Hifisentralen på ny server

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Vi har i dag inngått avtale om kjøp av dedikert server, og vi legger om alle våre sider + oppdateringer av forum mellom 5-10 april.

Serveren vil være lokalisert i Oslo med 100 Mbits fiber og vi regner da med at Hifisentralen vil bli et langt raskere forum enn det vi opplever nå.

Inntil den tid så får vi bare leve med ting som de er.

Mvh
Høvdingen
 
L

Ludo

Gjest
Hvilken leverandør er det som får gleden av vårt forum? :)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Hehe, det er fortsatt Uniweb.

De har vist ekstremt god service tidligere, men serveren som vi ligger på nå har problemer med harddiskene, og de jobber med saken.

Alt var veldig bra helt til hackerne slo til, og jeg er overbevist om at ting vil bli rettet på fremover.

Likevel så går vi over på egen server hvor vi har kontrollen, og det er ingenting i veien med fiberlinjene så ting kommer nok til å bli bra.

Mvh
Høvdingen
 

Vinmono

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
84
Antall liker
5
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Tas imot med åpne armer, bankende hjerte og svette ører! :D
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Det gleder meg fryktelig mye at sentralen kan bli vesentlig raskere enn det er i dag, litt usikker på om det blir flere eller færre timer med musikk ut av dette, men om hastigheten kommer på plass så er det stor sjanse for at det blir enda flere timer med god lyd, så dette må kalles å slå to fluer i en smekk.? :D

Ellers så vil jeg gratulere alle sammen, vi har nå passert godt og vel 7000 medlemmer.!
Smurfet en liten runde for å se litt på de medlemmene, det er ikke bare Norge som er representert her, Sverige er det en del og Danmark er det en del, men også noen Grekere er medlemmer her, ikke ukjente Christos Skolumbakas som er President i Audiophile Club Of Athens er også å finne blandt sentralens medlemmer.! :eek:
Så det er bare å ta seg en ekstra kaffekopp og en liten kakebit å feire i dag, regner med at Høvdingen spanderer kake på alle medlemmene når vi passerer 10.000.?
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
788
Torget vurderinger
5
Glimrende!

Kanskje selv ivar blir fornøyd, men det er ikke sikkert. ;)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Glimrende!

Kanskje selv ivar blir fornøyd, men det er ikke sikkert. ;)
;D ;D

Nå som jeg selger alt utstyret for å kjøpe sykkel, så håper jeg vi får en egen motorsykkel avdeling når hifisentralen mkII blir lansert ;D

Glimrende dette her store høvding. Vi gleder oss.
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.367
Antall liker
150
Veldig bra. Har ikke kunnet bruke HFS hjemmefra.
 

haakonkl

Medlem
Ble medlem
12.03.2002
Innlegg
41
Antall liker
0
Kjempebra! Masse bra innhold her, men til tider blir det alt for mye tommeltvinning for hvert klikk...
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Vil du ha mer reklame?

Vi kommer til å ha bannere slik som i dag, men vi lar dem rotere slik at det ikke er for mange synlige av gangen. Det vil ikke bli overflod med reklame hvis noen bekymrer seg for det.

Helt siden Hifisentralen ble startet har målet vært å bringe bransje og forbrukere tettere sammen, og vi kommer bl.a. til å la bransjenyheter komme frem på forsiden for å få en litt mer aktiv forside.

Vi kommer også til å skape mye bedre oversikt hvorav vi har en egen side som inneholder små rubrikker med "10 siste innlegg" fra hver eneste kategori på forumet slik at brukerne kan se alt på en side.

Det vil bli billedopplastingsmuligheter i både forum og bruktbørs som fungerer, og vi har forbedret siden med Hifi Anlegg slik at det bl.a. er små bilder av anlegget over hvert brukernavn.

Det vil være mange små og store oppdateringer som vi håper vil gøre Hifisentralen til en mer funksjonell og interessant portal.

Mvh
Høvdingen
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Vil du ha mer reklame?

Vi kommer til å ha bannere slik som i dag, men vi lar dem rotere slik at det ikke er for mange synlige av gangen. Det vil ikke bli overflod med reklame hvis noen bekymrer seg for det.

Helt siden Hifisentralen ble startet har målet vært å bringe bransje og forbrukere tettere sammen, og vi kommer bl.a. til å la bransjenyheter komme frem på forsiden for å få en litt mer aktiv forside.

Vi kommer også til å skape mye bedre oversikt hvorav vi har en egen side som inneholder små rubrikker med "10 siste innlegg" fra hver eneste kategori på forumet slik at brukerne kan se alt på en side.

Det vil bli billedopplastingsmuligheter i både forum og bruktbørs som fungerer, og vi har forbedret siden med Hifi Anlegg slik at det bl.a. er små bilder av anlegget over hvert brukernavn.

Det vil være mange små og store oppdateringer som vi håper vil gøre Hifisentralen til en mer funksjonell og interessant portal.

Mvh
Høvdingen
Kjempebra!

PK
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
788
Torget vurderinger
5
Vi kommer også til å skape mye bedre oversikt hvorav vi har en egen side som inneholder små rubrikker med "10 siste innlegg" fra hver eneste kategori på forumet slik at brukerne kan se alt på en side.
Dette høres meget bra ut.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
788
Torget vurderinger
5
En ting jeg ønsker meg som burde være en smal sak:
Kan de påloggede medlemmene vises i alfabetisk rekkefølge?

Kan være kjekt når man lurer på om spesifike medlemmer er pålogget.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Det oppdaterte forumet har en mye raskere søke-funksjon, men vårt forum er basert på YaBB-motor og en så rask og god søkefunksjon som hembio kan vi bare drømme om.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
En ting jeg ønsker meg som burde være en smal sak:
Kan de påloggede medlemmene vises i alfabetisk rekkefølge?

Kan være kjekt når man lurer på om spesifike medlemmer er pålogget.
Listen viser i hvilken rekkefølge medlemmene har logget seg på, og dette kommer ikke til og endres.

Vi vurderer å lage en såkalt "venneliste" hvor du kan se hvem av dine venner som er pålogget.
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
1
ivar som i meg?
hola hopprundt
Jeg blir aldri fornøyd, min søken etter det perfekte gir utslag i jobb, hobby, familie, hus, planter og hjem.
100mbit er og blir et minimum i dagens samfunn, snart blir det gigabit (men da er det en og annen kobbertråd som må henge med), og fremgang er bra.
Den dagen da alt er bra og intet kan forbedres er på militærspråket den dagen man dimmer. I verdenssammenheng vil det si armageddon. EOD (end of days denne gang)

Kred for satsing på forumets medlemmer og dermed sidens fremtid, helt klart!
Kjør på, knalla på. Flere innlegg om svada, men først og fremst. Et bildegalleri som lagres på servernivå. Søkbart, slideshow osv. Dæven for en ressurs!

Ellers? Livet er hardt, wear a fucking helmet. Die hard! (firern kommer snart!!!!) :)
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
;D ;D

Nå som jeg selger alt utstyret for å kjøpe sykkel, så håper jeg vi får en egen motorsykkel avdeling når hifisentralen mkII blir lansert ;D

Glimrende dette her store høvding. Vi gleder oss.
Solgte Patos-høyttalerene mine for noen år siden, nettopp for å kjøpe min første sykkel. Føler helt klart at den for meg logiske koblingen mellom mc og hifi ikke er så synlig i Sentralen som mange ::) ønsker.
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Spørs om MC (utendørs 2 hjuling) burde bli egen kattegori her!! Det er jo en del motorsykkelentusiaster her også!! Koblingen mellom MC og Hi-Fi = Fantastisk rekreasjon!! ;D
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Spørs om MC (utendørs 2 hjuling) burde bli egen kattegori her!! Det er jo en del motorsykkelentusiaster her også!! Koblingen mellom MC og Hi-Fi = Fantastisk rekreasjon!! ;D
Klar for besøk i ettermiddag nå da, Odder :) Troppene fra nord kjæm sørover ;)
 
B

bender

Gjest
Det oppdaterte forumet har en mye raskere søke-funksjon, men vårt forum er basert på YaBB-motor og en så rask og god søkefunksjon som hembio kan vi bare drømme om.
sørg for å ha en link ved hvert medlem: "søk etter innlegg skrevet av .... "
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Klar for besøk i ettermiddag nå da, Odder :) Troppene fra nord kjæm sørover ;)
Jepp!! Klar for besøk her!! Hydran er på plass, så nå får vi se hva den kan gjøre!
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Kanksje en smule off-topic her nå folkens.

Når vi først snakker om topics - på vårt oppgraderte forum så har dere mulighet til å velge bort kategorier en ikke ønsker å se, hvilket gjør at vi kan ha flere kategorier uten at det blir rotete og uoversiktlig. Kanskje vi skal dele Off-topic inn i flere kategorier slik som f.eks. Relgion/politikk, MC og bil, diverse.

Det virker som det er mange som ønsker å snakke om annet enn bare hifi, men jeg kaster bare ut en idé og er interessert i synspunkter.
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Kanksje en smule off-topic her nå folkens.

Når vi først snakker om topics - på vårt oppgraderte forum så har dere mulighet til å velge bort kategorier en ikke ønsker å se, hvilket gjør at vi kan ha flere kategorier uten at det blir rotete og uoversiktlig. Kanskje vi skal dele Off-topic inn i flere kategorier slik som f.eks. Relgion/politikk, MC og bil, diverse.

Det virker som det er mange som ønsker å snakke om annet enn bare hifi, men jeg kaster bare ut en idé og er interessert i synspunkter.
Tror dette er en meget god ide!! Det finnes ettervært så mange tråder, særlig under off-topic at en oppdeling helt sikkert ville vært fint!! Er jo også mange som er interessert i f.eks sport og natur og friluft.... også selvføgelig MC da.... både på 2 hjul og til platespilleren ;)

Gleder meg til den nye sentralen er oppe! Bra jobbet!
 
Topp Bunn