Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Slik var det på min også, men det er mest i hodet det er et problem at det blir et høyt tall på volumet.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Men jeg vet ikke om jeg liker å ha volumet på 60 av 99 i "normalt lyttevolum". Det skal sies at det er ingen anstrengthet å spore om jeg skrur opp.
    Fordeler og ulemper. Fordelen er at det er lett å finjustere volumet på lavt nivå. Jeg har en Hegel Röst og en Bladelius Thor II. På sistnevnte skjer det mye de første 15 stegene på skalaen og da er det ikke like lett å få rett volum på lave nivåer.
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Min MA252 spiller ofte mellom 50% og 60% når jeg er alene.
    Virker ikke som 50% på displayet nødvendigvis er 50% av maks kapasitet.
     

    Lilac1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2011
    Innlegg
    153
    Antall liker
    33
    Mer lytting, H90 er virkelig en referanse i 10 000-kronersklassen. Ikke noe problem å drive 87db QR1 med denne.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Hadde kontakt med Manley ang mye gain i anlegget. Hun mente volumet burde være mellom 11 og 14 (ca). Husker ikke helt begrunnelsen, men hvis det er for mye gain har jeg opplevd at trinnene på volumrattet blir vanskelig å finjustere med fjernkontrollen, sånn at jeg allikevel må bort å justere manuelt.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    397
    Torget vurderinger
    1
    Er det ikke på tide at Hegel snart kommer med en arvtager etter H20? Begynner å dra på åra det settet nå p20 og H20. Det spiller jo helt fantastisk da, det må sies. Har fått testet det mye nå hjemme siste tiden.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Er det ikke på tide at Hegel snart kommer med en arvtager etter H20? Begynner å dra på åra det settet nå p20 og H20. Det spiller jo helt fantastisk da, det må sies. Har fått testet det mye nå hjemme siste tiden.
    Hvordan syns du de er ifht H390?
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    397
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan syns du de er ifht H390?
    Synes spesielt p20 er utrulig god. Sammen med H20 så blir lyden litt lysere en med H390. Jeg personlig liker bedre lyden av H390. Men hører at spesielt p20 har noen kvaliteter som er veldig gode. Den er rask og rytmisk og har dyb og tøff bass. H390 har et stort lydbilde, men p20 er muligens hakket hvassere her, samt en anelse mere dynamisk. Skulle bare mangle da p20 koster 20k alene. Har testet p20 sammen med Anthem statement A2 effekttrinn også som står hjemme hos meg nå. Nesten så jeg synes anthem forsterkeren var en bedre match med dei høytalerne jeg har nå. Men igjen, er veldig imponert over p20 altså.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Synes spesielt p20 er utrulig god. Sammen med H20 så blir lyden litt lysere en med H390. Jeg personlig liker bedre lyden av H390. Men hører at spesielt p20 har noen kvaliteter som er veldig gode. Den er rask og rytmisk og har dyb og tøff bass. H390 har et stort lydbilde, men p20 er muligens hakket hvassere her, samt en anelse mere dynamisk. Skulle bare mangle da p20 koster 20k alene. Har testet p20 sammen med Anthem statement A2 effekttrinn også som står hjemme hos meg nå. Nesten så jeg synes anthem forsterkeren var en bedre match med dei høytalerne jeg har nå. Men igjen, er veldig imponert over p20 altså.
    Intressant. Man får håpe Hegel kommer med en oppgradering på H20.

    Hvordan syns du det er å regulere volumet på P20 kontra H390? Savner du displayer i så måte?
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    397
    Torget vurderinger
    1
    Intressant. Man får håpe Hegel kommer med en oppgradering på H20.

    Hvordan syns du det er å regulere volumet på P20 kontra H390? Savner du displayer i så måte?
    Jeg kan tenke meg at også p20 blir oppdatert i såfall. Men desse produktene holder fortsatt godt koken, og låter svært bra. Det er litt nedtur med denne motoriserte type potmeter kontra den løsningen som man finner på dei integrerte, men det fungerer ok.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Jeg kan tenke meg at også p20 blir oppdatert i såfall. Men desse produktene holder fortsatt godt koken, og låter svært bra. Det er litt nedtur med denne motoriserte type potmeter kontra den løsningen som man finner på dei integrerte, men det fungerer ok.
    P20 burde jo få en oppgradering på volumstyringen. Er det vanskelig å se hva den står på fra lytteposisjonen?
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    397
    Torget vurderinger
    1
    P20 burde jo få en oppgradering på volumstyringen. Er det vanskelig å se hva den står på fra lytteposisjonen?
    Ja det hadde ikke skadet. Neida det går greit i fra lytteposisjonen.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Noen som har erfaring med HD30? Er det en dac som kun vil bli rettferdiggjort i et anlegg med høyttalere i 100K +/- klassen? Den er maksimerert ut på 24/192, så begynner kanskje å bli gammel?
     
    Sist redigert:

    Dalix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2019
    Innlegg
    116
    Antall liker
    43
    Ifølge en kompis som bruker den med Auralic til 60-70k, men med lav budsjett høyttalere. Så er den fantastisk.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Høres positivt ut. Har selv Elac høyttalere i 20000 kr klassen, men oppløsningen er veldig bra til å befinne seg i den prisklassen. Har HD12 nå som er veldig bra, så egentlig ikke grunn til å bytte den ut. Er bare det at det dukka opp en HD30 til en bra pris og da ble jeg litt nysgjerrig.
     

    Innvandreren

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Innlegg
    72
    Antall liker
    69
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med HD30? Er det en dac som kun vil bli rettferdiggjort i et anlegg med høyttalere i 100K +/- klassen? Den er maksimerert ut på 24/192, så begynner kanskje å bli gammel?
    Den vil forbedre lyden i stor grad i forhold til HD12 litt avhengig av kvaliteten på resten av anlegget, men selvfølgelig, skal en virkelig framheve HD30s iboende kvalitet, så vil dette skje i større grad dersom en har høyttalere som er i stand til å formidle det som denne dacen er i stand til å bidra med. Har hatt HD30 siden den kom på markedet, sammen med H360. Og jeg hører stor forskjell på H360 alene (HD 12 Dac),
    og sammen med HD30 i «dac-loop» Lyden blir mye mer luftig, og det blir langt bedre definisjon i lydbildet, med bedre separasjon mellom de enkelte instrumenter. Blir rett og slett mer tredimensjonalitet og ambiens i lydbildet med HD30 tilkoblet. Har nylig skiftet til Dynaudio Contour 30 høyttalere, og HD30s positive påvirkning ble spesielt merkbar etter at jeg fikk disse høyttalerne i mitt system. At HD30 begynner å dra på årene, ja, men mener fortsatt det er en meget god DAC. Så dersom du har mulighet for å kjøpe HD30 til en brukbar pris, så ville jeg slått til, selv om den ikke er like framtidsrettet som nyere dacer.
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Den vil forbedre lyden i stor grad i forhold til HD12 litt avhengig av kvaliteten på resten av anlegget, men selvfølgelig, skal en virkelig framheve HD30s iboende kvalitet, så vil dette skje i større grad dersom en har høyttalere som er i stand til å formidle det som denne dacen er i stand til å bidra med. Har hatt HD30 siden den kom på markedet, sammen med H360. Og jeg hører stor forskjell på H360 alene (HD 12 Dac),
    og sammen med HD30 i «dac-loop» Lyden blir mye mer luftig, og det blir langt bedre definisjon i lydbildet, med bedre separasjon mellom de enkelte instrumenter. Blir rett og slett mer tredimensjonalitet og ambiens i lydbildet med HD30 tilkoblet. Har nylig skiftet til Dynaudio Contour 30 høyttalere, og HD30s positive påvirkning ble spesielt merkbar etter at jeg fikk disse høyttalerne i mitt system. At HD30 begynner å dra på årene, ja, men mener fortsatt det er en meget god DAC. Så dersom du har mulighet for å kjøpe HD30 til en brukbar pris, så ville jeg slått til, selv om den ikke er like framtidsrettet som nyere dacer.

    Takk for informativ respons! Da burde jeg nok slå til hvis jeg klarer å bli først.

    Hvordan er tonaliteten ifht HD12? Vet at flere av Hegels dacer skiller litt på dette fra tidligere erfaringer.
     

    Innvandreren

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Innlegg
    72
    Antall liker
    69
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    Takk for informativ respons! Da burde jeg nok slå til hvis jeg klarer å bli først.

    Hvordan er tonaliteten ifht HD12? Vet at flere av Hegels dacer skiller litt på dette fra tidligere erfaringer.
    Tonaliteten på HD30 i forhold til HD12 vil jeg karakterisere som en liten aning varmere, men akkurat på dette området er det snakk om små marginer. Men det har kanskje i vesentlig grad å gjøre med at HD30 er mye mer oppløst og nyansert i sin presentasjon av det som skjer i lydbildet. Den er i stand til å formidle langt flere klangfarger og tredimensjonalitet enn det HD12 er. Men det ville være betenkelig om den ikke gjorde det, for det er tross alt en mye dyrere dac enn HD12. Men ut fra mitt inntrykk av HD30, så kan jeg absolutt anbefale den, og det ser ut til at du har utstyr som kan nyttiggjøre HD30s iboende egenskaper på en bedre måte enn HD12 gjør.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Tonaliteten på HD30 i forhold til HD12 vil jeg karakterisere som en liten aning varmere, men akkurat på dette området er det snakk om små marginer. Men det har kanskje i vesentlig grad å gjøre med at HD30 er mye mer oppløst og nyansert i sin presentasjon av det som skjer i lydbildet. Den er i stand til å formidle langt flere klangfarger og tredimensjonalitet enn det HD12 er. Men det ville være betenkelig om den ikke gjorde det, for det er tross alt en mye dyrere dac enn HD12. Men ut fra mitt inntrykk av HD30, så kan jeg absolutt anbefale den, og det ser ut til at du har utstyr som kan nyttiggjøre HD30s iboende egenskaper på en bedre måte enn HD12 gjør.
    Igjen, stort takk!

    Jo skulle tro resten av utstyret skulle kunne rettferdiggjøre en slik dac. Elac høyttalerne vil gjerne ha luftig, varm lyd med kontrollert bass. HD12 er ikke gal, men føler spesielt dybde og bredde er litt redusert med den. Men perfekt tonalitet vil jeg si.

    Selgeren har sagt at først til mølla får først male, og jeg har 2 timer å kjøre dit så det vil passe først på søndag. Holder fingrene krysset!
     

    Innvandreren

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Innlegg
    72
    Antall liker
    69
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    Igjen, stort takk!

    Jo skulle tro resten av utstyret skulle kunne rettferdiggjøre en slik dac. Elac høyttalerne vil gjerne ha luftig, varm lyd med kontrollert bass. HD12 er ikke gal, men føler spesielt dybde og bredde er litt redusert med den. Men perfekt tonalitet vil jeg si.

    Selgeren har sagt at først til mølla får først male, og jeg har 2 timer å kjøre dit så det vil passe først på søndag. Holder fingrene krysset!
    Siden du har HD 12 og jeg har samme dacen i H360, og jeg tidligere også har hatt HD25 før HD30, så vil jeg si at forskjellen mellom HD25 og HD30 er større enn forskjellen mellom HD12 og HD25. HD30 er rett og slett i en annen klasse når det gjelder luftighet, oppløsning og dimensjon i lydbildet, noe jeg sitter å hører på akkurat nå.
    Krysser fingre for at HD30 blir din, tror ikke du vil angre dersom prisen er fornuftig. 👍
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Siden du har HD 12 og jeg har samme dacen i H360, og jeg tidligere også har hatt HD25 før HD30, så vil jeg si at forskjellen mellom HD25 og HD30 er større enn forskjellen mellom HD12 og HD25. HD30 er rett og slett i en annen klasse når det gjelder luftighet, oppløsning og dimensjon i lydbildet, noe jeg sitter å hører på akkurat nå.
    Krysser fingre for at HD30 blir din, tror ikke du vil angre dersom prisen er fornuftig. 👍
    Bra å vite ettersom jeg har en HD25 halvveis på handa også, var vel nesten tankelesning i så måte! 👍
     

    topline1

    Medlem
    Ble medlem
    07.05.2012
    Innlegg
    28
    Antall liker
    12
    Sted
    Årnes
    Føler at jeg har vært litt hangaround til Hegel etter at jeg kjøpte HD20 for en god stund siden. Nå ble det et nytt tilskudd med H80 der tanken var at den kunne erstatte både forsterker og DAC i en boks. Forsterkeren finner jeg helt rå, og den løftet vinyllyden til nye høyder. Normalt har jeg ikke så stor forskjell på digital og vinyl i forhold til hva jeg foretrekker. Begge har sine gode sider og jeg ser på dem som likeverdige her hjemme. Men med H80 i hus låt vinyl klart best i mine ører. Det fikk meg til å lure på hvor bra DAC'n er i forhold til HD20...

    I forhold til hva jeg er vant til fant jeg den mer "anemisk". Noe ble borte som jeg har vært vant til å ha. Min HD20 ble koblet opp til H80 via balanserte kabler og vipps.....magien var tilstede igjen....bare på et helt nytt nivå.

    Noen andre som har foretrukket å bruke ekstern DAC framfor innebygget?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Føler at jeg har vært litt hangaround til Hegel etter at jeg kjøpte HD20 for en god stund siden. Nå ble det et nytt tilskudd med H80 der tanken var at den kunne erstatte både forsterker og DAC i en boks. Forsterkeren finner jeg helt rå, og den løftet vinyllyden til nye høyder. Normalt har jeg ikke så stor forskjell på digital og vinyl i forhold til hva jeg foretrekker. Begge har sine gode sider og jeg ser på dem som likeverdige her hjemme. Men med H80 i hus låt vinyl klart best i mine ører. Det fikk meg til å lure på hvor bra DAC'n er i forhold til HD20...

    I forhold til hva jeg er vant til fant jeg den mer "anemisk". Noe ble borte som jeg har vært vant til å ha. Min HD20 ble koblet opp til H80 via balanserte kabler og vipps.....magien var tilstede igjen....bare på et helt nytt nivå.

    Noen andre som har foretrukket å bruke ekstern DAC framfor innebygget?
    På Hegel H70, H80, H90, H100, H160, samt Röst vil en HD20 stort sett spille bedre enn den innebygde dacen. Mest pga bedre analogdel. Men jeg syns den innebygde i H160 hadde litt klarere topp enn HD20. En HD11/HD12 vil stort sett spille bedre enn innebygd pga bedre digitaldel. En HD25/HD30 har bedre av alt, så da blir det rått parti.

    Vil si litt om dacen i H300 som faktisk er veldig bra, og en forbedra variant av HD11. Den nærmer seg faktisk HD25 iflg Hegel.

    Dacene i H360, H120, H190 er stort sett en HD12, men med Tenor USB chip for H120 og H190. Så begrensa til 96 kHz.

    Så har man en eldre forsterker med dac så vil det stort sett bli bedre med ekstern dac, med mindre man har H360 eller muligens H300. En HD12 vil kanskje låte bedre på den, men ikke HD11.

    H390 og H590 har superbra dacer, så der har man nok ingenting å hente på ekstern dac.

    Sånn, håper jeg holdt tunga rett i munnen her nå. 😅
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    På Hegel H70, H80, H90, H100, H160, samt Röst vil en HD20 stort sett spille bedre enn den innebygde dacen. Mest pga bedre analogdel. Men jeg syns den innebygde i H160 hadde litt klarere topp enn HD20. En HD11/HD12 vil stort sett spille bedre enn innebygd pga bedre digitaldel. En HD25/HD30 har bedre av alt, så da blir det rått parti.

    Vil si litt om dacen i H300 som faktisk er veldig bra, og en forbedra variant av HD11. Den nærmer seg faktisk HD25 iflg Hegel.

    Dacene i H360, H120, H190 er stort sett en HD12, men med Tenor USB chip for H120 og H190. Så begrensa til 96 kHz.

    Så har man en eldre forsterker med dac så vil det stort sett bli bedre med ekstern dac, med mindre man har H360 eller muligens H300. En HD12 vil kanskje låte bedre på den, men ikke HD11.

    H390 og H590 har superbra dacer, så der har man nok ingenting å hente på ekstern dac.

    Sånn, håper jeg holdt tunga rett i munnen her nå. 😅
    Kan ihvertfall skrive under på at H390 har en superbra innebygd dac. Har en Cambridge audio cxn v2, som også har en knallgod dac, og har lyst til å prøve dac loop. Hva Slags kabel trenger jeg til det? Fant noe info i manualen, men noe sparsomt på det punktet.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Kan ihvertfall skrive under på at H390 har en superbra innebygd dac. Har en Cambridge audio cxn v2, som også har en knallgod dac, og har lyst til å prøve dac loop. Hva Slags kabel trenger jeg til det? Fant noe info i manualen, men noe sparsomt på det punktet.
    Hvis det er likt som på H300/H360 så tar man digital ut fra H390 inn på digitalinngangen på dacen man skal kjøre i loop. Deretter analog ut fra dacen og inn på analog inn på H390. Tror man må bruke XLR inngangen, men ikke helt sikker på dette.

    Deretter går man inn i innstillingene på H390 og stiller den om til å kjøre i dac loop. Vet ikke hvordan det gjøres der ettersom jeg bare har gjort dette på H300.
    Alle andre digitale tilkoblinger gjøres til H390, og der velger man også inngangen man vil høre på som om man ikke skulle ha kobla til en ekstern dac. H390 styrer alt altså.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Hvis det er likt som på H300/H360 så tar man digital ut fra H390 inn på digitalinngangen på dacen man skal kjøre i loop. Deretter analog ut fra dacen og inn på analog inn på H390. Tror man må bruke XLR inngangen, men ikke helt sikker på dette.

    Deretter går man inn i innstillingene på H390 og stiller den om til å kjøre i dac loop. Vet ikke hvordan det gjøres der ettersom jeg bare har gjort dette på H300.
    Alle andre digitale tilkoblinger gjøres til H390, og der velger man også inngangen man vil høre på som om man ikke skulle ha kobla til en ekstern dac. H390 styrer alt altså.
    ... Men selve kabelen, bnc kontakt i ene enden (digital ut fra H390) og rca/coax i andre enden?
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Google anbefaler dedikert BNC /RCA kabel ser jeg nå , får vel skaffe meg en slik til dacloop.
     

    Innvandreren

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Innlegg
    72
    Antall liker
    69
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    Ok, takk, da må jeg oppdrive en adapter for BNC til RCA
    Jeg bruker H360 sammen med HD30 I Dac-loop.
    Skal du gjøre dette må du bruke en coaxial digitalkabel ( ikke RCA kabel) med BNC kobling i begge ender ( HD30 har BNC-inngang) Så skal signalet balansert tilbake til forsterkeren fra dac-en
    Den største fordelen med dette synes jeg er betjeningsmessig, jeg har alle signalkilder koblet til H360, slik at jeg kun trenger å betjene denne. HD30 har jeg alltid på og med displayet av, 101 på volum og BNC-inngangen valgt. Lydmessig er det vanskelig å si om det er noe forskjell til det bedre, en fjerner i beste fall jitter siden en kjører signalet gjennom to dac-er.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Siden du har HD 12 og jeg har samme dacen i H360, og jeg tidligere også har hatt HD25 før HD30, så vil jeg si at forskjellen mellom HD25 og HD30 er større enn forskjellen mellom HD12 og HD25. HD30 er rett og slett i en annen klasse når det gjelder luftighet, oppløsning og dimensjon i lydbildet, noe jeg sitter å hører på akkurat nå.
    Krysser fingre for at HD30 blir din, tror ikke du vil angre dersom prisen er fornuftig. 👍
    Omstendighetene ville at det skulle bli litt annerledes. Kort fortalt så er historien som følger:

    Han som skulle selge HD30 svarte ikke veldig hyppig på mail, så jeg tenkte at dette blir lagt i grus. Et par dager senere fikk jeg mail av en som ville selge meg Elac FS 407 i hvitt som jeg annonserte etter. Dermed ble budsjettet for HD30 brukt opp, men det kom etter hvert litt kroner inn i kassa igjen etter salg av mine gamle Elac FS 247.2. Og da kontakta jeg en som skulle selge en HD25, og dermed var den saken i boks.

    Vel hjemme så ble den kobla opp på Röst, men jubelen uteble. HD12 var litt friskere i tonene. Bladelius Thor 2 ble deretter kobla opp med HD25 - og voila! HD25 fikk forholdene den behøvde for å vise hva den kan. Her var det rått parti mot HD12. Sistnevnte blir avslørt som betydelig mer lukket i framstillinga enn HD25 som er helt fantsastisk på Thor 2.

    Hadde vært spennende å høre hva HD30 kan, men jeg er særdeles fornøyd med både oppgradering av høyttalere og en HD25 på toppen av det!

    HD25 - helt fantastisk syns jeg!!
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Hegel H95 blir avløseren til H90, fant denne på fransk. Støtte for DSD ser jeg. Kanskje H190 blir oppgradert til H195 snart også da.

    https://www.hifilink.fr/boutique/amplification/amplificateurs-integres/hegel-h95/

    Soon available, the Hegel H95 replaces the H90:

    Output power: 60W + 60W at 8 ohms
    Headphone amplifier included
    Analog inputs: 2 unbalanced (RCA)
    Digital inputs: 1 S / PDIF coaxial, 3 Optical, S / PDIF, 1 USB (up to PCM 24 bits / 192 Khz and DSD 64 by USB)
    Streamer input: 1 RJ45 (Airplay and DLNa) format supported in streaming: PCM 24 bits / 192 Khz
    Pre Out (RCA) x2
    Frequency response: 5Hz-100kHz (+/- 3dB)
    Signal-to-noise ratio (SNR): greater than 100dB
    Stereo crosstalk: less than -100dB
    Distortion: less than 0.01% @ 25W 8 ohms 1kHz
    Damping factor: greater than 2000 (main output stage)
    Consumption: 30W in standby switched on
    Dimensions: 10cm x 43cm x 31cm (HxWxD)
    Weight: 11kg
     
    Sist redigert:

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Ser du er her - #motoren - har du noen gode anbefalinger på ny forsterker til meg i stua? Budsjett - opp mot 20k - bør ha god integrert DAC, helst Roon Ready med Ethernet Connection direkte slik at den dukker opp som endpoint i Roon uten noen tilleggsbokser.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.920
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Ser du er her - #motoren - har du noen gode anbefalinger på ny forsterker til meg i stua? Budsjett - opp mot 20k - bør ha god integrert DAC, helst Roon Ready med Ethernet Connection direkte slik at den dukker opp som endpoint i Roon uten noen tilleggsbokser.
    hehe Trond, kunne ikke dy meg 🤣 Kan ikke hjelpe deg dessverre, dette streaming greiene er ikke mitt bord.
    Ha en fin helg :)

    mvh
     

    zelly

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2013
    Innlegg
    117
    Antall liker
    30
    Tror dere H300 og H360 kan være bra match til Sonus Faber Venere 3.0? Vurderes litt hvis jeg kan få de til en bra pris
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn