Forsterkere Hegel: Lyden av neonlys?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kvakksalver

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.01.2003
    Innlegg
    211
    Antall liker
    152
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har aldri hatt noen seriøs test av Hegel selv, men det er noe som gjør at jeg alltid har vært litt skeptisk til merke. Det ene er at de alltid får topptester i anmeldelsene, det andre er at de pøser ut noe modeller i et tempo andre store produsenter ikke gjør, det tredje er at det alltid ligger et lass av Hegel-produkter til salgs på bruktbørsen (kan være en logisk følge av forrige punkt) og til slutt oppfatter jeg det som at mange brukere ikke blir helt fornøyd.

    Jeg er selvfølgelig åpen for at denne mistenksomheten kan være helt ubegrunnet og at produktene rett og slett er så fantastiske anmeldelsene påstår.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Har eid Røst, H390 som jeg oppgraderte til H590. De var noen av de desidert beste forsterkerne jeg har hatt på Wilson Yvette og Sabrina. Få andre forsterkere har fått de til å våkne på samme måte. Hadde det ikke vært for Adyton som er laget på samme prinsipp hadde jeg fortsatt eid Hegel.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    Hegel er et alt for godt eksempel på at man ikke blir profet i sitt hjemmeland. Vi ser alle mulige slags argumenter mot merket på disse sidene. Finner man ikke noe annet som er feil, bør man jo således la tvilen ikke komme tiltalte til gode?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Hegel's mellomtone er veldig levende, i tillegg er de rytmiske og stramme i lydbildet. Det er en bra grunn for det meste av musikk. Har ikke hørt H30 og bare en kald H390, men på de andre modellene så savner jeg egentlig bare litt bedre holografi og litt mer finmasket diskant.

    Bent Holter er et teknisk geni, og konkurrerer like mye med seg selv som andre. Man kan nesten bli litt irritert når forsterkeren man nylig kjøpte har blitt forbigått av en ny modell, og verdien på ens egen raser betydelig.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Aldri hørt Hegel, men kjøper aldri noe laget i Kina hvis jeg kan unngå det.....I alle fall hvis det er noe annet enn sjokkbillig!
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Synd at landet mister sine beste hi-fi skribenter. Dere har falt av som perler på snor etter at Fidelity la opp. Forstår at ingenting varer evig, men dypt savnet er dere og Fidelity!
    Du traff spikeren på hodet: Fidelity er noe jeg virkelig savner innenfor hifi presse.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hegel er et alt for godt eksempel på at man ikke blir profet i sitt hjemmeland. Vi ser alle mulige slags argumenter mot merket på disse sidene. Finner man ikke noe annet som er feil, bør man jo således la tvilen ikke komme tiltalte til gode?
    Electrocompaniet, Tandberg, SEAS, DP er vel eksempler på lokale profeter som opp gjennom årene har vært temmelig vel ansett, men nok også hatet av noen. Om du ser rundt på dette forumet er det vel lite som tyder på at Hegel ikke er relativt populært. Bare se på Dynaudio tråden, nesten ikke en side hvor Hegel ikke nevnes.:giggle:
     

    Emmashifi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.08.2020
    Innlegg
    66
    Antall liker
    29
    Sted
    Oslo
    Hegel har jo virkelig imponert som rookie i markedet. Liker at de ikke har gått D veien og hvis de evt. går den veien håper jeg de gjør det for sin egen overbevisning. Boksene er lekre. Savner også Fidelity selv om det meste de omtalte var uoppnåelig. Ben Holter bør teste en Rega Elex R så blir det spennende😊
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    Spennende tråd å lese for meg som faktisk representerer Hegel. Jeg tror egentlig at om ingen hadde mislikt lyden vår, så hadde vi gjort noe feil. En av tingene jeg (Anders, i dette tilfellet) elsker med å jobbe i Hegel er at sjefen sjøl tør å lage lyd han synes er bra, og at vi får gjøre ting som ikke alltid er mainstream og gå våre egne veier. Forsvare hvorfor vi mener noe er bare "marketing og vås". Å jobbe i Hegel gir meg personlig en mulighet til å stå opp og forklare nøyaktig hvorfor vi synes det var lurt å gjøre "sånn og sånn", eller hvorfor den låter "sånn&sånn". Det er alltid en årsak og vi har som regel alltid diskutert det vel og lenge (med noen hederlige unntak, som da vi tenkte at ingen bruke "rec-out" lenger og fjernet den i H300). Men noen er uenige og det har jeg innmari stor respekt for. Det er mange ting det går an å være uenig i med Hegel.

    Jeg synes det er veldig spennende å lese både positive og negative erfaringer med, og meninger om, Hegel her inne. Selv har jeg Hegel H590 på KEF LS50 her hjemme. Så når noen på forumet spurte om forsterkertips til LS50 i dag, så ville jeg anbefalt Hegel H590 men det turte jeg ikke svare. :)

    Bare kort innpå for å fortelle at det er eksakt det som skjer.
    Importør låner ut produktet, og får det tilbake etterpå, uten mer om og men.
    Men årsaken til at jeg svarer her er dette fra Håkon Rognlien og tanker om at hifi journalister er kjøpt og betalt. Det er ikke en bøttelast med penger i denne businessen.

    Journalister tar som regel kontakt og spør etter noe de synes virker spennende, eller vi sender en epost og pitcher noe vi synes er spennende. I alle tilfeller jeg jobber med test er det nøyaktig slik Håkon her skriver. Vi låner det ut og får det tilbake etterpå. Noen ganger blir det stående lenger, fordi et blad muligens ønsker å låne det lenger for å ha som en form for benchmark eller referanse. Andre ganger liker journalisten det såpass godt at vedkommende ønsker å kjøpe det. Da får han det til en grei pris, så vi slipper å få en b-vare tilbake. Det koster å hente den tilbake om den f.eks er i Brasil eller England og den kan uansett ikke lenger selges som ny. Mer korrupt er det ikke.

    Om en journalist har mye utstyr så er det vel kanskje fordi han blir presentert for mange muligheter og spennende ting. Det finnes sikkert råtne unntak, men vi har nokså gode grunner til å holde oss unna.

    Om vi "kjøpte" tester eller omtaler ville vi gjøre oss selv en bjørnetjeneste tror jeg, ved å redusere tiltroen til nettopp den pressen vi ønsker folk skal tro på om de liker noe. Da taper også vi så det suser til slutt.

    Så skal jeg melde meg ut av Hegel debatten som sådan. Jeg tror de fleste gjetter hva jeg synes uansett. :)
     

    azzyrazzy

    Medlem
    Ble medlem
    16.07.2013
    Innlegg
    23
    Antall liker
    17
    Fikk min H95 i dag, virker bra den. "Alt jeg trenger" :) Kjøres på Dynaudio stativhøyttalere (Contour 1,3 SE og/eller F160, ikke bestemt meg for fast oppsett enda).
     

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    260
    Torget vurderinger
    1
    Var innom Hifi klubben og hørte på Denon pma 2500ne og div integrerte Hegel. Tror ikke jeg har hørt en så stor lydendring ved a/b switching mellom forsterkere. De har totalt forskjellige lydsignaturer. Jeg vet hvilken som hadde havnet hjemme hos meg om jeg måtte velge.
    Kor nøyaktig var volumet (lydtrykket) matsja?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Spennende tråd å lese for meg som faktisk representerer Hegel.
    Jeg vet dette innlegget er noen måneder gammel, men tillater litt refleksjon her. Jeg ble litt overrasket når jeg så denne tråden nå. Jeg trodde "Hegel lyden" var passé? I allefall var det noen som sa det her for lenge siden. Jeg ble faktisk kastet ut av HFS (forrige eier) når jeg helt i begynnelsen med deres første produkter sa at de låt tydelig kaldt og klinisk. De tålte ikke at jeg spurte ut Fidelity om hvorfor det ikke var nevnt i deres tester når det var så åpenbart? I allefall med høyttalere som ikke var utpreget laidback. Alle nektet for at det var noe i det. Det var ikke før flere år etterpå at det kom en innrømmelse. Så bransjen hadde virkelig noe å lære, men samtidig har jeg blitt mer pragmatisk. Jeg har mer forståelse for at det er slik. Skriver skribentene noe som er veldig negativt så får de kanskje ikke noen flere til test. Jeg har ikke trodd at det er noe annet som ligger bak. Det er forståelig i et lite marked både for testerne og butikkene. Vi må heller lære oss å lese litt mellom linjene og vite at alle får enten veldig gode eller svært gode tester. Fasiten må vi selv finne og heller bruke tester som en indikasjon.

    Det jeg er litt nysgjerrig er hva dere tenker om lydsignaturen. Dere har gått mot litt varmere lyd? Det er kanskje litt vanskelig oppgave uten å miste andre gode egenskaper? Jeg ha ikke hørt noen av de nyere modellene.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Jeg vil si at eldre Hegel som H200 var for klinisk i lyden. Etter det så bedra det seg litt etter litt. Har vært innom H300, H160, Röst, H90 og nå H120. En röd tråd med hver ny modell er at det blir mer fylde i lyden. Uten at de blir trege.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet dette innlegget er noen måneder gammel, men tillater litt refleksjon her. Jeg ble litt overrasket når jeg så denne tråden nå. Jeg trodde "Hegel lyden" var passé? I allefall var det noen som sa det her for lenge siden. Jeg ble faktisk kastet ut av HFS (forrige eier) når jeg helt i begynnelsen med deres første produkter sa at de låt tydelig kaldt og klinisk. De tålte ikke at jeg spurte ut Fidelity om hvorfor det ikke var nevnt i deres tester når det var så åpenbart? I allefall med høyttalere som ikke var utpreget laidback. Alle nektet for at det var noe i det. Det var ikke før flere år etterpå at det kom en innrømmelse. Så bransjen hadde virkelig noe å lære, men samtidig har jeg blitt mer pragmatisk. Jeg har mer forståelse for at det er slik. Skriver skribentene noe som er veldig negativt så får de kanskje ikke noen flere til test. Jeg har ikke trodd at det er noe annet som ligger bak. Det er forståelig i et lite marked både for testerne og butikkene. Vi må heller lære oss å lese litt mellom linjene og vite at alle får enten veldig gode eller svært gode tester. Fasiten må vi selv finne og heller bruke tester som en indikasjon.

    Det jeg er litt nysgjerrig er hva dere tenker om lydsignaturen. Dere har gått mot litt varmere lyd? Det er kanskje litt vanskelig oppgave uten å miste andre gode egenskaper? Jeg ha ikke hørt noen av de nyere modellene.
    Når det gjelder 590 så er den en av de beste inntregert Forsterkerne jeg vet om. Skal jeg ha inntregert engang, står den høyt på lista. Den låter langt i fra klinisk.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    Jeg var en av skribentene i Fidelity, og blir litt irritert over beskyldningene til Lyngen. Jeg har skrevet noe (ikke mye) om Hegel både i Fidelity og Audio. Jeg og alle de andre norske skribenter jeg kjenner (de fleste) forsøkte alltid etter beste evne å beskrive produktene, og har aldri skrevet noe annet enn hva jeg/vimener. Man trengte ikke en gang lese mellom linjene, men å lese alt - og å lese det grundig - er det mange som aldri gjorde.
    Jeg har kun ett Hegel-produkt i dag, 20-DAC'en, og den er alt annet enn "tydelig kald og klinisk".
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    og å lese det grundig - er det mange som aldri gjorde.
    Man trenger ikke å lese mye for å se at det aldri er noen middelmådige (eller dårligere) tester. Og det positive i store ord og det negative i beste fall med små. Vi har vel alle testet/hørt produkter som ikke imponerer. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så farlig å innrømme at skribenter ofte legger godsiden til. Som sagt, jeg mener det er helt forståelig. Men jeg kunne ikke ha vært hifi skribent. Til det hadde jeg vært for ærlig.

    Jeg har eid en Hegel DAC. Den var absolutt ikke kald og klinisk, men det var helt åpenbart i iallfall de første Hegel forsterkerne. Hva hadde skjedd med salget av Hegel om dere hadde skrevet det? Det er en grunn til at dere ikke er 100% objektive.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg var en av skribentene i Fidelity, og blir litt irritert over beskyldningene til Lyngen.
    Det var som om julenisssen kom - hver gang dere gav ut en ny utgave av Fidelity - enden av stuebordet ligger fortsatt bar uten noen andre blader som har gjort krav på "Fidelity-plassen." Tror minst 9 av 10 lesere sanset at DERE hverken trodde dere tilhørte store makter eller forsøkte å påvirke oss via papir og trykksverte med annet enn hva dere selv opplevde der & da - det på en ekte og fullstendig ujålete og (ikke minst) "Fidelity-entusiastisk" måte.

    Joda, bevares, dere kunne vært mer teknisk begavet. Mer profesjonelle. Målt utstyret, gjengitt med grafer & måletall. Osv. Men, dere valgte (heldigvis) å utøve hobbyen deres med glød - glød som igjen skapte nysgjerrighet og ikke minst interesse! Og i mange tilfeller god nok veiledning i kampen om "hva skal jeg kjøpe nå/hva skal jeg kjøp den dagen jeg får råd" ved at dere ofte var flere som uttalte dere om det testede produkt = folkelig troverdighet. Test og test, kan være hylekoret hadde kommet bedre ut av det om dere hadde kalt det for det det var - entusiastisk og ærlig gutteprat om denne hobbyen.

    Fidelity savnes. Kan være dere hadde giddet å lage blad lenger om folk hadde beklaget seg mindre og leverandørene av produktene hadde skjønt mer, jeg snakker om vilje til å bruke bladet mer aktivt - et blad er et mediehus hvor annonser i virkeligheten er butikkvinduer i huset. Se på svenske Hifi & Musik, som har mange annonsører, mange av de inneholdene mye info som pirrer. Beklager, trådstarter, måtte bare følge opp Todani (og det savnede Fidelity).
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ville uansett ikke lagt mye vekt på tonalitets-vurderinger fra en som bruker Focal høyttalere. 🤭
    usikker på om dette bare var en vits jeg ikke forstod ... men hvis det er seriøst ment så syns jeg da at man bør lytte ekstra når en med Focal taler om at et produkt kan høres for analytisk/kaldt/lyttetrettende ut! Dette fordi jeg mener Focal har en signatur som kan oppleves vel frempå og dermed krever mer varme i andre deler av kjeden, dersom lytteren ønsker at dreje balansen mott det varme!
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Tror vi mener mye det samme. Focal er vel kjent for å være litt frempå oppover i frekvens. Hvis man har prøvd Hegel på Focal skjønner man at det kanskje ikke er drømmekomboen. Hegel ble tidligere solgt i samme hi-fi kjede som solgte Dynaudio. Og det var jo en helt grei kombo. ...og man kan vel neppe kalle Dynaudios høyttalere for billig, varmtlydende skrap som trenger litt diskant-piffy-krydder?

    Altså: Jeg forsvarer ikke Hegel. Dog finner jeg det litt urimelig å bashe Hegel også. Hvis det låt ok på såpass renomerte høyttalere som Dynaudio, kan man jo lure på hva alle de andre merkene er verdt i sammenligningsøyemed.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Ras

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Men det låt da ikke helt feil, heller da. Optimalt? Neppe. Har ikke hørt Hegel siden CDP-4 og H200. Men i enkelte komboer fungerte det godt.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Tror vi mener mye det samme. Focal er vel kjent for å være litt frempå oppover i frekvens. Hvis man har prøvd Hegel på Focal skjønner man at det kanskje ikke er drømmekomboen. Hegel ble tidligere solgt i samme hi-fi kjede som solgte Dynaudio. Og det var jo en helt grei kombo. ...og man kan vel neppe kalle Dynaudios høyttalere for billig, varmtlydende skrap som trenger litt diskant-piffy-krydder?

    Altså: Jeg forsvarer ikke Hegel. Dog finner jeg det litt urimelig å bashe Hegel også. Hvis det låt ok på såpass renomerte høyttalere som Dynaudio, kan man jo lure på hva alle de andre merkene er verdt i sammenligningsøyemed.
    Da skjønner jeg😊👍
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har aldri hørt Hegel .. men kjenner at jeg trekker stadig mer mot det varme lydbilde .. sikkert noe med alderen(46😀)
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Ja, jeg husker... (siden jeg også begynner å bli gammel...:rolleyes: )

    Hadde et par Tannoy Sandringham. Brukte CDP-4 som spiller. Hadde EAR rørpre og effekt, Aktivt delefilter fra Marchand, subwoofere og hele pakka. Fikk det til å spille greit, men liksom ikke helt der opp likevel... Hadde H200 også i standby. Fiklet mye med dette anlegget. CDP-4 + H200 fungerte ikke godt på disse høyttalerne. Mye bedre med alt dette andre stæsjet.

    Solgte derfor EAR 864-preen. Da kjøper kom for å hente, ville jeg vise at preampen virket. Koblet EAR-preen på effektdelen i H200 og CDP-4 rett inn i 864. Boom - der var lyden jeg ville ha. Helt perfekt på Tannoyene. Men hva skulle man si da kjøperen satt der og ville ha EAR-preen med seg? Solgte likegodt Tannoyene etterpå.:unsure:
     
    • Liker
    Reaksjoner: Ras
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg ville uansett ikke lagt mye vekt på tonalitets-vurderinger fra en som bruker Focal høyttalere. 🤭
    Mine er fortsatt temmelig nøytrale, men noen av de andre gamle modellene var på den lyse siden.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Ras
    U

    utgatt60135

    Gjest
    vis det låt ok på såpass renomerte høyttalere som Dynaudio, kan man jo lure på hva alle de andre merkene er verdt i sammenligningsøyemed.
    Jeg har ikke hørt nye modeller av hverken Focal, Hegel eller Dynaudio men før var etter min mening Focus serien litt på den myke/mørke siden og Contour mer nøytrale. Hegel forsterkeren jeg hadde skilte seg ut fra alle andre forsterkere, men det er klart at noen høyttalere kan skjule en lys karakter og motsatt.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Da kan du koble Hegel på da...;)
    Mulig det. Jeg dømmer ingen nye for gamle "skavanker" om det er rett ;). Men Devialet sin litt snille diskant sammen med mer nøytrale Focal passer litt dårligere innspillinger fint. Jeg liker en liten touch av varme.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Tiden løper fra oss. Vi er fort 10 år tilbake i tid i våre synserier her. (For all del - jeg er rimelig akterutseilt selv. Har ikke løpt rundt på demoer det siste 10-året). Fikk dog en liten demo med System Audios aktive Legend Silverback høyttalere for ett år og to siden. The new wine...
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Tiden løper fra oss. Vi er fort 10 år tilbake i tid i våre synserier her.
    Akk ja.... :cautious:

    Litt dobbelt det der. Godt å være fornøyd og slå deg til ro, men like gøy er det jo ikke. Én vakker dag skal jeg kjøpe meg nye gulvstående og da skal jeg bruke god tid.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke hørt nye modeller av hverken Focal, Hegel eller Dynaudio men før var etter min mening Focus serien litt på den myke/mørke siden og Contour mer nøytrale. Hegel forsterkeren jeg hadde skilte seg ut fra alle andre forsterkere, men det er klart at noen høyttalere kan skjule en lys karakter og motsatt.
    Jeg har nettopp solgt mine Focal Kanta 3 da de etter min opplevelse var for frempå .. før Focal var jeg vant med Sonus Faber signaturen .. Focal ble for mye for meg så jeg måtte bytte de!
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    før Focal var jeg vant med Sonus Faber signaturen
    Ja, de var jo rake motsetninger unntatt kanskje de dyreste modellene. Det er vel fortsatt slik at merker blir mer like hverandre jo dyrere de er (mer nøytrale). Mer gammel synsing, hehe.
     

    Ras

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Innlegg
    490
    Antall liker
    607
    Torget vurderinger
    1
    Ja, de var jo rake motsetninger unntatt kanskje de dyreste modellene. Det er vel fortsatt slik at merker blir mer like hverandre jo dyrere de er (mer nøytrale). Mer gammel synsing, hehe.
    Ja det stemmer det .. det er nok de som mener at stadig flere merker beveger sig inn mot midten ..
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Har faktisk ikke hørt Focal. Kanskje med god grunn? Hadde dog noen Triangle-høyttalere. Nuff said. Historie.Samme med B&W. Historie. Er blitt for gammel for slikt tøys.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Men det låt da ikke helt feil, heller da. Optimalt? Neppe. Har ikke hørt Hegel siden CDP-4 og H200. Men i enkelte komboer fungerte det godt.
    Blåser egentlig i hvordan det låter, låter sikkert bra. Men å kle grotta med disse triste sorte boksene. Nei takk!
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.065
    Man trenger ikke å lese mye for å se at det aldri er noen middelmådige (eller dårligere) tester. Og det positive i store ord og det negative i beste fall med små. Vi har vel alle testet/hørt produkter som ikke imponerer. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så farlig å innrømme at skribenter ofte legger godsiden til. Som sagt, jeg mener det er helt forståelig. Men jeg kunne ikke ha vært hifi skribent. Til det hadde jeg vært for ærlig.

    Jeg har eid en Hegel DAC. Den var absolutt ikke kald og klinisk, men det var helt åpenbart i iallfall de første Hegel forsterkerne. Hva hadde skjedd med salget av Hegel om dere hadde skrevet det? Det er en grunn til at dere ikke er 100% objektive.
    Takk for at du underbygger det jeg skrev, Lyngen. Skal man tråkke i bedet, er det best å gjøre det med begge beina...

    Før jeg går på jobb, som heldigvis ikke har noe med hi-fi-bransjen å gjøre, vil jeg også takke hi-fi Bjørn for de fine ordene og den presise beskrivelsen av magasinet vi la så mye tid i. Seansene vi hadde, Bjørn, hører med til de beste minnene fra denne tiden.
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    649
    Antall liker
    553
    Er stolt av å ha en Norsk seriøs produsent som har klart å overleve i et tøfft marked.(vet at produksjonen stort sett foregår på andre siden av kloden)Har ikke Hegel selv nå! Kjøpte tidligere en brukt H4MkII syntes den låt kaldt/klinisk kom seg noe etter 1-2 timers drift. Etter et års tid ble det feil på forsterkeren. Kontaktet Hegel fikk raskt svar på henvendelser også Fra Holter selv ble innvilget reklamasjon uten noen form for diskusjon.Forsterker ble sendt til verksted for rep.Så fikk jeg forsterkeren tilbake koblet opp og kjente ikke lyden helt igjen den kalde kliniske lyden var borte bare nøytral, var tilnærmet ingen endring fra kald til varm forsterker.Kontaktet reparatør for å få vite om det var gjort endringer på forsterkeren men det var det ikke ,bare reparert og justert blandt annet bias.Så tror nok det er mye utstyr rundt om som hadde trengt seg en service være seg Hegel eller andre merker.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn