Helt rått!! Tenkte kanskje å begynne med RC-helikopter selv jeg. Man trenger jo en "hobby". (Hi-Fi er livsstil...) Spørsmålet da er jo om her på sentralen har noen erfaring?? Hva er det beste helikopteret og radio osv..... Har jo funnet ut så mye som at dette også kan ta av hva pris angår....
Hei jeg har en kamerat som har rc- helikopter. Tror han gikk fort lei, men det er en annen sak. Som nybegynner bør du nok starte med et lite elektrisk. Disse koster ikke mye, er lette å sette sammen og "lette" å fly hvis det ikke blåser for mye. De har også krefter i massevis for en erfaren "pilot".
Uten å ha prøvd selv vil jeg tro det er fort gjort å bli lei hvis du ikke har noen kamerater som driver med det samme.
Et alternativ er radiostyrt bil. Hvis du bor i nærheten av en rc-klubb med egen bane har du masse gratis hjelp til å velge riktig bil. motor og oppsett på bilen. Hva som er lurt å gjøre med bilen for å få den til å gå optimalt.
Jeg har selv kjørt asfalt racing noen år i en klasse som heter 1:10. Dette er bensinbiler med helt rå ytelse. På en stor bane vil den ha en toppfart på litt over 100km/t. 0-100 på ca 2,5sek. Bilen veier ca 1,8 kg og motoren yter ca 1,5hk.