- Ble medlem
- 10.04.2003
- Antall liker
- 6
Ser også poenget ditt Jan.jane skrev:Når det gjelder step-attenuator: Hvis det er 20 step inkludert mute (ala S&B) mellom klokka 7 og 17, hvor mange step er det da før klokka 10?BHO skrev:Er det et alvorlig problem dersom ole brum ikke melder sin ankomst selv med volum kl.14 ?Audiomix skrev:I svært mange tilfeller med rør både først og sist ender en opp med for høyt nivå til utgangstrinnet. Resultatet er at en aldri spiller over kl 10.
Jeg bare lurer.
Det er jo i det minste litt upraktisk med så få posisjoner mellom helt stille og full guffe.
Jan E Veiset
Silver Rock har som S&B 23 step + mute.
Dette tilsvarer antall tapper på Shallco attenuatoren. (Tror Seiden sin attenuator har likt antall?)
Jeg har i dag 12 step fra laveste nivå og opp til et nivå jeg orker å høre på.
Volumøkningen pr step er sånn akkurat passe, og jeg synes det fungerer greit slik.
Men denne løsningen gir et visst nivå allerede på step 1. Hos meg er dette sånn omtrent "lavt lyttenivå" hvor man kan føre samtale paralellt.
Ved å øke gain, er jeg tilbake til problematikken fra begynnelsen med dette trinnet, når jeg hadde 6h30pi rør med høyere gain.
Ikke noe praktisk å måtte stoppe musikken for å snakke sammen, og slett ikke noe populært siden anlegget står i stua, og spiller mye bakgrunnsmusikk.
Riktignok har Sonos egen volumkontroll, slik at jeg kan styre nivå inn til pre når jeg spiller fra HD via DAC, men denne volumontrollen gir et lite kvalitetstap, og det spiller best når den er bypasset.