Helikoptervanvidd...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.902
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Helt vilt.
Mon tro om slikt kan gjøres i fullskala også :)

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Antall liker
2
Sinnsykt, rett og slett sinnsykt... ;D

Tenk deg slike manøvre på et real-life eksemplar med deg selv som passasjer! :eek:

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Helt rått!! Tenkte kanskje å begynne med RC-helikopter selv jeg. Man trenger jo en "hobby". (Hi-Fi er livsstil...) Spørsmålet da er jo om her på sentralen har noen erfaring?? Hva er det beste helikopteret og radio osv..... Har jo funnet ut så mye som at dette også kan ta av hva pris angår....

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.871
Sted
Østfold
Jeg tror jeg ville krasjet noen billige noen først ;D

Forøvrig må dette være det man kaller overmotorisert. Nesten utrolig at rotorbladene holder den vertikale akselrasjonen.

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Helt rått!! Tenkte kanskje å begynne med RC-helikopter selv jeg. Man trenger jo en "hobby". (Hi-Fi er livsstil...) Spørsmålet da er jo om her på sentralen har noen erfaring?? Hva er det beste helikopteret og radio osv..... Har jo funnet ut så mye som at dette også kan ta av hva pris angår....
Hei jeg har en kamerat som har rc- helikopter. Tror han gikk fort lei, men det er en annen sak. Som nybegynner bør du nok starte med et lite elektrisk. Disse koster ikke mye, er lette å sette sammen og "lette" å fly hvis det ikke blåser for mye. De har også krefter i massevis for en erfaren "pilot".
Uten å ha prøvd selv vil jeg tro det er fort gjort å bli lei hvis du ikke har noen kamerater som driver med det samme.

Et alternativ er radiostyrt bil. Hvis du bor i nærheten av en rc-klubb med egen bane har du masse gratis hjelp til å velge riktig bil. motor og oppsett på bilen. Hva som er lurt å gjøre med bilen for å få den til å gå optimalt.
Jeg har selv kjørt asfalt racing noen år i en klasse som heter 1:10. Dette er bensinbiler med helt rå ytelse. På en stor bane vil den ha en toppfart på litt over 100km/t. 0-100 på ca 2,5sek. Bilen veier ca 1,8 kg og motoren yter ca 1,5hk.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Sinnsykt, rett og slett sinnsykt... ;D

Tenk deg slike manøvre på et real-life eksemplar med deg selv som passasjer!  :eek:
Bra jeg ikke hadde en pilot som dette de sommerene jeg jobbet som "sikter" ombord i et helikopter for Linjebygg ::)
Fikk oppleve nok dramatikk de to gangene vi måtte nødlande....

Men for de som vil teste hvordan slikt føles, sørg for å få deg en tur med foreks. et F-16.
Det skal mye til før noen får meg opp i et slikt igjen.
Det var spennende og gøy de første 15sek.... ;D

Nettbrum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
0
Skal du begynne å fly heli, bør du begynne med Simulator. F.eks Reaflight 3,5.
Når du har gjort det en stund, kan du nesten begynne å fly hva du vil. Den koster 1800, men du sparer den veldig fort inn på deler som du ellers hadde knust:)
Bare et tips...

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Eller begynne med fly :)
Har holdt på endel år med fly,modellfly altså,og det er jæ*** morro.
Du/dere vil bli overrasket hva du kan gjøre med ett fly ;D

Fly er enklere å lære seg enn heli også.
Må lære seg å krype før en kan gå ::)

Det første er av en kompis...før han styrtet (vel flyet) :-[
De 2 andre er av meg med 2 av "rottene" mine ;)

/jan

O

OivindJ

Gjest
Fly er enklere å lære seg enn heli også.
Må lære seg å krype før en kan gå  ::)

/jan
Han bør kjøpe en simulator til Pc`n. Start gjerne med å sette en klokke oppå skjermen og fly i 5-10 min uten å lande(ikke frivillig i alle fall :) ). Får fort dreisen på det på den måten.

Jeg vil også ha fly igjen. helst jet :) .

Nettbrum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
0
Fine fly da. Har begynnt i feil ende jeg. Begynnte med Helikopter og bil, men får meg nok et fly til sommeren tenker jeg.

Simulator er et must. På Realflight3,5, følger det med "radio". Er faktisk veldig realistisk. Kan gjøre alt av innstillinger. Hva slags vindforhold du vil ha. Følsomhet på stikker osv.osv.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Fine fly da. Har begynnt i feil ende jeg. Begynnte med Helikopter og bil, men får meg nok et fly til sommeren tenker jeg.

Simulator er et must. På Realflight3,5, følger det med "radio". Er faktisk veldig realistisk. Kan gjøre alt av innstillinger. Hva slags vindforhold du vil ha. Følsomhet på stikker osv.osv.
Kun "ett must" hvis ingen kan lære deg å fly kanskje.
Skal vi lære opp ferskinger så bruker vi 2 radioer,slave-master,med kabel i mellom.
Pleier å være spennende ::)
Uansett så er det jæ***** gøy med heli/fly :)

/jan

Topp Bunn