Hi-Fi forretninger Hifi i Tigerstaden

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
En glad nordlending i eksil på vestlandet ønsker tips om hvor de selger hifi i Oslo.
Fra før vet jeg om Oslo Hifi-senter.
Soundgarden og Hifiklubben har vi i Bergen og, så de er mindre interessante.

Det bør være gangavstand fra Hotel opera i sentrum, da jeg ikke har bil tilgjengelig.
Jeg har dog gode sko, så en halvtimes gange evt. en tur med trikken er ingen hindring.

DoB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
339
Sted
Oslo
Torget vurderinger
12
Hei.

Stereofil i Grensen er en veldig bra butikk med mye spennende utstyr og hyggelig og kunnskapsrikt personale. Ligger i Grensen, 15 minutters rask gange fra Hotell Opera. Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Ellers kan Lyric Hifi være en bra stop. Hadde litt begrenset utvalg når jeg var der sist, men uansett en hyggelig (og annerledes) opplevelse. Ligger i Torggata, også det ca 15 minutters rask gange unna. Lyric hifi & bilstereo as

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Er det gangavstand til disse butikkene?
Grensen vet jeg hvor er, men de andre..?

N

nb

Gjest
De med høyest siklefaktor er vel Oslo HiFi-Center og Lyric. Hos sistnevnte lønner det seg muliges å ringe for å avtale, de kan ha litt odde åpningstider så vidt jeg vet. Norsk Audioteknikk drives av en trivelig fyr, men det er noen år siden jeg var der og de har flyttet i mellomtiden.

Alle som er nenvt så langt, med unntak av Moiz, ligger sentralt til. Fra Oslo S til Moiz er det et kvarter med banen og en 10-15 minutters gange.

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Butikker som selger vinyl er også av stor interesse.

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Har en god gps app på tlf (Navigon)
Den skal nok få kjørt seg til helga:)
Takker så mye for gode tips!

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.041
Sted
Oslo
Big Dipper i Torggt. Et stenkast fra Stereofil.

mvh

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.041
Sted
Oslo
@ ou812rh: Er det lokalene i Torggaten Bad du sikter til? Isåfall er det jo ennu en vinylsjappe i gangavstand fra Stereofil & Lyric.

mvh

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
21.289
Sted
Der det finnes okser i Oslo
Torget vurderinger
10
@ ou812rh: Er det lokalene i Torggaten Bad du sikter til? Isåfall er det jo ennu en vinylsjappe i gangavstand fra Stereofil & Lyric.

mvh
Big Dipper har flyttet til Møllergata (vinylsjappa). Duet Audio er i lokalene i Torggt. Bad nå. Veldig hyggelig og verdt et besøk!

• Liker
Reaksjoner: oct

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.551
Sted
Oslo
Du klarer fint å ta runden med et par gode sko. Start på Oslo HiFicenter (så setter du standarden samtidig) Det ligger rett ved rådhuset og konserthuset (Bare følg Rådhusgata). Etter å ha siklet fra deg krysser eller følger Karl Johan nedover og stikker opp Lille Grensen så treffer du rett på Stereofil. Fremdeles tilbake mot hotellet går du mot Glasmagasinet og Stortorget. Møllergata er rett til venstre før Glasmagasinet og Torggata rett etter. Derfra svinger du innom Oslo City og Platekompaniet, og da er du nesten tilbake ved hotellet så du kan sette fra deg alle varene. :)

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.041
Sted
Oslo
@ lynvingen: Beklager at jeg tabbet meg litt ut mht. gatenavn i egen by. Big Dipper (platesjappen) ligger i Møllergt. på oversiden av Glassmagasinet.

mvh

Jamakr

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2003
Antall liker
2.409
Du klarer fint å ta runden med et par gode sko. Start på Oslo HiFicenter (så setter du standarden samtidig) Det ligger rett ved rådhuset og konserthuset (Bare følg Rådhusgata). Etter å ha siklet fra deg krysser eller følger Karl Johan nedover og stikker opp Lille Grensen så treffer du rett på Stereofil. Fremdeles tilbake mot hotellet går du mot Glasmagasinet og Stortorget. Møllergata er rett til venstre før Glasmagasinet og Torggata rett etter. Derfra svinger du innom Oslo City og Platekompaniet, og da er du nesten tilbake ved hotellet så du kan sette fra deg alle varene. :)
Ingen grunn til å ikke sjekke the Garden for vinyl også, ligger i den delen av Skippergata som er en blindgate retning Storgata. Vis a vis Royal Christiania Hotel.

Ellers må jo NAT sies å være innen gangavstand, og med meget oppegående innehaver!
Mvh
JMK

• Liker
Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.041
Sted
Oslo
NAT i Ullevålsvn. er også verdt et besøk (hi-fi sjappe). ^

mvh

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Må nok kjøpe nye sko i samme slengen skjønner jeg.
Mange butikker å besøke!
Håper fruen finner noe hun kan se på...

aloz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Antall liker
127
Torget vurderinger
2
Duet Audio og Audio Norge er vel samme sjappe?

Topp Bunn