HFS 4 - "problemer" -> forklaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Gå til Spotity - du kan enten gå i en spilleliste eller på en artist - se bilde nedenfor:

    spotify-insert.jpg


    Når du har trykket på "Copy Album link" - Gå til HFS - bare lim linken rett inn i editoren som dette:

    spotify-insert2.jpg


    Det bør stå "https://open.spotify.... i linken, hvis ikke vil det ikke fungere.

    Du må også sørge for at du trykker på "Copy Album link" eller "Copy Artist link", og hvis det står "Copy Playlist link" så vil det kun bli en vanlig link.
     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Resultatet bør bli som dette hvis du koiperer inn "Copy Album link" eller "Copy Artist link":

     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du kopierer inn Playlist link så vil det se slik ut:

     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.188
    Antall liker
    3.061
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Hmmm.

    La inn bilde i JAzz tråden av Sinatra At The Sands.

    Ser nå at det ligger en spilleliste i samme innlegget.

    Uansett kjekt det, men jeg har ikke lagt inn den.
    Muligens andre ?
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.188
    Antall liker
    3.061
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Ser for øvrig nå at innlegget sist ble editert av en moderator, så da antar jeg at det var en test mtp dette med spillelister :)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Ser for øvrig nå at innlegget sist ble editert av en moderator, så da antar jeg at det var en test mtp dette med spillelister :)
    Det var jeg som gjorde det for å teste - kan godt fjerne det hvis du ikke vil ha det i innlegget.

    Jeg gjorde det kun for å illustrere at muligheten foreligger.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har endret Forumoversikten, men jeg har lagt alle kategorier i "Alle nyeste" inkludert Off Topic og "Hjelp og kommentarer til forumet". De som vil snevre inn kan bruke de andre overskriftene.

    Når en trykker på en link fra en fane --> kommer til innlegget --> går tilbake --> så vil "Alle nyeste" være den aktive fanen.

    Hvis en ønsker å nullstille alt --> Trykk på "Merk som forum som lest (i den svarte menyraden), og en vil fjerne den blå bakgrunnen fra alle linker, og det blir enklere å se hva som er "nytt". Dette vil naturligvis fjerne alle "uleste innlegg" overalt på forumet, men nevner det som en mulighet for de som primært bruker Forumoversikten .
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Kanskje det bare er jeg som er litt treig, men lurte på om man kan laste opp bilde fra pc i en internmelding. Som f.eks. screendump av sendelapp i posten ved handel på torget.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje det bare er jeg som er litt treig, men lurte på om man kan laste opp bilde fra pc i en internmelding. Som f.eks. screendump av sendelapp i posten ved handel på torget.
    Akkurat slik det er nå så er det kun Støttemedlemmer som kan laste opp bilder i Samtaler (Private meldinger).
     
    • Love
    Reaksjoner: 2xJ

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Sånn må det værra, skal være forskjell på folk !!! :cool:
    Jaja. Derfor donerer jeg 500,- til Rudis prosjekt på Filipinene og lar denne opplastingssaken og disse kommentarene seile sin egen sjø. Ikke at hfs ikke er bra og fortjener en supportslant. Men det er noe med skadefryden man sporer i den gule snøen. Du kan ta deg faen på at om jeg betaler støttemedlemsskap på hfs, så blir det uten stjerne og bragging-rights.
     

    Vedlegg

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    @Høvdingen Nå la jeg nettopp ut et par annonser på Torget, og skulle oppgi e-postadresse i annonsa. I det feltet der man skal skrive inn e-postadresse stopper det etter 10 tegn. Da får man ikke lov å skrive mer. Er det mulig å gjøre noe med? :)

    skjermbilde_torget_epost.PNG
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    @Høvdingen Nå la jeg nettopp ut et par annonser på Torget, og skulle oppgi e-postadresse i annonsa. I det feltet der man skal skrive inn e-postadresse stopper det etter 10 tegn. Da får man ikke lov å skrive mer. Er det mulig å gjøre noe med? :)

    Vis vedlegget 639222
    Jeg har fikset det - refresh, og nå vil det fungere
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fint å få tilbake forumkategoriene, spesielt "Teknikk", som jeg har brukt mye!
    Jeg tar punkt for punkt, og har fått gjort mye i dag, men det vil skje litt hver dag fremover. Akkurat nå prøver jeg å finne ut hvorfor Torget sliter litt med å finne riktig posisjon når en trykker på "Gå tilbake" i browseren, og her er det en konflikt på gang, men finner nok ut av problemet :)
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Det er med stor glede jeg kan meddele at jeg ikke har noe å klage på!
    Alt fungerer tilsynelatende uten hickups her. (selv om jeg egentlig likte den gamle pm-løsningen bedre.)
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Hvordan finner jeg (begynner jeg å lese) første uleste innlegg i en tråd?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan finner jeg (begynner jeg å lese) første uleste innlegg i en tråd?
    Hvis overskriften er uthevet (bold) så betyr det at nye innlegg er skrevet, og selve overskriften vil da sende deg til siste uleste innlegg.

    Trykker du på datoen til til høyre vil du komme til siste innlegg i tråden.

    Forumoversikten og andre bokser som ligger utenfor selve forumet vil alltid bringe deg til "Siste uleste innlegg".

    (Du kan se dette ved å føre musa over den aktuelle link, og du vil se linken komme opp nederst på skjermen, og hvis det står ../latest på slutten av linken vil den føre deg til siste innlegg i tråden, og hvis det står ../unread så vil den føre deg til siste uleste innlegg.)

    last-unread.jpg



    En fin måte å se hvor linken vil havne er å se på linken når en fører musa over noe:

    unread.jpg


    I bilde ovenfor så ser en at det står "UNREAD" etter linken, og det betyr at du vil bli brakt til siste Uleste innlegg. Hvis det står "LATEST", så vil du bli brakt til siste innlegg som er skrevet i tråden. På denne måten kan en fort lære seg hvilke linker som vil føre hvor.
     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Det kan nok være smart for enkelte å trykke på "Merk forumet som lest" etter overgangen til HFS4 da jeg er usikker på om databasen er riktig oppdatert med tanke på hvor du var på HFS3, og for enkelte så kan det tenkes at du vil bli brakt til innlegg nummer 1 når du trykker på den overskriften selv om du på HFS3 hadde leste enkelte innlegg i tråden tidligere. For meg så fungerte det fint når vi gikk over til HFS4, men det betyr ikke at det nødvendigvis fungerer for alle.

    Ved å trykke på "Merk som forumet som lest" så vil iallefall forrige innlegg være referansen for videre bruk, men en vil jo da merke en rekke innlegg som lest som muligens ikke er lest.

    mark-as-read.jpg
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også lagt til Filter i Tråder jeg følger (abonnerer på) slik at åpningsiden vil vise nye uleste innlegg. En kan enkelte trykke på "X" for å se alle innlegg en følger/abonnerer på.

    Watched-threads.jpg
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    skjuling av tråder. Når vårt faste forumtroll poster så forsvinner tråden fra listen. Hvorfor? fordi han er ignorert. Helt konge hvordan innlegg fra ignorerte folk skjules i vanlig tråd, men ikke skjul tråden også når den ignorerte er sistemann som har postet.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    skjuling av tråder. Når vårt faste forumtroll poster så forsvinner tråden fra listen. Hvorfor? fordi han er ignorert. Helt konge hvordan innlegg fra ignorerte folk skjules i vanlig tråd, men ikke skjul tråden også når den ignorerte er sistemann som har postet.
    Ignoreringsfunksjonen skjuler ikke en tråd fordi sistemann som har postet er på din ignoreringsliste, men den aktuelle tråd vil nok ikke komme opp på lister med uleste innlegg hvis tråden får et nytt innlegg fra en ignorert bruker.

    En tråd som er startet av en ignorert bruker vil bli skjult, og det er en forskjell fra HFS3.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Man kan se alle tråder, selv om det ikke er noen nye innlegg. Unntatt når det nyeste innlegget er gjort av en ignorert bruker. Da er tråden borte og man må lete på alternative steder, altså nede i mappestrukturen, notification etc.

    Kan være en tanke å la tråden være i listen selv om siste innlegg er av ignorert bruker.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Man kan se alle tråder, selv om det ikke er noen nye innlegg. Unntatt når det nyeste innlegget er gjort av en ignorert bruker. Da er tråden borte og man må lete på alternative steder, altså nede i mappestrukturen, notification etc.

    Kan være en tanke å la tråden være i listen selv om siste innlegg er av ignorert bruker.
    1. Forumoversikten viser "nyeste innlegg", og hvordan skal jeg vise "nyeste innlegg" når du har ignorert brukeren som har kommet med det "nye" innlegget?
    2. Hvis du går til Tråder jeg følger --> samme problem, og du må fjerne krysset for å se alle tråder du abonnerer på.
    3. Boksen på forsiden - samme problemstilling.

    Poenget er at hvis en tråd har 1 nytt innlegg fra en ignorert bruker, mens innlegget som ble skrevet før dette innlegget er 4 dager gammelt - JA, da må du lete i forumoversikten eller fjerne filtreringen av Uleste innlegg i "Tråder jeg følger", for teknisk sett har jo ingen nye innlegg blitt skrevet. Du ønsker jo ikke å følge en ignorert bruker, så nye innlegg fra denne brukeren teller som 0 nye innlegg for deg.

    Ikke lett å programmere om på dette :)

    Det beste en kan håpe på er at det er andre som skriver nye innlegg tett på den ignorerte brukeren sitt innlegg, og dermed dukker tråden opp igjen i de ovenenvnte listene.

    Løsning: Ikke ignorer brukere, og bla heller forbi innlegg som ikke er av interesse.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Har akkurat solgt min Sony MDS-JA20ES til et hyggelig medlem og ønsker å gi tilbakemelding om greit oppgjør og en hyggelig handel hvordan gjøres dette nå? (Og kjøper lurte i grunn på det samme, hvordan skal han gi en god tilbakemelding?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Har akkurat solgt min Sony MDS-JA20ES til et hyggelig medlem og ønsker å gi tilbakemelding om greit oppgjør og en hyggelig handel hvordan gjøres dette nå? (Og kjøper lurte i grunn på det samme, hvordan skal han gi en god tilbakemelding?
    På HFS4 er det forløbig kun kjøper som kan avgi karakter til Selger, og så fort en annnonse er merket som Solgt til et medlem, så vil dette medlemmet motta en melding hvor han får en link til side hvor vedkommende kan avgi en karakter.

    I ditt tilfelle @Terje-A, så kan jeg bekrefte at kjøper har mottatt et Varsel, og hvorvidt han vil avgi en karakter eller ikke blir opptil kjøper.

    Det er noe usikkert om jeg vil implementere karaktergivning fra Selger --> Kjøper, men alle de gamle karakterene som kjøper er tatt vare på, og jeg kommer tilbake til dette litt senere.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg fikk da gitt karakter som selger til kjøper i går. Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men mener det var den nedtrekksmenyen på høyre side i annonsen, etter at jeg hadde markert annonsen som solgt. Måtte aktivt se etter den selv, ble ikke spurt om å gi vurdering. Ser at vurderingen min ligger under kjøpers profil.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk da gitt karakter som selger til kjøper i går. Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men mener det var den nedtrekksmenyen på høyre side i annonsen, etter at jeg hadde markert annonsen som solgt. Måtte aktivt se etter den selv, ble ikke spurt om å gi vurdering. Ser at vurderingen min ligger under kjøpers profil.
    Jeg har lagt opp til at Selger også kan avgi karakter til Kjøper, men jeg trodde ikke jeg hadde lagt ut versjonen hvor dette var mulig, men det ser det ut som jeg har gjort. Denne versjonen er ikke helt ferdig, og Selger mottar ikke noe varsel om karaktergivning, og jeg var strengt tatt litt usikker på om jeg ville videreføre dette, og her er årsakene til det som gjør meg i tvil:

    1. I dagens verden betaler 95% på forskudd, og hvis ikke kjøper betaler eller oppfører seg så blir det gjerne ingen handel = ingen karaktergivning.
    2. Hvor ofte sjekker en selger karakterene til en kjøper før handel? Noen gjør det kanskje, men svært få.
    3. Karakter som Kjøper kan gi et falskt inntrykk, og sier veldig lite om vedkommende som Selger, og det er gjerne det som betyr noe. Ikke noe vanskelig å kjøpe noe, men å selge noe krever et ansvar og at ting blir gjort ordentlig.
    4. Ved karaktergivning begge veier så bør det være en karantetid før karakter blir synlig, hvis ikke så vil den som har mottatt en negativ karakter gi det samme andre veien for å "hevne" seg, og Finn m. flere er eksempler på dette.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har lagt opp til at Selger også kan avgi karakter til Kjøper, men jeg trodde ikke jeg hadde lagt ut versjonen hvor dette var mulig, men det ser det ut som jeg har gjort. Denne versjonen er ikke helt ferdig, og Selger mottar ikke noe varsel om karaktergivning, og jeg var strengt tatt litt usikker på om jeg ville videreføre dette, og her er årsakene til det som gjør meg i tvil:

    1. I dagens verden betaler 95% på forskudd, og hvis ikke kjøper betaler eller oppfører seg så blir det gjerne ingen handel = ingen karaktergivning.
    2. Hvor ofte sjekker en selger karakterene til en kjøper før handel? Noen gjør det kanskje, men svært få.
    3. Karakter som Kjøper kan gi et falskt inntrykk, og sier veldig lite om vedkommende som Selger, og det er gjerne det som betyr noe. Ikke noe vanskelig å kjøpe noe, men å selge noe krever et ansvar og at ting blir gjort ordentlig.
    4. Ved karaktergivning begge veier så bør det være en karantetid før karakter blir synlig, hvis ikke så vil den som har mottatt en negativ karakter gi det samme andre veien for å "hevne" seg, og Finn m. flere er eksempler på dette.
    Jeg synes karakterer begge veier er det mest riktige, og stemmer for det. Et sett med vurderinger kan uansett gi et inntrykk av vedkommende. Særlig om vi får et system med gjennomsnittskarakter, á la Finn.no. Synes dog punkt 4 er fornuftig.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    det kan synes som om at det eksisterer et problem i forbindelse med:

    1) se en tråd når siste innlegg i tråden er av en eksistens som er satt på ens ignoreringsliste;
    får ikke tråden frem hverken i nyeste innlegg på off topic, eller når jeg går igjennom siden med oversikt over alle off topic innlegg.
    2) søker etter trådens tittel (søk kun i overskrifter)

    den ignorerte er i disse tilfellene både starter av tråden og siste bidragsyter.

    tråden det gjelder er Nei til sosialismen!

    dette må vel bero på en feil i oppsettet?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    det kan synes som om at det eksisterer et problem i forbindelse med:

    1) se en tråd når siste innlegg i tråden er av en eksistens som er satt på ens ignoreringsliste;
    får ikke tråden frem hverken i nyeste innlegg på off topic, eller når jeg går igjennom siden med oversikt over alle off topic innlegg.
    2) søker etter trådens tittel (søk kun i overskrifter)

    den ignorerte er i disse tilfellene både starter av tråden og siste bidragsyter.

    tråden det gjelder er Nei til sosialismen!

    dette må vel bero på en feil i oppsettet?
    Nei, dette er akkurat slik Xenforo har satt det opp. Ettersom vedkommende du har ignorert er trådstarter, så vil ikke tråden dukke opp for deg noe sted.

    Hvis en tråd får et nytt innlegg fra en du har ignorert (mens trådstarter ikke er på din ignoreringsliste), så vil tråden dukke opp under kategori på forumet og i søk, men vil forsvinne fra "Forumoversikten" og "Nyeste fra forumet" på forsiden inntil et nytt innlegg fra en du ikke har ignorert blir skrevet i tråden.

    Jeg har også skrevet om dette her

    Xenforo er på mange måter en videreutvikling av vBulletin4, og en av de tingene som mange kritiserte vBulletin for var nettopp det at en faktisk fikk opp tråder fra brukere enn ønsker å ignorere. Ettersom jeg har integrert Torget inn i Xenforo, så tipper jeg at annonser fra ignorerte brukere heller ikke vil vises, og på HFS4 så vil en få opp alt innhold (både foruminnlegg og annonser på Torget) fra brukere en følger, og det motsatte for brukere en velger å ignorere.

    Dette er en av kjernefunksjonene, og ikke noe jeg har lyst til å endre på da det fort vil skape konflikter ved videre oppdatering av Xenforo, og det kommer typisk 5-6 oppdateringer i året.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    men dette er henimot meningsløst: hvorfor i all verden skal en hel tråd med interessante innlegg forsvinne bare fordi et troll en har satt på ingnorering var trådstarter? det er da ikke en tråd en skal bli kvitt…
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    men dette er henimot meningsløst: hvorfor i all verden skal en hel tråd med interessante innlegg forsvinne bare fordi et troll en har satt på ingnorering var trådstarter? det er da ikke en tråd en skal bli kvitt…
    Hva hvis en gitt bruker starter 50 tråder som du finner totalt uinteressante, og du ønsker å fjerne disse trådene?

    Tenk litt over det, og se for deg ulike scenarioer, så skjønner du at det ikke er så enkelt å lage en ignorerings-funksjon som vil tilfredsstille alle.

    Uansett, dette er ikke "my doing", og hvis jeg hadde laget systemet, så ville jeg laget noen valg/opsjoner når en valgte å ignorere noen, og jeg ville f.eks. ha gitt brukeren mulighet til å velge:

    1. Vil du ignorerere alle innlegg fra denne brukeren --> Ja/Nei
    2. Vil du skjule alle tråder startet fra denne brukere -> Ja/Nei
    3. Vil du se annonser på Torget fra denne brukeren --> Ja/Nei

    Men, det er ikke jeg som har programmert forumet, men jeg skal snakke med Xenforo og legge frem dette som et forslag. Alternativt kan vi lage en tilleggsmodul, men det er nokså omfattende, og det beste hadde vært hvis Xenforo hadde implementert mitt forslag da en tilleggsmodul skrevet av meg mest sannsynlig vi komme i konflikt med senere oppdateringer. Nummer 3 på listen må uansett gjøres av meg siden Torget ikke er en del av Xenforo, men hvis Xenforo implementerer en slik løsning på forumet, så blir det enklere for meg å legge til ytterligere funksjoner uten at det senere vil komme i noen konflikt med nye oppdateringer.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    en utrolig konstruert problemstilling, dette høvding.

    det er ikke tråder som er problemet, det er innlegg.

    og om nikk-nakk lager 50 tråder, så er det jo intet i veien for at det kan være 50 tråder som forummedlemmer gjør til gode tråder.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Hva hvis det er er 50 tråder du ikke ønsker å se?

    Eller hva hvis den ignorerte brukeren oppretter 10 tråder hvor det er hundrevis av interessante innlegg, men samtidig starter 100 tråder hvor vedkommende dominerer tråden fullstendig, eller svarer på annenhvert innlegg, og med andre ord er tråder av null interesse?

    Det optimale vil selvfølgelig være følgende opsjon når du velger å ignorere en bruker:

    1. Hvis den ignorerte brukeren starter tråder som faktisk er av interesse eller som inneholder andre innlegg som er av interesse - vil du da se disse trådene? JA/NEI

    Problemet er at jeg er ikke smart nok til å lage en AI som kan styre en slik funksjon :ROFLMAO:

    Det er i realiteten kun en opsjon som er realistisk, og det er mitt forslag ovenfor, men en står ovenfor en rekke problemstillinger programmeringsmessig ettersom dette krever endringer nokså mange steder i kjernefilene.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    å ikke kunne skille logisk mellom innlegg fra en bruker og tråder som bruker oppretter, er det jeg vil kalle arvesyndsprogrammering. til stryk! ;)

    det er ikke verre enn å ha to mulige ignoreringsfunksjoner:

    a) ignorer bruker
    b) ignorer tråd

    men går det ikke, så går det ikke.

    tillegg:
    nå kan en ikke engang søke på ens egne innlegg i tråder hvor trådstarter på et senere tidspunkt er blitt ignorert.
    i alle praktiske henseende så er ignoreringsfunksjonen nå ikke-eksisterende!
     
    Sist redigert:

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får ikke opp underkatekorier på torget på mobil visning. Er det noen instillinger for det?


    Screenshot_20200527-124328.PNG
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn