HEGEL CDP2A mk2?

elitico

Medlem
Ble medlem
28.01.2006
Innlegg
39
Antall liker
0
Intresserad av åsikter och intryck av spelaren (prisvärd, ljudkarraktär, byggkvalite och så vidare), då jag funderar på att köpa en. :)

Gör det föresten stor skilldad till det bättre att köra den ballancerad? Själv måste jag nämligen köra den oballancerad.

mvh
 

Humdinger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.08.2004
Innlegg
150
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Hei. Jeg har ikke direkte erfaring med CDP2A mk2, men siden ingen andre har uttalt seg, og fordi jeg har eid CDP4A (som påstås å være svært lik dagens CDP2A mk2), så forsøker jeg allikevel.

En spiller som tilsvarer min gamle CDP4A til 12.995,-? Helt uslåelig kvalitet til prisen! Jeg oppfatter den som svært klangnøytral med både god dynamikk, høy oppløsning og stor romfølelse. Klart best av det jeg har hørt i denne prisklassen. Jeg har prøvd mye annet, men hver gang jeg kom tilbake til CDP4A så falt liksom bitene alltid på plass. Så naturlig og ekte...

Byggekvaliteten holder ikke tilbake for noen ting annet jeg har prøvd til under 40 lapper. Faktisk så er det eneste jeg har å utsette på den at den har en litt uoversiktlig fjernkontroll når man sitter i mørket og lytter, og at man ikke kan slå av displayet. Til den prisen tror jeg du får problemer med å finne noe bedre, eller like bra for den saks skyld, selv på bruktmarkedet.

Har kun brukt den balansert, men jeg tror ikke du skal bekymre deg for det. Den er helt sikkert ikke dårligere enn andre ubalanserte spillere til prisen, og at du kan hente enda litt ekstra ut av den når du får en fullbalansert forsterker er jo bare et pluss. Løp og kjøp!
 
Topp Bunn