Hi Fi floskler

Hvilke HiFi floskel bruker du oftest?

• Sort bakgrunn

Stemmer: 0 0.0%
  • Organisk

• Presensområdet

• Flising (husk å få med L her)

• Rørwatt

• Bakoversveis

• Analytisk

• Kropp

• Totalt antall stemmer
    0

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
152
Sted
Bærum
I disse avstemningstider tenkte jeg å bidra med en reflektiv avstemning som i all beskjedenhet muligens kunne bidra til en litt mer aktiv leting etter nye og friske adjektiver og setningskonstruksjoner....

F.eks. kunne det vel passe å bytte ut Bakoversveisen med Hentesveisen når det gjelder utstyr som er sterkt blodtrimmet av den middelaldrende eieren selv :) ?

God musikk helg!

mvh Ole

B

Back_Door

Gjest
Løkken har forlatt forumet, og slike avstemninger dominerer stadig mer av innholdet..
Ja, hvor skal dette ende ::)

U

utgatt60135

Gjest
Men noe mere nyttig er en liten guide på disse "fremmedordene". Noen som har laget noe slikt?
Og hvilke er gode å bruke og hvilke kan man gjerne unngå å bruke?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Løkken har forlatt forumet, og slike avstemninger dominerer stadig mer av innholdet..
La nå folk få stemme i fred! ;D ;)

Vi som ikke har noe annet liv enn å henge her, trenger litt underholdning en lørdagskveld. ::)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Hvor ble det av kongen av dem alle? Stram bass? ;D

O.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Eller holografisk...??

Selv bruker jeg "dritbra" mest :D.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Hvor ble det av kongen av dem alle? Stram bass? ;D

O.
Og hvor er "oppløsning" og "holografi"? Vel, det er mine mest brukte.

...Der var "oppløsning" ja..

O

om.s

Gjest
Vel var/er han kunnskaps rik men dette blir for enkelt!, siden IL (desverre) er borte så blir det mer/fler avstemminger.....

Ett forum består jo ikke bare ett fåtall personer, selv om noen er mer markante og dyktigere (fagmessig) enn andre.....

imho

mvh

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Blod ja, det må være Cervin Vega uten ørepropper ::)

Mvh. RS

B

bamsemann

Gjest
Det må være organisk, levende med kjøtt og blod, det må være kropp på tonen, det må være hjerte og smerte.

Musikken skal føles i sjela...

Det må panorere et stort dypt, høyt og bredt lydbilde, hvor instrumenter og utøvere står med knivskarp fokus.

Det må være gjennomsiktig, oppstår i rommet, ta på opplevelse.

Det må være sømløst, tørt, rent, oppløst, crispt, lettflytende, vektløst, delikat, finkorna.

Og det må ha høy trampe takten faktor... :D

bamsemann.. :)

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Realistisk sier jeg når musikken når igjennom ;)

Mvh. RS

B

Back_Door

Gjest
Vel var/er han kunnskaps rik men dette blir for enkelt!, siden IL (desverre) er borte så blir det mer/fler avstemminger.....

Ett forum består jo ikke bare ett fåtall personer, selv om noen er mer markante og dyktigere (fagmessig) enn andre.....

imho

mvh
Godt å se at du tar ALLE mine innlegg like seriøst ;D
Men, for å faktisk ta det litt mer seriøst: Dersom forumet mobber bort de fleste med spesiell kompetanse og kunnskap, så vil nivået mer og mer ligne på ukeblad ;)

O

om.s

Gjest
Godt å se at du tar ALLE mine innlegg like seriøst ;D
Men, for å faktisk ta det litt mer seriøst: Dersom forumet mobber bort de fleste med spesiell kompetanse og kunnskap, så vil nivået mer og mer ligne på ukeblad ;)

Like seriøst tar jeg nok ikke alle innlegg, men det er tydelig at noen har mistet en "krykke" ifht diskusjonene rundt HiFi...

Mobber bort? er man så seriøs i utgangspunktet da bruker man vel ikke tiden sin på ett slikt forum som dette, om ikke det er for nettopp interessen for HiFi og det var vel ikke det som var det store prioriterte feltet på slutten?

OT hjørnet her ombord går både VG og Dagbladet en høy gang hva temaer gjelder, og drar man flere tusen innlegg basert på hovedsaklig på slike OT diskusjoner, tenker jeg mitt...

mvh

U

utgatt60135

Gjest
Det må være organisk, levende med kjøtt og blod, det må være kropp på tonen, det må være hjerte og smerte.

Musikken skal føles i sjela...

Det må panorere et stort dypt, høyt og bredt lydbilde, hvor instrumenter og utøvere står med knivskarp fokus.

Det må være gjennomsiktig, oppstår i rommet, ta på opplevelse.

Det må være sømløst, tørt, rent, oppløst, crispt, lettflytende, vektløst, delikat, finkorna.

Og det må ha høy trampe takten faktor...  :D

Flott skrevet! Men jeg ville byttet ordet tørt med fyldig.

Men forresten dere; er ikke ikke "trampe takten" temmelig floskete? Eller gjør dere virkelig det? Trodde det var mest musikere som gjør det. Ja bortsett fra på konsert da.

B

bamsemann

Gjest
Hei på deg Lyngen...

Når musikken svinger så går foten av seg sjøl, du er ikke klar over det engang..

Man må ha trampe takten faktoren inne vet du.. :D

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Ingen av dem :(
så jeg fikk ikke stemt, noen som kan avsløre resultater så langt?

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
152
Sted
Bærum
Hei,

Ser dette er flyttet til "Off Topic", synes det er litt synd ettersom min ide slett ikke var å få fram tilfeldig statistikk på mine utplukkete floskler, men heller å få en saklig diskusjon med HiFi skrivende aktører med sikte på å få fram noe nytt....men, men, er visst ikke så lett gjort som tenkt.

Off Topic er det i alle fall ikke, noe mer relevant enn en språklig debatt kan jeg ikke tenke meg, hvordan skal vi ellers uttrykke våre opplevelser om ikke via språket?

Ole

Ole

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.212
Torget vurderinger
0
Hvis man kan få flise over en organisk kropp med bakoversveis plassert på en sort bakgrunn og nyte presensområdet med noen analytiske rørwatt ruslende i bakgrunnen, var vel det hele ganske greit !? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Topp Bunn