HECO Høyttalere hos Audio Art

Hvorfor Heco?
Det er rett og slett en fortsettelse på vår søken etter lettdrevne høyttalere med papirmembaner og enkle filtere.

Etter å ha spilt på de fantastiske australske WHT høyttalerene de siste 5 årene har alt av "vanlige" høyttalere blitt ganske uaktuelt for meg, dette er et meget bevisst og personlig valg, og alle som vil høre disse høyttalerene i mitt lytterom er hjertelig velkommen- og du må gjerne ta med alle typer high end høyttalere og sammenligne.

Det ble videreført også med Ubiq audio høyttalere som også har papirmembraner men ikke fullt så lettdrevet - men samme filosofi - kombinere det beste fra "gammeldagse" høyttalere med dagens teknologi.

Begge disse merkene begynner forholdsvis høyt i pris og jeg har lett lenge etter noen som begynner i en lavere prisklasse og det er her vi fant HECO.

HECO er en av de store Tyske høyttalerprodusentene, men jeg var ikke klar over at de i mange år har utviklet sine egne bass og mellomtone elementer med papirmembraner som de kaller kraft papir.

Den modellen som i første omgang tente min interesse var en ny modell som heter Direkt - fantastisk Art Deco design med flott pianofinish i sort og hvit.
2 veis med 95 db driftseffekt og en 11 tommers bass/mellomtone og port i bunnen av høyttaleren gjør den meget lettplassert.

Lyden er kraftfull og direkte med ekte spilleglede - ikke noe problem å spille dine vanlige "ikke audiophile" plater med meget bra resultat.
Spiller bra sammen med både rør og transistor, helt enkelt en meget allsidig og bunnsolid høyttaler som får tilbake lyttegleden og smilet når du spiller musikk.

Gå inn på hjemmesiden til Heco og les alle de meget gode omtalene og testene på Direkt og andre av deres modeller.

Speakers | HECO - German HiFi since 1949
Prisen vil ligge på kr 29900 for paret.

Vi kjører en introduksjonspris på 25000 på de parene vi har tatt inn på lager + de som blir bestilt i August.

Vi utvider dette tilbudet til å gjelde også ut September slik at alle som gjerne vil høre kan få sjanse til dette + at hvis bestillingen er inne innen utgangen av September kan levering skje helt til nyttår.

Vi gir i samme perioden også 20% avslag på alle andre modeller fra HECO ved bestilling.

Heco har også andre modeller som vi tar inn, samt at vi kan bestille inn alle andre modeller i sortementet deres.
Ta gjerne kontakt for en god handel, spesialpriser i August og September.


Audio Art - Forside
vidar@audioart.no
tel 97771998







High-end 2-way loudspeaker
Inspired by classic models, the "Direkt" high-end two-way loudspeakers are custom-made in the Heco laboratory! A 25 cm subwoofer with a kraft paper diaphragm and extremely low-distortion drive is responsible for a crisp and precise bass, supported by a generous volume of air and two downfire reflex tubes. Combined with the high-energy silk cone with a particularly strong double-magnet drive and solid-aluminium wave-control horn, a finely balanced, dynamic soundscape is produced with a crystal clear and direct vocal range. On account of its excellent efficiency and linearised impedance characteristics, the Direkt harmonises perfectly not only with high-quality transistor amplifiers, but also with delicate tube amplifiers. The sloping flat enclosure in a dual-colour stripe design provides for visual highlights, while solid metal feet ensure optimum weight distribution thanks to the three-point mounting.





Specifications
Principle 2 way bass reflex
Driver Complement 27cm (11") bass mid
28mm silk dome tweeter with horn loading
Power Handling (RMS/Max) 200/320W
Impedance 4-8 Ohm
Bandwidth 25-28000 hz
Crossover Frequency 2350 Hz
Recommended Amplifier power 10-320W
Sensitivity 95 dB/W
Cabinet Finish White/Silver and Black/Black semi matt lacquer
Dimensions (WxDxH) 440 x 998 x 397 mm (including feet)
Weight 25.8 Kg
 

Vedlegg

Sist redigert:

Kommentarer

Festus

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2010
Innlegg
1.258
Antall liker
3.089
Torget vurderinger
3
endelig var de i norge, og ikke så langt unna :)
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
endelig var de i norge, og ikke så langt unna :)
Kule høyttakere dette! Jeg og jr.var innom Johan hos HiFi punkten Karlstad i sommerferien og hørte på disse. Spiller meget bra og morsomt. Har vurdert disse selv også, men de ble litt plasskrevende. Anbefaler uansett en lytt.
Håper de ikke blir overpriset, de koster 25.000 i Karlstad. Det er "innafor" synes jeg.
 

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
794
Antall liker
516
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Gleder meg virkeligt til og få hørt lyden i disse .Har altid likt lyden i Heco :)
 

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
618
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Hei, vi kommer til å ligge på samme priser som i Sverige - som nå er 29900 - men vi utvider introduksjonspris perioden der de koster kr 25000 til å gjelde også ut September samt de som bestilles innen September kan leveringstid avtales helt fram til nyttår.

Også 20% rabatt fra veil pris på alle andre modeller fra Heco som bestilles i samme perioden.
Hilsen
Vidar
 

Informasjon om bruker

Audio Art
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
190
Link til alle artikler
28
Audio Art sine annonser
Bransjenyheter
Audio Art har nå tatt inn Kirmuss Audio Record restauration system

Audio Art har nå tatt inn Kirmuss Audio Record restauration system

  • 0
Jeg er veldig glad for endelig å ha et system for å rense og bevare mine plater på den best tenkelige måte. Er du villig til å bruke litt tid på dine skatter så er dette det ultimative systemet...
Fortsett
Bransjenyheter
Aries Cerat Genus - nå i demo hos Audio Art.

Aries Cerat Genus - nå i demo hos Audio Art.

  • 2
Aries Cerat er laget av Stavros Danos på kypros, kompromissløst er vel det eneste ordet som passer for disse produktene og mannen. Det er bare en liten håndfull av firmaer som lager produkter på...
Fortsett
Bransjenyheter
HECO nyhet og tilbud.

HECO nyhet og tilbud.

  • 0
HECO DIREKT serien startet med DIRECT som fortsatt er den beste og stiligste høyttaleren jeg vet om i nærheten av prisen, håper mange flere oppdager denne perlen med 94 db driftseffekt og herlig...
Fortsett
Bransjenyheter
Audio Art fortsetter 30 års jubileet med 20% på Stillpoints, alle bestillinger ut Okt

Audio Art fortsetter 30 års jubileet med 20% på Stillpoints, alle bestillinger ut Okt

  • 0
Vi kommer til å legge ut tilbud framover, se også hjemmeside www.audioart.no for andre tilbud og brukt/ demo. Vi skaffer også utstyr fra andre importører, noe du er ute etter - få et tilbud - ring...
Fortsett
Bransjenyheter
Audio Art fyller 30 år - Pathos kampanje 30%.

Audio Art fyller 30 år - Pathos kampanje 30%.

  • 17
Det er 30 år siden vi startet i år, og vi feirer dette med å tilby dere mye spennende i høst. Følg med på www.audioart.no. Vi starter med å tilby Pathos produkter til kampanjepris som matcher vår...
Fortsett
Bransjenyheter
Heco Direkt Dreiklang nå tilgjengelig hos Audio Art.

Heco Direkt Dreiklang nå tilgjengelig hos Audio Art.

  • 3
Dette er en av de mest spennende høyttalere vi har vært borti på mange år og føyer seg perfekt inn i vårt sortement av høyttalere som er lettrevne med papirmembraner (og forholdsvis store)...
Fortsett
Topp Bunn