Forsterkere Hegel: Lyden av neonlys?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Den som påstår Mc er for boomy/slapp eller feit i bassen, kan ta seg en tur hit.
    ...eller gjengir musikken på en udetaljert og upresis måte. Maler med bred pensel, som den forutinntatte @Auditor hevdet.

    For egen del har jeg liten erfaring med trådens hovedrolleinnhaver utover hjemme hos og demoer og vil ikke våge å ubetinget skrive under på Hegels påståtte dårlige lydmessige egenskaper. Synes langt de fleste anerkjente forsterkere med gode data og et overskudd av krefter leverer jeg. Så for meg blir det mest hva jeg synes er morsomt å ha på hylla foran meg. For øyeblikket er det McIntosh.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Noget møg at når man åbner en gammel tråd så kommer man ind hvor den starter. Straks til sidste indlæg please.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Forresten. Dette er jo ikke en Hegel vennetråd, snarere tvert i mot. Vel la oss da kaste hanskene @Snickers-is og la meg utfordre din praktiske ekspertise og kostnadsbevisste ingeniørskap.😁

    Det er jo et knippe DIYere her på dette stedet. Noen av dem har relativ grei utrusting og svinger Welleren som en proff, men få av dem designer kretser selv eller kloner kjente kretser fra bunnen av, de kjøper ferdige utlegg og i bestefall tweaker dem litt. Det samme kan forsåvidt sies om de få bransjeaktørene som er aktive her inne med "egne" produkter.

    Men la oss si at en kar av ditt kaliber skulle sette i gang et prosjekt hvor du skulle klone en forsterker uten kretsskjema, hva tenker du intuitivt hadde vært enklest og billigst? MC302 eller H4SE? Du trenger selvfølgelig ikke klone det ytre, men alle funksjoner skal være på plass.
    Jaha ja, så nå skulle plutselig penger bety noe igjen nå da? :rolleyes::ROFLMAO:

    Egentlig tror jeg ingen av dem er spesielt dyre å kopiere, men sånn er det gjerne med det meste. Grunnen til at jeg ikke tror de er så dyre å kopiere er at McIntosh produseres for det meste i USA og er dermed dyrere å sette sammen enn Hegel som produseres i Kina. Noe av det som trolig ville gjort amerikaneren dyrest å bygge er at man måtte hatt tak i et par utgangstrafoer. Personlig mener jeg det er en meningsløs ting å putte på utgangen av en transistorforsterker, men Hegelen har jo heller ikke akkurat uendelig lastmargin. Man kan si det sånn at det egentlig er det som er akilleshelen til begge to, i hvertfall sett fra perspektivet til en som har holdt på med klasse D så lenge at prinsippet med lastmargin er noe man vagt husker fra forrige århundre.

    Når det er sagt, så lenge man ikke utfordrer for mye med last, så låter jo begge disse høyst anstendig. Når man tweaker oppsettet ved å bytte forsterkere, og forsterkerne i utgangspunktet ikke sliter med å drive lasten, så kan man si at man driver med en ganske absurd form for rom/høyttalerkorreksjon der det blir veldig vanskelig å komme særlig nær 10-eren på blinken. Har man virkelig gode høyttalere og et rom som er helt ok så blir det plutselig overraskende lite viktig hva man har av forsterkere. Ikke at man ikke kan høre forskjell, men straks man kan holde seg til nøytrale forsterkere er utvalget godt og man tåler en tiendels decibel mørkere eller lysere lyd uten at man egentlig reagerer på det. Værre er det straks man har ett eller annet problem og forsøker å kompensere med å ubevisst innføre et elektrisk problem som skygger over. Da får man fort litt sånn "rusten bil med sparkel og lakk over"-resultat.

    Men ære være deg for å være uttalt entusiast/fanboy av et merke og være åpen om det. Når folk kommer drassende med kabler i flerehundretusenkronersklassen og påberoper seg et rent ytelsesmotiv. Da finnes det andre tråder man like gjerne kan lese og skrive litt i. Og mens vi først har gløttet litt på fleipedøra så er det vel neppe noen forsterker som er nærmere neonlys enn Mcintosh, i hvertfall i direkte forstand. :devilish:

    I mer indirekte forstand, altså mtp hva de gjør med signalet, og hvordan de kommuniserer gjennom sin markedsfring, kan jeg komme på andre merker jeg mer assosierer med neonlys, gjerne rødt, formet i bokstavene "go-go girls" eller noe. :poop:
     
    • Liker
    Reaksjoner: AOC

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da er, med respekt, mitt forslag at du engasjerer deg i vennetråden til Hegel. Dette er en tråd som startet som en kritikk av Hegel og har fra første innlegg sammenlignet merket med andre tilsvarende.

    At du tolker innlegget som du siterer som skitkasting unnskylder jeg med at du verken har forstått temaet i tråden eller har lest igjennom den. :)
    Beklager, jeg er ikke så god på dette, det var ikke det siste innlegget jeg refererte til, det var andre innlegg tidligere jeg synes hadde en ufin tone eller kanskje det er slik dere spøker med hverandre her på forumet. Når jeg skal skrive et nytt innlegg i tråden skal jeg ikke trykke på Svar. Jeg er heller ikke så begeistret for Hegellyden. Låter flott i starten men så er det noe som skjer etter hvert. Hegel får gode kritikker over alt, både skriftlig og på YouTube. Kanskje koker det ned til at smaken er forskjellig mao hjernen oppfatter lyd forskjellig. Eller har det noe med hva vi er vant til? Kanskje to sider av samme sak.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Det koker nok rett og slett ned til at noen bruker forsterkeren til mer enn bare å forsterke signalet, mens andre mener at det er en uheldig fremgangsmåte.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Du er flink til så meget professor Is, men å fatte deg i korthet er ikke en av dine styrker.:ROFLMAO: Forøvrig synes jeg det er trist at du har så lave tanker om meg at du tror du kan endre betingelsene på min utfordring ved å kamuflere det i masse irrelevant tåkeprat. :cry:
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Du er flink til så meget professor Is, men å fatte deg i korthet er ikke en av dine styrker.:ROFLMAO: Forøvrig synes jeg det er trist at du har så lave tanker om meg at du tror du kan endre betingelsene på min utfordring ved å kamuflere det i masse irrelevant tåkeprat. :cry:
    Jo, men hvis det er noen trøst så har jeg enda lavere tanker om meg selv. :ROFLMAO:
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    ufin tone eller kanskje det er slik dere spøker med hverandre her på forumet
    Forstår at det ikke alltid lett å skille sleivspark og klapp på skulderen. :) Hifi er for meg en hobby, en glede og jeg diskuterer temaet med det som utgangspunkt. Jeg er fullstendig klar over at vi alle er forskjellige og godt humør og kameratslig (dritt)prat ikke alltid enkelt kan formidles skriftlig mellom vildt fremmede. Men mine intensjoner er gode selv om jeg til tider tramper i salaten.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Man skal aldrig stole på testere. Penge under bordet i form af gratis eller billige apparater, som de kan videresælge med fortjeneste.
    Har skrevet om hifi i 30 år, jeg har ALDRI blitt tilbudt noe sånt. Skribenter får normalt sett ca. 30% rabatt, eller tilsvarende pris som forhandlere får fra importør, men i enkelttilfeller ned mot 50% rabatt. Siste 5 - 6 år har jeg skrevet uten noen form for inntekter, har kun hatt utgifter.
    Hvor mange år har du skrevet og publisert artikler om hifi? Dersom du ikke har gjort det, bør du bare droppe slike beskyldninger, som ikke blir mer sanne uansett hvor ofte de gjentas.

    Om du bør stole på hifiskribenter er dog en helt annen sak. Det kan du selvsagt selv bestemme, men ikke på grunnlag av gemene drittpakker uten hold i virkeligheten.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Det var ikke med tanke på dig. Men kender til flere sager. Troede det var alment kendt.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Har skrevet om hifi i 30 år, jeg har ALDRI blitt tilbudt noe sånt. Skribenter får normalt sett ca. 30% rabatt, eller tilsvarende pris som forhandlere får fra importør, men i enkelttilfeller ned mot 50% rabatt. Siste 5 - 6 år har jeg skrevet uten noen form for inntekter, har kun hatt utgifter.
    Hvor mange år har du skrevet og publisert artikler om hifi? Dersom du ikke har gjort det, bør du bare droppe slike beskyldninger, som ikke blir mer sanne uansett hvor ofte de gjentas.

    Om du bør stole på hifiskribenter er dog en helt annen sak. Det kan du selvsagt selv bestemme, men ikke på grunnlag av gemene drittpakker uten hold i virkeligheten.
    Desuden skriver du selv 30 til 50 % rabat her. Hvor ofte ser man en negativ test?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg har bare personlig erfaring med en Hegel pre (eier en selv) og det eneste jeg kan uttale er at jeg synes den låter 'generelt', helt ok, men ikke noe å hige etter i mine øyne .... Har også samme oppfatning av H360 som faren min har, på ingen måte noe finesser i lyden, for min del blir det for kjedelig. Classe pre som jeg bruker samt Kenwooden har et helt annet engasjement med lyden, dette er følelsen jeg sitter med når jeg lytter til de. Dyrere greier har jeg vært lite borti. :p
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Har bare hørt en dac. Men ellers hørt at Hegel har lukket lyd.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jo, men hvis det er noen trøst så har jeg enda lavere tanker om meg selv. :ROFLMAO:
    Trøst og trøst! :giggle:
    Tror nok vi for det meste deler oppfatning om hifi, selv om vi kanskje henter gleden i interessen fra litt ulikt hold. Jeg er mer som skjæra og pynter redet med ubrukelige glitrende saker.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Trøst og trøst! :giggle:
    Tror nok vi for det meste deler oppfatning om hifi, selv om vi kanskje henter gleden i interessen fra litt ulikt hold. Jeg er mer som skjæra og pynter redet med ubrukelige glitrende saker.
    Ja, jeg tror ikke vi er så uenige når vi hører god lyd. Selv elsker jeg å fordype meg i hvordan ting fungerer og prøve å finne de finurlighetene som kan forbedre ting, helst sånne ting som enten ikke noen har tenkt på før, eller som alle bare har rasjonalisert bort.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Ja, nå har jeg stelt det i stand for meg selv! :( Det som startet som en feilslått spøk rettet mot @Polka har vekket nerdene i mafiaen. Utrustet med målebrev og prislister tilbake til 50 tallet hopper de inn for å hamre en simpel fanboy ned i støvlene.

    Men jeg aksepter ikke @Snickers-is sin innføring av penger som en faktor, da den er høyst relativ og uten betydning for en ekte entusiast. Så jeg slår hurtig tilbake med Mcintosh MC302!
    Lilleputt er et morsomt ord, og innleggene dine er ofte underholdende :D Continue.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    ...eller gjengir musikken på en udetaljert og upresis måte. Maler med bred pensel, som den forutinntatte @Auditor hevdet.

    For egen del har jeg liten erfaring med trådens hovedrolleinnhaver utover hjemme hos og demoer og vil ikke våge å ubetinget skrive under på Hegels påståtte dårlige lydmessige egenskaper. Synes langt de fleste anerkjente forsterkere med gode data og et overskudd av krefter leverer jeg. Så for meg blir det mest hva jeg synes er morsomt å ha på hylla foran meg. For øyeblikket er det McIntosh.
    Så sant man har nok strøm og effekt til valgt høyttaler og foretrukne lyttevolum, er effektforsterkeren den minst viktige komponenten når det gjelder lydsignatur. Jeg påstår ikke at alt låter likt, men forforsterkere farger mer. Mange lytter med øynene. Stramt design med skarpe alukanter og sølvfarge beskrives ofte som analytisk og litt frampå, mens forsterkere med et "varmt" utseende beskrives dertil. Særegne design som skiller seg ut og gjerne med astronomiske priser, beskrives gjerne som annerledes på en helt magisk måte, tillegges unike egenskaper etc. Eller er jeg helt på jordet?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Eller er jeg helt på jordet?
    Tror de fleste av oss er på et eller annet jorde. Jeg er overbevist vi hører med flere sanser enn ørene. Selv de med den mest snusfornuftige og tilsynelatende rasjonelle tilnærming gir etter for det subjektive.

    For egen del omfavner jeg en total tilnærming hvor ikke bare ørene skal tilfredsstilles. Derfor blir vage uttrykk som lastmargin og effektivitet sekundært om dette blir servert på kretskort på størrelse med knekkebrød pakket inn i viftebefengte svarte bokser.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det er en grunn til at jeg aldri har handlet Hegel. Det at forsterkerne er laget på lisens i Kina, tror jeg er mesteparten av problemet. Da er det bedre å kjøpe Helkinesiske produkter som xindak eller Cayin.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.784
    Antall liker
    913
    husker likheten med consonance

     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Hegel har gitt utfyllende forklaring om dette. Consonance fikk rettigheter til å bruke Bent Holters design med noen små forandringer på den cd spilleren og Hegel H1, tror jeg det var. Mener å huske at SoundEngine modulen ikke fikk brukes i Consonance forsterkeren.

    Hegel er ikke alene om dette. Syns ikke det skal føre til negativ omtale av merket egentlig.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Transporten er i alle fall av simpleste sort.....
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Vet ikke hvor stor rolle det spiller, kanskje det gjør det. Men man får kanskje mer eierglede med mer solide saker:

    IMG_20200905_124125.jpg
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Man kan ikke si at Hegel er dårlig. Men at det ikke passer for alle er en ærlig sak. Den optimale forsterker skal ikke gjøre noe med lyden, bare forsterke opp. Hegel har lite forvregning, høy dempefaktor og setter selv lite farge på musikken. Da blir det viktigere hva som skjer rundt. Da mener jeg hvor bra er kilden, høyttalere om dem passer til forsterkeren, kabler og ikke minst rommet. Er alle disse parametrene på plass låter Hegel etter mitt syn veldig bra, men samtidig har jeg hørt Hegel der ting ikke var bra låte som knust glass, selv om at man ikke egentlig kan beskylde forsterkeren for det. Det er ikke uten grunn at Hegel selger bra både her på berget og i det store utland. La en god Hegel spille på Feks store JBL K2 i et bra rom, og dere får høre hva som bor i det den. Det var en lyd var vanvittig bra, som jeg ikke har hørt så mange ganger siden.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Mye av grunnen til at Hegel selger så bra er at de treffer markedet midt i smørøyet. Med sine dac og streaming muligheter, bokser som smelter lett inn i heimen. Og sist men ikke minst, kundene ville ha varmere lyd, Hegel gav oss det. Uten at detaljene ble lidende. Prisen er heller ikke gal, mange tar seg råd til en H90 eller H95.

    Det jeg savner litt hos Hegel er at lyden "slipper" høyttalerne helt. Det legger seg mye informasjon mellom høyttalerne og litt ut på sidene. Man kan definitivt få fram et godt holografisk lydbilde på endel innspillinger, men det fins andre som gjør dette bedre. Skal ikke uttale meg om H390 og H590, har hørt de for lite til å danne meg et godt grunnlag der. Dessuten var den H390'n jeg hørte på kald. Men dette er ting som slår meg ved sammenligning mot noen andre merker. Dette er egentlig ikke kritikk, det er vanskelig å være best på alt.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Stort sett har eg bede om å få prøve den eller den dingsen. Dingsar eg er interessert i, av ein eller annan grunn. Får eg låne, skriv eg eit kvart. Får eg sendt noko merkeleg etter meg, gidd eg berre skrive om det er interessant nok. Eg får ikkje betalt frå nokon, og må endåtil ofte betale returporto. Dyr hobby, engentleg. Heldigvis er det svært langt mellom dei skikkeleg bedritne produkta. Så eg skriv no litt innimellom, då. Når eg har tid og lyst. Og når produkta passar meg og mitt anlegg. 300B-forsterkarar er det såleis mange år sidan eg har testa.
    Men i helga har eg fått eit sett monoblokker med KT120-rør, og ein aldri så liten, flott platespelar som verkar svært lovande. Desse produkta kjem eg ganske sikkert til å skrive om.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Desuden skriver du selv 30 til 50 % rabat her. Hvor ofte ser man en negativ test?
    Du mener "kjøpt- og betalt", for god omtale altså? Hvem andre skulle betalt for testen da, mener du? En tilfeldig forbipasserende? Du? Om en tar honorar i form av å få kjøpe produktet rimelig, når en er begeistret for det eller i form av rene penger får være opp til den som yter tjenesten. Eller mener du at de som tester skal jobbe gratis på dugnad?
    Du stinker litt konspirasjonsteoretiker, men du har kanskje en plausibel forklaring?
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Du mener "kjøpt- og betalt", for god omtale altså? Hvem andre skulle betalt for testen da, mener du? En tilfeldig forbipasserende? Du? Om en tar honorar i form av å få kjøpe produktet rimelig, når en er begeistret for det eller i form av rene penger får være opp til den som yter tjenesten. Eller mener du at de som tester skal jobbe gratis på dugnad?
    Du stinker litt konspirasjonsteoretiker, men du har kanskje en plausibel forklaring?
    Uten at jeg nødvendigvis støtter oppunder hele denne "kjøpt og betalt-hypotesen", så kunne vel produsentene bare lånt ut komponentene og fått dem tilbakelevert når testen var omme?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Du mener "kjøpt- og betalt", for god omtale altså? Hvem andre skulle betalt for testen da, mener du? En tilfeldig forbipasserende? Du?
    Ideelt sett er vel "Du" det beste svaret, altså konsumenten av testen burde betale. Det kan knapt være gunstig at produsent/selger av testobjektet betaler for testen eller? Mulig jeg misforstår innlegget ditt, men så er jeg heller ikke særlig interessert i, eller opptatt av hifi tester.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Uten at jeg nødvendigvis støtter oppunder hele denne "kjøpt og betalt-hypotesen", så kunne vel produsentene bare lånt ut komponentene og fått dem tilbakelevert når testen var omme?
    Bare kort innpå for å fortelle at det er eksakt det som skjer.
    Importør låner ut produktet, og får det tilbake etterpå, uten mer om og men.

    Påstander fra mistenksomme sjeler har ingen rot i virkeligheten.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Jeg har en historie om Bertram kabel på hukommelsen, som er tilstrækkeligt bevis for mig, selv om jeg har hørt om mange andre sager. Men vil ikke nævne specifikke navne. Summa summarum så er jeg slet ikke i tvivl, om hvad som foregår. Især når jeg ser anmeldere har oceaner af ting til salg. Vær nu ikke så naive.
     

    Emmashifi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.08.2020
    Innlegg
    66
    Antall liker
    29
    Sted
    Oslo
    Bare kort innpå for å fortelle at det er eksakt det som skjer.
    Importør låner ut produktet, og får det tilbake etterpå, uten mer om og men.

    Påstander fra mistenksomme sjeler har ingen rot i virkeligheten.
    Ok så lånes masse utstyr, hvis man ikke lager en test ut av lånet får man låne mer? Hvis man ikke lager positiv nok test får man låne mer? Henger antall stjerner (WH og L&B) sammen med reklamesalget? Beskylder absolutt ikke deg, men det er ganske tydelig hvor insentivene ligger, money😊 Nå er Youtube testing en større greie, ett knippe testere i Usa tar Hegel bølgen for tiden samtidig som de drifter en hifibutikk som selger Hegel. Bryr ikke meg personlig man leser kun forum av faktiske eiere av produkter heller.

    Forøvrig tidligere eid H80 og og H160, de ble begge kjedelige nokså raskt for min del.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Ok så lånes masse utstyr, hvis man ikke lager en test ut av lånet får man låne mer? Hvis man ikke lager positiv nok test får man låne mer? Henger antall stjerner (WH og L&B) sammen med reklamesalget? Beskylder absolutt ikke deg, men det er ganske tydelig hvor insentivene ligger, money😊 Nå er Youtube testing en større greie, ett knippe testere i Usa tar Hegel bølgen for tiden samtidig som de drifter en hifibutikk som selger Hegel. Bryr ikke meg personlig man leser kun forum av faktiske eiere av produkter heller.

    Forøvrig tidligere eid H80 og og H160, de ble begge kjedelige nokså raskt for min del.
    Kan ikke uttale meg om L&B, har aldri skrevet for dem.

    For Fidelitys del, visste stort sett ikke skribenten noe om annonser.

    Har opp gjennom årene hatt noen kontroverser, men det går seg som oftest til etter hvert. Å hevde at penger er driveren for de som skriver om hifi, viser bare at du ikke har vært mye involvert i den siden av livet, i det minste.
    Det er omlag så feil som det kan bli. Entusiasme og gleden over god hifi, derimot. Der finner du driverne for oss som har brukt 30 år av våre liv på å skrive om dette.

    Men nå har jeg sluttet, da jeg ikke finner glede i det mer. De siste ca. 5 år har det dessuten bare vært utgifter med det, ikke hatt inntekter overhodet.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Men nå har jeg sluttet, da jeg ikke finner glede i det mer. De siste ca. 5 år har det dessuten bare vært utgifter med det, ikke hatt inntekter overhodet.
    Synd at landet mister sine beste hi-fi skribenter. Dere har falt av som perler på snor etter at Fidelity la opp. Forstår at ingenting varer evig, men dypt savnet er dere og Fidelity!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn