Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.027
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Antar at det er volumhjul det der i senter?
    Den gir meg litt assosiasjoner til programvalg-bryter på vaskemaskiner:cool:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Oslo
    ^^ Ja, kult utseende volumratt.

mvh

Sist redigert:

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Vis vedlegget 459544
    Er snakk om denne go’biten :)
    Blir å teste først,men falt helt for utse’ende på den pluss at den låt knall bra. Impulse og jeg var en tur innom Mala audio i dag og hørte på den med Øaudio høyttalerene. De har en lovende fremtid tror jeg,særlig for de som liker Klipsch ;)

O
    Sett værre ting ja :) Og låter den knall då er det jo vel verdt å teste ut nærmere. Øaudio har jeg ikke fått med meg. Så de skal jeg de nærmere på.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.659
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Vis vedlegget 459544
    Er snakk om denne go’biten :)
    Blir å teste først,men falt helt for utse’ende på den pluss at den låt knall bra. Impulse og jeg var en tur innom Mala audio i dag og hørte på den med Øaudio høyttalerene. De har en lovende fremtid tror jeg,særlig for de som liker Klipsch ;)

O
    Sett værre ting ja :) Og låter den knall då er det jo vel verdt å teste ut nærmere. Øaudio har jeg ikke fått med meg. Så de skal jeg de nærmere på.
    Blir kult å teste den ja,så får jeg testet hvordan den står seg imot CJ preampen.

O

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.430
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spennende å følge med på når du stadig er i bevegelse :)

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    De Sonus faber Amati'ene har vel rekord nå ? det ht paret du har hatt lengst tid i hus ? Skulle nesten tro du var fornøyd ;)

Håper alt står bra til med deg etter sykehus etc

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.659
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    De Sonus faber Amati'ene har vel rekord nå ? det ht paret du har hatt lengst tid i hus ? Skulle nesten tro du var fornøyd ;)

Håper alt står bra til med deg etter sykehus etc
    Hei du ;)
    Ja de er uten tvil de jeg har hadt lengst,er veldig happy med de.Takk alt er bra :)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.659
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Alle bildene ble sånn av en eller annen grunn :(
    Trist!

O

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.027
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^Ta av beskyttelsesplasten på linsa;)

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Egentlig ganske godt gjort å få alt like uskarpt med autofokus på. Men det kan jo være riktig det med kondomen på linsa.

Hvordan gikk det egentlig med det salget av Amatiene som du vel forsøkte på? Fikk du noen form for napp eller hoppet alle av da de så hvordan du har herpa dem??8) Eller husker jeg helt feil?

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.659
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Egentlig ganske godt gjort å få alt like uskarpt med autofokus på. Men det kan jo være riktig det med kondomen på linsa.

Hvordan gikk det egentlig med det salget av Amatiene som du vel forsøkte på? Fikk du noen form for napp eller hoppet alle av da de så hvordan du har herpa dem??8) Eller husker jeg helt feil?
    Så når jeg kom hjem at AF var skrudd av :mad:
    Jeg trakk de tilbake ganske kjappt,nå blir de her til jeg dør,eller blir døv (det som inntreffer først) ;)

O

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17

Jeg trakk de tilbake ganske kjappt,nå blir de her til jeg dør,eller blir døv (det som inntreffer først) ;)

O
    Hadde du Amati ute for lufting? Hva hadde du i planene da? Noe gøy du fant på Messen? ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.659
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Hadde du Amati ute for lufting? Hva hadde du i planene da? Noe gøy du fant på Messen? ;)
    Nei,hadde vannlekasje her i våres som kom på 90K. Heldig hvis ordnet det seg uten å selge Amtiene :).
    Mye som fristet på messa,men det koster mer enn jeg har råd til.

O

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Såpass ja. Trodde det var nå i dag du la dem ut :) Tok ikke forsikringen vannlekkasje?

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.659
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Gi bort alt du har til de fattige (DVs meg) så finner du ro i sjelen. :cool:
    Deretter kan du møysommelig bygge opp et helt nytt anlegg. Det er jo oppbyggingen som er morsom.:D

Mht. Amatiene tenker jeg at det ikke er så lett å finne noe som er så veldig mye bedre innenfor samme typen høyttalere. Skal jeg bytte ut mine (og jeg har syslet med tanken ganske lenge), må det bli for å få noe som er annerledes - ikke for å få enda mer av samme ulla. Noen dipoler eller elektriske nettinger eller magnetiske nettinger eller noe sånt, kunne jo vært en morsom avveksling fra disse staute tradisjonelle kolossene. Kanskje transmisjonslinje også. Men altså - det må være noe helt annerledes. Å oppgradere til Lilium eller noe sånt, tror jeg ikke vil gi meg noe som helst utenom mindre lommebok og dotter i øra. :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.341
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig med grammofon over her.
    Når man har passert et visst kvalitetsnivå vedr høyttalere/anlegg, er det sjelden snakk om dårlig eller bedre, men mer om forskjeller og ulikheter.
    Så får man finne ut hva slags lyd man personlig liker og søker, og hva som passer budsjett og rom.
    Ingen anlegg jeg har hørt er best på absolutt alle aspekter vedrørende lyd. Finnes ingen fasit her.

Det går en tråd her på HFS som skal peke ut beste høyttaler mellom femti og hundre tusen kroner.
    En helt umulig oppgave, og det ser ut til at tråden er nok en ørkenvandring her på forumet.

Amati bør være til å leve med;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.659
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Gi bort alt du har til de fattige (DVs meg) så finner du ro i sjelen. :cool:
    Deretter kan du møysommelig bygge opp et helt nytt anlegg. Det er jo oppbyggingen som er morsom.:D

Mht. Amatiene tenker jeg at det ikke er så lett å finne noe som er så veldig mye bedre innenfor samme typen høyttalere. Skal jeg bytte ut mine (og jeg har syslet med tanken ganske lenge), må det bli for å få noe som er annerledes - ikke for å få enda mer av samme ulla. Noen dipoler eller elektriske nettinger eller magnetiske nettinger eller noe sånt, kunne jo vært en morsom avveksling fra disse staute tradisjonelle kolossene. Kanskje transmisjonslinje også. Men altså - det må være noe helt annerledes. Å oppgradere til Lilium eller noe sånt, tror jeg ikke vil gi meg noe som helst utenom mindre lommebok og dotter i øra. :)
    Du har nok helt rett i det gramofon :).
    Amatiene blir her det er det ingen tvil om,bytte lysten kommer jo i ny og ne men jeg rir det av meg :).
    Horn og Elektrostater hadde vært kult og testet men jeg kan ikke få meg til å selge Amatiene. Einstein er noe jeg skal prøve og få lyttet til her med tid å stunder.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.659
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Helt enig med grammofon over her.
    Når man har passert et visst kvalitetsnivå vedr høyttalere/anlegg, er det sjelden snakk om dårlig eller bedre, men mer om forskjeller og ulikheter.
    Så får man finne ut hva slags lyd man personlig liker og søker, og hva som passer budsjett og rom.
    Ingen anlegg jeg har hørt er best på absolutt alle aspekter vedrørende lyd. Finnes ingen fasit her.

Det går en tråd her på HFS som skal peke ut beste høyttaler mellom femti og hundre tusen kroner.
    En helt umulig oppgave, og det ser ut til at tråden er nok en ørkenvandring her på forumet.

Amati bør være til å leve med;)
    De er det blues uten tvil :)
    Har lest den tråden med stort glis :):)

O

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jasså.... Herr.Johnsen må kanskje ta hatten sin og gå??? ?????? Blir jo spennende å høre hva du syns etter litt spilletid ??????

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Er de nye og ubrukt. Eller er rør innspilt? Slett ikke noe galt med utseende :)

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.151
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Samme som mala hadde på messa?? Lekkert

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.659
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    De er spilt en del timer på,merker nå at bassen kommer seg mere og mere. Nydelig diskant/mellomtone,selv om mellomtonen ikke strekker seg helt opp til CJ settet. Diskanten er utrolig silkemyk og detaljert. I og med at mellomtonen i Amatiene er så bra så gjør det ikke alverden at LM ikke har like god mellomtone som CJ,jeg savner ikke noe i lydbilde her nå. Leker litt med tanken om og sette inn en sub eller 2 her uansett.

O

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    De er spilt en del timer på,merker nå at bassen kommer seg mere og mere. Nydelig diskant/mellomtone,selv om mellomtonen ikke strekker seg helt opp til CJ settet. Diskanten er utrolig silkemyk og detaljert. I og med at mellomtonen i Amatiene er så bra så gjør det ikke alverden at LM ikke har like god mellomtone som CJ,jeg savner ikke noe i lydbilde her nå. Leker litt med tanken om og sette inn en sub eller 2 her uansett.

O
    Høres bra ut :) Så noe er bedre på bekostning av «tap» på noe annet? Men virker som du liker det du hører ;) Du må jo elske bass tror jeg. Hvis du føler behov for subber med Amati på 20kvm ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.682
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lekre og uhyre spennende,O!

Tips: prøv 16 ohm ht-utgang hvis Amatiene er 8 ohm. Kan få enda mer dynamikk, hvis det er det du ønsker.

NB! Husk å slå av først.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn