Helvetes Forgård...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Hva slags moduler er dette?
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Kult! Flott og kompakt bygge.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Takk.
    Planen er å dra nytte av både fir og iir filter nå som alle elementer er kompenser for impedanse og underlig oppførsel. Det begynner i allefall å ligne på noe som jeg liker å brukte tid å hvile øret til
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Stor oppgradering fra det Raymond hadde putta oppi der? Gratulerer med gjennomføringen.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Stor oppgradering fra det Raymond hadde putta oppi der? Gratulerer med gjennomføringen.
    Raymond har nok heldigvis kun puttet kunnskap inn i hodet mitt. Alle feil og mangler står jeg for.


    Hadde aldri kommet det jeg er uten hans kunnskap og raushet må sies men forstår jo nå hvorfor han aldri har likt å spille musikk hos meg.

    om det er en stor oppgradering eller et skritt til siden eller bakover vet jeg enda ikke. Jeg har uansett en plan i hodet som jeg forfølger enda. Snakket med grevl engang i fjor og vil teste ut om det har noe for seg for meg eller ikke. Hadde tenkt å koble det til i kveld, men gadd ikke tusle opp på loftet og hente målemikrofonen for å justere ting opp på nytt. For se om motivasjonen for å måle er bedre i morgen.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Endelig et steg videre her. Etter litt programmering så har jeg fått koblet lydkortet og surface dial sammen. O lykke. Ser ikke så imponerende ur, men det er skikkelig zen stemning her nå

    image.jpg

    Kan heldigvis ha det bakenforliggende så trenger ikke se på designperlen stort.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    det Har vel strengt tatt vært slob en stund da sliten i bunn har vært der en stund. men en utvidet og delt løsning da man tross alt ikke ønsker å ha hornet stacket i taket. Og til den som lurer på om det skal se slik ut til slutt, nei det skal ikke det.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Når man er syk så forsvinner det masse. Ikke finner jeg drillen, spikerpistolen, loddebolten og listen er lang som et vondt år.
    min eminente fastlege sier jeg skal gjøre ting jeg liker, men det er jo faen ikke lett når alt verktøyet er borte. Sikkert lånt det bort uten å være klar over til hvem, så da er det vel tapt…

    heldigvis har jeg plansliperen min enda for den kommer til å gå varm en stund fremover da selv planhøvelelen min er borte. Takk gud for grit 40 papir.

    68325DB8-E3AD-466E-88EC-EB0592F69BAE.jpeg
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Siden materialer i dag koster mer en det strengt tatt burde ble det en tur med tilhengeren og vipps var den full av fine plater som har stått tørt på en låve. Så da var materialene på plass. gratis. Da det var rydding fra et dødsbo så kan man trygt si at den enes død er den andres brød. fant en del annet som er kjekt å ha, men det er nok til de prosjektene som er På gang heldigvis. Lim har jeg hentet over en periode på Finn gis bort. Jaggu meg har jeg fått meg vater samt tvinger til gi bort pris.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    En annen måte jeg har anskaffet meg materialer er å alltid spørre etter plater som har fått seg en smell. De får jeg gjerne for halv pris. Så husk å forstyrre truckføreren når vedkommende er i nærheten av materiell en ønsker seg.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.004
    Antall liker
    12.885
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg klarte å overtale en av gutta på Maxbo Alnabru til å gi meg gratis matrialer.
    Velger man sine ord med omhu, er alt mulig.
    ;)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Finn er et nyttig sted på Internett. Der er det masse rart å få kjøpt. Sikkert mulig å selge også men er ikke der enda. Det morsomste er jo auksjoner. Så for et par uker siden gjorde jeg en grei handel. Når jeg hentet og hadde betalt, samt fått stappet aygoen full, aygo er en svært liten bil så det er fort gjort å stappe den full, måtte jeg spørre selger hvorfor han ga varen bort. Noe forundret spurte han hva jeg mente med det da jeg tross alt hadde vipset han 200kr. Vel en kjenner forstår vel hvorfor jeg spurte.
    image.jpg
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Man er ikke like heldig med alt som man drar hjem, men er det gratis så tenker man at det kan fikses på et vis. Som denne sagen. Kun tre bein.! Ikke startet den heller. Ikke rart den gis bort til en idiot som ille vet bedre (meg)

    image.jpg


    med tre bein står ikke veldig stødig men det var løsbart. Når jeg hentet materialene som nevnt tidligere så fant jeg et godt nok alternativ.
    image.jpg

    Og at den ikke startet skal jeg nok finne ut av.
    image.jpg

    Skal flotte på meg en nykabelsko
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.788
    Torget vurderinger
    23
    Du er faen meg verre enn de to gjerrigknarkene i coop reklamene :LOL: :LOL:
    Bra!!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Man skal da være litt for seg og jeg trenger verkstedet. Siden alt ikke bare kan være et kupp så har jeg gått til anskaffelse av en bitte liten tass. Er jo glad i luftverktøy, og spesielt denne

    image.jpg

    Den er egnet til det meste. Man støvsuger ikke bilen lengre, man åpner dører og vips er den fri for skrot. Ps. Kan være lurt å fjerne løse gjenstander man vil ta vare på først. Den egner seg til å tørke bilen og vil tro klesvask får god tørk også. Innendørs er den ok, men ikke mer en det.

    så da jeg kom over denne lille rakkeren var jeg

    image.jpg


    Liten hendig blåser og god kraft til å blåse støv inne vel som ute. Driter i dyson. Åpne døra man vil ha støv ut i og vipps et det gjort. Løp å kjøp produkt.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.788
    Torget vurderinger
    23
    Jeg ser etter en liten løvblåser UTEN oppsamling, til å blåse løvet fra de røde vitftelønnene ut av steinbeddet, kan godt være med ledning, batteri er hassle og dyrt.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.788
    Torget vurderinger
    23
    "Man skal være om seg og for seg for å få noe på seg og i seg"

    Sa brura.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Jeg synes det er særs tilfredsstillende å få ting gratis, men kona er ikke like frelst på gratis-tingene mine. For et par år siden fikk jeg en DeWalt overfres gratis fordi eieren sa den "gnistret". Det gjorde den også, men etter bytte av børster til en hundrelapp var den som ny.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Gratis er alltid bra om det er noe man kan benytte ja. Det finnes mange der ute som selger ting billig også og man kan få noe som er vesentlig bedre en det man ellers ville kjøpt og irritert seg over at er rævva.
    Og sluket. Fant en løvblåser på loftet. Den er liten dersom man sammenligner med en veldig stor ting men virker og alt du trenger å stille med er skjøteledning. Tror du ville følt deg rimelig heftig når du drar den frem ( løvblåseren altså)

    4B78A1E4-BF17-41E3-94B5-586BDEAA1C6D.jpeg

    Sånn ville sluket følt seg med løvblåseren.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.788
    Torget vurderinger
    23
    :LOL: :LOL: There's no Job like a Blowjob....
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Gratis er alltid bra om det er noe man kan benytte ja.
    Ja, og kanskje med økt fokus på bærekraft vil man begynne å reparere ting igjen. Fyren med DeWalt'en skal ha kudos for at han ikke bare kastet den i søpla, men reparasjon var han ikke interessert i selv om jeg sa det kun innebar å løsne to skruer. Nesten hver gang jeg selger eller gir bort defekte ting er det polakker som kommer. Nå har nabohuset blitt solgt til et polsk par og de har gjort mer på huset i løpet av to måneder enn det forrige eier klarte på 10 år, da inkludert at den polske dama også har født en unge i løpet av de to månedene. Oh well, dagens sukk på vegne av oss nordmenn som knapt kan slå i en spiker lenger.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.788
    Torget vurderinger
    23
    Nordmenn har blitt late, feite, klønete og ignorante - alt dette i løpet av ca. tredve år!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn