HFS 4 - "problemer" -> forklaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    La nettopp ut 2 annonser. Da jeg skulle legge ut nr.2 lå teksten fra 1 annonse i rubrikkene. Ikke noe stor deal, men hadde vært litt mer strømlinjeformet om rubrikkene var blanke for hver gang man gikk i og laget ny annonse.
    Du har nok vært litt kjapp på avtrekkeren, og HFS4 husker hva du skrev i tilfelle du faller ut av siden.

    Sjekk dette bildet, og det viser hva du kan trykke på for å fjerne "det som er lagret":

    slett-utkast.jpg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hvorfor får jeg ikke opp annonser i Torget når jeg velger kategori.....må det lagres søk?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    hvorfor får jeg ikke opp annonser i Torget når jeg velger kategori.....må det lagres søk?
    Kan du forklare hva du mener med å velge kategori? Tenker du når du trykker på en gitt kategori i menyen?

    Det har vært enkelte brukere som må "Slette midlertidige internettfiler" i sin browser for å få menyen til å fungere, og det kan være greit å få bort evnt. filer som evnt. måtte henge igjen fra HFS3.
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    synes hfs4 har blitt knallbra.
    godt jobbet, høvding!
    jeg har lansert et par nye nettsider selv de siste årene og vet hvor mye jobb som ligger bak en slik oppgradering.
    det med mobiltilpasning istendenfor vanlig visning på mobilskjerm, som jeg har gnaga om mange ganger som var jeg en middels kabeldebattant, er noe jeg sikkert vender meg til etter hvert.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Kan du forklare hva du mener med å velge kategori? Tenker du når du trykker på en gitt kategori i menyen?

    Det har vært enkelte brukere som må "Slette midlertidige internettfiler" i sin browser for å få menyen til å fungere, og det kan være greit å få bort evnt. filer som evnt. måtte henge igjen fra HFS3.
    hvordan gjør jeg om jeg feks bare vil se annonser under analog ?
    trodde jeg kunne trykke på "torget" til høyre for Hjem og forum og så velge den kategorien jeg vil se (som er ute til venstre)
    men det virker som en ren søkefunksjon...
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du klikker på "Analog avspilling" så vil du se at boksen hukes av, og du vil kun se annonser fra denne kategorien. Du kan også kombinere ved å trykke på andre bokser for å snevre inn på hva du ønsker å se. Du kan f.eks. trykke på "Analog avspilling" + "Butikker", og du vil kun se "analoge annonser" fra butikker. Hvis du først trykker på analog --> deretter prøver å søke på et ord, så vil den kun vise resultater innen Analoge avspillere-kategorien.

    torget-analog.jpg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    artig funksjon, men skjer ikke noe når jeg gjør det her
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    artig funksjon, men skjer ikke noe når jeg gjør det her
    Har du forsøkt å slette midlertidige internettfiler på maskinen din?

    Evnt. hva slags browser bruker du? Og hvilket operativsystem bruker du?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    gikk på remote desktop til pc´n i meglerhallen i Bjørvika og der virker det...??
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    64bit W7 enterprise på en HP Laptop hvor jeg jobber parallelt i VPN og RD på pc´n i meglerhallen i Bjørvika
    Internet explorer
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    gikk på remote desktop til pc´n i meglerhallen i Bjørvika og der virker det...??
    Da har jeg ikke noe godt svar, og det må skyldes nok lokalt på maskinen du bruker ellers.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg fjernet bare historikken...tilgangen er sperret....blås i det....
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    btw ser på forsiden at alle annonsene har plass til øre etter komma i prisen....
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Hehe
    btw ser på forsiden at alle annonsene har plass til øre etter komma i prisen....
    Jeg skal rette på dette, og det er jo null hensikt å vise ,00 øre.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ihvertfall med det utstyret jeg driver med....;)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Torget: savner litt den gamle «Nye annonser siste 24 timer». Men enda bedre hadde det vært med en «Nye annonser siden forrige besøk».
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Torget: savner litt den gamle «Nye annonser siste 24 timer». Men enda bedre hadde det vært med en «Nye annonser siden forrige besøk».
    Slik det er nå har du flere alternativer:

    1. Bruke sorteringsvalget for "Annonser fra siste 24 timer" eller "Annonser fra siste 48 timer".

    siste-24-timer.jpg


    2. Du kan gå til Nytt innhold i toppmenyen -> Nye annonser på Torget. Når du har lest gjennom listen så trykk på "Merk Torget som lest" (i den svarte menyraden), og neste gang du besøker denne siden vil den kun inneholde nye annonser.

    siste-annonser.jpg


    I tillegg kan en jo lagre søk, og en kan velge hva som helst i menyen, og deretter lagre søket (og en vil også motta email varslinger hvis en annonse blir lagt ut som passer innunder ditt søk).
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    DET burde jeg klart å finne ut! Takk, Høvding.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Ny side - ikke så lett å skjønne alt med en gang.

    Vi har de fleste funksjoner på plass, men er ikke helt i mål ennå med layout og informasjon, men det kommer gradvis, og jeg tar punkt etter punkt på listen min.
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Så komplisert. Savner og pc visning på mobil, men fant innstilling på helvetes Mobilen som muliggjør det. Ref Rama. Det er uansett latterlig det er borte. Hifi sentralen for barn er nå standard, og det til tross vi er løvet som venter på frosten. Hvorfor lokke barna?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Så komplisert. Savner og pc visning på mobil, men fant innstilling på helvetes Mobilen som muliggjør det. Ref Rama. Det er uansett latterlig det er borte. Hifi sentralen for barn er nå standard, og det til tross vi er løvet som venter på frosten. Hvorfor lokke barna?
    Det er mange som var vant til å se "fullversjonen" på PC, men det er ikke det som er normalt lenger, og dagens nettsider er responsive, og uansett hvilken plattform vi hadde valgt å bruke så ville det blitt slik det er nå. Når en venner seg til mobilversjonen, så vil en nok etterhvert se at alle funksjoner er tilgjengelig, men forstår at det krever litt tilvenning. Hvis en finner en nettside hvor en kan se det som tidligere ble kalt "fullversjon", så betyr det bare at det er en gammel nettside.
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Vi er ikke mange. Vi er gamle. Og dette liker vi ikke.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Vi er ikke mange. Vi er gamle. Og dette liker vi ikke.
    En skulle jo nesten tro en ønsket å slippe å zoome inn og ut, men liker en ikke noe, så kan ikke jeg fortelle deg hva du skal like.
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Zoome er det en gjør. Bifokale eller ei. Vi liker ikke en smurfeversjon. Vi liker full pupp.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ihvertfall en god nyhet. Det var enkelte som klaget på at siden "hakker" litt, og det gjorde den enkelte ganger for meg også.

    Jeg har brukt store deler av dagen på å finne ut hva som kunne forårsake dette, og jeg fant til slutt problemet, og nå vil Gallerivisning av tråder (spesielt Side 1) og Torget være mye "smoothere" når en scroller opp og ned på siden.

    De som hadde problemet vil merke en forskjell, mens andre ikke vil merke så mye.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Eehh, muligens et innmari dumt spørsmål, men kommer det betydelig færre innlegg etter overgangen til HFS4?? Om så skulle være tilfellet, hva i alle dager kommer det av?

    Om om noen lurer på hvorfor jeg spør, så er det fordi jeg opplever at aktiviteten har stupt. Korriger meg mer enn gjerne om jeg er på viddene, men det ser da vitterlig sånn ut, eller?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Eehh, muligens et innmari dumt spørsmål, men kommer det betydelig færre innlegg etter overgangen til HFS4?? Om så skulle være tilfellet, hva i alle dager kommer det av?

    Om om noen lurer på hvorfor jeg spør, så er det fordi jeg opplever at aktiviteten har stupt. Korriger meg mer enn gjerne om jeg er på viddene, men det ser da vitterlig sånn ut, eller?
    Tallene ser ut til å være akkurat som det pleier. Det er ca 450-700 nye innlegg hver dag, og slik har det vært i flere år.

    Det er en blokk som viser "Påloggede medlemmer", og denne viser nok færre enn før ettersom den viser de som er logget på "her og nå", mens på HFS3 viste tallene for "pålogget" hvor mange som hadde vært innom siste 2 timer.

    En kan følge all aktivitet som skjer på denne siden: https://www.hifisentralen.no/forumet/whats-new/latest-activity

    Antall besøkende i perioden 15 til 22 mai i 2020 økte med 22% i forhold til 15-22 mai 2019, men dette skyldes nok lansering av HFS4.
     
    Sist redigert:

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Eehh, muligens et innmari dumt spørsmål, men kommer det betydelig færre innlegg etter overgangen til HFS4?? Om så skulle være tilfellet, hva i alle dager kommer det av?

    Om om noen lurer på hvorfor jeg spør, så er det fordi jeg opplever at aktiviteten har stupt. Korriger meg mer enn gjerne om jeg er på viddene, men det ser da vitterlig sånn ut, eller?
    Kanskje fordi det er flere som har snarvei i nettleser som leder til denne siden?
    hfs4.png


    Hehe... Jeg har sett på Seniorsurferna, og ler meg ihjel i gjenkjennelse...
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ev. Les innlegg 171 i denne tråden, Store Ugh forklarer det grundig;)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Hvordan legger man inn embeded "link" fra Spotify?
    Spotify, trykker man på embeded der, og hvor legger man den inn på hfs ?

    Eller ??
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn