Helt utrolig

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
571
Hun her synger så utrolig bra og med en kraft i stemmen som få kan varte opp med...

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Mulig hun gjør det... men det får vi aldri vite med mindre vi var på konserten. Har faktisk CD fra den konserten, og det er en miserabel dårlig kvalitet på innspillingen på den skiva. Det låter faktisk flatt og jævlig gjennom hele greia. Mangler helt dynamikk, og enhver "s" blir ubehaglig skarpe! Ikke noe løp og kjøp akkurat, med mindre det finnes bedre innspillinger. Den jeg har heter Yanni, Tribute, tatt opp live på Taj Mahal i 1997.

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
571
Jeg ble kjent med låten på en av CD-platene som fulgte med bladet High Fidelity for mange år siden, synes ikke kvaliteten var så ille jeg og man finner vesentlig dårligere produksjoner. Om det er fra samme konsert som din plate vet jeg da ikke, men det var mer enn greit nok å spille da melodien og stemmen hennes sågar kan forsvare at opptaket ikke er det beste. Dessuten kan live opptak generelt variere fra det mest horrible til noe av det beste jeg kan lytte til, noen av mine absolutte favoritter musikalsk som lydmessig er nettopp live-opptak hvor musikken er så mye mer levende.

Går med planer om å kjøpe Tribute-platen jeg, og om det viser seg at lydkvaliteten ikke er den beste så får det så være og det skremmer ikke meg... Men synd da, dersom man blir sittende og skulle ønske at lyden var vesentlig bedre, opplevd det mang en gang og det irriterer meg en smule...

Men for all del, man kan like en melodi selv spilt fra en gammel kassettradio fra tidlig 80-tallet så jeg får nøye meg med musikken og gi fletta i lyd om platen er dårlig... :)

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
made4u skrev:
Men for all del, man kan like en melodi selv spilt fra en gammel kassettradio fra tidlig 80-tallet så jeg får nøye meg med musikken og gi fletta i lyd om platen er dårlig... :)
Dårlige innspillinger låter som regel bedre på en "kassettradio" enn det gjør på HIFI anlegg ::)

V

villov

Gjest
Yanni ble man jo godt kjent med under laserdiskens tid.

Karen Briggs var den som imponerte meg mest.

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Skal vi8 kjøran opp et hakk? ;D ;D ;D

Mvh
Geir

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
571
Spennende linker dere kom med... Spesielt den siste var ett nytt innslag da yanni begynner jeg etter hvert å bli bedre kjent med...

Skal utforske mer her og kanskje skaffe meg noen nye plater med jean luc ponty... Hvem vet? Yanni har i alle fall funnet veien inn i samlingen her og etter å ha hørt bare denne fra jean luc ponty så er det vanskelig å avgjøre, men det høres så langt spennende ut...

Så takk for innspill...

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Kan da anbefale en DVD med Al de Meola/jean luc ponty og stanley clarke som heter: live at montreux 1994 Kjøpte den bare fordi Al de Meola var der og den overrasket stort
Mvh Jan I

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Jan_I skrev:
Kan da anbefale en DVD med Al de Meola/jean luc ponty og stanley clarke som heter: live at montreux 1994 Kjøpte den bare fordi Al de Meola var der og den overrasket stort
Mvh Jan I
Har den også. Kjøpte den på grunn av alle tre egentlig. JLP har vært blant de største i platesamlingen min siden 70-tallet. Veldig variert. Enormt mange utgivelser innenfor jazz/rock. Kanskje litt prog? Har også spilt med bl.a Mahavishnu Orchestra, Frank Zappa etc etc. Men nå blir det litt OT her. Får nok finne nytt klipp ;D ;D ;D

Mange flotte albumcover her. Som dere hører selv, anbefales dette på det sterkeste av meg ihvertfall :D :D :D

Topp Bunn