Forsterkere Hegel H300

Geir1972

Medlem
Ble medlem
22.11.2022
Antall liker
9
Sted
Eide
Hei, er på utkikk etter ny forsterker. Lurer derfor på om Hegel H300 er en god forsterker, har en Primare i32 nå. Høyttalerne den skal brukes på er Fyne f502sp, lurer også på hva som er en god pris på en brukt Hegel H300.

rolfrander

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.11.2023
Antall liker
168
Sted
Norge
Tja, hva er du ute etter, hvorfor vil du bytte? H300 har jo (etter spesifikasjonen) dobbelt så stor effekt som i32, mindre forvrengning, samt innebygget DAC. Alt dette gjør den jo til bedre, hvis dette er faktorer som er viktige for deg. Sammenlignet med "state of the art" akkurat nå er det nok mulig å få løsninger som måler bedre til samme pris, men kanskje ikke i samme elegante innpakning som Hegel (dessuten er det tvilsomt om forskjellen er hørbar).

Ad pris kan du jo sjekke hifi shark: https://www.hifishark.com/model/hegel-h-300

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
514
Sted
Stockholm
H300 er ikke dum, men begynner å bli gammel. Den har ikke standby, noe som jeg savna da jeg hadde den. Nyere Hegel spiller litt fyldigere og aningen mer oppløst. Pris burde ikke overstige 12 til 13000. Vær obs på solblekte eksemplarer.

Prebs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2013
Antall liker
53
Har eid denne selv tilbake i tid. Den ble solgt igjen etter ca 6mnd og det har aldri vært ett Hegel produkt i mitt hus igjen etter dette. Jeg syntes den var for lys i toppen og manglet kjøtt på beina i bunnen. Klovnete fjernkontroll også. Det er så mye annet der ute som er mye bedre mener jeg...

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
514
Sted
Stockholm
I mine oppsett må jeg si at jeg aldri har opplevd H300 som lys. Heller det motsatte, litt mykere i toppen enn jeg foretrekker. Og litt mørkere enn H200 som var forgjengeren.

Topp Bunn