Hi-Fi Messen i Horten 2023

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hei Atle
    Her er musikken jeg spilte under messa minus noen jeg sikkert har glemt. Det er akustisk, klassisk, jazz og "elektrisk" musikk. Et ganske bredt spekter, som ogsÄ inneholder akustiske enmikrofonsopptak og klassisk musikk. Tror kanskje det er et enda mer variert utvalg enn de fleste? Det viser ihvertfall mange sider av systemets evne til Ä gjengi musikk. Erfarne lyttere, som det er mange av pÄ en messe, kan jo ogsÄ vurdere lydkvalitet selv om de ikke hÞrer en lÄt de akkurat har spilt hjemme.
    Rammstein - Los
    Buddy Guy - Anna Lee
    Lightnin Hopkins - Goin Away
    Shelby Lynne - Just a Little Lovin
    Lyle Lovett - North Dakota
    Marilyn Mazur - Like a Lover
    Infected Mushroom - Avratz
    Gregory Porter - Hey Laura
    JĂžkleba - HvileskjĂŠr
    Blues Company - Silent Night
    Dire Straits - Six Blade Knife
    Jan Johanson - Rebus
    Nick Bartschs Ronin - Modul 45
    Clara Haberkamp Trio - Twenty-Six
    Jimmy cobb Quartet - Well be togheter Again
    Enzo Pietropaoli - Jealous Guy
    Liro Rantala - Just Like Starting Over
    La Segunda - La Roca
    D. Paradimitriou - The Greek Tycon
    Marco Sollini - Cortege de Pulcinella
    Minnesota Orchestra - The Snow Maiden
    Arne Domnerius & Lars Erstrand - Drum Boogie
    Takk. Jeg fÄr legge meg i hardtrening.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.945
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Helt riktig det. Det ble tydelig spurt og dÊsken sÄ kult det var - jeg bare spÞkte. Ikke bare kult, men en imponerende stÄlkontroll og rett og slett god lyd!
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Etter Ă„ ha blitt fullstendig Ăždelagt av subber pĂ„ full guffe hos Audiocenteret turte jeg rett og slett ikke sjekke ut Hamrammr 😆
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.430
    Sted
    LillestrĂžm
    Torget vurderinger
    2
    Denne skal prÞves ja, sitter med den pÄ Þra nÄ.
    FĂ„tt en formening om hvordan dette blir :=)
    Tror huset vill settes i sving ja.
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2
    Da burde du jo bruke Spotify, som er den enkleste og mest brukervennlige strĂžmmetjenesten. :p:D
    SĂžketjenesten til Spotify er elendig. Lister ikke alle treff, lister cover og falske artister. Elenedig oversikt over alle album til artister.
    Spotify falske artister:

    Qobuz, Apple og Tidal betaler artistene mer per strĂžmming enn Spotify.
     
    Sist redigert:

    Snickers-is

    BransjeaktĂžr
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    SĂžketjenesten til Spotify er elendig. Lister ikke alle treff, lister cover og falske artister. Elenedig oversikt over alle album til artister.
    Spotify falske artister:

    Qobuz, Apple og Tidal betaler artistene mer per strĂžmming enn Spotify.
    Jeg fÞler dette er misvisende, men det er temaer som hÞrer hjemme (og allerede diskuteres) i andre trÄder. Denne trÄden er ment Ä handle om Hortenmessa 2023.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    For en som ikke har vÊrt pÄ messe pÄ noen Är, men gjerne skulle vÊrt der, er det fint Ä lese at det har blitt enklere Ä Þnske seg egen favorittmusikk nÄr utstillerne spiller fra Spotify og Qobuz.
    Noen av oss er veldig glade i klassisk musikk, og det har vÊrt begrenset tilgang og kompetanse pÄ denslags hos utstillerne tidligere. Klassisk er for meg kjernen i begrepet hifi, siden referansen er akustisk og velkjent.
    HĂ„per jeg klarer det til neste Ă„r, da skal jeg komme forberedt med musikk.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.855
    Torget vurderinger
    23
    Lover du Ă„ komme sĂ„ skal jeg ta turen ogsĂ„. SĂ„ kan vi starte hos meg fĂžrst đŸ€­
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Lover du Ă„ komme sĂ„ skal jeg ta turen ogsĂ„. SĂ„ kan vi starte hos meg fĂžrst đŸ€­
    1695991664181.png

    Ja takk, men ikke si det til alle, jeg hater kĂž.
    Du vet jeg helst sÞker ly ute pÄ pÄ SjÞmilitÊre etter mÞrkets frembrudd.
    Krysser fingrene om at det klaffer med kalenderen for neste Ă„rs musikkaktiviteter.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.529
    Torget vurderinger
    4
    Roligere pÄ sÞndag hvis du hater kÞ
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Hehe.. Hva var ellers spekken pÄ disse subbene? Var det @Roald sine?
    Sprekker i vinduet var der fÞr vi kom sÄ det var en spÞk, men det skjÞnte du sikkert:).

    Subben var en nÞdlÞsning da Roalds egne tÄrn ikke ble ferdig. Det var vel like greit da det egentlig var dÄrlig nok plass i bredden som det var.
    Fire gulvsponplater og 5 timer sÄ var kreasjonen ferdig til elementmontasje. Roald hadde med elementer for anledning. LÞsningen som ble valgt var lukket kasse med fire Seas LROY 10"i hver - enkelt og greit.
    Fnnes det viktige spec pÄ subber annet en nok areal? Disse ble i minste laget i sammen med resten . Manglet 10 db pÄ fÞlsomhet, noe som gjorde gain strukturen litt pÄ tryne. Ved Ä la audiolense kalibreringen rulle av under 35 Hz klarte vi opprettholde litt gain. Vi fikk i hvert fall spilt sÄ de fleste ble fornÞyd.

    8 Royer blir for spett i det stor selskap. Hjemme er arealet likt nesten 60 royer:D det holder akkurat.....

    Kassene som ble bukt pÄ messa var pÄ 136 liter og stÄr pÄ et lager(utvendig mÄl 43x50x90cm) Kan hentes gratis hvis noen kunne tenke seg to subber med fire Seas LROY i hver. Med litt pussing, maling og grundigere avstivning kunne jo dette blitt et par nusselige subber med ok kapasitet.

    En simulering med 20 watt til hvert element. 4ordens lavpass pÄ 80 Hz.
    seas simmulering.PNG
     
    Sist redigert:

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Har sÄ smÄtt hÞrt igjennom de listene som ligger ute, og jeg er ikke nÄdig nÄr jeg sier at demomusikken blir verre og verre. Ingen lÄter med Kari Bremnes WTF
     
    • Haha
    Reaksjoner: HoJ

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    MĂ„ jo vĂŠre greit med litt vokal mellom plingene og plungene og brummingen fra subbene : )
     

    SigbergAudio

    BransjeaktĂžr
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Har sÄ smÄtt hÞrt igjennom de listene som ligger ute, og jeg er ikke nÄdig nÄr jeg sier at demomusikken blir verre og verre. Ingen lÄter med Kari Bremnes WTF
    Men stadig flere lar deg sette pÄ det du selv vil, sÄ da kan du jo hÞre pÄ sÄ mye Kari Bremnes orker? :)
     

    Endpoint Audio

    BransjeaktĂžr
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    864
    Antall liker
    1.311
    Sted
    TĂžnsberg
    Torget vurderinger
    37
    Hva er feil med Kari Bremnes? LÞsrivelse er jo et album i sÊrklasse. Musikk av BjÞrnstad, Kari pÄ vokal og tekster av Munch.
    musikere pÄ plata er jo heller ikke ueffen!
    BjĂžrnstad pĂ„ piano, BjĂžrn Kjellemyr pĂ„ bass, Marius MĂŒller pĂ„ gitar, Audun Kleive og Paolo Vinaccia pĂ„ slagsaker.
    I tillegg sÄ er denne produsert av Erik Hillestad, spilt inn i Rainbow studios med Jan Erik Kongshaug bak spakene. HÞrte denne for fÞrste gang pÄ Hifi klubben i Drammen i 92 ish og har vÊrt Kari Fan siden. Spiller denne stadig og den har jo ikke et eneste dÄrlig spor. Syns ogsÄ resten av katlogen hennes er helknall, og stemmen er det vel ogsÄ lite feil pÄ.
     
    Sist redigert:

    SigbergAudio

    BransjeaktĂžr
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Hva er feil med Kari Bremnes? LÞsrivelse er jo et album i sÊrklasse. Musikk av BjÞrnstad, Kari pÄ vokal og tekster av Munch.
    musikere pÄ plata er jo heller ikke ueffen!
    BjĂžrnstad pĂ„ piano, BjĂžrn Kjellemyr pĂ„ bass, Marius MĂŒller pĂ„ gitar, Audun Kleive og Paolo Vinaccia pĂ„ slagsaker.
    I tillegg sÄ er denne produsert av Erik Hillestad, spilt inn i Rainbow studios med Jan Erik Hillestad bak spakene. HÞrte denne for fÞrste gang pÄ Hifi klubben i Drammen i 92 ish og har vÊrt Kari Fan siden. Spiller denne stadig og den har jo ikke et eneste dÄrlig spor. Syns ogsÄ resten av katlogen hennes er helknall, og stemmen er det vel ogsÄ lite feil pÄ.
    Ingenting galt med Kari Bremnes, flott dame med flotte lÄter og flott stemme! Men mange av lÄtene hÞres bra ut nesten uansett hva du spiller pÄ, og enkelte lÄter har man kanskje hÞrt en gang for mye. Mange har sikkert lÄtene hennes som referanse, og da gjelder det Ä ta motet til seg og spÞrre om Ä fÄ hÞre de. :)
     

    HoJ

    En glad amatĂžr.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.480
    Antall liker
    35.318
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    De som savner Kari Bremnes pÄ treff har sansynligvis vÊrt lite pÄ treff. Synes perioden fra 1997-2020 har blitt spilt alt for mye fra den damen der.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hva er feil med Kari Bremnes?
    Bremnes stÞter ingen med hÄndverkermelodier, har et klart budskap i tekstene sine og er bare sÄ ulidelig kjedelig for mange av oss. Noen av oss er bare ikke sÄ begeistret for sosialrealisme og utvetydig sjellÞst teksteri. Vel, sjellÞst med mindre man var en rallar eller har et hakk mellom lÄrene. :sleep:
     

    Endpoint Audio

    BransjeaktĂžr
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    864
    Antall liker
    1.311
    Sted
    TĂžnsberg
    Torget vurderinger
    37
    De som savner Kari Bremnes pÄ treff har sansynligvis vÊrt lite pÄ treff. Synes perioden fra 1997-2020 har blitt spilt alt for mye fra den damen der.
    Jeg har nok vĂŠrt for lite pĂ„ treff oppimellom, for nĂ„r jeg oppdaget Keith dont go fra en annen kjent artist - sĂ„ var tydligvis den ihjĂŠlspilt
😳
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn