Ønsker anbefaling Hifiservice: Anbefaling av personer/firma hvis du trenger å reparere hifistæsjet.....

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.551
Antall liker
2.734
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Som lovet, asap:

I denne tråden håper og ønser jeg at dere kommer med innspill på kompetente personer/firma (og deres tilholdssted), i tilfelle man har behov for å få utført reparasjoner/fikset på hifistæsjet sitt:


Sense (Rørvik): tror duden kan fikse det aller meste. Mekker signal- og høyttalerkabler, bygger nettfiltre, er i stand til å mekke sammen både cd-spillere, forsterkere, dac`er mm

Ones (Bergen): jobber for/samarbeider med hifiklubben?

Mange skryter av Dalens elektroservice (hvor på austlandet?)


mvh
Proffen
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
940
Antall liker
704
Torget vurderinger
10
Moelv elektronikkservice !
Meget dyktig !

Dalens , er rett nord for Gjelleråsen , ved riksvei 4 .
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.128
Antall liker
10.590
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Rune Juul (RJEL) i Bodø
Audiomix (rør) Kongsberg
Armand (om han har tid :) ) også Kongsberg
 

cb_600

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.02.2011
Innlegg
413
Antall liker
352
Sted
Stokke
Torget vurderinger
12
Rune Juul (RJEL) i Bodø
Audiomix (rør) Kongsberg
Armand (om han har tid :) ) også Kongsberg
+1 på Armand i Kongsberg. Meget grundig og dyktig. Anbefales! [emoji106]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
940
Antall liker
704
Torget vurderinger
10
Rune Juul er spesialist på Primare....
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.289
Antall liker
16.333
Sted
Østfold
Burde man i åpningsinnlegget lage noen premisser for hvilke opplysninger man bør gi, og ikke minst hva slags typer fagområde man er ute etter? Det virker som om det er stort fokus på reparasjon av defekt utstyr her, men kalibrering, modifisering, custombygg, konstruksjon, akustikk, prosjektering, trearbeider, metallarbeider osv er jo også ting som er like så relevant for mange.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.507
Antall liker
9.250
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Teletor må nevnes, har vært dyktig med mine kassettspillere, og kan mye om mye, deler har han også mye av.
Han fikk tak i deler til Sony TCM-200 drivverket til min KA3ES:D Og da mener jeg ikke reimer og pinch rollers som er enkelt å få tak i.
Teletor

Teletor
Åkerøveien 12
0586 OSLO

TLF: 22223210
Epost: tmodalen@online.no
 
Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Burde man i åpningsinnlegget lage noen premisser for hvilke opplysninger man bør gi, og ikke minst hva slags typer fagområde man er ute etter? Det virker som om det er stort fokus på reparasjon av defekt utstyr her, men kalibrering, modifisering, custombygg, konstruksjon, akustikk, prosjektering, trearbeider, metallarbeider osv er jo også ting som er like så relevant for mange.
Godt forslag. Hvordan gjør vi denne tråden så enkel søkbar som mulig? Vil ikke akkurat at det er lett å finne igjen ting en trenger her inne.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.507
Antall liker
9.250
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Og Birger hadde en Denon kassettspiller til rep. hos denne herremannen;

Sakset fra kassettspillertråden:
"Jeg hadde den til Mostue på Gvarv. 'Mostues.no' <per.arve@mostues.no> = Mostues TV Service. Han er meget dyktig og rimelig."
 
Sist redigert:

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Burde man i åpningsinnlegget lage noen premisser for hvilke opplysninger man bør gi, og ikke minst hva slags typer fagområde man er ute etter? Det virker som om det er stort fokus på reparasjon av defekt utstyr her, men kalibrering, modifisering, custombygg, konstruksjon, akustikk, prosjektering, trearbeider, metallarbeider osv er jo også ting som er like så relevant for mange.
Godt forslag. Hvordan gjør vi denne tråden så enkel søkbar som mulig? Vil ikke akkurat si at det er lett å finne igjen ting en trenger her inne.
Jeg endret litt på overskriften.

Søk på "Hifiservice" i søkefeltet (trenger IKKE å velge "kun i titler"), og denne tråden kommer øverst på lista.

Du kan jo også abonnere på tråden, og da vil den være tilgjengelig under "Mine abonnerte tråder".

Mvh
Høvdingen
 

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Innlegg
211
Antall liker
90
Torget vurderinger
6
Tips til elektronikkverksted

Er det noen som har noen gode tips til elektronikkverksteder på Østlandet/ Oslo? Jeg har et forsterkersett bestående av Chapter pre og effekt. Begge har en eller annen form for kontaktfeil da de slår seg av og på. Har vært i kontakt med Dalens, men de tar ikke Chapter. Regner med dette bør kunne fikses uten skjema.

Alle tips mottas med stor takk:)
 

jeff

Medlem
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
11
Antall liker
3
Det var vel Andre på HiFi Huset som solgte disse

Han driver jo i dag Audiocenteret og må jo kunne hjelpe deg på rett vei?
 
  • Liker
Reaksjoner: AKA

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.746
Har en kompis med en revox som trenger service. Forslag?
 

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Innlegg
211
Antall liker
90
Torget vurderinger
6
Blåser liv i denne tråden. Fikk ikke umiddelbar respons hos noen reparatører på Chapter, med det resultatet at settet ble stående i boden. Veldig takknemlig om noen har tips til verksted/ person som kan se på settet og vurdere om det lar seg fikse eller ikke. Befinner seg i Oslo.

mvh
AKA



Tips til elektronikkverksted

Er det noen som har noen gode tips til elektronikkverksteder på Østlandet/ Oslo? Jeg har et forsterkersett bestående av Chapter pre og effekt. Begge har en eller annen form for kontaktfeil da de slår seg av og på. Har vært i kontakt med Dalens, men de tar ikke Chapter. Regner med dette bør kunne fikses uten skjema.

Alle tips mottas med stor takk:)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.289
Antall liker
16.333
Sted
Østfold
Malmin fikset opp en Chapter en gang vet jeg, men det ble byttet ganske mye i den. Det var vel snarere snakk om en ombygging.
 
  • Liker
Reaksjoner: AKA

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Noen som vet om en som kan å renovere delefilter i gamle HT, helst i Bergensområdet..
 

brotevatn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.02.2010
Innlegg
88
Antall liker
229
Torget vurderinger
1
Blåser liv i denne tråden. Fikk ikke umiddelbar respons hos noen reparatører på Chapter, med det resultatet at settet ble stående i boden. Veldig takknemlig om noen har tips til verksted/ person som kan se på settet og vurdere om det lar seg fikse eller ikke. Befinner seg i Oslo.

mvh
AKA
RE: Elektro utanfor Hamar fiksa min Jeff Rowland monoblokk og Burmester cd spelar. Kan trygt tilrå å sende ein førespurnad dit 😊

brotevatn
 

pgoutlaw

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.11.2010
Innlegg
63
Antall liker
26
Torget vurderinger
1
Du kan høre med ham her om han kan hjelpe. Flink med Tandberg og rørforsterkere, så regner med han klarer et delefilter også.
Ja Skutle er flink fyr. Eneste jeg har og utsette på han er at han bruker sinnsykt lang tid og til tider vanskelig å få tak i på tlf og svar på mail. Men sluttproduktet ingenting å si på.
 

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Innlegg
754
Antall liker
165
Sted
Larvik (Narvik)
Er det noen i Larvik eller rundt Vestfold som kan hjelpe meg med oppsett og gjennomgang av en Lenco L75? Kanskje et par tweaks, ønsker å beholde den relativt original. Kanskje bytte Headshell og pickup/stift, sitter en Shure 75 der nå men som har fått seg en trøkk. Av lyd som kommer ut av den nå så låter det ikke særlig bra. Så trenger noen til å ta en titt på denne og komme med forslag (kunne fikse) på hva som skal gjøre med den for å få den så bra som mulig.
 

Vedlegg

Topp Bunn