Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dharmabum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    366
    Torget vurderinger
    4
    Google anbefaler dedikert BNC /RCA kabel ser jeg nå , får vel skaffe meg en slik til dacloop.

Innvandreren

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Antall liker
    51
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    Ok, takk, da må jeg oppdrive en adapter for BNC til RCA
    Jeg bruker H360 sammen med HD30 I Dac-loop.
    Skal du gjøre dette må du bruke en coaxial digitalkabel ( ikke RCA kabel) med BNC kobling i begge ender ( HD30 har BNC-inngang) Så skal signalet balansert tilbake til forsterkeren fra dac-en
    Den største fordelen med dette synes jeg er betjeningsmessig, jeg har alle signalkilder koblet til H360, slik at jeg kun trenger å betjene denne. HD30 har jeg alltid på og med displayet av, 101 på volum og BNC-inngangen valgt. Lydmessig er det vanskelig å si om det er noe forskjell til det bedre, en fjerner i beste fall jitter siden en kjører signalet gjennom to dac-er.

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    170
    Sted
    Stockholm
    Siden du har HD 12 og jeg har samme dacen i H360, og jeg tidligere også har hatt HD25 før HD30, så vil jeg si at forskjellen mellom HD25 og HD30 er større enn forskjellen mellom HD12 og HD25. HD30 er rett og slett i en annen klasse når det gjelder luftighet, oppløsning og dimensjon i lydbildet, noe jeg sitter å hører på akkurat nå.
    Krysser fingre for at HD30 blir din, tror ikke du vil angre dersom prisen er fornuftig. 👍
    Omstendighetene ville at det skulle bli litt annerledes. Kort fortalt så er historien som følger:

Han som skulle selge HD30 svarte ikke veldig hyppig på mail, så jeg tenkte at dette blir lagt i grus. Et par dager senere fikk jeg mail av en som ville selge meg Elac FS 407 i hvitt som jeg annonserte etter. Dermed ble budsjettet for HD30 brukt opp, men det kom etter hvert litt kroner inn i kassa igjen etter salg av mine gamle Elac FS 247.2. Og da kontakta jeg en som skulle selge en HD25, og dermed var den saken i boks.

Vel hjemme så ble den kobla opp på Röst, men jubelen uteble. HD12 var litt friskere i tonene. Bladelius Thor 2 ble deretter kobla opp med HD25 - og voila! HD25 fikk forholdene den behøvde for å vise hva den kan. Her var det rått parti mot HD12. Sistnevnte blir avslørt som betydelig mer lukket i framstillinga enn HD25 som er helt fantsastisk på Thor 2.

Hadde vært spennende å høre hva HD30 kan, men jeg er særdeles fornøyd med både oppgradering av høyttalere og en HD25 på toppen av det!

HD25 - helt fantastisk syns jeg!!

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    170
    Sted
    Stockholm
    Hegel H95 blir avløseren til H90, fant denne på fransk. Støtte for DSD ser jeg. Kanskje H190 blir oppgradert til H195 snart også da.

https://www.hifilink.fr/boutique/amplification/amplificateurs-integres/hegel-h95/

Soon available, the Hegel H95 replaces the H90:

Output power: 60W + 60W at 8 ohms
    Headphone amplifier included
    Analog inputs: 2 unbalanced (RCA)
    Digital inputs: 1 S / PDIF coaxial, 3 Optical, S / PDIF, 1 USB (up to PCM 24 bits / 192 Khz and DSD 64 by USB)
    Streamer input: 1 RJ45 (Airplay and DLNa) format supported in streaming: PCM 24 bits / 192 Khz
    Pre Out (RCA) x2
    Frequency response: 5Hz-100kHz (+/- 3dB)
    Signal-to-noise ratio (SNR): greater than 100dB
    Stereo crosstalk: less than -100dB
    Distortion: less than 0.01% @ 25W 8 ohms 1kHz
    Damping factor: greater than 2000 (main output stage)
    Consumption: 30W in standby switched on
    Dimensions: 10cm x 43cm x 31cm (HxWxD)
    Weight: 11kg

Sist redigert:

trondav

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Antall liker
    36
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    4
    Ser du er her - #motoren - har du noen gode anbefalinger på ny forsterker til meg i stua? Budsjett - opp mot 20k - bør ha god integrert DAC, helst Roon Ready med Ethernet Connection direkte slik at den dukker opp som endpoint i Roon uten noen tilleggsbokser.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    11.232
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    22
    Ser du er her - #motoren - har du noen gode anbefalinger på ny forsterker til meg i stua? Budsjett - opp mot 20k - bør ha god integrert DAC, helst Roon Ready med Ethernet Connection direkte slik at den dukker opp som endpoint i Roon uten noen tilleggsbokser.
    hehe Trond, kunne ikke dy meg 🤣 Kan ikke hjelpe deg dessverre, dette streaming greiene er ikke mitt bord.
    Ha en fin helg :)

mvh

zelly

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.10.2013
    Antall liker
    5
    Tror dere H300 og H360 kan være bra match til Sonus Faber Venere 3.0? Vurderes litt hvis jeg kan få de til en bra pris

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn