Hifigleden er tilbake etter akustikk tiltak

Zack

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2018
Innlegg
251
Antall liker
154
Sted
Nittedal
Torget vurderinger
0
Har for 10 år siden vært utsatt for et høyt smell som har medført høreskade. Parralelt har jeg fått tinnitus og høreapparat grunnet en smule nedsatt hørsel.
Jeg har vært glad i musikk (og film) så lenge jeg husker og har de siste årene fått et anlegg som etter min mening og lommebok holder høy standard. Marantz PM14S1, Rega RP6 med Dynavector DV20x2L, ECP2 og Dynaudio Special 40.

Jeg har dessverre opplevd det var noe med lyden jeg ikke helt kunne sette fingeren på og tenkte det kunne være pga. hørselen, høreapparat etc. Mistet litt av gleden ved anlegget, lytte til musikk og vurderte nylig å selge det. Satte faktisk noe til salg men leste parralelt med dette om akustikk tiltak og så et par videoer på Youtube. Tenkte det var verdt et forsøk på mdf panelerne i kjellerstuen.

I dag ankom 5 stk. Eli acoustic 60.4 premiere panel som ble satt opp i første refleksion og veggen rett bak sofaen/ lytteposisjon.
Wow må bare si det er noe av det beste (og billigste) tiltak jeg har gjort.
Bedre bass, mer sammenhengende og bedre definert lydbilde og behagelig god lyd. Ingen skinger og til tider skrikende gitar som jeg opplevde på intro på Phil Collins: Wish it would rain. Den er nå borte😊

For meg som har mer hifi interesse enn konkret erfaring med mange forskjellige anlegg og kombinasjoner måtte jeg bare dele gleden og en hyggelig historie som jeg underveis ikke var sikker på endte lykkeligt.

God helg.

Mvh.
 

Knubie

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2020
Innlegg
1.728
Antall liker
719
Sted
Bergen
Ja hvis du tenker på at de panelene du har kjøpt er 4 cm, så gled deg til du får noen enda tykkere😁😄😀 Men bedre bass kan du vanskelig påberope deg😅 det er nok ett resultat av mer ro i lydbilde eller noe sånt...
 
Sist redigert:
Topp Bunn