HiFiHipHop

torb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2006
Antall liker
0
Kva Hip-Hop/Rap-plater meiner de har god lydkvalitet? Eg veit ikkje sjølv kva eg skal høyre etter, sit no og justerer kor longt høgttalarane skal stå frå veggen med Jay-Z - The Black Album.

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Hip-hop- og rap-produsenter er vel ikke akkurat de som er mest opptatt av naturlig "god" lyd, så å finne én plate med hifi-kvalitet for så å kalibrere anlegget etter den tror jeg ikke er en veldig god idé. Jevn klangbalanse, homogenitet, holografi, naturtrohet og slikt er vel ikke akkurat det Jay-Z og gutta sikter etter. Bruk plater du hører mye på; låter de fett er det fett! :)

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Timbuktus plater syns jeg har god lyd.

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kva Hip-Hop/Rap-plater meiner de har god lydkvalitet? Eg veit ikkje sjølv kva eg skal høyre etter, sit no og justerer kor longt høgttalarane skal stå frå veggen med Jay-Z - The Black Album.
Public Enemy med platen Greatest Misses er vel den platen jeg syns har knall lyd innenfor denne sjangeren.Har hørt både Lp versjonen og Cd utgaven av denne.Jeg likte Lp versjonen noe bedre,men summa summarium;ett kjempealbum.

Vedlegg

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.056
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Guru - Jazzmatazz-skivene kanskje?

Liker 1 og 2 best.

torb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2006
Antall liker
0
Guru - Jazzmatazz-skivene kanskje?

Liker 1 og 2 best.
Høyrd einaren (på eit knøttlite TV). Gjekk glipp av desse i Bergen :/

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Her har du to musikkforslag: Nils Petter Molvær med Khmeer. Her har du ihvertfall electronica og rytmer så det holder. Så har du Massive Attack. Spesielt deres siste "100th Window"

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Portishead - Dummy er et knakende godt album, med litt melankolske triphop rytmer, og vakker vokal av Beth Gibbons.
God lyd er det på albumet også! ;-)

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.484
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
ålater produsert av timbaland el. om han skriver timberland har bra lyd, har ei plate av bubba sparx som slår som bare det

Topp Bunn