Hifisentralen har IKKE solgt emailadresser

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.275
Torget vurderinger
2
Jeg kan garantere at vi i Hifisentralen aldri har solgt eller videreformidlet noen emailadresser til noen.

Jeg ser det er noen som mistenker at vi har formidlet emailadresser til et plateselskap (2L), og det har vi IKKE.

Hvordan de har fått tak i noen av våres medlemmer emailadresser er helt ukjent for oss da adressene ikke er tilgjengelig hvis dere skjuler dem i profilen deres.

Mvh
Høvdingen

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
okai ,var derfor jeg fikk den mailen der.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Jeg tror deg på ditt ord høvding. Pussig var det absolutt.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.275
Torget vurderinger
2
okai ,var derfor jeg fikk den mailen der.
Det er noen få her på Sentralen som har mottatt en mail fra 2L, hvordan kan dere automatisk konkludere med at vi har solgt mailer ?

Jeg skjønner at dere har opprettet egne email-adresser for registrering her, og jeg skjønner at det er enkelt å konkludere med at vi har solgt adressene, men det har vi ikke gjort, punktum.

Det er sikkert teoretisk mulig for en dyktig hacker å gå inn i våre filer og hente ut email-adresser, men jeg tviler meget sterkt på at noen har gjort det.

Det er ikke så lett å gjøre noe mer med denne saken, men det nye forumet har 3 ganger så bra sikkerhet, så evnt. sikkerhetshull vil da være garantert tettet.

Mvh
Høvdingen

M

Mulelid

Gjest
Kan være at 2L selv har "smuglet" dem ut i form av egen profil?

K

kbwh

Gjest
2L har forklart hva som har skjedd, Mulelid. Ikke nødvendig å spekulere noe mer.

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Det er ikke så lett å gjøre noe mer med denne saken, men det nye forumet har 3 ganger så bra sikkerhet, så evnt. sikkerhetshull vil da være garantert tettet.
Apropos det... hvordan ligger dere an i løypa? :-*

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.275
Torget vurderinger
2
Vi ble tipset av en bruker om at email-adressene til brukerne har ligget synlig i kodingen "view source" pga. "meld til admin" funksjonen.

I praksis har da alle emailadressene til brukerne vært synlig i html-output'en, men dette er nå tettet.

Det er nok ikke så mange som har fanget opp dette, men det forklarer hvordan enkelte har mottatt Spam via email-adresser som kun er brukt til å registrere seg her på HFS.

Det som er bra er at problemet er løst og vi beklager at dette har skjedd.

Mvh
Høvdingen

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.275
Torget vurderinger
2
Apropos det... hvordan ligger dere an i løypa? :-*
Vi er for lengst ferdig med forumet, men vi jobber med nyhetssforside hvorav vi ønsker å hente inn nyheter fra andre sider, slik at HFS vil fungere bedre som en oversiktsportal. Vi har ikke selv noen aktiv nyhetssredaksjon (som dere selvfølgelig har sett med tanke på lav aktivitet på forsiden), og vi jobber fortsatt litt med bruktbørsen, hvorav vi også ønsker å hente inn annonser fra flere andre sider.

Tanken er å ha sider med "10 siste nyheter/annonser" fra flere ulike sider, og vi har nå fått til dette ved å bruke RSS feeds fra diverse sider. Ulempen er at det er mange sider som fortsatt ikke lager feeds, og vi er usikre på hvordan vi f.eks. skal hente 10 siste bruktannonser fra f.eks. Hifimagasinet.se slik at det oppdaterer seg automatisk.

Når en begynner å teste ut litt koding på forskjellige løsninger så flyr timene unna, og meg annen jobb osv. så tar det litt tid, men vi er veldig nærme nå.

Mvh
Høvdingen

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Flotte greier! Får jeg lov til å spørre hvilken forumprogramvare den nye versjonen benytter seg av?

På forhånd takk.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Det er noen få her på Sentralen som har mottatt en mail fra 2L, hvordan kan dere automatisk konkludere med at vi har solgt mailer ?
har absolutt ikke tenkt på at dere har solgt mailadresser, skjønte bare ikke først hvorfor jeg fikk mailen.

mvh Jørgen

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Mvh
Høvdingen
Herregud vi er da SÅ svake for all verdens konspirasjonsteorier på dette forumet, så dette var jo det minste man kunne vente ! ;D ;D ;D

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.275
Torget vurderinger
2
Flotte greier! Får jeg lov til å spørre hvilken forumprogramvare den nye versjonen benytter seg av?

På forhånd takk.
Det nye forumet benytter seg av YaBB 2.2. Vi vurderte andre løsninger, men det var veldig enkelt å konverte om alle de gamle innleggene til det nye forumet. Vi synes også YaBB 2.2 har mange snedige løsinger og veldig god sikkerhet. I tillegg er det mye raskere, og vi har laget noen litt smarte løsninger som gjør at vår nye forside som vil inneholde nyheter fra forskjellige sider vil være veldig rask. Dagens forside er jo så treg når vi aktiverer 10 siste fra forumet at det er direkte flaut.

Topp Bunn