Hi-Fi forretninger HiFi i Stavanger

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Hei gode HiFi venner, er det noen flotte HiFi butikker i Stavanger jeg burde fått med meg mens jeg er på besøk her?
 

PederP

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2019
Innlegg
4.192
Antall liker
12.725
Sted
Nordvest på Jæren
Torget vurderinger
2
Det er nokså svart for tida. Det meste har stengt dørene.
Hifiklubben legg og ned (dersom den enda er open finn du kanskje noko på tilbod), og butikken i Sandnes vil då vere alternativet for oss.

Maxwell eksisterer framleis, men om du ikkje tar kjangsen der, så er vel Moet Audio på Røyneberg den butikken som er nermast.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.174
Antall liker
34.576
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Utrolig lite her i byen. Jeg minnes det var seks butikker som solgte hifi når jeg flyttet til Stavanger i -99 -og nå ingen. Maxwell bør du jo få med bare for opplevelsen 🤣
Sandnes har A-Varer som har en del spennende.
 

EirikV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Innlegg
341
Antall liker
158
Torget vurderinger
1
Soundgarden Forus er vel og et bra alternativ. De skriver at man kan høre Sonus Faber, Audio Research og Chord Electronics. Så det kan bli en flott opplevelse.

Det er ganske utrolig at Stavanger med sine 142.000 innbyggere og mange pengesterke folk ikke kan holde liv i Hi-Fi Klubben. Det står at butikken enda er åpen på nettet, men har kanskje lite utvalg.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.174
Antall liker
34.576
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Det er ganske utrolig at Stavanger med sine 142.000 innbyggere og mange pengesterke folk ikke kan holde liv i Hi-Fi Klubben. Det står at butikken enda er åpen på nettet, men har kanskje lite utvalg.
Helt enig, nesten ennå mer utrolig at byen ikke har en eneste butikk som selger vinylplater (foruten om en som er oppe på lørdagene)
Men jeg som følge litt med i piano og flygel-verden vet at Rogalendinger synes det er mer stas å handle eksklusive varer i Oslo eller Bergen kontra Stavanger. Det finnes ikke en butikk som selger nye pianoer/flygler lenger heller her.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.238
Antall liker
10.915
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
I Stavanger sentrum er det nesten ingen interessante butikker igjen. Det har forandret seg enormt på de snart 30 årene jeg har bodd her. Situasjonen skyldes delvis at sentrum er veldig lite, egentlig en gammel småby, der husleien på næringslokaler er så høy at det bare er butikker med jevnlig omsetning, og serveringssteder, som klarer seg.
Noe overlever fremdeles i kort kjøreavstand, som Soundgarden på Forus og den uavhengige stayeren A-vare i Sandnes.
Hifi-Klubben har fremdeles åpent i Stavanger, og butikken i Sandnes fortsetter. Dessuten finnes Maxwell fremdeles i Stavanger, utrolig nok, , kan være verd et besøk bare for nysgjerrigheten og historien.
Vi kan klage og sørge, med god grunn, og det gjelder slett ikke bare hfii-bransjen, men får gjøre vårt beste for å støtte de få som er igjen.

ps: @HoJ du mener vel ikke at Pianoservice i Sandnes har lagt inn årene også?
 
Sist redigert:

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.174
Antall liker
34.576
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
I Stavanger sentrum er det nesten ingen interessante butikker igjen. Det har forandret seg enormt på de snart 30 årene jeg har bodd her. Situasjonen skyldes delvis at sentrum er veldig lite, egentlig en gammel småby, der husleien på næringslokaler er så høy at det bare er butikker med jevnlig omsetning, og serveringssteder, som klarer seg.
Noe overlever fremdeles i kort kjøreavstand, som Soundgarden på Forus og den uavhengige stayeren A-vare i Sandnes.
Hifi-Klubben har fremdeles åpent i Stavanger, og butikken i Sandnes fortsetter. Dessuten finnes Maxwell fremdeles i Stavanger, utrolig nok, , kan være verd et besøk bare for nysgjerrigheten og historien.
Vi kan klage og sørge, med god grunn, og det gjelder slett ikke bare hfii-bransjen, men får gjøre vårt beste for å støtte de få som er igjen.

ps: @HoJ du mener vel ikke at Pianoservice i Sandnes har lagt inn årene også?
Nei, butikken finnes, men de har bare brukt-pianoer der.
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Takker for svar. Dere fortjener en skikkelig HiFi sjappe her da. Oljefolk er visst ikke så opptatt av godlyden. I Trøndelag er det jo flere gode HiFi butikker 😊
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.032
Antall liker
7.633
Sted
Oslo
Alle dere som handler på nett, og syter over mangel på fysiske butikker.
Skamme seg gutter!
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
En kan vel kanskje ikke klandre HoJ og et par andre i tråden alene. Jeg vil anta at det behøves mer enn to-tre-fire kunder for å holde ei HiFi-sjappe flytende, uansett hvor oljebemidlede de måtte være.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.238
Antall liker
10.915
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Stavanger-regionen har opplevd økonomisk stagnasjon i flere år, siden sist oljeprisen falt betydelig. Og det har ikke tatt seg opp igjen, da samfunnet ser ut til å ønske avvikling av oljeindustrien. Kombinert med eiendomsmagnater (noen få eier det meste i sentrum) som heller lar lokaler stå tomme og forfalle enn å sette ned husleien. Politisk styring av denslags synes ikke ønskelig for de som regjerer her.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
eiendomsmagnater (noen få eier det meste i sentrum) som heller lar lokaler stå tomme og forfalle enn å sette ned husleien

Høres i grunnen ganske så kjent ut. Sentrum er dødt og tilnærmet fullstendig uinteressant her også, med nye butikker på månedlig basis, som alle er kopier av de som prøvde og feilet sist.

Den største grunnen ligger dog i de forbanna kjøpesenterne, som har de samme urkjedelige butikkene men formodentlig billigere leie.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.174
Antall liker
34.576
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Det er vel fordi dere tok et valg.
Mine foreldre akket seg over butikkdøden i sentrum, og gjorde stor innkjøp på det bilbaserte senteret i utkanten
Jeg kjøpte både høyttalere, effektforsterker, forforsterker og cd-spiller i Stavanger jeg... Samt masse vinylplater. Men nå må det kjøpes via internett.
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.032
Antall liker
7.633
Sted
Oslo
Det er jo verken din eller min skyld.
Men tilsammen drar vi samfunnet et sted vi kanskje ikke ønsker
 
Topp Bunn