Henry Audio DA 256 - første test

Kommentarer

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Antall liker
2.794
Sted
Endor
Er Henry Audio USB DAC 128 utgått? ser den ikke lenger ....

borge

Bransjeaktør
Ble medlem
04.01.2007
Antall liker
183
Hei,

Ja, jeg har ikke lenger USB DAC 128 til salgs. Det begynte med at selve DAC-chippen ble utsolgt på verdensmarkedet etter en fabrikkbrann. Da jeg måtte ta i bruk en ny DAC-chip, bestemte jeg meg for å like gjerne dra en hel del andre pinner ut av orgelet mens jeg først var i gang.

Børge

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Hei!

Følger det med fjernkontroll?

borge

Bransjeaktør
Ble medlem
04.01.2007
Antall liker
183
DACen har ikke fjernkontroll. Den spiller av analog lyd fra de kildene som leverer digital lyd. Hvis kilden f.eks. er en CD-spiller, er det CD-spillerens fjernkontroll som bestemmer.

For å prøve å svare litt mer utdypende:

Hvis du tenker på fjernkontroll til DACens kildevelger, er det noe den gjør automatisk. Den har heller ingen kildevelgerknapp. I stedet scanner den alle innganger og spiller av den første den finner som leverer digital lyd. Det er først hvis den kilden blir koblet fra, stoppet eller mutet i mer enn 2s at DACen begynner å scanne igjen. Dette systemet fungerer veldig bra!

For kilder med USB-tilkobling er det åpnet i software for at DACen kan sende kontrollsignaler tilbake. Det kalles USB HID og er den samme protokollen som mus og tastatur bruker. På lab hos meg fungerer det med mange player-programmer, men ikke alle. Og på denne DACen vil det dessuten ikke kunne kontrollere kilder koblet til med SPDIF og TOSLINK. Derfor har jeg droppet både fysiske knapper og fjernkontroll-mottak av signaler som videresendes som USB HID.

Mvh
Børge

Informasjon om bruker

borge
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
183
Link til alle artikler
8
borge sine annonser
Bransjenyheter
Henry Audio med ny DAC

Henry Audio med ny DAC

• 14
Henry Audio lanserer ny modell, DA 256. De første 50 enhetene er nummerert og selges med 45% rabatt. Se www.henryaudio.com/no ! Nå skjer det store ting hos Henry Audio! Har du allerede en DAC...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny Henry Audio DAC - USB DAC 128 Mk 3

Ny Henry Audio DAC - USB DAC 128 Mk 3

• 0
Endelig er den nye DACen på plass! Se mer på www.henryaudio.no og hør den hos Stereofil i Oslo!
Fortsett
Bransjenyheter
God Lyd med Henry Audio

God Lyd med Henry Audio

• 0
Gi deg selv eller noen du er glad i en skikkelig DAC til jul. Norske Henry Audio gjør digitallyd levende. Må oppleves i eget anlegg!
Fortsett
Bransjenyheter
Fidelity om Henry Audio DAC: "Et ekte røverkjøp"

Fidelity om Henry Audio DAC: "Et ekte røverkjøp"

• 2
Fidelity har testet Henry Audio USB DAC 128 mkII. Les hele testen her: Henry Audio USB dac 128 mkll: ET EKTE RØVERKJØP - Audio Fidelity, eller besøk Henry Audios nettside. Foto: Knut Vadseth
Fortsett
Bransjenyheter
Henry Audio til salgs hos Stereofil

Henry Audio til salgs hos Stereofil

• 1
Den prisbelønte DACen fra norske Henry Audio er endelig tilgjengelig i butikk. Stereofil i Oslo har den på lager i forretningen i Grensen og på sin webshop. Henry Audio DAC USB 128 mkII er en...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny webside og ny pris

Ny webside og ny pris

• 4
Henry Audio er på plass med norsk webside, www.henryaudio.no. Og for at det aldri skal være noen tvil om at dette er et knallkjøp av en DAC, har vi droppet prisen til kr. 1890,- inkl. mva. og frakt.
Fortsett
Topp Bunn