HFS 4 - "problemer" -> forklaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    nei, bare en grei vurdering.

    det er da passe rart å gjøre slike ting til et masterstudium. hvordan unngå tullinger på hfs.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg får klare meg uten de trådene. Fyren er har over tid vært så ufyselig mot så mange at jeg gidder ikke det ekstra bryet. Greit nok at takhøyden her inne er høy og det er flott, men ren sabotasje av forumet og egen innrømmelse av det... og det etter årevis tilstedeværelse på siste advarsel.... Det er dermed umulig å bli kastet ut herfra. For alt jeg vet så kan det være en god grunn til det, sier ikke det. Bare virker litt rart.

    Jeg ville bare si meg enig i Dr Dong sitt innlegg. Det er mange som har han på ignore etter hans siste stunt og disse trådene forsvinner for dem også.

    Du skal ha skryt for resten av ignoreringsfunksjonen. Støy fjernes nå mer effektivt, og man blir ikke i like stor grad fristet til å å klikke vis ignorert innhold som tidligere. Jeg får klare meg uten de trådene vedkommende har startet.
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.990
    Torget vurderinger
    2
    Hei. Jeg synes hfs-4 er helt strålende. Gallerivisningen av trådene er en høydare.

    Det jeg ikke finner ut av er historie på torget. Tidligere fant man en oversikt over kjøp og salg både for seg selv og andre brukere.

    Er den borte ? er den gjemt ? Ha meg unnskyldt om dette er svart på tidligere.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei. Jeg synes hfs-4 er helt strålende. Gallerivisningen av trådene er en høydare.

    Det jeg ikke finner ut av er historie på torget. Tidligere fant man en oversikt over kjøp og salg både for seg selv og andre brukere.

    Er den borte ? er den gjemt ? Ha meg unnskyldt om dette er svart på tidligere.
    Den er bare flyttet til menyen til venstre.
    BD248E62-B7A4-472B-B67E-0E18FA9B1003.jpeg
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Jeg synes hfs-4 er helt strålende. Gallerivisningen av trådene er en høydare.

    Det jeg ikke finner ut av er historie på torget. Tidligere fant man en oversikt over kjøp og salg både for seg selv og andre brukere.

    Er den borte ? er den gjemt ? Ha meg unnskyldt om dette er svart på tidligere.
    Du tenker nok på egen og andres historikk, og du finner dine egne "salg" under "Mine annonser" på Torget eller under annonser i profilen din. Det er litt mer tricky å se all historikken til en annen bruker samlet på et sted, og jeg har endret på dette av personvernhensyn.

    Oversikt over egne kjøp blir også litt tricky når vi ikke kan vise en liste slik vi gjorde tidligere, så nå er det kun Vurderinger som vil fortelle om historikken, men strengt tatt så blir ikke det helt det samme.

    GDPR, DPF og andre regler må følges, og det å ha slike oversikter skaper et problem, og i dette tilfelle så holder det at 1 bruker skriker oppimot 20.000 andre.



    Torget-hitorikk.jpg
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.990
    Torget vurderinger
    2
    Har funnet de fanene du viser til der, men det er ikke alle som gir vurderinger, og hvis jeg skal huske hvem jeg kjøper hva av må jeg altså lagre det selv..

    Vet ikke så mye om personvernregler, men kunne dette vært løst ved at vi klikket i en «jeg aksepterer at HFS legger ut oversikt over alle mine kjøp og salg»-boks ?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Har funnet de fanene du viser til der, men det er ikke alle som gir vurderinger, og hvis jeg skal huske hvem jeg kjøper hva av må jeg altså lagre det selv..

    Vet ikke så mye om personvernregler, men kunne dette vært løst ved at vi klikket i en «jeg aksepterer at HFS legger ut oversikt over alle mine kjøp og salg»-boks ?
    Det er ikke mange som leser så mye som en eneste regel lenger, og enkelte ting kan ikke gjemmes bak en "Jeg aksepterer - kontrakt". Det eneste unntaket (på HFS4) er selve forumet, og her har brukerne en mulighet til å være anonyme slik at innlegg ikke kan identifisere hvem de er, men enkelte bruker jo egne navn på sine innlegg, og det blir et valg en selv må ta. Kjøps- og salgshistorikk blir langt mer avslørende da det gir muligheter for å slå sammen 2+2 angående brukere som ønsker å være anonyme.

    Det ironiske er at GDPR var tiltenkt å slå ned på sosiale medier og muligheter for å fjerne nokså sensitiv informasjon om seg selv, men når en lov kommer ut i det daglige liv så blir den tolket og praktisert i ulike retninger, og mange eksempler på lover som har utartet seg nokså annerledes enn hva de opprinnelig var tiltenkt å slå ned på.
     
    Sist redigert:

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Du tenker nok på egen og andres historikk, og du finner dine egne "salg" under "Mine annonser" på Torget eller under annonser i profilen din. Det er litt mer tricky å se all historikken til en annen bruker samlet på et sted, og jeg har endret på dette av personvernhensyn.

    Oversikt over egne kjøp blir også litt tricky når vi ikke kan vise en liste slik vi gjorde tidligere, så nå er det kun Vurderinger som vil fortelle om historikken, men strengt tatt så blir ikke det helt det samme.

    GDPR, DPF og andre regler må følges, og det å ha slike oversikter skaper et problem, og i dette tilfelle så holder det at 1 bruker skriker oppimot 20.000 andre.



    Vis vedlegget 643423
    Jeg kunne ha ønsket at den blå startlinjen (ovenfor) hadde vært bredere/høyere - slik den var før (Altså der det står "Hjem - Forum - Nytt innhold - Medlemmer").
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kunne ha ønsket at den blå startlinjen (ovenfor) hadde vært bredere/høyere - slik den var før (Altså der det står "Hjem - Forum - Nytt innhold - Medlemmer").
    Jeg hadde planer om å beholde den gamle startlinjen, men det fungerte dårlig når menyen endrer seg til "Sticky" på toppen, og jeg testet mange ulike varianter. Nåværende løsning er det som blir "smoothest" ved bruk, og nå legger en knapt merke til at menyen blir stående på toppen.

    Jeg laget de gamle store knappene pga. nettbrett, og det er sikkert nettbrett-brukere som savner dem mest, men idet en begynner å scrolle nedover så ble det både hakking og irritasjonsmoment, og jeg forsøkte X antall varianter, men ettersom HFS er en side hvor en scroller mye opp og ned, så måtte jeg velge det som ble minst plagsomt, og nå fungerer det veldig bra, men jeg er helt enig - de gamle knappene var isolert sett nokså fine og veldig enkle å klikke på.

    Jeg glemte å nevne en ting - Xenforo har undermenyer i selve knappene, og dette ble også veldig rart ved bruk av store knapper. Jeg fikk rett og slett ikke til en løsning jeg var fornøyd med, og jeg endte der vi er nå.
     
    Sist redigert:

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    864
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    1
    det er nå en ignoreringsfunksjon som ødelegger forumet for noen av oss (meg) som ikke gidder tullinger. vi er utelukket fra enhver tråd slike tullinger starter – selv om vettuge mennesker gjør slike tråder leseverdig med sine innlegg – og tråder forsvinner ut av radar så lenge tullingen har det siste innlegg i en tråd som han selv ikke har startet. denne arvesyndskodingen må det da gå an å unngå i guds år 2020.

    det må gå an å skille mellom innlegg fra medlem og tråder. (det er logisk sett to helt uavhengige størrelser)

    ellers kan en bare kutte ut hele ignoreringsfunksrjonen.

    jeg ser ikke poenget ved at tullinger skal sette standarden for hva andre skal godta.
    Kan du ikke bare gå til selve tråden, trykke på "Følg", og du vil få opp nye innlegg fra den aktuelle tråd i "Tråder du følger", men ikke når den ignorerte brukeren er den som skriver siste innlegg.

    @Larson - du kan bare søke på "Nei til Sosialismen" (eller andre aktuelle tråder), og du finner tråden enkelt - Følg den, og du vil bli oppdatert i "Tråder jeg følger".
    Men hvorfor gruble på en teknisk løsning her?? Er det ikke bedre om man starter en litt bedre moderering av tråder?
    Klaphadter syd for Kattegat blir fotfulgt, mens våre egne støysendere har fritt leide.

    Så å si alle trådene på OT trolles det med. Samme innhold, bare litt variasjon av ukvemsord. Og samme repeterende innholdt spredt i flere tråder, ikke bare én.
    Hvorfor dette tillates, er for meg en gåte. OT er blitt redusert til et makkverk, så de beste bidragsyterne her holder seg unna.
    Et fastere grep rundt dette vil utvilsomt gjøre et ellers glimrende forum enda bedre.

    Flytt innlegg som ikke hører hjemme der, og gi advarsler mot gjentatte brudd på forumreglene.
    Utblåsninger, småkrangling etc bør selvsagt fortsatt være lov. Har aldri vært et stort problem.
    Til de som ikke klarer (eller rettere sagt, ikke ønsker) å forholde seg til reglene, så finnes det jo grep man kan ta. Sin bin, fryseboksen, kall det hva du vil. Varighet varieres med antall gjentatte brudd. F.eks først gult kort, etter to gule innenfor eksempelvis 14 dager, så 14 dager ut. Flere gjentatte brudd, så opptil ett år utenfor det gode selskap. Tror man da får bukt med problemet trolling.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    PUSH meldinger..
    Er det mulig og få den som en deafault setting ?
    For hver gang som jeg tar en rens på min "komputer", så må jeg aktivere push meldinger.. og jeg går over denne gamle hauen jeg har her ganske ofte...
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    • Trist
    Reaksjoner: 2xJ

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde en konflikt som gjorde at Torget ikke husket hvor du var når du gikk tilbake til listene etter å ha sett en annonse. Det fungerte i noen browsere, men ikke i Google Chrome.

    For de som opplevde at de ble brakt tilbake til toppen av Torget etter å ha sett på en annonse --> Gå til Torget - trykk CTRL-F5 på tastaturet (samtidig), og se om det fungerer nå.

    Det fungerer hos meg, og hvis jeg f.eks. går på side 1 --> blar til nederste rad med annonser --> trykker på en annonse --> trykker deretter på "Gå tilbake (<-- pilen i browseren), så blir jeg nå brakt tilbake til riktig annonse i listen.

    Dette var noe some irriterte meg voldsomt, og det var en konflikt mellom to javascript-filer som var litt tricky å finne ut av, men jeg fant problemet. Gi gjerne en tilbakemelding hvis du fortsatt opplever problemet (men, tror ikke du vil oppleve det), men husk og enten tøm midlertidige internettfiler fra browseren først ELLER trykk CTRL-F5 samtidig når du er på forsiden av Torget, men ved evnt. feil, så gi tilbakemelding om hvilken browser det gjelder.
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.134
    Antall liker
    9.292
    Torget vurderinger
    2
    På gamle sentrel kunne jeg klikke et sted ( vedlegg/avanserte..)og kunne scrolle gjennom alle tidligere bildevedlegg, veldig nyttig. Hvordan finner jeg mine tidligere bildevedlegg på Hifisentralen nå?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    På gamle sentrel kunne jeg klikke et sted ( vedlegg/avanserte..)og kunne scrolle gjennom alle tidligere bildevedlegg, veldig nyttig. Hvordan finner jeg mine tidligere bildevedlegg på Hifisentralen nå?
    Det er ingen slik mulighet i Xenforo.

    Tenker du på en mulighet for å se alle dine egne opplastede bilder?

    Eller tenker du på muligheten for å se dine opplastede bilder når du skal lage et nytt innlegg?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.134
    Antall liker
    9.292
    Torget vurderinger
    2
    Om det ikke er mulig får jeg bare akseptere det. Ellers liker jeg den nye sentralen veldig godt
    Ja det var når jeg skulle legge inn fil i et innlegg jeg oppdaget en Advanced funksjon sim gav tilgang til alle bilder fra dag en. Hendigere enn å prøve å finne innlegget
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Om det ikke er mulig får jeg bare akseptere det. Ellers liker jeg den nye sentralen veldig godt
    Ja det var når jeg skulle legge inn fil i et innlegg jeg oppdaget en Advanced funksjon sim gav tilgang til alle bilder fra dag en. Hendigere enn å prøve å finne innlegget
    Det jeg kan få til er en "fane" i profilen til brukeren som vil vise alle vedlegg fra dag 1, og da kan en også kopiere linken til det aktuelle vedlegg hvis en ønsker å bruke det i et nytt innlegg.

    Dette hadde egentlig vært en litt nyttig funksjon, så jeg skal se hva jeg får til. Det kunne også vært litt morsomt å se alle bilder og vedlegg som en gitt bruker har lastet opp til HFS på en og samme side.
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det jeg kan få til er en "fane" i profilen til brukeren som vil vise alle vedlegg fra dag 1, og da kan en også kopiere linken til det aktuelle vedlegg hvis en ønsker å bruke det i et nytt innlegg.

    Dette hadde egentlig vært en litt nyttig funksjon, så jeg skal se hva jeg får til. Det kunne også vært litt morsomt å se alle bilder og vedlegg som en gitt bruker har lastet opp til HFS på en og samme side.
    Støttes :)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har laget en tilleggmodul som gjør at dere nå kan se en fane som heter "Mine bilder" i profilen til alle medlemmer, og en kan da se alle bilder som medlemmet har lastet opp, dato når bilde ble lastet opp og en link til respektivt innlegg.

    Jeg brukte samme design som Gallerivisning av tråder, og jeg synes dette ble nokså bra.

    Ettersom det krever mer ressurser å hente opp en brukers opplastede bilder, så har jeg satt en grense på 36 bilder pr. side.

    Eksempel fra en profil:

    mine-bilder.jpg
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et problem som det sikkert er enkelt å løse, men jeg kommer meg altså ikke inn på Torget på fornuftig vis. Hvor er søkeknappen etter at man har haket av for det man ønsker å se på i menyen til venstre, f.eks integrerte forsterkere? Finner en Save-knapp, men den er det ingen hjelp i.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Det sorteres fortløpende etterhvert som du huker av kategorier.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har et problem som det sikkert er enkelt å løse, men jeg kommer meg altså ikke inn på Torget på fornuftig vis. Hvor er søkeknappen etter at man har haket av for det man ønsker å se på i menyen til venstre, f.eks integrerte forsterkere? Finner en Save-knapp, men den er det ingen hjelp i.
    Det kan tenkes du må slette midlertidige internettfiler fra browseren din før det fungerer for deg.

    Hvis du klikker på f.eks. Digitale avspillere, så vil du se at annonsene skifter umiddelbart, og du trenger ikke å trykke på noen "søke-knapp".

    Du kan kombinere ulike valg ved å trykke på f.eks. både Digitale avspillere, forsterkere og høyttalere eller andre valg, og annonsene vil skifte så fort du har trykket.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Altså, når jeg går inn på Torget så vises ingen annonser, bortsett fra reklame for joggesko etc. Så det hjelper ikke å hake av. Det er ingenting der.

    .....det var i går, i dag virker det!! Så da legger vi ballen død, som en viss herre på fjernsynet har det med å si:)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Altså, når jeg går inn på Torget så vises ingen annonser, bortsett fra reklame for joggesko etc. Så det hjelper ikke å hake av. Det er ingenting der.

    .....det var i går, i dag virker det!! Så da legger vi ballen død, som en viss herre på fjernsynet har det med å si:)
    Hvis en opplever at ingen annonser vises, så må en trykke på "Nullstill alle" øverst i søkefeltet, eller på knappen med "Torget" øverst i headeren.

    En blank side betyr at du har søkt på noe som ikke har gitt resultater, også har du ikke nullstilt eller fjernet søketekst.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Men hvorfor gruble på en teknisk løsning her?? Er det ikke bedre om man starter en litt bedre moderering av tråder?
    Klaphadter syd for Kattegat blir fotfulgt, mens våre egne støysendere har fritt leide.

    Så å si alle trådene på OT trolles det med. Samme innhold, bare litt variasjon av ukvemsord. Og samme repeterende innholdt spredt i flere tråder, ikke bare én.
    Hvorfor dette tillates, er for meg en gåte. OT er blitt redusert til et makkverk, så de beste bidragsyterne her holder seg unna.
    Et fastere grep rundt dette vil utvilsomt gjøre et ellers glimrende forum enda bedre.

    Flytt innlegg som ikke hører hjemme der, og gi advarsler mot gjentatte brudd på forumreglene.
    Utblåsninger, småkrangling etc bør selvsagt fortsatt være lov. Har aldri vært et stort problem.
    Til de som ikke klarer (eller rettere sagt, ikke ønsker) å forholde seg til reglene, så finnes det jo grep man kan ta. Sin bin, fryseboksen, kall det hva du vil. Varighet varieres med antall gjentatte brudd. F.eks først gult kort, etter to gule innenfor eksempelvis 14 dager, så 14 dager ut. Flere gjentatte brudd, så opptil ett år utenfor det gode selskap. Tror man da får bukt med problemet trolling.
    Gikk inn her for å se om dette var påpekt allerede, og joda det var det.
    Fordi jeg av naturlige årsaker har blokka en bestemt person, men denne personen flooder bortimot samtlige tråder på hele offtopic-forumet, ser det for meg ut som at det er masse tråder som er borte, eller at forumet bare er helt uten aktivitet, siden trådene er borte fra aktivitetsoversikten.
    Jeg kan ikke gå inn og velge at jeg skal "følge" samtlige tråder her på forumet, i tilfelle avskummet fra askøy skulle finne på å floode dem alle. Det blir jo ganske enkelt for dumt. Selv for meg.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Gikk inn her for å se om dette var påpekt allerede, og joda det var det.
    Fordi jeg av naturlige årsaker har blokka en bestemt person, men denne personen flooder bortimot samtlige tråder på hele offtopic-forumet, ser det for meg ut som at det er masse tråder som er borte, eller at forumet bare er helt uten aktivitet, siden trådene er borte fra aktivitetsoversikten.
    Jeg kan ikke gå inn og velge at jeg skal "følge" samtlige tråder her på forumet, i tilfelle avskummet fra askøy skulle finne på å floode dem alle. Det blir jo ganske enkelt for dumt. Selv for meg.
    Problemet ligger egentlig i Forumoversikten, for her aktiveres kun tråder med nye innlegg fra brukere en ikke har ignorert.

    I selve forumet finner en trådene.
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Hei! Synes HFS4 fungerer veldig bra, men savner å motta daglig e-post varsel når det har kommet nye innlegg i tråder jeg følger. Tror jeg har slått på det som skal til i følgende skjermbilder, men får ikke noen e-poster...

    I tråder jeg følger står det "E-post" på de trådene jeg ønsker å bli varslet om når det kommer nye innlegg.

    epost1.png


    Har slått på dette flagget:

    epost2.png



    Og alt er slått på her:

    epost3.png
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Synes HFS4 fungerer veldig bra, men savner å motta daglig e-post varsel når det har kommet nye innlegg i tråder jeg følger. Tror jeg har slått på det som skal til i følgende skjermbilder, men får ikke noen e-poster...

    I tråder jeg følger står det "E-post" på de trådene jeg ønsker å bli varslet om når det kommer nye innlegg.

    Vis vedlegget 647145

    Har slått på dette flagget:

    Vis vedlegget 647146


    Og alt er slått på her:

    Vis vedlegget 647147
    Har du sjekket spam boksen din? Det kan tenkes at du må "hviteliste" hifisentralen.

    Hvilken epost klient bruker du?
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Takk for raskt svar! Ikke noe i spam-boksen. Jeg bruker Google Apps for Business, som inkluderer e-post til eget domene.
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    BTW, jeg fikk e-post umiddelbart når du postet svar i denne tråden.
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Jeg får ikke e-post fra noen av trådene jeg følger hvor jeg har slått på e-post varsling. F.eks. den populære tråden til The Shy "8x12_TOM's Anlegg", se skjermbildet jeg postet. Tidligere kunne man velge om man ville ha umiddelbar varsling, eller en e-post pr. dag. Jeg har fra før valgt en e-post pr. dag for de trådene jeg ville ha varsling på, men dette stoppet opp ved overgangen til hfs4.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg får ikke e-post fra noen av trådene jeg følger hvor jeg har slått på e-post varsling. F.eks. den populære tråden til The Shy "8x12_TOM's Anlegg", se skjermbildet jeg postet. Tidligere kunne man velge om man ville ha umiddelbar varsling, eller en e-post pr. dag. Jeg har fra før valgt en e-post pr. dag for de trådene jeg ville ha varsling på, men dette stoppet opp ved overgangen til hfs4.
    Jeg har svart i en tråd som du abonnerer på - sjekk om du fikk noen epost nå. (Du bør kanskje få to - en fra tråden jeg svarte på + denne tråden pga. dette innlegget)
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Har kun fått varsel fra de 3 innleggene dine i denne tråden:

    epost4.png
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Problemet ligger egentlig i Forumoversikten, for her aktiveres kun tråder med nye innlegg fra brukere en ikke har ignorert.

    I selve forumet finner en trådene.
    Skulle ønske den ble aktivert for de nest-nyeste innleggene også. Har det kommet 2 eller 20 nye innlegg så aktiveres den ikke hvis sistemann ut er "XXX fra Askøy". Kan være at de forut hadde noe vettugt å si.

    En mulig løsning kan være å sette en stjerne ved de hvor en ignorert bruker er sistemann ut. Da er man advart, og entrer på eget ansvar.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Skulle ønske den ble aktivert for de nest-nyeste innleggene også. Har det kommet 2 eller 20 nye innlegg så aktiveres den ikke hvis sistemann ut er "XXX fra Askøy". Kan være at de forut hadde noe vettugt å si.

    En mulig løsning kan være å sette en stjerne ved de hvor en ignorert bruker er sistemann ut. Da er man advart, og entrer på eget ansvar.
    Ikke nødvendig med personangrep (redigert bort), men jeg driver og ser på mulige løsninger for dette, men det er ikke fullt så enkelt å løse dette.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg satte det i hermetegn. Du får også redigere lenger oppe også, hvis du synes det ble personangrep.

    En ting jeg har lagt merke til er at innleggsnummereringen ikke alltid fungerer.

    Jeg hadde en liten hypotese om at det var en feature når en ignorert bruker hadde postet på siden, men jeg ser ingen nummerering i denne tråden heller. Så hypotesen ser ikke ut til å være komplett.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    En ting jeg har lagt merke til er at innleggsnummereringen ikke alltid fungerer.
    Hva mener du med at den ikke fungerer? Mener du at den viser feil nummer i forhold til innlegg? Jeg vil nok tippe at slettede innlegg er årsaken til dette, og du ser ikke slettede innlegg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn