Sett værre ting ja Og låter den knall då er det jo vel verdt å teste ut nærmere. Øaudio har jeg ikke fått med meg. Så de skal jeg de nærmere på.Vis vedlegget 459544
Er snakk om denne go’biten
Blir å teste først,men falt helt for utse’ende på den pluss at den låt knall bra. Impulse og jeg var en tur innom Mala audio i dag og hørte på den med Øaudio høyttalerene. De har en lovende fremtid tror jeg,særlig for de som liker Klipsch
O
Blir kult å teste den ja,så får jeg testet hvordan den står seg imot CJ preampen.Sett værre ting ja Og låter den knall då er det jo vel verdt å teste ut nærmere. Øaudio har jeg ikke fått med meg. Så de skal jeg de nærmere på.Vis vedlegget 459544
Er snakk om denne go’biten
Blir å teste først,men falt helt for utse’ende på den pluss at den låt knall bra. Impulse og jeg var en tur innom Mala audio i dag og hørte på den med Øaudio høyttalerene. De har en lovende fremtid tror jeg,særlig for de som liker Klipsch
O
Blir så stiv i ryggen når jeg sitter roligSpennende å følge med på når du stadig er i bevegelse
Hei duDe Sonus faber Amati'ene har vel rekord nå ? det ht paret du har hatt lengst tid i hus ? Skulle nesten tro du var fornøyd
Håper alt står bra til med deg etter sykehus etc
Ah, kamera fra BJC?Alle bildene ble sånn av en eller annen grunn
Trist!
O
Så når jeg kom hjem at AF var skrudd avEgentlig ganske godt gjort å få alt like uskarpt med autofokus på. Men det kan jo være riktig det med kondomen på linsa.
Hvordan gikk det egentlig med det salget av Amatiene som du vel forsøkte på? Fikk du noen form for napp eller hoppet alle av da de så hvordan du har herpa dem??8) Eller husker jeg helt feil?
Hadde du Amati ute for lufting? Hva hadde du i planene da? Noe gøy du fant på Messen?Så når jeg kom hjem at AF var skrudd avEgentlig ganske godt gjort å få alt like uskarpt med autofokus på. Men det kan jo være riktig det med kondomen på linsa.
Hvordan gikk det egentlig med det salget av Amatiene som du vel forsøkte på? Fikk du noen form for napp eller hoppet alle av da de så hvordan du har herpa dem??8) Eller husker jeg helt feil?
Jeg trakk de tilbake ganske kjappt,nå blir de her til jeg dør,eller blir døv (det som inntreffer først)
O
Nei,hadde vannlekasje her i våres som kom på 90K. Heldig hvis ordnet det seg uten å selge Amtiene .Hadde du Amati ute for lufting? Hva hadde du i planene da? Noe gøy du fant på Messen?Så når jeg kom hjem at AF var skrudd avEgentlig ganske godt gjort å få alt like uskarpt med autofokus på. Men det kan jo være riktig det med kondomen på linsa.
Jeg trakk de tilbake ganske kjappt,nå blir de her til jeg dør,eller blir døv (det som inntreffer først)
O
De tok 20% av den pga gamle rør,men det ordnet segSåpass ja. Trodde det var nå i dag du la dem ut Tok ikke forsikringen vannlekkasje?
80% av 90k er jo mye pent Hifiutsyr til tross Så den lekkasjen ville du nok helst vært uten antar jeg Bra det gikk seg til til tross av uhellet.De tok 20% av den pga gamle rør,men det ordnet segSåpass ja. Trodde det var nå i dag du la dem ut Tok ikke forsikringen vannlekkasje?
O
Jeg klager ikke,har nok i massevis. Men mye vill ha mer .80% av 90k er jo mye pent Hifiutsyr til tross Så den lekkasjen ville du nok helst vært uten antar jeg Bra det gikk seg til til tross av uhellet.De tok 20% av den pga gamle rør,men det ordnet segSåpass ja. Trodde det var nå i dag du la dem ut Tok ikke forsikringen vannlekkasje?
O
Du har nok helt rett i det gramofon .Gi bort alt du har til de fattige (DVs meg) så finner du ro i sjelen.
Deretter kan du møysommelig bygge opp et helt nytt anlegg. Det er jo oppbyggingen som er morsom.
Mht. Amatiene tenker jeg at det ikke er så lett å finne noe som er så veldig mye bedre innenfor samme typen høyttalere. Skal jeg bytte ut mine (og jeg har syslet med tanken ganske lenge), må det bli for å få noe som er annerledes - ikke for å få enda mer av samme ulla. Noen dipoler eller elektriske nettinger eller magnetiske nettinger eller noe sånt, kunne jo vært en morsom avveksling fra disse staute tradisjonelle kolossene. Kanskje transmisjonslinje også. Men altså - det må være noe helt annerledes. Å oppgradere til Lilium eller noe sånt, tror jeg ikke vil gi meg noe som helst utenom mindre lommebok og dotter i øra.
De er det blues uten tvilHelt enig med grammofon over her.
Når man har passert et visst kvalitetsnivå vedr høyttalere/anlegg, er det sjelden snakk om dårlig eller bedre, men mer om forskjeller og ulikheter.
Så får man finne ut hva slags lyd man personlig liker og søker, og hva som passer budsjett og rom.
Ingen anlegg jeg har hørt er best på absolutt alle aspekter vedrørende lyd. Finnes ingen fasit her.
Det går en tråd her på HFS som skal peke ut beste høyttaler mellom femti og hundre tusen kroner.
En helt umulig oppgave, og det ser ut til at tråden er nok en ørkenvandring her på forumet.
Amati bør være til å leve med
Vi får se hva som skjer lyser pent opp!Jasså.... Herr.Johnsen må kanskje ta hatten sin og gå??? ������ Blir jo spennende å høre hva du syns etter litt spilletid ������
De er spilt en del timer på,merker nå at bassen kommer seg mere og mere. Nydelig diskant/mellomtone,selv om mellomtonen ikke strekker seg helt opp til CJ settet. Diskanten er utrolig silkemyk og detaljert. I og med at mellomtonen i Amatiene er så bra så gjør det ikke alverden at LM ikke har like god mellomtone som CJ,jeg savner ikke noe i lydbilde her nå. Leker litt med tanken om og sette inn en sub eller 2 her uansett.Er de nye og ubrukt. Eller er rør innspilt? Slett ikke noe galt med utseende
Høres bra ut Så noe er bedre på bekostning av «tap» på noe annet? Men virker som du liker det du hører Du må jo elske bass tror jeg. Hvis du føler behov for subber med Amati på 20kvmDe er spilt en del timer på,merker nå at bassen kommer seg mere og mere. Nydelig diskant/mellomtone,selv om mellomtonen ikke strekker seg helt opp til CJ settet. Diskanten er utrolig silkemyk og detaljert. I og med at mellomtonen i Amatiene er så bra så gjør det ikke alverden at LM ikke har like god mellomtone som CJ,jeg savner ikke noe i lydbilde her nå. Leker litt med tanken om og sette inn en sub eller 2 her uansett.Er de nye og ubrukt. Eller er rør innspilt? Slett ikke noe galt med utseende
O