd gjennom headampen. ???

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
559
Hmmm... Har vanskelig for å tro at du har knertet USB-inngangen. Tåler jo vanligvis ganske mye. Det er ikke en eller annen default mute-innstilling på Pcen? Prøv å kople fra og til når usben er valgt på PCen. Kan hende systemet våkner da. Og prøv en annen USB-port på PCen. XP kan surre i USB-porter...

I

ijustpop

Gjest
Har koblet fra og til masse og leita gjennom alle volumkontroller jeg kan finne. Har tre usb utganger. Den jeg bruker, en som en reperatør knerte en gang, og en som jeg har trøkt i stykker selv.
Skal ta den med til en kamerat og teste ampen på laptopen hans i morgen. Han er it konsulent i tillegg så han bør kunne hjelpe meg. Funker ikke det heller finner jeg en mac og tester.

Topp Bunn