Enkelt:Svak rekrutering...
Hva kan vi gjøre med det?
En tidligere kollega fra Tromsø hadde et uttrykk for noe han mente var umulig..."Det der kainn du bare glæm!"Enkelt:
1) få de unge til å handle stereo igjen istedenfor å lytte til små mono strømmebokser. 2) ta imot de unge som forviller seg hit på en ok måte; svare de som ber om råd istedenfor å la tråd etter tråd bli til en krangel mellom gretne gamle gubber.
mvh 57åring
De har ikke råd.En tidligere kollega fra Tromsø hadde et uttrykk for noe han mente var umulig..."Det der kainn du bare glæm!"
Med all svadaen som serveres her om audiofile switcher, nettverkskabler til flere titalls tusen, HT-kabler til flere hundre tusen, forsterkere som må flyttes med jekketralle og sekkehjul, høyttalere som et greit kjøleskap, - og formeninger om at bare de som har kjøpt greier til over 200 kkr er meningsberettigede....
Ungdommen vil ikke ha noe av dette....
Tror nok du har rett i at kabelyriker-diskusjonene ikke virker særlig rekrutterende, gretne berusa gubber som føler for å kommentere etter innfallsmetoden ofte uten å engang ha lest tråden de bryter inn i er heller ikke så imøtekommende, men det er jo tilstrekkelig med kunnskapsrike hyggelige entusiaster her og, tildels stuerene tilogmed, så hvis de får ta imot nye uten alt for mye støy så er vel det meste gjort.En tidligere kollega fra Tromsø hadde et uttrykk for noe han mente var umulig..."Det der kainn du bare glæm!"
Med all svadaen som serveres her om audiofile switcher, nettverkskabler til flere titalls tusen, HT-kabler til flere hundre tusen, forsterkere som må flyttes med jekketralle og sekkehjul, høyttalere som et greit kjøleskap, - og formeninger om at bare de som har kjøpt greier til over 200 kkr er meningsberettigede....
Ungdommen vil ikke ha noe av dette....
You go, junior!Herlig tråd. I en alder av 55 føler jeg meg som den reneste guttungen
Hvor vil du med denne tråden? Er alder viktig da? Oppleves som ren mobbing av oss som har levd et langt liv og bygd landet...For å gi en pekepinn på aldersfordelingen her inne bidrar du ved å "gi stemme".
Nå tror jeg du misforstår intensjonene bak tråden. Som du ser er demografien i forumet omtrent som man kunne forvente, gitt at dette er en utdøende hobby slik vi kjenner det og dyrker den på forumet. Vi snakker om 95% mannfolk over 40, men tyngdepunkt +/- 60. Ikke legg mer i det enn det. Videre vil du finne stor sett hardtarbeidende karer som har jobbet, betalt skatt og bidratt på alle måter gjennom et langt yrkesliv. Og som altså har holdt på interessen for musikk og hifi etter å ha ramla innom dette på 80-og 90-tallet.Hvor vil du med denne tråden? Er alder viktig da? Oppleves som ren mobbing av oss som har levd et langt liv og bygd landet...
Selv ungdommen under 40 kan ikke relatere til kabeldiskusjoner med nyanser fordelt på pris, og desto dyrere kabel jo dårligere hørsel med tilhørende høreapparater. Samt diskusjoner om tech, uten å skjønne noe som helst av det man diskuterer om.De har ikke råd.
Du har sett hvor mye hus koster for tida.
Men de fleste av oss lever godt med anlegg til en brøkdel av 200kkr.
Det er det budskapet vi må få ut.
Flere Narvesen sørafor, men blader er vel bare på steder nært sentrale kollektivte linjer.Narvesen?.. og blader..?? Er det noen slike igjen??
Alt var bedre før, men det blir aldri så aldri så ille som vi tror heller.Hifi vil død ut, musikken er død, alt var bedre før osv. Lett leke spåmann. Men jeg er ikke så sikker. Unge i dag er minst like opptatt av kvalitet og luksus som vi er. Kjøpekraften går mest sannsynlig ikke ned. Hvis musikk interessen er der, så skal en ikke se bort fra at de unge vil ha et kvalitets anlegg å spille musikk på i fremtiden.
Når jeg prøver å misjonere kvalitets musikk til mine ungdommer, så sliter jeg. Men når den samme musikken presenteres via Tiktok, så er den samme musikken gull. Jeg har merket en endring på snart 16 åringen i huset. Hun har innsett at det finnes mye kul og gammel musikk etter at det er blitt spilt på sosiale medier og i filmer og serier. Og nå begynner hun å bli mere nysgerrig på min musikk.
Mitt poeng er at vi kanskje svartmaler litt mye. Forandringer skjer, men det er ikke sikker det blir like ille som vi tror.
Sikker?Blir 61 i år og fortsatt god hørsel.
Det tror jeg du har rett i, men det er kanskje ikke så ille. Minker på de sorte boksene her ogIngenting galt med musikkinteressen hos ungdommen, men mange er nokså ukjent med "vår" musikk.... Det er de "store svarte boksene og kommodene" som er helt uinteressant for den generasjonen....